miehen juominen rassaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
löysin tämän vanhan ketjuni, ja ongelma nostaa taas päätään aika huolestuttavastikin :(
mies joi eilen PALJON, tuli sitten kinaa juomisesta kun menin (hölmönä ) avaamaan suuni ja valittamaan. mies tänäänkin juomassa, kauan sitten sovittu meno isolla porukalla siksi valitin eilistä juomista kun tiesin että tänään taas juo ja siksi tuli sitten aika iso riita
taas mieli maassa ja pitkästä aikaa mielessä ero, jahkailua tiedän, mutta minkäs teet, ei ole vaan helppo päätös

viimeksi kuukausi sitten on juominen häirinnyt? on tuo valitettavasti aika usein lapsiperheessä, varsinkin jos seuraa useaman päivän juominen.
puhu miehen kanssa, kun on selvinpäin, jos hän ei myönnä mitään ongelmaa, niin voisit olla yhteydessä kunnalliseen tai seurakunnan avioliittoneuvontaan, siellä voi käydä myös yksin juttelemassa, kuulostaa siltä, että tarvitsisit ulkopuolista tukea asian kanssa.

oletko ehdottanut jotain parisuhdejuttua? Jos sitä kautta pääsisitte/miehesi pääsisi kiinni miksi juominen on lähtenyt lapasesta... Jos ei tilanne muutu, itse miettisin eroa vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
oletko ehdottanut jotain parisuhdejuttua? Jos sitä kautta pääsisitte/miehesi pääsisi kiinni miksi juominen on lähtenyt lapasesta... Jos ei tilanne muutu, itse miettisin eroa vakavasti.

olen miettinyt eroa vakavasti jo moooonta kertaa!
ei se miettiminen auta, mies juo silti

tässä hetki sitten joi taas paljon, ei kerralla määrällisesti mutta kahden viikon aikana joi yhteensä 5 laatikollista olutta :(

24tölkkiä*5=120 tölkkiä
2*7=14päivää
120tölkkiä/14päivällä=8,5714285...jne.
eli hiukan vajaa 9 tölkkiä/pvä :o

edelleen kituutan täällä ja katson (kuuntelen) mieheni juomista öisin.
viime yönä meni pitkästä aikaa hermot ja huusin sille, sanoin että jos tuo juominen ei lopu tämä oli meidän viimeinen yhteinen joulu :(
mies ihmetteli että miksi hänen juominen haitaa, mitä se oikein haittaa jos hän katsoo jääkiekkoa ja juo olutta YÖLLÄ kun muut jo nukkumassa??? sanoin että se haittaa ainkin minun unta kun herään melkein joka yö kun se juo täällä, kaljatölkit tippuilevat, ovet kolisee, tölkkejä kerätään pois näkyviltä, etten näe niitä aamulla ja luulee etten tiedä juomisesta. sanoinkin että tiedän kyllä että on juonut mutta en ole sanonut siitä mitään, mutta eilen vaan meni taas hermot.

joka kerta kun tulee sanomista miehen juomisesta se kavelee vanhoja, mitä olen nuorena tehnyt tai kenen kans olen ollut ENNEN meitä! miksi se tekee niin?
elikkä loppujen lopuksi hänen juomisesta alkanut riita saa minun oloni aivan paskaksi kun mies keksii mitä kummallisempia juttuja mitä minä olen MUKA sanonut joskus ja vääntää niitä aivan oudoiksi jutuiksi? jopa hänen työkaverit ovat muka sanoneet että ovat "olleet" minun kanssa, mikä EI pidä paikkaansa, en tajua tuota ihmeellistä syyllistämistä ja asioiden keksimistä, eikä mies usko vaikka olen sanonut ettei nuo pidä paikkaansa, ei usko vaikka sanon että soitetaan sille työkaverille joka väittää päättömiä asioita.

