Miehen kusiongelmat humalassa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt loppuu avuliaisuus...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";26077119]Nämä mieheni kusiongelmat ovat ilmenneet siis vasta nyt viimeisen vuoden sisällä ja yhteistä taivalta on kuitenki takana jo 18v, eikä vastaavia ongelmia ole aiemmin ollut.
Mielestäni tuo kusemisvika saattaa olla fyysinen? Mieheni lähentelee nyt 40:ntä ikävuotta ja fyysinen kunto on päässyt rapistumaan esim. painoa tullut lisää.
Kannattaisiko hänet kenties mieluummin ohjata lääkäriin kuin A-klinikalle?[/QUOTE]

Ei miehelläsi iän puolesta kyllä minun mielestäni pitäisi vielä olla ongelmia pidätyskyvyn kanssa. Toki lääkäri voisi olla sikäli hyvä vaihtoehto, että jos hänn saisi miehellesi sanottua, että juo liikaa kerralla. Toki sitten täytyy tuoda siellä esille, että tuo kusihommeli tapahtuu kännissä, ja että lakana- ja petaripyykki ihan oikeasti on ongelma ja suuri harmin aihe teillä. Josko se lääkäri sitten vaikka A-klinikkaa suosittelisi, ja se olisi herätys miehellesi.

Jotenkin kärsivällisyytesi tuntuu uskomattomalta :)

Ei tuo ole kovinkaan harvinainen ongelma. Mun ex kusi myös kaikki mahdolliset paikat humalassa; sängyn päädyn, jääkaapin, lavuaarin, pesukoneen ja jopa levysoittimeen.

Myös monet kaverit ovat raportoineet ukkojensa vastaavista toilauksista.

Ei tuo ole kovinkaan harvinainen ongelma. Mun ex kusi myös kaikki mahdolliset paikat humalassa; sängyn päädyn, jääkaapin, lavuaarin, pesukoneen ja jopa levysoittimeen.

Myös monet kaverit ovat raportoineet ukkojensa vastaavista toilauksista.

Minä en IRL tunne yhtään ihmistä, kenen puoliso, eksä tai nyksä, teksisi tuota... Kusiko sinun ex kerralla nuo mainitsemasi paikat, vai katselitko kuseskelua useamman kerran.

Siis voi elämä, jos mies kusisi jääkaappiin - olisi reissu kodinkoneliikkeeseen pankkikortin kanssa edessä ensimmäisenä aukioloaikana!

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Dongxi
[QUOTE="sipsi";26077193]Minä en IRL tunne yhtään ihmistä, kenen puoliso, eksä tai nyksä, teksisi tuota... Kusiko sinun ex kerralla nuo mainitsemasi paikat, vai katselitko kuseskelua useamman kerran.

Siis voi elämä, jos mies kusisi jääkaappiin - olisi reissu kodinkoneliikkeeseen pankkikortin kanssa edessä ensimmäisenä aukioloaikana![/QUOTE]

Ex kuseskeli myös muutaman vuoden yhdessä olon jälkeen lähes joka kännillä, mutta yhden paikan yössä. En katsellut, en huutanut, enkä pyykännyt. Ilmoitin vain ensimmäisellä kerralla sänkyyn kusemisen jälkeen, että nyt sitten nukut känniyösi vessan lattialla. Jääkaappi oli sitten mullekin viimenen niitti ja minä lähdin, niin myös mies, hän tosin psykiatrille.

[QUOTE="sipsi";26077179]Ei miehelläsi iän puolesta kyllä minun mielestäni pitäisi vielä olla ongelmia pidätyskyvyn kanssa. Toki lääkäri voisi olla sikäli hyvä vaihtoehto, että jos hänn saisi miehellesi sanottua, että juo liikaa kerralla. Toki sitten täytyy tuoda siellä esille, että tuo kusihommeli tapahtuu kännissä, ja että lakana- ja petaripyykki ihan oikeasti on ongelma ja suuri harmin aihe teillä. Josko se lääkäri sitten vaikka A-klinikkaa suosittelisi, ja se olisi herätys miehellesi.

