M
mietityttää
Vieras
Ajattelenko vain harmistuksissani, että mieheni käyttäytyy tietyissä tilanteissa lapsellisesti. Tänään olin saanut ruuan valmiiksi, ja olin "huutelemassa" perhettä syömään. Pöytä oli katettu ja kaikki siis valmiina. Kolmevuotias lapsemme alkoi juuri samalla hetkellä kiukuttelemaan, kun olisi pitänyt tulla syömään. Itse hämmentelin hellalla olevaa kastiketta, enkä heti päässyt lapsen luoksi, kuten yleensä. Siirsin kastikekattilan hellalta, ja kävelin kohti olohuonetta.Samaan aikaan mieheni "heräsi" tilanteeseen, ja oli myös menossa lapsen luokse hakemaan lasta syömään. Siinä olimme sitten yhtä aikaa olkkarin ovella, tai mies ehkä sekuntia aikaisemmin, ja lapsi kiukutellessaan kompastui mieheni jalkoihin. Tästä "kauheasta katastrooffista" suivaantuneena, jätti mies minut kahden kiukkuttelevan ja itkevän lapsen kanssa. Rauhoittelin lapsen, ja aloitimme syömään. Huomasin kyllä,että mies puuttui, ja lähdin katsomaan missä tämä on. No, mies MURJOTTI makuuhuoneessa, siitä syystä, kun lapsi kiukutteli ja kompastui hänen jalkoihinsa. Hän siis poistui tilanteesta, ja lähti itse mököttämään,sanomatta sanaa kenellekkään. Tuijotti vain kiukkuisesti ikkunasta ulos, ja sanoi,että häntä harmittaa,että lapsi ei totellut ja kompastui hänen jalkoihinsa? ( oli ollut poissa jo ainakin 15 min.) Tällaisia tilanteita tulee eteen toisinaan, esim. lapsi kaataa ruokapöydässä maitomukin, mies suuttuu järjettömästi saman tien, ja poistuu pöydästä, esim. makuuhuoneeseen tai ulos murjottamaan. Onko kellään muulla tällaista turhasta mököttäjä miestä. Musta tää ei ole ihan normaalia.