tämä on jotenkin niin kuluttavaa ja masentavaa jo nykyään, että olisi paras vain olla hiljaa juomisesta ja joku päivä kun saan itseni rohkaistua ja tarpeeksi jaksamista lähtemiseen niin pakkaisin tavarat ja vain häipyisin, mutta en vaan millään tällähetkellä pysty. ja jos sellaisen voiman jostain löydän, mitä minun ekaksi kuuluu tehdä, minulla ei ole rahaa millä elättäisin lapseni ja itseni koska olen opiskelija, minulla ei ole edes varaa vuokrata asuntoa meille :(

meillä myös 1 lapsi ja mies on kyllä niin paljon kaljan perään, nyt kun vapaata on niin joka ilta juo n.4 kaljaa,ja minä valitan ja uhkaan erolla,muttei ota kuuleviin korviin,meinaa etten kumminkaan lähde,kerran lähdin ja asuttiin erillään vuosi,sitten mentiin takaisin yhteen,mutta sama peli jatkui. käytiin perheneuvojallakin,muttei mies koe juomista ongelmaksi,koska on aina juonut ja ollut sellainen.

joskus juomista jaksaa kattella,joskus ei

eikö kenelläkään ole mitään viisasta vinkkiä?

Alkoholisti syyllistää sinut vaikka kaivon kivestä, että saa aiheen juoda. Muista, että juominen ei johdu missään nimessä sinusta, et ole tehnyt mitään väärää juomisen suhteen. Kannattaa ottaa yhteyttä vaikka sosiaalitoimeen ja pyytää neuvoa asunnon suhteen, varmasti saat jonkinlaista (rahallista, maksusitoumus tmv) tukea, että pääset lapsen kanssa pois.

Tuo on kuluttavaa, kun elät tilanteessa jossa kaikki juominen kaadetaan sinun niskaasi, yritä kuitenkin muistaa aina ettei se johdu sinusta, se on miehen tapa saada oikeutus itselleen juoda.

eikö kenelläkään ole mitään viisasta vinkkiä?

Ainoa viisas vinkki on että sinun pitää jättää se mies. Mies ei juomistaan tai sen ongelmallisuutta tunnista eikä tunnusta. Sinä et voi häntä muuttaa, etkä huutamalla, vaikenemalla tai rakastamallakaan häntä selväksi saada. Ainoa tapa päästä eroon tilanteesta on jättää mies.

miten se jättäminen ihan oikeassa elämässä onnistuu kun minulla ei ole rahaa?

sosiaalitoimesta on kyllä mahdollista hakea apua muuttoa varten. Voit saada maksusitoumuksen takuuvuokraa ja muuttoa varten. Tulet huomaamaan, että elämä on rahallisesti ja monella muullakin tavalla helpompaa, kun kotona ei ole juovaa miestä. Minäkin jätin mieheni. Voi miten nautin hiljaisista öistä, aamuista joihin sain herätä ilman sohvalle sammunutta miestä, päivistä, jolloin kaljatölkkejä ei tarvinnut piilotella lapsilta. Rahasta, jota minulla oli, kun mies ei niitä juonut. Rauhasta, jonka perheemme sai, kun asuimme kolmisin. Rahallisesti olen pärjännyt aina ihan OK, vaikka miehen jättäessäni olin äitiyslomalla ja sen jälkeen vielä kotona kotihoidontuella kunnes nuorempi täytti kolme vuotta.

kaikki juominen kaadetaan minun niskaani jos avaan suuni, muuten kaikki ihan ok.

Ei ole ok, todellakaan. Haluatko lapsesi kasvavan tuollaisessa, että näkee miten äitiä kohdellaan, lapset eivät ole tyhmiä, kyllä he huomaavat missä mennään ennenmmin tai myöhemmin. Tuo kuluttaa/sairastuttaa sinut tai on jo sairastuttanut ja pian lapsesi tulee perässä sairaaksi.
Kulunut fraasi, mutta Jätä Se Sika. Alkoholistia et itse saa lopettamaan juomistaan, eikä hän näe mitä se tekee muulle perheelle, päinvastoin, hän kääntää senkin sinun syyksi = mitäs riehut/valitat/vingut/hermoilet/valehtelet jne jne.

