Miehen kaunis ex-vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono itsetunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono itsetunto

Vieras
Olen seurustellut ihanan miehen kanssa seitsemän kuukautta. Näin viime viikolla ensimmäistä kertaa hänen ex-vaimonsa. Ex-vaimo on todella kaunis. Olen aina ollut epävarma ulkonäöstäni ja exän näkeminen oli isku vasten kasvoja. Mies on naiseen yhteydessä jatkuvasti yhteisten lasten takia. Lisäksi ex-vaimo asuu samassa kaupunginosassa. Asia vaivaa minua todella. Onko mies vain tyytynyt minuun, ajatteleeko hän ex-vaimoaan ollessaan kanssani? Vertaileeko hän minua entiseen vaimoonsa? En pääse asian yli ja olen melkein valmis päättämään suhteen. Pahinta on, että nainen tulee aina olemaan osa elämäämme.

Ei tainnut pelkkä kauneus riittää kun on kerran exä. Jos olet noin epävarma niin ehkä sinun kannattaa hankkia ensin itsetunto ja alkaa seurustella vasta sitten. Muutoin kärvistelet aina jonkun kuvitelmasi kourissa etkä uskalla elää.

Eipä se suhde heillä kestänyt kauneudesta huolimatta. Voisi jopa ajatella, että miehelläsi on aivot ja hän myös arvostaa naisia joilla päässä on muutakin kuin hiukset. Lopeta turha ulkonäkökeskeisyys ja ajattele sitä, että ulkonäkö on loppupeleissä aika yks ja hailee asia. Toisen kauneuteen voi ihastua, mutta rakkauteen tarvitaan muutakin. Ja paljon.

Ensimmäiseksi, jos meinaat tän miehen kanssa olla, niin sun on sopeuduttava siihen, että hän tulee aina olemaan osa miehen elämää- yhteisten lasten kautta.

Mikset puhu asiasta miehelle, sano mitä mietit ja millaisia ajatuksia pyörittelet päässäsi. Ehkä tämä ex-vaimo voi mielestäsi olla ulkoisesti kaunis, mutta heillä on ollut syynsä erota, ja tuskin mies sinun kanssasi ihan huvin vuoksi on.
Jos mies tätä eksäänsä haluaisi, niin tuskin olisivat edes eronneet.

Mitä tästä exästä tekee niin kauniin, vai onko se vain omaa kuvitelmaasi, että itse olet ruma tähän naiseen verrattuna?

Ei se ulkonäkö ole rakkauden mitta, eiköhän se tärkein löydy ihmsen sisältä. Jos et luota mieheesi tuon vertaa, niin enpä osaa auttaa muuta kuin sanomalla, että kerro miehelle miltä sinusta tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Eipä se suhde heillä kestänyt kauneudesta huolimatta. Voisi jopa ajatella, että miehelläsi on aivot ja hän myös arvostaa naisia joilla päässä on muutakin kuin hiukset. Lopeta turha ulkonäkökeskeisyys ja ajattele sitä, että ulkonäkö on loppupeleissä aika yks ja hailee asia. Toisen kauneuteen voi ihastua, mutta rakkauteen tarvitaan muutakin. Ja paljon.

Mistäs sä tiedät miksi se eksä on eksä. Ai että miehellä on aivot jne jne... ja sitten otti ruman akan kun lopulta tajusi että parasta jättää tuo kaunis nainen... jotenkin ontuvaa tekstiä, kun et tunne miestä.

Itse tunnen erään miehen joka vaihtoi myös "kauniin rumaan". johtui tosin ihan vain siitä, että tämä kaunis heitti miehensä lopulta pellolle (vaikka oli lapsia) koska ei jaksanut miehensä loputonta sikamaisuutta, ja sitten miehelle tuli kiirus hommata uusi nainen jostain, ja siihen hätään ei mitään miss suomea irronnut, joten piti ottaa se seinästä reväistympi malli. Tätä ei tämä seinästä revitty uus nainen tiedä.
En vihjaa että ap:lla olisi tämä tilanne, mutta toisenlainen näkökulma tuohon Lillukan kommenttiin.

Kyllä kauniit naiset muutakin tekee kuin laittelee naamansa ja tukkaa: käy töissä, kasvattaa lapsia, jne jne. Toiset nyt vaan osaavat tuoda paremmin parhaita puoliaan, loppu viimein mehän kaikki ollaan aika samannäköisiä. Kunnon stylisti sais monesta hiirulaisesta tosi kauniin ilmestyksen!

Älytön tuo kommentti, mielestäni.

En jaksa uskoa, että lapsiperheessä valinnat yhdessäolosta tehdään ulkonäön perusteella. Jos tehdään, niin tekijä ei kovin fiksu ole.

En jaksa uskoa, että lapsiperheessä valinnat yhdessäolosta tehdään ulkonäön perusteella. Jos tehdään, niin tekijä ei kovin fiksu ole.

