Miehen lapset ja puntissa roikkuminen yms

  • Viestiketjun aloittaja huolimus
  • Ensimmäinen viesti
huolimus
Miehellä on kaksi lasta 5v tyttö ja 8v poika.
Käyvät meillä joka toinen vkoloppu vähintään, välillä ovat joka viikonloppukin. ja kaikki lomat ovat täällä.
eli suhteellisen paljon viettävät aikaa isän kanssa.

vielä kuukausi sitten kaikki meni ihan normaalisti, mutta lasten äiti sitten meni ja synnytti vauvan..kaikki muuttui.
molemmat lapset heittäytyivät meillä nyt vauva-asteelle!
ei osata syödä itse, ei pukea itse ei siis mitään itse.
lässytetään kun vauva ja naristaan kun ladonovi..
öisin ei nukuta vaan herätetään isää monta kertaa yössä, isi tuu nukkuu mun viereen. kerran teki tällä viikolla sen virheen että meni ja nukahti viereen, nyt tää naukuminen öisin on jatkunut joka helvatin yö!
leikkiä ei osata itsenäisesti ja keskenään enää ollenkaan. koko ajan huudetaan isää, ja tullaan ja keskeytetään aikuisten puhe.

ja muutoinkin, onk tuo normaalia että vaikka leluja on huone pullollaan, ei voida leikkiä ilman aikuista??
itse muistan leikkineeni paljonkin siskoni kanssa kesken..ilman isää ja äitiä :)

siis mitä ihmettä näitten kanssa pitäis tehdä?
niiden pitäis olla meillä viel ens viikko..ja mulla paljon töitä ja univelkaa..

mies on samaa mieltä muttei tiedä mitä tekisi lasten kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2006 klo 16:36 huolimus kirjoitti:
kuukausi sitten kaikki meni ihan normaalisti, mutta lasten äiti sitten meni ja synnytti vauvan..kaikki muuttui.
molemmat lapset heittäytyivät meillä nyt vauva-asteelle!
.......
siis mitä ihmettä näitten kanssa pitäis tehdä?
Kuten kerroit, vauva syntyi ja kaikki muuttui toisessa kodissa. Nyt lapset hakevat huomiota ja testaavat, onko tilanne ennallaan isän luona ja rakastetaanko heitä samalla tavalla kuin ennenkin.

Älkää tehkö ihmeitä vaan jatkakaa entiseen malliin. Voittehan toki jutella tilanteesta, molemmat lapset ovat jo sen ikäisiä, että ymmärtävät kyllä.

Jos tiukka paikka tulee, voitte "kiristää". ;) Jos lapset käyttäytyvät ikäistensä lailla, lähdette elokuviin ja hampurilaiselle;jos taas teillä on vauvoja, keitätte peruna-porkkanasosetta ja menette päiväunille sen jälkeen.
 
eräs
Kokemuksesta voin kertoa, että lapset "vauvailevat" jonkin aikaa uuden sisaruksen syntymän jälkeen mutta se menee ohi.

Univelkaa lapsiperheissä on aina, niin epäreilulta kuin se tuntuukin, että sitä tulee kumppanin lastenkin takia.
 
äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2006 klo 16:36 huolimus kirjoitti:
Miehellä on kaksi lasta 5v tyttö ja 8v poika.
Käyvät meillä joka toinen vkoloppu vähintään, välillä ovat joka viikonloppukin. ja kaikki lomat ovat täällä.
eli suhteellisen paljon viettävät aikaa isän kanssa.

vielä kuukausi sitten kaikki meni ihan normaalisti, mutta lasten äiti sitten meni ja synnytti vauvan..kaikki muuttui.
molemmat lapset heittäytyivät meillä nyt vauva-asteelle!
ei osata syödä itse, ei pukea itse ei siis mitään itse.
lässytetään kun vauva ja naristaan kun ladonovi..
öisin ei nukuta vaan herätetään isää monta kertaa yössä, isi tuu nukkuu mun viereen. kerran teki tällä viikolla sen virheen että meni ja nukahti viereen, nyt tää naukuminen öisin on jatkunut joka helvatin yö!
leikkiä ei osata itsenäisesti ja keskenään enää ollenkaan. koko ajan huudetaan isää, ja tullaan ja keskeytetään aikuisten puhe.

ja muutoinkin, onk tuo normaalia että vaikka leluja on huone pullollaan, ei voida leikkiä ilman aikuista??
itse muistan leikkineeni paljonkin siskoni kanssa kesken..ilman isää ja äitiä :)

siis mitä ihmettä näitten kanssa pitäis tehdä?
niiden pitäis olla meillä viel ens viikko..ja mulla paljon töitä ja univelkaa..

mies on samaa mieltä muttei tiedä mitä tekisi lasten kanssa.


