miehen kriisikö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetönnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetönnä

Vieras
Mies on 38 vuotias ja yhdessä oltu kauan, kaksi lasta on. Talous on kunnossa, seksi sujuu ok, töitä miehellä on aika paljon kotona ja yrityksessäänkin (liikaakin..). Mies sanoo että hänellä on tylsää, mitään ei tapahdu, talvi ahdistaa, samoin kotona olo. Velvollisuudentuntoinen on ja hoitaa kaiken kuitenkin vimpan päälle.. Vanhemmilleen on jotenkin kaikesta katkera ja mielestäni kohtelee heitä kyllä liian kylmäkiskoisesti (parhaansa he ovat kaikessa tehneet kuitenkin). Mies haluaisi lomailla, tehdä jotain kivaa...Mitään ei kuitenkaan osaa kunnolla konkreettisesti nimetä mitä ja miten. Lapset kokee jotenkin raskaiksi hoitaa vaikkei itse heitä koskaan ole kunnolla joutunut hoitamaankaan, esim. hänen mielestään lapsien kanssa lomailu ei ole lomaa... Mikä miestä piristäisi? Pitääkö mun ottaa ohjat käsiini vai patistaa ukkoa itseään ryhdistäytymään? Meneekö tämä lamakausi joskus ohi? Onko mies keski-iän kriisissä? Mikä auttaa, rakastajatarko? :'(

Tuntuu että mieheltäsi puuttuu kyky nauttia elämän pienistä iloista, se voi olla jonkinasteista masennusta tai, kuten mainitsit, juontaa juurensa jo omasta lapsuudesta. Voi olla käsittelemättömiä asioita jotka vievät energiaa ja ilon omasta arjesta. Liika työ voi myös uuvuttaa. Jos teillä on talous kunnossa, se on jo erinomainen pohja kehittää jotain virkistävää. Tee sinä asialle jotain, jos hän ei itse osaa. Kannattaa yrittää toimia, tehdä jotain konkreettista asioiden eteen. Lähtekää jonnekin lomalle, vaikka kahden ilman lapsia ensin, puhukaa avoimesti ja rentoutukaa ja pitäkää hauskaa. Jospa miehesi kaipaa olla kahden kesken kanssasi enemmän. Sen jälkeen voisitte perheenä keksiä jotain piristävää yhteistä tekemistä, lasten ehdoilla. Jotain mikä poikkeaa arjesta. En osaa tarkasti sanoa mitä se voisi olla, mutta jos teillä on talous kunnossa keksit kyllä jotain ! Itse olen ollut samassa tilanteessa ja kehittänyt jotain mukavaa vaihtelua, ja siitä on ollut apua. Tällä hetkellä vaan taloutemme ei anna myöten järjestää mitään erityistä, pitääkin miettiä ankarasti mitä kivaa voisi kehitellä ilman rahaa... Kyllä sekin onnistuu kun on mielikuvitusta. Siitä vaan inspiroimaan ! Joskus meidän naisten pitää olla aloitteen tekijöinä, jos mies ei itse ymmärrä. Kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse ? Mies on kyllä vaimon pää mutta nainen sen pään kääntää...

uskoisin että miestäsi piristäisi teidän yhteinen kahdenkeskinen loma!!!!saisit antaa miehellesi kaiken huomion ja rakkauden, josta ehkä piristyisi! meillä on toisen huomioimista joka päivä, mutta on erilaista kun saa olla kahdestaan ja huolehtia vain omasta itsestään! syyä kun nälkä, ja nukkua kun nukuttaa! meillä mies ainakin taipuvainen alakuloisuuteen ja turhautuneisuuteen kun on väsynyt! hänellä myös oma yritys josta omat hyvät puolet ,mutta myös varjopuoliakin, jotka välillä vie kovasti mehuja miehestä! jos uskosit miehesi esim. tykkäävät mökkilomasta varaa teille mökki, tai kylpylä loma tms... voi olla että miehesi tuntee esim. lapsuudesta (äidin tavoista) että on pakko tehä asiat viimesen päälle vaikkei jaksaiskaan...niin voisit ystävällisen sävyyn sanoa ettei sinua haittaa jos koti rempallaan (mitä normaaleissa perheissä on) ei ääripäitä että suunnilleen p-askassa lillutaan... oisko näistä apua!?! lisäx jos pystyttä ei varmaan olisi pahitteex ottaa esim. 1 ilta/vko teijän yhteiselle harrastukselle!esim. pieni kävelylenkki yhdessä!?! kuulostasko teijän jutuilta?

Yhteistyössä