Miehen etälapsen vanhojen vaatteiden ja lelujen uusio käyttö yhteisille lapsille...

  • Viestiketjun aloittaja "outo"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Uusperheissä ei ole mitään vikaa PAITSI jos on asenne kuin ap:lla.
Olisit ottanut miehen jolla ei ole ennestään lapsia kun et selvästikään ole sinut tilanteen kanssa. Puhut tosi rumasti miehen lapsesta, älä nyt nainen lapselle kosta omaa mokaasi.

Ja jos sulla rahaa riittää niin osta uutena, miestä en velvoittaisi ostamaan jos kunnolliset tavarat jo on olemassa. Ei se lapsi vähemmän rakas ole vaikkei kaikki tavara uutta olisikaan. Arvot kuntoon ja tsemppiä loppuodotukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Minni:)
En jaksanut lukea koko ketjua, mut itse ainakin hankin esikoiselle juttuja juurikin käytettynä. Tuttavalta sain edullisesti mm. pinnasängyn, sitterin ja kantorepun ja jotain muuta sälää. Oli hyväkuntoisia ja uuden veroisia. Miks ihmeessä pitää hankkia kaikki upouutena? Uusia ne sulle ja sille vauvalle kuitenkin on.

Ja tosiaan jos perhettä perustaa lapsellisen kanssa niin siihen kuuluu sitten myös ne kumppanin lapset.
 
"vieras"
Siis lapsi ei ole tärkeä, jos kaikki hänen tavaransa ei ole hankittu uusina ja kalleimmasta kaupasta? Oikeasti? Jos ajatusmaailma on tämä, olisi syytä hankkia nukke ihmislapsen sijaan!

Miehesi lapsi ei lakkaa olemasta ihan yhtä tärkeä kuin tähänkin saakka vain sen vuoksi, että mies saa toisen lapsen. Toisesta lapsesta ei tule esikoista, ei vaikka kultaiset vaunut ostaisi. Eikä toinen lapsi ole vähemmän tärkeä siksi, että hän on syntynyt toisena. Eikä kolmas, neljäst jne.

Miksi, oi miksi, uusperheettä lähtee perustamaan lapset??? Maailmassa on lukemattomia miehiä, jonka kanssa voi tehdä esikoisen, miehen olemassaolevat lapset eivät vaan häviä uuden puolison toiveesta.
 
"Eee"
Hei kuule. Jos jatkat tällä asenteella, niin päädytte vielä siihen, että pilaat teiltä yhden joulun sillä, kun saat raivarin siitä, ettei miehes anna soittaa tätä piisia repeatilla: http://www.youtube.com/watch?v=KPEjYsq2vmY

Relaa vähän. Kyllä se lapsi on miehelleskin erityisen rakas, vaikkei mies haluakaan rynnätä mukaan nykyaikaiseen kulutushysteriaan ja shoppailumaniaan vain vauvan takia. Rakkautta voi osottaa muullakin tavoin kuin materialla!
 
surullista
[QUOTE="outo";27537205]kaikkein hamkalinhan tässä on se kun vain toisella on se tunne side jo olemassa olevaan lapseen... yritä siinä sitten luovia tunteiden välillä, miten miehen lapsi voi koskaan olla niiin tärkeä kuin oma?[/QUOTE]

Mun käy sääliksi sitä miehen lasta... :( Jos ei ole valmis ottamaan myös niitä miehen mukana tulevia lapsia perheensä jäseniksi, niin kannattaisi pari kertaa miettiä, haluaako ottaa myöskään sitä miestä. Kyllä ihmiset on itsekkäitä. Pienen pojan tunteilla ei ole mitään väliä, kun vaan minä minä minä pääsen tekemään niitä asioita, mitä minä minä minä tykkään.
 
"vieras"
Joillakin ihmisillä (ikävä kyllä usein naisilla) pitäisi tehdä pakkosterilisaatio, mikäli ovat menneet kimppaan jo lapseutuneen ihmisen kanssa! Anteeksi erittäin karu kommentti, mutta aloittaja saa minulla niin niskakarvat pystyyn...