Kannattaa ottaa ruma akka, niin ei ole muut kärkkymässä kokoaikaa! Saa olla rauhassa kun ei tarvi olla mustasukkainen kaikenmaailman prinsessoista!

no monikos meistä niin fiksu on? Mun mummoni sanoi aikanaan että valitsi vaarini vain koska oli komea ja näin ollen saivat kauniita lapsia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja fasfasfd:
no monikos meistä niin fiksu on? Mun mummoni sanoi aikanaan että valitsi vaarini vain koska oli komea ja näin ollen saivat kauniita lapsia!!!

Ja mun anoppini kuulemma valitsi appiukon koska tällä oli erikoinen sukunimi, jonka anoppikin sitten sai nimekseen kun menivät naimisiin (todella nuorina) :)

Rumat muijat pitävät kynsin hampain kiinni miehistään, koska tietävät että uutta ei ehkä saakaan. Kauniilla naisilla on aina vientiä! Tuskinpa se ap:n miehen exä yksin öitään nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Huono itsetunto:
Olen seurustellut ihanan miehen kanssa seitsemän kuukautta. Näin viime viikolla ensimmäistä kertaa hänen ex-vaimonsa. Ex-vaimo on todella kaunis. Olen aina ollut epävarma ulkonäöstäni ja exän näkeminen oli isku vasten kasvoja. Mies on naiseen yhteydessä jatkuvasti yhteisten lasten takia. Lisäksi ex-vaimo asuu samassa kaupunginosassa. Asia vaivaa minua todella. Onko mies vain tyytynyt minuun, ajatteleeko hän ex-vaimoaan ollessaan kanssani? Vertaileeko hän minua entiseen vaimoonsa? En pääse asian yli ja olen melkein valmis päättämään suhteen. Pahinta on, että nainen tulee aina olemaan osa elämäämme.

Kumpi halusi erota; mies vai vaimo? Mikä oli eron syy? Millainen on exän luonne miehesi kuvailemana? Kuinka pitkä aika erosta on?

mun poikkiksen eksä oli kaunis, mut pari kertaa tavattuna maailman tylsin ja lakonisin tyyppi, joka tuskin edes osasi hymyillä. Niin hillitty ja hallittu, ettei siinä varmaan edes veri kiertänyt. :) Ei kai sellaistakaan jaksa.

Ei se kaunis kuori kaikille riitä jos sisältä on ruma. Tiedän lähipiiristä tapauksen jossa miehellä oli kaunis vaimo ja ero tuli. Seuraava naisystävä oli ulkonäöltään vaatimattomamman näköinen. Miehen äiti oli sitten kerran kysynyt pojaltaan miksi vaihtoi rumempaan...(todella tyhmä kysymys muuten, ei voi muuta sanoa...) no, joka tapauksessa oli tämä poika sanonut että tämä ex-vaimo oli kaunis kasvoiltaan ja vartaloltaan mutta luonteeltaan ilkeä ja paha. Tämä nykyinen nainen taas on todella ihana ja lämmin ihminen, ulkonäköasiat ovat toisarvoisia kun vierellä on kumppani ketä arvostaa, rakastaa ja jakaa samanlaisen ajatusmaailman.

eikä tarvi olla edes noin mustavalkoista. Vaikkei naisessa olis yhtään mitään vikaa, vaikka se olis sisältä ja ulkoa täydellinen, ensiluokkainen, ja maailman upein pakkaus, se ei välttämättä silti sytytä yhtään. Ne on ne kemiat, mitkä siinä merkkaa.
En lähtis tollekkaan linjalle, et alettais haukkuun kaikki kauniit, joilla ei ole suhteet onnistuneet, koska samat syythän siinä on taustalla kaikilla, kauniilla sekä tavallisemman näköisillä. Joko synkkaa tai ei synkkaa. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Lopputulos merkkaa, se millaista se yhdessäolo on.
Se voi olla joskus jopa järkytys miehille, et mikä on jos suhde ei onnistu, VAIKKA nainen on kaunis tai miten laiha hyvänsä. Ei se kauneus suhteessa ole mikään millä parisuhdetta pidetään pystyssä. Esimerkiksi empatia, keskustelutaito, huumorikin voi mennä ton edelle, mut vaikka nekin olis, niin siltikään ei välttämättä synkkaa.

Vaikka kauniilla olis miten se etu, et kyllähän ne ensin herättää sellaista ulkonäöllistä kiinnostusta muihin verrattuna. Sitä nyt on ihan turha kieltää, etteikö jokainen mies haaveilis ainakin kauniita.

