[QUOTE="bbb";27545977]Mielestäni outo ajatus, että esikoisella pitää olla kaikki uutena.. Polkupyöristä lähtien. Mitä jos saatte toisen lapsen? Saako hän teidän "esikoisenne" vanhoja tavaroita? Onko hän jotenkin huonompi koska hänelle kelpaa naarmuiset luistimet? Sinun esikoiselle kun ei selvästi kelpaa.
Mitä jos eroatte ja saat toisen miehen kanssa kuopuksesi? Mitä jos tämä mies kiukuttelesi sinulle, että tuleva lapsi on MINUN esikoiseni sille vain uutta jne. Et saisi laittaa mitään vanhaa hänelle? Todella outoa.
Itse kahden lapsen äitinä olen ostanut uutta ja saanut vanhaa ja lainattua. ihan esikoisellekin. Enkä pidä serkuilta saatuja suksia kelpaamattomina esikoiselle, sen enempää kuin kuopuksellekaan.
Ja kyllä minusta kuulostaa siltä, että sinuaohjaavat hormoonit ja sekava suhtautuminen uusperheeseen. Valitettavaa, mutta totta, usein ne isin lapset jää jalkoihin äitipuolen (varsinkin uusien) lapsien tieltä. Niin surullista ja sydäntä särkevää. Kannattaa aina miettiä tilannetta myös toiselta kantilta. Mitä jos ne omat kullannuput on joskus lapsipuolen asemassa? Miten heitä haluaisi kohdeltavan?
Joka tapauksessa tuleva lapsenne ei ole miehesi esikoinen. Halusit sitä kuinka paljon tahansa. Hän on jo kokenut ne kaikki ihanat ja hassut jutut mitä esikoisen kanssa koetaan. Miten lasta pidetään, miten hassusti se tuhisee, miten ihmeellistä kaikki onkaan. Niitä esikoiseen liittyviä tunteita et voi hänen kanssaan jakaa. Yritä hyväksyä se niin vaatteet ym. asiat eivät tunnut niin hurjilta. Eikä se kupus ole sen vähemmän rakas, ei todellakaan, mutta sen ihmeellisyyden, kaiken uutuuden voi kokea vain kerran. Sinä koet sen nyt. Miehesi on sen jo kokenut. Vaatteita ja tavaroita siihen ei kuitenkaan tarvita.[/QUOTE]
Onpas tämä ilkeästi kirjoitettu. Oikein väännät veistä haavassa "Miten lasta pidetään, miten hassusti se tuhisee, miten ihmeellistä kaikki on."
MIksi naisten pitää olla naisille aina se susi? Törkeää kirjoittelua tässäkin ketjussa, lapsenvihaajaksikin vielä ap:ta haukutaan.No huh huh. Kun kyse on vain TAVAROISTA!
KYllä jokainen äiti saa itse valita käyttääkö vauvallaan uutta vai käytettyä, ei se päätös ole keneltäkään teiltä pois! Ei koko maailma kierrätä, yrittäkää nyt vaan hyväksyä se!
Ja kaikki tulevat äidit eivät ole niitä rasvalettisiä wt-mammoja joille kelpaa käytetty tavara muodossa kuin toisessa. Maailmassa ja Suomessa on paljon äitejä jotka todellakin ostavat kaiken uutena. Mutta näköjään tämä palsta on vain täynnä katkeria exiä, jotka kierrättää, mäkättää ja valittaa. Onnellisuus on kaukana näistä viesteistä.
Miksi pitää lynkata äiti, joka odottaa esikoistaan? Ei hän todella ole sanonut liian pahasti miehen lapsesta, täällä vaan liioitellaan ja hyökätään aina ap;n kimppuun, oli tilanne mikä tahansa. Menkää itseenne!