Tässä ketjussa on erittäin paljon pointteja. Kyse ei todellakaan ole tavarasta, vaan aloittajan järkyttävästä mustasukkaisuudesta miehen ensimmäistä lasta kohtaan. Mene ihminen terapiaan ettet tuhoa tuolla typeryydelläsi parisuhdettasi, miehesi lapsen itsetuntoa, oman "esikoisesi" isä- ja sisarrussuhdetta, jne.

Yritä tajuta, että sinun perse ja sinun perseestä tuleva "aviolapsi" ei ole maailman napa, vaan kumpikin on teidän perhe-elämän yksittäisiä palapelin osia. Toki tärkeitä, mutteivat todellakaan ainoita.
 
"..."
Täällä taas kaikki katkerat eronneet äidit kirjoittelee :)
Todellakaan sun ei tarvi käyttää jonkun toisen lapsen vanhoja vaatteita omalla lapsellas, en minäkään käytä!
Meidän lapsi saa kaikki uutena. Miehen toisen lapsen vaatteita ja leluja on tarjottu mutta en todellakaan ole ottanut niitä vastaan.
Eikä sun siihen tarvi mitään tunnesidettä muodostaa. Ei se sun lapses ole!
 
Mun käy sääliksi sitä miehen lasta... :( Jos ei ole valmis ottamaan myös niitä miehen mukana tulevia lapsia perheensä jäseniksi, niin kannattaisi pari kertaa miettiä, haluaako ottaa myöskään sitä miestä. Kyllä ihmiset on itsekkäitä. Pienen pojan tunteilla ei ole mitään väliä, kun vaan minä minä minä pääsen tekemään niitä asioita, mitä minä minä minä tykkään.
Mun mielestä ap ei sanonut missään kohtaa noin,on ihan luonnollista pohtia tällaisia asioita,eikä mielestäni ole kiva että ihminen lytätään ja julistetaan huonoksi ihmiseksi kun uskaltaa sanoa sen ääneen. Minulla on ollut lapsipuoli (hrr mikä sanahirviö)yli 10 vuotta,sinä aikana minulle on syntynyt 4 omaa,välitän ja rakastan myös mieheni esikoista mutta onhan se silti erilaista kuin tunne noita omia kohtaan. Oman kanssa se side syntyy sillä hetkellä kun nostaa ensimmäisen kerran syliin,toisen lapseen se tulee pikkuhiljaa. Kun kohtelee lapsia tasapuolisesti ja ystävällisesti,se kyllä riittää,ap:n tapauksessakin sillä lapsella on varmasti oma äiti ja isä jotka rakastavat pyyteettömästi ja sitten ap saa ollaheidän perheen toinen aikuinen.

Tavaroista sanoisin että tehkää kompromissi,jotain vanhaa ja jotain uutta.
 
"vieras"
[QUOTE="...";27539891]Täällä taas kaikki katkerat eronneet äidit kirjoittelee :)
Todellakaan sun ei tarvi käyttää jonkun toisen lapsen vanhoja vaatteita omalla lapsellas, en minäkään käytä!
Meidän lapsi saa kaikki uutena. Miehen toisen lapsen vaatteita ja leluja on tarjottu mutta en todellakaan ole ottanut niitä vastaan.
Eikä sun siihen tarvi mitään tunnesidettä muodostaa. Ei se sun lapses ole![/QUOTE]

Minä (kärkkäine kirjoituksineni) olen ns. äitipuoli ja miehen kaksi lasta aikasemmasta liitosta ovat 4 lapsisen perheemme vanhimpia lapsia. Ja taisi joku toinenkin tässä ketjussa todeta olevansa äitipuoli.

Eli metsään meni tuo sinun arviosi. Hemmetti, kun minua edelleen ketuttaa tuo aloittajan edustama ajatusmaailma. Arghhhhhhhhh! Toki tiedän, että raskaushormonien huuruissa on monia ajatuksia, mutta normaalin aikuisen ihmisen tulee ymmärtää niiden tolkuttomuus. Mutta ei, sen sijaan löytyy näitä egoisteja lisää...
 