Meillä on juuri sama tilanne, että et ole ainoa ja tiedän tarkkaan miltä se tuntuu. Meillä se on jo jatkunut vuoden. Lapsetkin ovat samanikäisiä. Mut kylllä se hieman rupeaa helpottamaan. Ei muutaku voimia ja jaksamisia sinne. NIitä tarvitaan
:heart:
 
Ihan selvästi lapset hakevat turvaa ja huomiota. Ovat huolissaan, että huomaako isäkään enää heitä, kun äidillä menee kaikki huomio vauvalle. Ihan normaalia käytöstä lapsilta. Kannattaa antaa heille huomiota, kyllä se tilanne ajan kanssa normalisoituu. :hug:
 
vinkki
tee selvät säännöt kakaroille että ei lässytetä isi ei huomioi eikä lällyttele teitä yhtään enempää.
isin pitää osoittaa kakaroille että teillä jatkuu tilanne kuin ennenkin.

ootas kun teille syntyy vauva... :attn:
 
hyvä vinkki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 01:08 vinkki kirjoitti:
tee selvät säännöt kakaroille että ei lässytetä isi ei huomioi eikä lällyttele teitä yhtään enempää.
isin pitää osoittaa kakaroille että teillä jatkuu tilanne kuin ennenkin.

ootas kun teille syntyy vauva... :attn:
Olen samaa mieltä. Hyvä vinkki.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 01:08 vinkki kirjoitti:
tee selvät säännöt kakaroille että ei lässytetä isi ei huomioi eikä lällyttele teitä yhtään enempää.
isin pitää osoittaa kakaroille että teillä jatkuu tilanne kuin ennenkin.

ootas kun teille syntyy vauva... :attn:

Siis - tämän täytyy olla vitsiksi kirjoitettu??!!! Tai sitten kirjoittajalla pn jotain patoutunutta agressiota lapsia kohtaan? Siltä ainkin vaikuttaa kirjoitustyylistä päätellen! Ja sitten joku fiksu vielä peesaa. :$
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 09:31 punatukkainen kirjoitti:
Ihan selvästi lapset hakevat turvaa ja huomiota. Ovat huolissaan, että huomaako isäkään enää heitä, kun äidillä menee kaikki huomio vauvalle. Ihan normaalia käytöstä lapsilta. Kannattaa antaa heille huomiota, kyllä se tilanne ajan kanssa normalisoituu. :hug:

Olen samaa mieltä!
 
meillä
ollut miehen 4v lapsen kanssa sama ihan koko ajan, eli jo reilun vuoden!!!ja tätä oli ennenkuin mieheni exä edes sai vauvaa!!!ja nyt meillekin semmonen tulossa!!ollaan pohdittu tilannetta lapsen kannalta,ja koitettu pitää tilanetta mahd.normaalina koko aika,jottei vauvan tulo ainakaan enempää saisi aikaan syrjäytymisen tunnetta lapselle!!
tiukasti vaan vaadittu nukkumaan omassa sängyssä,vaikka joka yö huutaa isiä meillä ollessa,kömpii viereen ja selittelee vaikka mitä, jopa keskellä yötä on nälkä, jano, pahoja unia jne..
alkuun toki otimme viereen kun näki pahoja unia, mutta kappas kummaa, kun ei edes illalla kerennyt vielä nukahtaa kun jo tuli isin luo että näkee pahoja unia,eli käytti tekosyynä!!! eli meillä todellakin valvottuja vkoloppuja takana myös!!

lapsi ei syönyt koskaan jos ei isi vieressä,nyt koitettu jättää itekseen ruokapöytään,kun mennyt hetket meidän kanssa syödessä pelkäksi seurusteluksi,lapsi ei syö itse, huutaa vaan kädet sylissä, ja jos aikuiset poistuu keittiöstä,poistuu hänkin!! viimekädessä alkaa sotata tahalleen, jolla sitten tietää saavansa huomioo!!

jos isi menee vessaan,tupakalle tm, on lapsi kärppänä perässä, ja huuto kamala jos käsketään odottamaan!! vkoloput koostuukin edelleen vaan huudosta isiiiiii mä haluun sitä ja tätä,leiki mun kanssa, kato mun kanssa piirrettyjä jne..
tottahan isin kaipuu varmaan suuri lapsella, mutta nyt iso huoli millä lapsi oppisi omatoimisemmaksi täälläkin, kun varsinkin tuleva vauva parin vkon sisällä var,asti vaatii isinkin aikaa!!
ymmärrän tosiaankin huolesi, ja hyvät neuvot olisivat trapeen tännekkin!!sillä tarkoitus sillä omatoimisuudella ei ole työntää lasta pois jaloista!! ja saada tuntemaan että vauva veisi kaiken aikuisen, varsinkin isin huomion!!neuvoja saa laittaa.. :ashamed:
 

Yhteistyössä