Jotenkin kärsivällisyytesi tuntuu uskomattomalta :)[/QUOTE]
Mutta hänellä on kyllä normaalikin kusella ravaaminen lisääntynyt eli mulla kyllä epäilyttää et ois eturauhavaivat... ainakin osittain tuon kuseskelun syynä.
Liika juominen ei ole ennen tehnyt tuota kuseskeluongelmaa, vaikka olisi sattunut sammumaan eteisen lattiallekin. Tuo vaiva todellakin on ilmaantunut nyt vuoden sisällä...

http://www.bioteekki.fi/Suomeksi/Etusivu/Terveytesi_tueksi/-_Eturauhanen_voi_vaivata_iasta_riippumatta

Tuossa kirjoituksessa aika moni asia loksahtaa kohdalleen, jonka vuoksi voisin epäillä miehelläni olevan eturauhasen liikakasvu; ylipaino, kohonnut kolesteroli ja verenpaine, vähäinen liikunta, alkoholi ja runsas suolan nauttiminen (aina lisää suolaa annokseensa, joka omasta mielestäni on jo sopivan suolainen).

En tiedä periytyykö eturauhasen liikakasvu, mutta mieheni isälle on nippa nappa yi 60 vuotiaana tehty eturauhasen höyläys.
Hetkinen, löysinkin perityvyydestä artikkelin:
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/nak00920

[QUOTE="a.p";26077212]
Liika juominen ei ole ennen tehnyt tuota kuseskeluongelmaa, vaikka olisi sattunut sammumaan eteisen lattiallekin. [/QUOTE]

Ja teidän kummankin mielestä on ihan ok sammua säännöllisesti eteisen lattialle? Sen lisäksi, että kustaan sänkyyn useita kertoja vuodessa. Tiedän toki, että Suomessa on todella tavallista lakaista alkoholiongelmat maton alle, mutta aina se näköjään kuitenkin jaksaa ihmetyttää.

[QUOTE="akka";26077334]Ja teidän kummankin mielestä on ihan ok sammua säännöllisesti eteisen lattialle? Sen lisäksi, että kustaan sänkyyn useita kertoja vuodessa. Tiedän toki, että Suomessa on todella tavallista lakaista alkoholiongelmat maton alle, mutta aina se näköjään kuitenkin jaksaa ihmetyttää.[/QUOTE]
Mitä tarkoitat tuolla säännöllisesti lattialle sammumisella?
Tuollainen tapahtunut ehkä pari kertaa 18 vuoden aikana.

[QUOTE="a.p";26077362]Mitä tarkoitat tuolla säännöllisesti lattialle sammumisella?
Tuollainen tapahtunut ehkä pari kertaa 18 vuoden aikana.[/QUOTE]

Ehkä se ei ole säännöllistä, mutta eihän eteiseen sammuminen ole tavallista. Jos alkoholi ei ole ongelma, ei eteisiin sammuta. Minusta näyttää vain kovasti siltä, että koko ajan yrität unohtaa alkoholin osuuden asiassa. Nyt näytät olevan tyytyväinen siitä, että pystyt selittämään koko asian eturauhasvaivoilla. Minusta ongelma ei ole eturauhanen vaan alkoholi. Se että ilmainen viina vie miestä.

Olen itse seurustellut miesten kanssa, jotka ovat sammuneet eteisiin ja olen itsekin juonut nuorempana todella paljon, liikaa. Joten tiedän, mistä puhun.

oon nainen ja mun on vaikee kännissä pidätellä pissaa. jos oon oikein kunnon kännissä ja sammun, en välttämättä herää heti hätään mut sit kun koitan nousta niin ei pysty liikahtaan kusematta sänkyyn, tai jos liikkuu, niin valuu pitkin lattioita myös.