Eikö nämä ole asioita mitä kannattaisi miettiä ennen sitä uusperheen perustamista? Suhtautuvatko naiset oikeasti siihen miehen olemassa olevaan lapseen niin että se on vain joku välttämätön paha joka vierailee joskus viikonloppuisin ja siinä vaiheessa kun saadaan yhteinen lapsi hänet voidaan unohtaa? Tottakai tuo lapsi on miehelle esikoinen ja tuleva lapsi kuopus, ei sillä ole tekemistä sen kanssa ketä isä rakastaa ja kuinka paljon. Ei kai nsinenkaan uusperheessä unohda olemassa olevia lapsiaan kun ruvetaan odottamaan ensimmäistä yhteistä lasta. Varmaan moni äitikin tuossa tilanteessa haluaisi tulevalle kuopukselleen jotain esikoisen perintövaatteita.

Tuskin toisaalta miehelläkään kaikkea valmiina on, eli kyllä sille tulevalle vauvalle varmasti saa uusiakin vaatteita ja tarvikkeita hankkia vaikka jotain tulisikin sisarukselta. Enkä kyllä ymmärrä sitäkään että uudet tavarat määrittelisivät sitä kuinka paljon lasta rakastetaan ja kuinka tärkeä hän on.

Meillä ei ole uusperhettä, mutta neljäs lapsi tulossa. Esikoiselle piti olosuhteidenkin pakosta hankkia kaikki uutena. Mahdollisuuksien mukaan niitä on sitten hyödynnetty nuoremmilla. Joku päivä tässä tajusin ettei viikon päästä syntyvälle kuopukselle ole ostettu uutena kuin yksi body (sekin -50% hintaan), kaikki muut on sisaruksilta ja serkuilta perittyä sekä kirppislöytöjä. Eikä kyllä tule mieleenkään ajatella että tällä perusteella kuopus olisi jotenkin "sekundaa".
 
"vieras"
Meillä on mun siskon ja veljen kanssa sellainen tilanne, että serkussarjan vanhimman ja nuorimman välinen ikäero on alle 4 vuotta. Serkuksia on yhteensä 6 kpl. Meillä on ihan yleinen vitsi se, että ei olla kyetty imetysrintsikoita kierrättämään, kun mulla, siskolla ja veljen vaimolla on kaikilla eri kuppikoko. Ja tämä vitsi siis liittyy siihen, miten näiden serkusten ikäerot on vaan sattunut niin kertakaikkisen täydellisiks, että meillä on kiertänyt kolmen perheen välillä ihan kaikki tavarat alkaen mammavaatteista ja imetyspaidoista ja päätyen leluihin ja vaatteisiin. Sitterikin on loppujen lopuksi käytössä vaan muutaman kuukauden pituisen ajan, joten kaikki serkukset on hytkyny samassa sitterissä. :D

Mutta ap varmaan säälii näitä lapsiparkoja, kun ei näitä ole rakastettu, kun vain vanhin on saanut kaiken uutena...
 
"vieras"
[QUOTE="...";27539891]Täällä taas kaikki katkerat eronneet äidit kirjoittelee :)
Todellakaan sun ei tarvi käyttää jonkun toisen lapsen vanhoja vaatteita omalla lapsellas, en minäkään käytä!
Meidän lapsi saa kaikki uutena. Miehen toisen lapsen vaatteita ja leluja on tarjottu mutta en todellakaan ole ottanut niitä vastaan.
Eikä sun siihen tarvi mitään tunnesidettä muodostaa. Ei se sun lapses ole![/QUOTE]

Ymmärrän sinua ap! Älä välitä ilkeistä vastauksista. Tietenkään tunnesidettä ei voi väkisin muodostaa, ajan kanssa ehkä sitten.(miehen lapsi). Kertoisitko minkä ikäinen lapsi on?

