Miehen kaveri häiritsee meidän perhe elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mandiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mandiina"

Vieras
Mulla alkaa menemään järki miehen kaveriin. Koko seurustelumme ajan tämä kaveri on soitellut miehelleni päivittäin monta kertaa, jos mies ei ole hänen kanssaan.

Soitot liittyvät lähinnä siihen, että milloin mies on tulossa heidän yhteiselle autotallilleen. Jos mieheni ei ole tallilla, niin tulee soittoja "mitä ihmettä sinä siellä kotona teet?".

Mieheni käy harrastamassa melkein päivittäin tuolla tallilla sen parituntia päivässä, kun hän tulee kotiin, alkaa melkein taas se sama soittelu ja kyseleminen... Noh, meidän illat meneekin sitten siinä, että tämä miehen kaveri tulee joko meille "päivystämään" tai kaveri patistaa häntä kalalle tai milloin minnekin.

Uskokaa tai älkää, mutta tällä kaverillakin on olemassa oma perhe, muttei vietä heidän kanssaan aikaa oikeastaan ollenkaan. Varmaan olettaa, että minunkin mieheni on samanlainen kuin hän, kaverit on tärkeimpiä ja ne harrastukset, perheen kanssa ollaan silloin kun on tylsää eikä muuta tekemistä (joo ja tämä tapaus on yli 30vee).

Mieheni on hänen ainut ystävä ja tämäkin on varmaan osa syy siihen, miksi patistaa häntä kokoajan jonnekin. Ja luulen ettei mieheni vaan kehtaa sanoa vastaan tälle aina, kun kaveri tuntuu olevan aika yksinäinen (parisuhdekin on outo).

Luonteeltaan kaveri on tosi harmiton ja hiljainen, mutta miten hienovaraisesti hänelle vihjaisi että mun miehellä on muutakin elämää ja PERHE. Meillä on vielä se tilanne, että nuorimmainen lapsi on vasta 1kk ja kuudesta ilta yhteentoista on vauva tosi levoton ja tuo aika meneekin vauvan kanniskeluun, syöttämiseen jne. Esikoiselle pitäisi samaan aikaan saada puuro tehtyä ja annettua, vaippa vaihdettua, puettua ja laittaa nukkumaan, joten tarvin mieheni apua tosi paljon varsinkin illasta...

Luulin että kaverikin tajuaa olla patistamatta miestäni, kun näkee illalla millanen hulina täällä on ja vauva parkuu ja kitisee... Mutta ei näköjään ole mennyt viesti perille.

Sun mies ei osaa sanoa ei, ei osaa olla vastaamatta puhelimeen, jne?

Siinä on se ongelma. Ei kaverissa, vaan miehessäsi. Et sä voi mennä miehen kaverille sanomaan että "kuule, meidän Jarkolla on PERHE ja se haluaa viettää aikaa PERHEEN kanssa" jos teidän Jarkko itse ei sitä sanotuksi saa.

Eli keskustele miehesi kanssa, ja anna hänen hoitaa asia :)

En voi muuta sanoa, kuin että ongelma on miehesi, ei se kaveri! Pitäisi "isän" tajuta itse laittaa perhe etusijalle ja käskeä kaveriaan suksia kuuseen jos ei itse tajua.

Mä lakkaisin vastaamasta puhelimeen/panisin sen kiinni. Mulla on miehen kanssa 2v ja 1kk ikäiset lapset ja mies harrastaa niinikään autoja :) Hänellä on illalla aikaa meille, puhelimeen vastaa kyllä, mutta lopettaa sen lyhyeen tai sopii soittajan kanssa muun ajan, milloin sopii tulla/mennä. Yhdelle sitkeälle tyypille on erikseen pitänyt sanoa luuriin, että "On vähän kiire, lapset huutavat, soitan toiste paremmalla ajalla." Kyllä se ennen pitkää menee jakeluun.

Tuo ap:n miehen kaveri on kohta ap:n riesana entistä enemmän, oma perheensä kyllästyy hänen touhuihinsa ja äijä lentää pellolle. Laittakaa ap hänelle rajat ennen sitä!

niin, kyllähän se vika mun miehessäkin sitten on.. Hän on sen luonteinen, että haluaisi miellyttää kaikkia yhtä aikaa ja siitä olenkin hänen kanssa keskustellut.

Mulla käy miehen kaveria välillä sääliksi hänen perhe elämänsä, nainen on perseeseen ammuttu karhu ja ei mihinkään tyytyväinen. Naljailee tälle kaverille kaikesta jne... Ei arvosta häntä ollenkaan, siksi varmaan ei kotona viihdykkään... Minua ei haittaa mieheni kotoa poissa oleminen, kun olen siihen tottunut että on paljon poissa kotoa ja parisuhde kaikesta huolimatta kukoistaa.

Mun mies on karsinut todella paljon menojaan ja kaikkea sen jälkeen kun meille ensimmäinen lapsi syntyi ja on kyllä sanonut tälle kaverille monta kertaa ei... Muttei aina kehtaa kieltäytyäkään, kun tämä kaverikin suuttuu aika helposti...