Toivottavasti et tuhlaa elämääsi kokonaan tuossa tilanteessa.
Valitettavasti miehesi käytös sairastuttaa todennäköisesti myös sinut ja lapsesi. Epänormaalista tulee normaalia. Tukahdutat omat tunteesi ja tarpeesi ja paha olo vain kasvaa.
Käy juttelemassa jossain esim. diakoniatyöntekijälle, kriisikeskuksessa yms. niin saat vähän toisenlaista perspektiiviä asiaan.

Ku sä oot huolissaan et se löytäs uuden naisen, niin et kai tosissaan luullut, et se ois hirveen haluttu mies? Moni ei todellakaan halua miestä, joka juo noin paljon. Toi on saatava loppumaan tai sä et kohta siedä sitä.

Ku sä oot huolissaan et se löytäs uuden naisen, niin et kai tosissaan luullut, et se ois hirveen haluttu mies? Moni ei todellakaan halua miestä, joka juo noin paljon. Toi on saatava loppumaan tai sä et kohta siedä sitä.

osuit asian ytimeen :(

en voikaan enää sietää miestäni kun on juonut, en yhtään
selvinpäin on aivan eri-ihminen joskus sisimmässäni toivon mieheni sairastuvan johonkin vakavaan maksatautiin ettei se enää ikinä eikä koskaan voisi juoda kuolematta siihen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22751103:
E Tuo kuluttaa/sairastuttaa sinut tai on jo sairastuttanut ja pian lapsesi tulee perässä sairaaksi.

Niin totta!
Pelasta itsesi ja lapsesi, siten voit auttaa miestäsikin. Voit herättää hänessä tarpeen hakeutua hoitoon lopettamalla huolen kantamisen ja hänen hoitamisensa ja lakaamalla hyväksymästä itseesi kohdistuvaa kohtuutonta käytöstä, esimerkiksi tekemällä selväksi, ettei mahdollinen eronne johdu siitä, ette rakastaisi miestä, vaan siitä ettet jaksa juovaa miestä, vaikka sen juomisen takana varmasti onkin ihan hyvä ihminen. Teet selväksi, että haluat eroon alkoholistista, et itse ihmisestä.
Hanki itsellesi tietoa alkoholismista, niin saat minimoitua itseesi ja lapsiisi kohdistuvat tuhot.
Joku tuolla jo oli aiemmin ehdottanu tutustumista sivustoon Minnesota-hoitokeskus. Tutustu. Ja lisäksi muutama linkki:
Päihdelinkin keskustelualue • Näytä alue - Kotikanava
Alkoholi ja ihminen
Avominne - Hyvässä hoidossa Sinulla on mahdollisuus saada Itsesi takaisin!
Myllyhoito
Al-Anon - Vertaistukea alkoholistien läheisille - Onko läheiselläsi alkoholiongelma?
el-anon : Suomenkielinen Al-Anon -virtuaaliryhm
Voit myös lukea tämän kirjan: Rakkaasta raitis Kirjassa on yksi kohta ja asia, jota en ymmärrä: se korostaa kovin sitä, miten se on jotain uutta ja ennen kokematonta, vaikka minusta se kertoo juuri al-anomn ohjeklman mukaisesta irrottautumisesta, siitä miten ottaa oma elämä hallintaan ja jättää toisen juominen omaan arvoonsa ja itseä ei saa uhrata läheisen juomiselle, jos toinen ei törmäyksestä huolimatta seinää näe, ei pidä itse mennä väliin ja satuttaa itseään, se on päin seinää juoksevan ja seinän välinen asia, minun ei tarvi menä omaa päätäni satuttamaan siihen väliin.

voiko alkoholistiksi sanoa ihmistä joka kykenee olemaan ilman alkoholia jopa päiviä? mutta ei viikkoa kerrallaan, työnsä hoitaa ja on aina hoitanut mutta vapaat menee kaljan kittaamiseen