Ja sitten tulevasta vauvasta; minäkin halusin kaiken uutena esikoiselle, ei tullut mieleenkään ottaa kierrätettyä vastaan se tuntui jotenkin yököttävältä( myöhemmin kyllä olen ostellut kirpputoreilta paljonkin, mutta en vastasyntyneelle). Halusin valita omalleni kaiken itse, ja olin aika tarkka materiaaleista ja väreistäkin. MIKSI EI SAISI NAUTTIA OMAN ESIKOISEN PUKEMISESTA JA TAVAROIDEN OSTAMISESTA?? Sehän on myös sen vauvan tuloon totuttelua, ja valmistelua!
Hyi teitä kaikkia jotka haukuitte ap;n , raskaana oleva nainen, miettikää nyt vähän! Suurin osa ihmisistä "tottuu" uusioperheisiin heti, minä itse olen aina ihmetellyt miten ne kuviot sujuu, ja miten jaksaisi yrittää rakastaa toisen lasta. Mitä jos kemiat eivät kohtaa? Ei kaikki ihmiset tule toimeen keskenään, toivottavaa tietysti olisi että äitipuoli kykenee rakastamaan miehen lasta, mutta eiköhän tässä tilanteessa oma tuleva esikoinen ole se silmäterä!! Jos sinulla vaan on varaa, ostele rauhassa ja nauti-sinulla ON OIKEUS SIIHEN. Yritä tehdä se niin, ettei tule riitaa miehen kanssa. Jos jotenkin saisit selitettyä että et halua käytettyä tavaraa. Tai jos jossain voit antaa periksi, otat isompia tavaroita;vaunut, sängyn, ammeen,leluja tms. Mutta hyvänen aika eihän toisen käytettyjä vaatteita ole pakko ottaa vastaan jos ei todellakaan halua. Kierrättäjät kierrättäköön, mutta ei ketään voi pakottaa kierrättämään!!!!!!

Ja voihan olla että ap;n mieli muuttuu kun vauva kasvaa ensimmäisenä vuotena niin paljon, että huomaa miten vähälle jotkut vaatteiden käyttö jää...Mutta niitä ihan ensimmäisiä vaatteita menet nyt ihan hyvällä omatunnolla ostelemaan ihan itse!Ja jos on rahasta pulaa, myytte ne miehen lapsen vaatteet ensin kirppiksellä, ja ostatte sillä rahalla uutta! Miksi se, että miehellä on jo lapsi, saisi muka pilata sinun onnesi tulevasta vauvasta? Yritä keskustella miehen kanssa, voi olla että tulee muitakin asioita esille, mies ehkä haluaa neuvoa sinua lapsenhoidossa ja kasvatuksessa, mutta varmasti haluat tehdä asiat omalla tavallasi! Teillä on paljon keskusteltavaa! Tehkää se ennen kuin vauva syntyy. Et saa jäädä toisen "tossun"alle, vaikka hänellä olisikin jo lapsi. Jos sinä et halua tämän lapsen tavaroita, joita miehesi exänsä kanssa on aikoinaan ostanut HEIDÄN esikoiselleen, selität selkeästi että niissä on varmasti tunnearvoa miehelle, mutta sinusta tuntuu oudolta antaa ne teidän vauvalle. Muutenkin kannatta keskustella kasvatusperiaatteista, ja kysellä miten he ovat tehneet tietyt asiat esikoisensa kanssa(esim imettäminen, pulloruokinta, nukuttaminen , isomman lapsen säännöt ja rajat jne). Ja kannattaa itse kertoa etukäteen miehell miten itse ajattelet. Et varmastikaan halua riitaa aiheesta sitten kun vauva syntyy, ja jos miehesi on ns "besserwisser", voit varoittaa jo etukäteen että et halua että sinua ja kasvatustapaasi verrataan aina hänen exäänsä. No joo, meni hieman aiheen yli, mutta tsemppiä ja pysy vahvana!!!!!!!!!!
 
"vieras"
älkää nyt hyvät tuohon äpärä sanaan jumittako, joku harmaahan haukkui ap:n lasta äpäräksi, ja ap korjasi tilanteen kertomalla kuka on syntynyt avioliittoon ja kuka ei. lukekaapa.
mutta tosiaan keneltäkään en enää 2000 luvulla odottaisi sanaa äpärä ! ainoastaan sädekehän kiillottajilta joilla ei ole omat asiat hyvin ja pitää päteä.
 