[QUOTE="akka";26077417]Ehkä se ei ole säännöllistä, mutta eihän eteiseen sammuminen ole tavallista. Jos alkoholi ei ole ongelma, ei eteisiin sammuta. Minusta näyttää vain kovasti siltä, että koko ajan yrität unohtaa alkoholin osuuden asiassa. Nyt näytät olevan tyytyväinen siitä, että pystyt selittämään koko asian eturauhasvaivoilla. Minusta ongelma ei ole eturauhanen vaan alkoholi. Se että ilmainen viina vie miestä.

Olen itse seurustellut miesten kanssa, jotka ovat sammuneet eteisiin ja olen itsekin juonut nuorempana todella paljon, liikaa. Joten tiedän, mistä puhun.[/QUOTE]
Nimenomaanhan minä en unohda alkoholin osuutta asiaan, koska sehän juuri on yksi eturauhasvaivojen aiheuttaja...

[QUOTE="akka";26077417]Ehkä se ei ole säännöllistä, mutta eihän eteiseen sammuminen ole tavallista. Jos alkoholi ei ole ongelma, ei eteisiin sammuta. Minusta näyttää vain kovasti siltä, että koko ajan yrität unohtaa alkoholin osuuden asiassa. Nyt näytät olevan tyytyväinen siitä, että pystyt selittämään koko asian eturauhasvaivoilla. Minusta ongelma ei ole eturauhanen vaan alkoholi. Se että ilmainen viina vie miestä.

Olen itse seurustellut miesten kanssa, jotka ovat sammuneet eteisiin ja olen itsekin juonut nuorempana todella paljon, liikaa. Joten tiedän, mistä puhun.[/QUOTE]

Näyttää siltä, että alkoholismista on tullut samanlainen "trendisairaus" kun esim. masennus on. Huoh...
Kyllä sitä voi sammua myös ilman, että alkoholi on ongelma. Osa myös saattaa tahallaan vetää överit vaikka tietää että pian on pellit seis. En sano, että se on järkevää mutta ei se niistä sammuneista ja överien vetäjistä alkoholisteja tee.

Onkos ap:n mies joku yli kuuskymppinen vai, kun on eturauhasvaivoja? Naurettavaa. Mätäne ap sen ukkos kanssa, kun kerran teillä on kaikki niin hyvin. Taidat itekin vetää sitä alkoholia kaksin käsin, jos tuo on susta muka normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä0009;26076914:
nyt kirjoittelijat! Tässä mun versio; Ollaan miehen kanssa alta 25, kihloissa ja meillä on 1-vuotias lapsi, mies käy töissä, elättää meitä ja itse olen lapsen kanssa kotona. Tulin lyhyen tuntemisen jälkeen yllättäen raskaaksi miehen ollessa vielä armeijassa. On kaikinpuolin ihana, kiltti ja vastuuntuntoinen isä ja mies. Ulkona ryyppäämässä on käynyt ennen minun tavattua useammin ja juominen onkin siis huomattavasti vähentynyt, MUTTA kun se ottaa, niin jumalauta se ottaa kaksinkäsin, ei mitään tolkkua siinä hommassa! Meidän ollessa yhdessä ulkona pystyn jotenkin kontrollomaan juomista ja yleensä mittarin tullessa täyteen mies tulee nätisti kotiin perässäni. Mutta ilman valvovia silmiä mies ei tunnu ymmärtävän omaa rajaansa? Sillä ei tule kännissä huono olo, eikä krapulakaan ole sen kummoisempi. Muutaman kerrran on mies kannettu kotiin hissillä ylös asti kun ei ole pitänyt ja on meinannut jäädä kadulle nukkumaan, mutta "kaveri" pelasti ja kantoi kotiin. Kotona miehen ollessa ulkona en saa unta ja olen -aikuisesta miehestä- huolissaan, että koska se ryöstetään tai pahoinpidellään, levottomalla seudulla kun asutaan. Nyt oli melkein 2 kk selvinpäin ja eilen lähti kaverinsa synttäreitä juhlimaan ja itse lapsen kanssa tietenkin kotona, noh yöllä heräsin siihen että jätkä tuli kotiin, rojahti vaatteineen päivineen sängylle ja ei mennyt kauaa kun jo tunsin ison märän läntin jalkopäässä. Lähdin sohvalle nukkumaan ja mies nukkuu edelleen makuuhuoneessa ( ei kehtaa tulla ulos, morkkis on varmasti kova) JA kerta ei ole ensimmäinen! kerran aikaisemmin sattui myös. Minä en kusipyykkiä siivoa, saa ihan itse hoitaa ne. mutta HEI ei hän alkoholisti ole, ärsyttää niin jumalattomasti nuo spurgu-alkkis puheet! Mua harmittaa mieheni puolesta, koska tiedän että tämä on sairaan noloa, mutta alan myös turhautumaan siihen, ettei aikuinen mies osaa ottaa maltillisesti.

