Miehen juominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rankkoja pohdintoja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rankkoja pohdintoja.

Vieras
Tämä on meillä jo todellinen ongelma eikä puhe auta,pyörittelee vain silmiään eikä kuuntele. Miten saada mies lopettamaan juominen? Hän ostaa aina vain sikspäkin mutta kun minä menen lasten kanssa nukkumaan niin hän karkaa naapuriin,rappio-alkkiksen luokse ja istuu siellä aina aamuun asti,juomassa ties mitä.Kotona nukkuu tunnin kaks,lähtee viemään roskia,pulloja,hakemaan limsaa ja karkaa taas.
En halua erota vaan haluan että mies lopettaa juomisen.
Olen harkinnut asian kertomista miehen äidille,joka erosi omasta miehestään koska tämäkin valitsi viinan eikä perhettä.
En kai voi pakottaa hoitoon mutta jos otan itse yhteyttä anoppiin ja vaikka sosiaalitoimistoon ja kerron etten pysty elämään näin vaan minä ja varsinkin mies tarvitaan apua,saanko apua?

Mä en usko, että saat miestäsi lopettamaan juomista. Se halu pitää lähteä itsestä. Sinuna keskittyisin itseni ja lasten hyvinvointiin, vaikka se elämä olisi sitten ilman miestä. Ehkä hän ymmärtäisi mitä on vaarassa menettää. Lapsia en pitäisi alkoholistiperheessä.

ei sitä miestä voi hoitoon pakottaakaan... mut ehkä soittaisin kans anopille, jos ootte semmosis väleis et se onnistuu. se ainaki tietäis miltä susta tuntuu. tietty kannattaa muistaa, et kyseessä on sen oma poika, kun asian esittää...

Valitettavasti joudun peesaamaan edellistä kirjoittajaa. Alkkari on aina alkkari ja ei se siitä mihinkää muutu, vaikka lupaisi. Alkkarithan ovat kuuluisia itsensä ja muiden huijaamisessa. Se on ihan taidetta. Ja sinisilmäiset uskovat.

Itse kertoisin välittömästi hänen äidilleen, mutta luonnollisestikaan asia ei siitä muutu.

Voimia tulevaan!

Minusta anopin kuuluisi tietää mitä mies oikeasti touhuaa,vaikka se tuntuu pahalta,varmaan meistä molemmista.Anoppihan itse heitti miehensä pihalle minun mieheni ollessa pieni lapsi,aika saman ikäinen kuin meidän poika on nyt, kun ei lopettanut juomista,eikä ole lopettanut vieläkään.En haluaisi samaa kohtaloa miehelleni,että viina pilaa koko elämän mutta kun puhe ei auta,ei uhkailu avioerosta,ei oikeastaan mikään.Kerran tyhjensi jopa lapsen säästöpossun että sai viinaa.
Tuntuu etten rakasta enää miestä niin paljoa kuin ennen,inhoan sitä hajua joka leviää kämppään kun hän sammuneena kuorsaa,tupakalta haisevia vaatteita,seuraavan vuorokauden hikeä.Tai se tunne,että hän petti lupauksensa olla juomatta,taas.
Olen kerran suuttunut niin paljon miehelle että läimäytin häntä,ja minä en ole koskaan ollut väkivaltainen!En halua satuttaa häntä mutta en myöskään pysty elämään näin.

Kuulostaa siltä, ettei miehesi välitä muusta kun juomisesta. Äärimmäisen itsekeskeistä toimintaa.
Älä altista lapsiasi tuollaiselle. Kannattaa miettiä kumman valitset: miehesi vai lapsesi. Miehesi on valinnut jo viinan.

Niin se vaan on että jos halu ei lähde miehestä itsestään niin silloin olet aika heikoilla. Valitettavasti minulla on kokemusta ja 8kk sitten itse erosin kun muutosta ei tullut vaikka lupailtiin kuukin taivaalta.

Ei sitä haluaisi luovuttaakaan.Kyllähän mies siitä voi parantua,lopettaa juomisen ja yrittää.En halua häntä hylätä,se jos mikä pistäisi juomaan vielä enemmän.

Yhteistyössä