"vieras"
Ei minulle tekisi tiukkaa käyttää miehen lapsen vanhoja vaatteita, jos ne vaan muuuten ovat hyvi. Siis jos vaatteet ovat minusta kivan näköisiä ja vielä hyväkuntoisia, eivätkä esim. 8 vuotta vanhoja, niin mikä ettei. Vaunut, turvakaukalo yms. on sitten eri asia ja ne olemme hankkineet uudet jokaiselle lapselle, vaikka kaikilla on samat vanhemmat, niiden kun pitää olla hyvät juuri sille lapselle ja siihen elämäntilanteeseen. Esim. esikoisen vaunut olivat kyllä hyvät kun asuttiin luhtitalon alakerrassa keskustan liepeillä, mutta aivan liian suuret ja kömpelöt kakkosen synnyttyä kerrostalon neljänteen kerrokseen, kun vaunuja tarvitsi kuljettaa ahtaassa hississä ja pakata autoon monta kertaa viikossa. Ja saathan sinä kuitenkin ostaa paljon muutakin uutta, kuten tuttipullot tai tutit, jos niitä käytätte, vaipat, lelut yms. jutut sekä varmasti paljon vaatteitakin, vaikka niitä vanhojakin olisi.

Toisaalta kun oma esikoiseni syntyi en minä hirveästi saanut silloinkaan ostaa vaatteita, niitä kun tuli lahjaksi sukulaisilta ja kavereilta laatikkokaupalla. Kaikki ei todellakaan miellyttänyt omaa silmää, mutta mitä sitten. Pahimmat jäivät käyttämättä, mutta loppujen lopuksi se on ihan yksi ja sama mitä sillä muutaman kuukauden ikäisellä on päällä kotioloissa. "ulkoiluja" varten hankin muutamia itseä miellyttäviä vaatteita. Toisen lapsen kohdalla käytettiin niitä esikoisen vanhoja, mutta eipä niitä loppujen lopuksi niin hirveästi ollutkaan enää jäljellä, osa kun joutui suoraan roskiin ja osan olin antanut eteenpäin ja kun lapset vielä olivat eri sukupuolta, niin eipä niitä mekkoja viitsi pojalle pukea. Ja taas sain hankkia uutta :)
 
"vieras"
Jossain suhteessa olet outo. Meillä on esikoisellakin käytetty osin käytettyjä juttuja, sukulaisilta saatuja. Esikoispoika on mm. nukkunut pinkissä yöpuvussa vauvana :D Ja nuoremmilla on käytetty esikoisen vanhoja, jotain on kaikki saaneet uutena.

Harvemmin miehillä on mitään hirveitä tunnesiteitä tavaraan, etenkään lasten vaatteisiin tai tarvikkeisiin. Autot yms on vähän eri kategoriassa.
 
Hei mä ymmärrän sun toivetta saada nauttia esikoisesta sillai ku muutkin nauttii ja ostella kaikkee uuttta yms. Elän itse uusioperheessä ja olen saanut nauttia omasta esikoisestani aikanaan juuri sillai. Minäkin neuvoisin etsimään kompromissia, joka kunnioittaisi sekä miehesi että sinun näkemyksiä. Älä kuitenkaan luovu mistään sinulle äärimmäisen tärkeästä, sellainen saattaa jäädä myöhemmin vaivaamaan.

Esim jos kokisit pinnasängyn valinnan/oston/vuodevaatteiden laittamisen erittäin tärkeäksi, niin osta juuri mieleinen ja nauti siitä. Juttele miehesi kanssa ja kerro miksi haluat näin toimia. Voit sitte miettiä muiden asioiden kohdalla erikseen, jos kaikki ei tunnu yhtä tärkeältä. Voisiko osan vaatteista käyttää vanhoina, entä hoitopöytä tms?
 
"vieras"
joku harmaahan täällä haukkui ap:n lasta äpäräksi....

mutta tottakai omalle lapselleen saa ostaa juuri sellaiset tavarat mitä itse haluaa eikä tavaralla pitäisi olla varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa onko miehen lapsi osa perhettä vai ei.
 
ajattele asiaa siltä kantilta, et kun saat osan tavaroista/vaatteista käytettynä, voit ostella lapselle jotain "turhaakin"

meillä kaveripiirissä kiertää vaatteet ja tarvikkeet kiitettävällä tavalla, jolloin pystyy ostelemaan sit jotain mitä ei silloin tulisi ostettua jos jokaikisen bodyn ja potkarin joutuisi uutena ostamaan.Lapsi tarvitsee kuitenkin paljon vaatteita, niin ei siellä joukossa jo jollain käytetyt vaatteet paljon vaikuta.
 