Minun versio. Nuorena seurustelin 23-vuotiaan kanssa, ensimmäisen vuoden hän oli rakastunut eikä juonut kertaakaan. Sitten alkoi kertyä ryppyä rakkauteen, mutta vaikka hän viinaan kuolleen alkoholistin poika onkin, juominen oli edelleen käsittääkseni iänmukaista eikä edes erityisen läträävää. Mutta jotain outoa siinä oli silti. Se sellainen tietty tarpeeseen juominen.

No, sittemmin hän on ollut vaarassa alkoholisoitua täysin, ja on sinnitellyt hiukan rajan molemmin puolin. Mies on kuitenkin melkoisen älykäs ja kykenee jopa ohjailemaan päänuppiaan yllättävän pätevästi siihen nähden, että on omasta mielestään epävakaa pershärö. Jo alle kolmikymppisenä alkoi olla tuota ongelmaa, että kaveritkaan eivät halunneet antaa tuolle patjaa kustavaksi, vaikka poikamiehiä olivatkin. En pidä ollenkaan mahdottomana, että viina vie hänetkin. Itse hän taitaa pitää sitä todennäköisenä, ja kokee vastarinnan vain epätoivoiseksi rimpuiluksi.

Läheiset pitävät vuosi vuodelta hiukan enemmän etäisyyttä, koska huolenkanto alkoholistin asioista ei ainakaan omia voimia lisää. Näin on silloinkin, kun miehellä on pärjäilykausi. Olen koko paljon hänen asioitaan historian saatossa sureksinut, vaikka olen aika hyvin onnistunutkin pysymään sivussa ja ajoittain ollaan pitkiä aikoja radiohiljaisuuden tilassa, niin nytkin.

Nuo alkoholismin määritelmäkysymykset ovat sikäli onneton asia, että tällaisessa maassa, jossa viinaa juodaan järkyttäviä määriä, hoitoresurssit eivät riitä mihinkään. Sitten tulee tuota, että apua ei saa ellei ole niin paha jo, ettei hyödy siitä. Alkoholistien raitistumisluvut ovat niin surkeita, että tulee mieleen, pitäisikö hoitoa kohdentaa paljon pontevammin nimenomaan niihin, joissa orastavan alkoholismin merkit ovat jo nähtävillä, mutta ongelmat eivät vielä ole ylittämättömiä eikä riippuvuus syvää.

Ja tätä ajatusta vasten en lakkaa hämmästelemästä, mikä himo läheisillä on vakuutella koko maailmalle, että eihän tässä nyt alkoholismista suinkaan puhuta, ja että tilanteen pitää saada rauhassa paheta, ennen kuin kenenkään pitää mitään tehdä.

Mä olen nuoruudessani vetänyt kyllä kunnon kaatokännejä mutta kertaakaan en ole housuihini kussut! Kyllä tuossa on varmasti jotain fyysistä ongelmaa taustalla, ei voi syyttää yksin alkoholia..

