miehen juominen rassaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkoholisti on ihminen, joka on riippuvainen alkoholista ja jonka käyttäytyminen on muuttunut tuon riippuvuuden myötä, sillä ei ole merkitystä, suuriko tuo määrä on. Alkoholismista tekee niin salakavalan juuri se, että ensin tulee näkyviin muut oireet ja vasta viimeisenä näkyvin, eli juominen. Kyllä sairauden alkuvaiheessa pystyy olemaan juomatta vaikka sen tipattoman tammikuun -sehän on juuri alkoholistien keino todistaa itselleen ja läheisilleen, ettei he ole alkoholisteja- mutta ne muut oireet, ns. kuivahumala, ei poistu.

tässä hetki sitten joi taas paljon, ei kerralla määrällisesti mutta kahden viikon aikana joi yhteensä 5 laatikollista olutta

24tölkkiä*5=120 tölkkiä
2*7=14päivää
120tölkkiä/14päivällä=8,5714285...jne.
eli hiukan vajaa 9 tölkkiä/pvä :o

Määrät ovat niin isoja että kyseessä on vakava alkoholi ongelma. Tavallinen tissuttelija ei noita määriä juo.

LisaMarie: kerrotko tuosta "kuiva humalasta" mitä se tarkoittaa??
Alkoholi ja ihminen
Mitä on "kuiva humala"?

"Kuiva humala" kuvaa alkoholistin tilaa, kun hän tuntee olonsa epämukavaksi kun hän ei juo. Juomisensa aikana alkoholisti paljastaa tiettyjä normaalista asenteistaan ja käyttäytymisestään poikkeavia piirteitään. Jos nämä piirteet säilyvät juomisen lopettamisen jälkeenkin, häntä kutsutaan "kuivaksi".

"Kuiva" viittaa siihen tosiasiaan, ettei hän juo: "humala" tarkoittaa samojen poikkeavien asenteiden ja käyttäytymisen jatkumista, jotka ilmenivät juoma-aikana. Toisin sanoen , hänen elämänsä laadussa ei ole tapahtunut edistymistä. Yksinkertaisesti sanoen hän on kännissä ilman juomista.

Alkoholismi on sairaus, joka hallitsee uhriaan sekä fyysisesti että psyykkisesti. "Kuiva humala" tekee saman.

Monet, alkoholisti mukaan lukien, kuvittelevat, että kun juominen lakkaa, palaa normaali tila automaattisesti. Näin ei ole. Normaali tila palaa vain, jos alkoholisti pysyy raittiina ja samanaikaisesti ponnistelee muuttaakseen ajattelunsa ja käyttäytymisensä, mikä puolestaan tekee hänestä tasapainoisen ihmisen.

Noh, tuossahan niitä jo tulikin. Lue kaikki uudestaan muutamaan kertaan jos tuntuu ettei vielä kolahtanut mihinkään suuntaan. Sinun on nyt otettava "lusikka kauniiseen käteen", ja autettava itse itseäsi. Ei kukaan pysty sinulle sellaista taikasanaa sanomaan, että pääsisit jotenkin skippaamaan negatiivistet tunteet ym joita ero tai alkoholistin kanssa eläminen aiheuttaa.

Nyt sinulle on kerrottu mitä alkoholismi on, ja että suurella todennäköisyydellä miehesi alkoholismi ainoastaan pahenee. Ainakaan tällä menolla se ei siitä paremmaksi muutu. Sinun on tehtävä ratkaisusi sen mukaan. Joko jäät, etkä valita (sillä sitten on oma valintasi olla siinä), tai kannat vastuusi ja lähdet.

kyllä pistää harmittamaan, että olut on niinkin halpaa kaupassa, eikö niihin voisi laittaa kunnon verot niin vähentyisin ainakin paljon avioerot ja pahoinpitelyt, lasten huostaanotot yms. :(

kyllä pistää harmittamaan, että olut on niinkin halpaa kaupassa, eikö niihin voisi laittaa kunnon verot niin vähentyisin ainakin paljon avioerot ja pahoinpitelyt, lasten huostaanotot yms. :(

Onhan se kurjaa kun alkoholin vuoksi niin moni kärsii. Avaimet onneen on kuitenkin omissa käsissä, eli valinnat pitää tehdä sen mukaan miten haluaa elää.
Itse olen valinnut etten elä esim. väkivaltaisessa suhteessa, ja todellakin taistellut itseni täydelliseen vapauteen sellaisesta. Tiedän mistä puhun, eikä oma tieni ole ollut mitenkään helppo. Tein mitä piti, ja nyt olen onnellinen.

Sama juttu esim. alkoholismissa. Pitää rakentaa itselleen sellainen elämä, ettei siihen kuulu alkoholistia. Elämä on siis täynnä valintoja. Pitää vain tehdä sellaisia, mitkä vievät oikeaan suuntaan. Jokainen aikuinen on kuitenkin vastuussa omista valinnoistaan ja omasta elämästään.

Sitä tähän vielä, että tuo kuulostaa siltä, että syyttäisit alkoholin edullisuutta ongelmista. Kyllä ne ongelmat on ihan muualla. Onhan maailma aseitakin täynnä. Jokaisen oma valinta on että käyttääkö niitä.

En sano mitää pahalla. Haluan vain, että ymmärrät auttaa itse itseäsi. Olen nähnyt monia, jotka ovat kiemurrelleet huonoissa olosuhteissa kymmeniä vuosia, kun eivät ole tehneet asialle mitään.