"hmh"
Vauvaa saava äiti ei saa vain vauvaa, vaan perheen.

Tottakai sinä ap saat esikoisesi, ja hän on tärkeä. Tavaroiden uutuus ei kuitenkaan ole se joka tekee onnelliseksi sinut sen enempää kuin vauvankaan, lopulta.

Olisi tärkeää, että koko perhe hitsautuisi yhteen. Että mies oppisi rakastamaan tätäkin vauvaa äiteineen päivineen tarvitsematta kokea, että se on ensimmäiseltä lapselta pois. Että isompi lapsi oppisi pitämään vauvaa oikeana sisaruksenaan. Että vauva saisi kasvaa perheyhteisönsä - eikä vain yksin äitinsä ja jonkun tietyn vaatemerkkituottajan - rakastamana.

Teet viisaasti, jos otat vauvalle käyttöön hänen isosisaruksensa vanhoja tarvikkeita niiltä osin kuin ne ovat edelleen käyttökelpoisia. Ehkä opit siinä pikkuhiljaa rakastamaan paremmin lapsesi sisarustakin, kun ymmärrät että tässä samassa puvussa on sekin vauva joskus köllötellyt. Lapsellesi ovat isä ja sisarus tärkeitä, vaikka sinä et tästä kaikesta ehkä tällä hetkellä oman hormonihuurusi vuoksi oikein paljon mitään ymmärrä...
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="...";27539891]Täällä taas kaikki katkerat eronneet äidit kirjoittelee :)
Todellakaan sun ei tarvi käyttää jonkun toisen lapsen vanhoja vaatteita omalla lapsellas, en minäkään käytä!
Meidän lapsi saa kaikki uutena. Miehen toisen lapsen vaatteita ja leluja on tarjottu mutta en todellakaan ole ottanut niitä vastaan.
Eikä sun siihen tarvi mitään tunnesidettä muodostaa. Ei se sun lapses ole![/QUOTE]

Kannattaa myös miettiä toisin päin. Jos itse olisin uusperheellinen ja odottaisin toista lastani joka olisi miehelle esikoinen ja minulla olisi oman esikoiseni jäljiltä joitain hyviä ja rakkaita vaatekappaleita joita minä ja esikoiseni haluamme vauvalle käyttöön niin kyllä siinä tuntuisi aika tylyltä jos mies kieltäisi. Tykkäisi että tuleva lapsi on esikoinen joka ansaitsee kaiken uutena eikä hänellä tulla käyttämään kenenkään toisen lapsen vanhoja vaatteita.
 
"vieras"
Kerro nyt ap, minkä ikäisestä lapsesta on kysymys?? Miten vanhoja tavarat oikein ovat?
ONko kaikki vaatteet säästetty "seuraavaa varten"? Ja onko mies vähän outo, jos on vielä tunnesidettä lapsen tavaroihin, yleensä miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa mitä vaatteita lapsella on jne....
Minusta on naisen ETUOIKEUS valita vaatteet omalle vauvalleen! Ei todellakaan ole miehen asia nalkuttaa siitä. Kyllä se on naisen oikeus nauttia pienenpienistä vastasyntyneen vaatteiden ostamisesta, hypistellä niitä ja miettiä tulevaa jne. Se on meidän naisten juttu nauttia sellaisista asioista, kuten lastenhuoneen verhon värit tai haalarin kuosit. Kaikki te ekofriikit, jotka kierrätätte kaiken, ettekä ole edes ostanut uusia vaatteita tulevalle lapsille; olette OUTOJA! Antakaa uuden tulevan äidin tulla äidiksi omalla tavallaan, älkääkä haukkuko oudoksi. Äidiksi tuloon liittyy myös se, että osaa pitää päänsä, eikä anna muiden vaikuttaa päätöksiin (esim synnytys, imetys,perhepeti vai pinnasänky jne).