Mä olen nuoruudessani vetänyt kyllä kunnon kaatokännejä mutta kertaakaan en ole housuihini kussut! Kyllä tuossa on varmasti jotain fyysistä ongelmaa taustalla, ei voi syyttää yksin alkoholia..

Niin... miten olisi vaikka alkoholin liikakäytön vähitellen aiheuttamat haitat? Ja miten sitten ne, jotka kyllä heräävät, mutta kusevat komeroon, valkoiseen tuoliin, tms? Noitakin ilmeisesti riittää. Niin onko välttämättä sänkyyn kuseminen paljonkaan tuosta eroava ilmiö?

[QUOTE="vieras";26080403]Onkos ap:n mies joku yli kuuskymppinen vai, kun on eturauhasvaivoja? Naurettavaa. Mätäne ap sen ukkos kanssa, kun kerran teillä on kaikki niin hyvin. Taidat itekin vetää sitä alkoholia kaksin käsin, jos tuo on susta muka normaalia.[/QUOTE]
Edelleenkin linkitän tämän eturauhasartikkelin, koska sairastaakseen eturauhasen liikakasvua ei todellakaan tarvitse olla kuuskymppinen.

- Eturauhanen voi vaivata iästä riippumatta

Nyt miestäni ihan oikeasti hävettää tämä viimeisin tempaus ja aikoo olla kokonaan juomatta ainakin juhannukseen asti. Ei edes yhtä saunakaljaa aio korkata.

Ja tuo mitä minun juomiseeni tulee, niin hoitoalan ammattilaisena en todellakaan olen mikään alkoholisti. 2 läheistä sukulaistani on viina vienyt hautaan, joten jos ei tuollaiset esimerkit opeta juomaan hillitysti, niin ei sitten mikään?
Ja vaikka kuinka yrittää valistaa muitakin ihmisiä juomaan hillitysti, niin ei siitä ole mitään hyötyä, jos ei se halu lähde ihmisestä itsestä.

Miehelläni on nyt oikea suunta. Hän jopa aikoo lähteä lääkäriin sen vuoksi, kun kerroin millaiset asiat vaikuttavat eturauhasen liikakasvun kehittymiseen ja miehelläni moni asia voi olla siihen syynä, mm. alkoholi, mutta se ei ole yksin syyllinen. Myös ylipaino, joka siis johtuu liian vähästä liikunnasta. Ja sekä ylipaino että liika suolan käyttö on nostanut verenpainetta, joka myös vaikuttaa eturauhasen liikakasvuun.
Miehelläni on nyt motivaatio alkaa myös laihduttamaan. :)

Korkeintaan tossa on puhe kyvyttömyydestä kontroloida itseään humalassa ja että nukahtaa liian syvään uneen humaltuessaan jolloin ei herää vessahätään.
- - -
Ehkä mies nyt vaan on sen verran välinpitämätön ettei ole vielä jaksanut etsiä sitä keinoa miten saisi sen juomisen sitten pysymään hyvän maun rajoissa.

Tuota noin... Mikä muu selitys sinulla olisi tuolle "välinpitämättömyydelle ja jaksamattomuudelle" kuin kontrolloimaton viinan himo? Mies lähtee ryypylle vaikka tietää riskit ja siellä hän myös vetää överit parin oluen sijaan - tietäen edelleen riskin kusta paikat piloille muutaman tunnin päästä? Kerro ihmeessä vaihtoehtoinen motiivi moiselle "laiskuudelle."

Jos mies todennäköisesti kusisi alleen syötyään lautasellisen makkarasoppaa, luuletteko, että hän olisi yhtä välinpitämätön asiasta vai välttäisikö hän kenties makkarakeiton syömistä? Pitäisitkö ihmistä ihan normaalina, jos hän söisi makkarakeittoa siksi, että joku tarjoaa sitä ilmaiseksi, vaikka hän sen jälkeen kusaisisi yöllä sänkyyn?

Yhteistyössä