Miehen alkoholinkäyttö ja harrastukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Mulla alkaa olla mitta täynnä mieheni itsekkyyttä! Eli ongelmana on miehen harrastukset, kaverit sekä hänen lisääntyvä alkoholinkäyttönsä. Olen tällä hetkellä äitiyslomalla kahden lapsemme kanssa, joista toinen alle vuoden ikäinen. Mies käy kyllä töissä arkipäivisin, mutta pyhittää kaiken vapaa aikansa omille urheiluvoittoisille harrastuksilleen. Kaverit ja pelit ovat tärkeämpiä kuin perhe vaikka ikää on jo 35. Aina on ollut aika kova ottamaan viinaa, mutta nyt tuntuu siltä että homma on riistäytynyt käsistä. Ei pysty olemaan edes yhtä arki-iltaa ilman kaljapulloa tai paria. Lisäksi lähes joka viikonloppuna jompanakumpana iltana istuu baareissa. Ihan viimeaikoina lähes joka toisena viikonloppuna on tarvinnut jatkaa seuraavanakin päivänä kun ei ole kestänyt krapulaa. Ongelmista ei voida puhua. Kaikki mitä yritän on vain nalkutusta. Itse en ole enää pitkään aikaan uskaltanut edes saunakaljaa juoda, koska se provosoi yleensä häntäkin ottamaan. Omaa elämää ei minulla enää oikeastaan ole. Kyllä hän ihan hyvä isä on lapsilleen, eikä pahemmin näyttäydy humalassa kotona, mutta itse en enää kauaa jaksa katella. Mitä muut olette mieltä, missä raja.

Jos miehellä, perheen isällä on arvot vinksahtaneet, niin hullummaksi menee.
Kirjoituksesi on liiankin tuttua ja tulee mieleeni oman mieheni menot, jotka olivat aina ensisijalla.

Kyseenalaistan kirjoituksesi miehen olevan hyvä isä, kysympähän vaan miten hän isä on lapsilleen, jos ei vapaallaan ole teidän kanssa. Tarkoitatko hyvällä isällä sitä, ettei lyö tai rähise lapsilleen.

Sinut on syyllistetty ja alistettu,alat tuntemaan joka asiasta syyllisyyttä ja huonommuutta.

Miehesi mielestä kaikki on hyvin, kunhan vaan pidät suusi kiinni ja teet velvollisuutesi.

Monikin samassa ongelmassa pyörivä nainen ja äiti miettii, että mitä pitäisi tehdä että avioliitto toimisi. Ei toimi tällä kuviolla.
Nyky yhteiskunnassa nainen kyllä pärjää ilman miestä ja pikemminkin tälläinen menevä mies ei tuo mitään turvaa perheelleen. Pikemminki menevä juova mies tuo turvattomuutta, epävarmuutta ja pelkoa tulevaisuudesta.

Kestätkö tätä helvettiä vielä vuoden,kaksi tai useampia.

Samassa alkoholin turruttamassa suossa rämmin minäkin. Täälläkin isä on mutten ""hyvä"", ei lyö, ei räyhää, ei puhu rumia. Mutta joka päivä on saatava jonkinlainen annos, yleensä kaljaa ja viikonloppuisin enemmän. Tuhannet kerrat olen pelastanut hänet aamuisin, kun ei itse ole uskaltanut lähteä autolla liikkeelle, niin olen sitten vienyt töihin tai johonkin muuaalle. Lasten harrastuksiinkin kuskaaminen on yksin minun vastuulla - kun koskaan ei ole toista ajo kuntoista. Puhuminen ei auta, koska eihän hänellä mitään ongelmaa ole, muutama pikku kalja vain raskaan työpäivän jälkeen. Sama koskee seksiä - ainakaan 10 vuoteen, ei mies ole ollut selvänä sänkypuuhissa. Välillä kyllä ajattelen, että olenko niin vastenmielinen joka suhteessa kun hänen täytyy turruttaa päänsä joka päivä.
Aikuista ihmistähän ei väkisin saa hoitoon, ennenkuin tapahtuu jotain vakavaa.

Et voi miestäsi muuttaa. Siitä pitää lähteä. Nalkutus tai kauniisti puhuminen ei auta, koska kannettu vesi ei kaivossa pysy. Ota heti yhteyttä esim. perheneuvolaan. Sinne on pitkät jonot (riippuu tietty missä asut),mutta joskus sinnekin pääsee. Sieltä saat tukea omaan jaksamiseesi, ja sitä totisesti tarvitset, koska sinun harteillasi lepää lastesi nykyhetki ja tulevaisuus. Terapeutilta saat neuvoja jaksamiseesi ja tilanteen pohtiminen ulkopuolisen kanssa auttaa sinua ehdottomasti, ei asioiden yksin vatvominen. Mies huolehtikoon itsestään, hän on kuitenkin aikuinen. Ajattele lapsiasi! Soita apua itsellesi jo huomenna!

Opin juuri kytkemään läppärin seinään ja ajattelin tehdä vähän töitäkin.

Olen niin kauan kuin Ellit on ollut olemassa Soneraplazan sivuilla kirjoittanut palopuheita Al-Anon ohjelmasta.

Meidänkin lasten isä oli maailman kultaisin isä.
Luin aamun uutisen Nykästen äitienpäivän vietosta.

Meillä ko. päivä meni 10+ arvoasteikolla. Isä on elänyt jo kauan uudessa suhteessa ja toipuu päivä kerrallaan.

Juomisen takia viimeisin tieto lasten kautta on, että isältä on lääkäri ottanut auton ajokortin pois. Hän ei enää voi lapsensa muuttokuormaa.

Katso illalla telkkarista dokumentti kirjailija Liisa Laukkarisesta. Hänen aikuinen poika on alkoholisti.

Miehesi on alkoholisti vaikka mitä muut sanoisivat.
Jos et vihellä pillillä peliä poikki, niin vuosien päästä se kuitenkin tapahtuu. Sinulle käy kuin minulle. Jäät loppuiäksi selvittämään päätäsi Ellien sivuille.

Kesäkolliakaan en enää ota talvikollista puhumattakaan.
Heitin äsken läppää aiheesta Sinkun elämää palstalla.

Ihan hyvin minä olen jo toipunut, mutta paremminkin voisi asiat olla. Juopon kanssa talous menee täysin retuperälle.
Hän on vieläkin minulle auki 10 euroa, jonka lainasi pari kesää sitten. Tuon kerjuureissun jälkeen hän vihdoin lähti katkaisuhoitoon. Nyt jännäämme miten raittius kestää.
Voimia hänelle. Hänkin viihtyy Ellien palstoilla.

Yhteistyössä