Nyt ap ole rohkeasti oma itsesi, äläkä anna muiden vaikuttaa siihen millainen äiti haluat olla.
Jos haluat ostaa kaiken uutena, se sinulle suotakoon(ellei miehesi ole täysin pihi ja kierrättäjä?)
Minusta miehesi on sokea ja ymmärtämätön, jos ei tajua mitä tunteita sinä käyt läpi kun oma lapsenne syntyy!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27540249]Kerro nyt ap, minkä ikäisestä lapsesta on kysymys?? Miten vanhoja tavarat oikein ovat?
ONko kaikki vaatteet säästetty "seuraavaa varten"? Ja onko mies vähän outo, jos on vielä tunnesidettä lapsen tavaroihin, yleensä miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa mitä vaatteita lapsella on jne....
Minusta on naisen ETUOIKEUS valita vaatteet omalle vauvalleen! Ei todellakaan ole miehen asia nalkuttaa siitä. Kyllä se on naisen oikeus nauttia pienenpienistä vastasyntyneen vaatteiden ostamisesta, hypistellä niitä ja miettiä tulevaa jne. Se on meidän naisten juttu nauttia sellaisista asioista, kuten lastenhuoneen verhon värit tai haalarin kuosit. Kaikki te ekofriikit, jotka kierrätätte kaiken, ettekä ole edes ostanut uusia vaatteita tulevalle lapsille; olette OUTOJA! Antakaa uuden tulevan äidin tulla äidiksi omalla tavallaan, älkääkä haukkuko oudoksi. Äidiksi tuloon liittyy myös se, että osaa pitää päänsä, eikä anna muiden vaikuttaa päätöksiin (esim synnytys, imetys,perhepeti vai pinnasänky jne).

Nyt ap ole rohkeasti oma itsesi, äläkä anna muiden vaikuttaa siihen millainen äiti haluat olla.
Jos haluat ostaa kaiken uutena, se sinulle suotakoon(ellei miehesi ole täysin pihi ja kierrättäjä?)
Minusta miehesi on sokea ja ymmärtämätön, jos ei tajua mitä tunteita sinä käyt läpi kun oma lapsenne syntyy![/QUOTE]

Vittu mitä pällejä tämäkin maa päällään kantaa :O!!! Se miehen lapsi edellisestä liitosta on miehen oma lapsi. Ei hän ole miehen maailmasta mihinkään kadonnut.

Luultavasti ap ei tätä kirjoittaisi, jos kyse olisi siitä, että hän itse ostaisi kaiken uutena. Todennäköisesti tää on nyt niin, että miehen kukkarolla tässä käytäisiin...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27540300]Vittu mitä pällejä tämäkin maa päällään kantaa :O!!! Se miehen lapsi edellisestä liitosta on miehen oma lapsi. Ei hän ole miehen maailmasta mihinkään kadonnut.

Luultavasti ap ei tätä kirjoittaisi, jos kyse olisi siitä, että hän itse ostaisi kaiken uutena. Todennäköisesti tää on nyt niin, että miehen kukkarolla tässä käytäisiin...[/QUOTE]

Niin kyllä , mutta se lapsi ei ole vain sen miehen lapsi. Vaan miehen ja exän lapsi.
Miksi ap;n pitäisi palvoa ja kumartaa vanho vaatteita? Ap, viestissä tuli selväksi että ei juuri ymmärrä tuota tapaa että kaikki pitää olla yhteistä. Jokaisella on varaa ostaa uusia vaatteita, saahan kelastakin siihen tukea (äitiyspakkaus tai raha).
Eikä esikoista saamassa olevan naisen tarvitse leikkiä jotain Äiti Teresaa, ja rakastaa heti kaikkia maailman lapsia, tai miehensä lapsia. Vaan hän saa kasvaa ensin rakastamaan OMAA lastaan, ehkä sen myötä rakkaus kasvaa myös sitä miehen lasta kohtaan.
Nythän ap ei vielä ole äiti, eikä tiedä miltä äidinrakkaus tuntuu.
Miksi täällä pitää aina haukkua kaikki, miksei ihmiset saisi ajatella omilla aivoillaan?
Jos ap ei halua kierrättää, ei se tee hänestä ilkeää äitipuolta!
 

Yhteistyössä