Blaah, mitä mä tässä selitän... Pitää yrittää puhua miehen kanssa ja sopia vaikka jotain aikatauluja tämänkin asian suhteen vaikka se typerälle kuulostaa.

Aikas rasittava. Mun miehelle soittelee kaverit myös jotkut monta kertaa päivässä, mutta vain jutellakseen, ei velvoittaakseen miestä johonkin. Ollaan vähän sovittu, että silloin, jos ollaan viettämässä iltaa kahdestaan, niin puhuis vähän lyhemmin, koska varsinaista asiaa ei yleensä ole. toisaalta kiva, kun ne soittelee.

[QUOTE="mandiina";23917252]niin, kyllähän se vika mun miehessäkin sitten on.. Hän on sen luonteinen, että haluaisi miellyttää kaikkia yhtä aikaa ja siitä olenkin hänen kanssa keskustellut.

Mulla käy miehen kaveria välillä sääliksi hänen perhe elämänsä, nainen on perseeseen ammuttu karhu ja ei mihinkään tyytyväinen. Naljailee tälle kaverille kaikesta jne... Ei arvosta häntä ollenkaan, siksi varmaan ei kotona viihdykkään... Minua ei haittaa mieheni kotoa poissa oleminen, kun olen siihen tottunut että on paljon poissa kotoa ja parisuhde kaikesta huolimatta kukoistaa.

Mun mies on karsinut todella paljon menojaan ja kaikkea sen jälkeen kun meille ensimmäinen lapsi syntyi ja on kyllä sanonut tälle kaverille monta kertaa ei... Muttei aina kehtaa kieltäytyäkään, kun tämä kaverikin suuttuu aika helposti...

Blaah, mitä mä tässä selitän... Pitää yrittää puhua miehen kanssa ja sopia vaikka jotain aikatauluja tämänkin asian suhteen vaikka se typerälle kuulostaa.[/QUOTE]

Mä kyl ymmärrän täysin, miksi kaverin vaimo on kärttyinen... Eipä ihme, jos toinen on aina poissa, eikä kiinnostunut perheestään. Kauheaa molemminpuolin tuollainen. Siitähän kannattaisikin puhua sun miehelle, että haluatteko te päätyä samanlaisiksi. Ette tietenkään.

joo todellakin miehesi on se ongelma ei ystävä, koska miehesi ei osaa pistää rajoja (ei taida halutakkaan?) ja tulipa mullekkin mieleen että jos se ystävä tykkääkin miehistä.... on vaan kulissina naimisissa ja hankkinu perheen..

Joo no tämä vaimo on oma tapauksensa, eikä hänkään vietä aikaa lapsensa kanssa tai kotona... Ja jos mietitte missä se lapsi on, niin mummon hoivissa... Niiden jutussa ei ole päätä eikä häntää, mutta siitä en ole tullut tänne puhumaan.

Tuntuu pahalle, että syytätte nyt täysin mun miestäni. Kyllä mun mielestä sillä kaverillakin voisi olla enemmän tilannetajua??

[QUOTE="mandiina";23917379]Joo no tämä vaimo on oma tapauksensa, eikä hänkään vietä aikaa lapsensa kanssa tai kotona... Ja jos mietitte missä se lapsi on, niin mummon hoivissa... Niiden jutussa ei ole päätä eikä häntää, mutta siitä en ole tullut tänne puhumaan.

Tuntuu pahalle, että syytätte nyt täysin mun miestäni. Kyllä mun mielestä sillä kaverillakin voisi olla enemmän tilannetajua??[/QUOTE]

No totta kai voisi. Sua siis häiritsee se soittelu, niin muakin häiritsis, että ihan koko ajan ja jos koko aika pitäs olla jossain verstaalla. Sun miehen pitäs varmaan sanoa sille, että kun sillä on perhe, niin se ei enää rakasta verstasta yli kaiken. Jos se kaveri loukkaantuu helposti, niin sun miehen tarttis tajuta, ettei se hänen vastuulla ole.

[QUOTE="mandiina";23917379]

Tuntuu pahalle, että syytätte nyt täysin mun miestäni. Kyllä mun mielestä sillä kaverillakin voisi olla enemmän tilannetajua??[/QUOTE]

No sun miehesi se on vastuussa teidän perheen yhteisestä ajanvietosta jne. Ehkä se kaverikin tajuaisi jos sille sanoisi muutaman kerran napakasti? Ei oikeasti aikuinen mies voi olla noin nössö kuten kuvailit, "ei halua pahoittaa kenenkään mieltä". Onhan tuohon joku tolkku saatava. Itse en tuollaista katselisi. Omalla miehelläni on yksi tärkeä harrastus (salibandy). Aika tiukkoja keskusteluja jouduttiin käymään kun kuopus syntyi. En jaksanut/pärjännyt kahden pienen kanssa, mutta mies tajusii ihan itsekin rajoittaa treenaamistaan ja pelireissuja.

Yhteistyössä