Alkuperäinen kirjoittaja jep..:
eikä tarvi olla edes noin mustavalkoista. Vaikkei naisessa olis yhtään mitään vikaa, vaikka se olis sisältä ja ulkoa täydellinen, ensiluokkainen, ja maailman upein pakkaus, se ei välttämättä silti sytytä yhtään. Ne on ne kemiat, mitkä siinä merkkaa.
En lähtis tollekkaan linjalle, et alettais haukkuun kaikki kauniit, joilla ei ole suhteet onnistuneet, koska samat syythän siinä on taustalla kaikilla, kauniilla sekä tavallisemman näköisillä. Joko synkkaa tai ei synkkaa. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Lopputulos merkkaa, se millaista se yhdessäolo on.
Se voi olla joskus jopa järkytys miehille, et mikä on jos suhde ei onnistu, VAIKKA nainen on kaunis tai miten laiha hyvänsä. Ei se kauneus suhteessa ole mikään millä parisuhdetta pidetään pystyssä. Esimerkiksi empatia, keskustelutaito, huumorikin voi mennä ton edelle, mut vaikka nekin olis, niin siltikään ei välttämättä synkkaa.

Vaikka kauniilla olis miten se etu, et kyllähän ne ensin herättää sellaista ulkonäöllistä kiinnostusta muihin verrattuna. Sitä nyt on ihan turha kieltää, etteikö jokainen mies haaveilis ainakin kauniita.

No tässähän tuli vielä se kaikista tärkein tietysti eli kemia! Ihan aikuisten oikeesti, juttuhan on niin, että jos ei kipinät sinkoile niin kovin on kylmää kyytiä! En haluaisi sellaisessa suhteessa olla päivääkään. Kemia on ehdoton edellytys, siitä ei tingitä! ;-)

Ja kaunis EI voi olla älykäs? Itse olen ihan kaunis, mutta mies on mun kanssa siksi, että olen mukava, älykäs ja samalla aaltopituudella. Kyllä ulkonäöllä jotain väliä on, mieheni kiinnostui minusta eli ulkonäöstäni ja tuli juttelemaan ja minä en torjunut häntä, koska pidin hänen ulkonäöstään ja siten sain tilaisuuden ihastua siihen mitä hän on. Ja edelleen on kiva katsoa toista.

Mutta alkuperäiselle: jos tämä nainen on ex-vaimo ja vielä lasten äiti, suhde ei ole toiminut eikä sillä ole ulkonäön kanssa mitään tekemistä! Ei kukaan eroa hyvästä suhteesta ja vielä lasten äidistä/isästä, jos olisi mahdollisuus jatkaa. Joten ole huoletta!

Alkuperäinen kirjoittaja naapurin tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Huono itsetunto:

Kumpi halusi erota; mies vai vaimo? Mikä oli eron syy? Millainen on exän luonne miehesi kuvailemana? Kuinka pitkä aika erosta on?

Ap , huhuu, voisitko tulla kertomaan..

No voi hesus sentään :/ Missään en ole väittänyt, että kauneus ja viisaus sulkisivat toisensa pois. Jos toinen ihastuu toisen ulkonäköön, niin se ei ole kuitenkaan se kannatteleva voima, vaan ainoastaan oikotie matkalla ihastumisesta rakkauteen.

Minun mieheni ihastui hymyyni, mutta tuskin sillä olisin pitkälle pötkinyt, jos myös luonteeni ei viehättäisi häntä. Minä taas ihastuin lopulta hänen karismaansa ja älykkyyteensä -komeaksi miestäni ei voi sanoa. Moni kaverinsa onkin, puoliksi ehkä leikkimielellä, puoliksi tosissaan todennut "miten tuo x saa aina noin kauniita naisystäviä". No sillä karismalla ja luonteellansa hän "meitä" on saanut.

Kauniit ovat yhtä kypsiä, fiksuja, tyhmiä, syvällisiä, mukavia tai ikäviä kuin rumatkin.

Ehkä miehet helpommin ihastuvat ulkonäköön, joten kauniilla naisella on isompi riski joutua suhteeseen miehen kanssa, jonka kanssa ei loppupeleissä sovikaan yhteen. Ulkonäkö on sokaissut miehen hetkeksi, mutta arjen alettua käy yksinkertaisesti ilmi, että he eivät olleet toisilleen oikeita luonteita.

sehän se on kauniiden ongelma. Miehiä riittäisi kauneuden perusteella, mutta sopivuudesta se ei sano yhtään mitään. Alussa kun ei tunne muutenkaan, niin mikäs onkaan helpompi keino ajautua metsään kuin olla tutustumatta ensin kunnolla, katsastaa vain ulkonäkö ja sen jälkeen alkaa jopa AJATELLA asioita.

Siinä mielessä kauniit joutuu aika koville, ettei ne voi silti koskaan tietää, pitääkö joku heistä todella omana itsenään. Sit petytään puolin ja toisin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja jos se ei kiinnosta.:
mun poikkiksen eksä oli kaunis, mut pari kertaa tavattuna maailman tylsin ja lakonisin tyyppi, joka tuskin edes osasi hymyillä. Niin hillitty ja hallittu, ettei siinä varmaan edes veri kiertänyt. :) Ei kai sellaistakaan jaksa.

Mistäs SINÄ sen naisen veren kierrot ja muutkin tiedät? Ei kai se äijä sitä ois aikanaan ottanut jos se ois ollu vaan joku patsas! kai siinä nyt jotain oli kun vielä tenavankin pyki maailmalle.

Yhteistyössä