Miehen etälapsen vanhojen vaatteiden ja lelujen uusio käyttö yhteisille lapsille...

  • Viestiketjun aloittaja "outo"
  • Ensimmäinen viesti
täh
miten se on keneltäkään pois jos kyseisen ihmisen esikoinen saa uutta, vaikka olisikin ostettu mitä vaan toisen esikoiselle. Minunkin mielestä ihan normaalia että haluaa esikoiselleen vain parasta, ihan normaali ilmiö ! Miehellä ollut siihen oikeus ilman urputusta, suotakoon se myös naisellekin !

Ensimmäisen lapsen kanssa kaikki on uutta ja ihanaa, ymmärrän täysin jos ei innosta käyttää muiden valitsemaa. Eri juttu jos katsoisit kirppikseltä ja valitsisit itse mieluisen mutta nää aikaisemman tavarat on siinä sellaisenaan. eikä ole valinnanvaraa.
 
"plääh"
miehellä on jo lapsi, ok. hän on perheen jäsen ja kellään ei ole mitään vastaan. mutta miksi tämän lapsen olemassa olon pitää määrittää miten UUSI TULEVA ÄITI tekee esikoisensa kohdalla, miksi miehelle ei voi olla uutta ja ihanaa juuri tämän naisen kanssa saatu ensimmäinen lapsi. Miksi tulevasta äidistä tulee lapsen vihaaja jos haluaa ostaa uutta esikoiselleen??? Miten se on olemassa olevalta lapselta pois?? Äitipuolen ajatukset siivuutetaan vain koska hän on lapsellisen miehen kans yhdessä. ei näin...sitten ihmetellään katkeruutta kun saa vain jämät kaikesta kun mies on tehnyt jo lapsen jonkun muun kans. kun voi saada ihan sen kaiken mitä yhdessä vanhemmiksi tulevat voi saada. ainakin meillä hullaannuttiin yhteisestä ekasta siinä missä mies hullaantui ekasta toisen naisen kanssa.
 
"vieras"
Mä en taida tuntea ketään, joka olisi hankkinut esikoiselleen kaiken uutena. Kaikki kaverit ovat ostelleet kirpparilta, saaneet tulevan lapsen serkkujen ja kavereiden lasten vanhoja tarvikkeita jne. Tietysti osa on ostettu uutena.

Mulle on tärkeää, että saan toiselle lapselleni pukea rakkaita vauvanvaatteita, jotka oli esikoisella. Mieskin on joistakin vaatteista/tavaroista sanonut, että ne pitää säilyttää, kun niihin liittyy niin iso tunnearvo. Ostan seuraavallekin luonnollisesti uutta, mutta nautin myös siitä että saan taas ottaa käyttöön joitakin esikoisen vanhoja vaatteita. Moni sanoo, että ap:n oikeus on nauttia siitä että ostaa kaiken uutena kun tuleva vauva on hänen ensimmäisensä, mutta jos mies haluaa käyttää esikoisensa tarvikkeita, niin eikö se sitten ole hänen oikeutensa? ;) Mun mielestä kannattaa neuvotella joku kompromissi, valitset tai miehesi valitsee esimerkiksi joitakin esikoisensa tavaroita joita otatte taas käyttöön, ja loput ostat(te) uutena. Tueva vauva on myös miehen, ja hänenkin mielipiteellään on väliä.
 
"bbb"
[QUOTE="plääh";27546053]miehellä on jo lapsi, ok. hän on perheen jäsen ja kellään ei ole mitään vastaan. mutta miksi tämän lapsen olemassa olon pitää määrittää miten UUSI TULEVA ÄITI tekee esikoisensa kohdalla, miksi miehelle ei voi olla uutta ja ihanaa juuri tämän naisen kanssa saatu ensimmäinen lapsi. Miksi tulevasta äidistä tulee lapsen vihaaja jos haluaa ostaa uutta esikoiselleen??? Miten se on olemassa olevalta lapselta pois?? Äitipuolen ajatukset siivuutetaan vain koska hän on lapsellisen miehen kans yhdessä. ei näin...sitten ihmetellään katkeruutta kun saa vain jämät kaikesta kun mies on tehnyt jo lapsen jonkun muun kans. kun voi saada ihan sen kaiken mitä yhdessä vanhemmiksi tulevat voi saada. ainakin meillä hullaannuttiin yhteisestä ekasta siinä missä mies hullaantui ekasta toisen naisen kanssa.[/QUOTE]

Vaikka kuinka miehesi hullantuikin ei hän kokenut tilannetta esikoisen kannalta koska lapsi ei ollut hänen esikoisensa.

Ei kannata lähteä uusperhe kuvioon jos sitä ei kestä tuntematta katkeruutta "jämistä". Kaikille ei uusperhe kuvioit sovi, ei kannata ottaa "käytetyä" miestä jos ei kestä tilannetta. Ja kyllä minusta lapset ovat aina etusijalla. Olivat ne sitten kenen lapsia tahansa.

En todellakaan ihmettele katkeruutta uusperhekuvioissa. Ihmettelen sitä miksi ihmiset lähtevät uusperheen (äideiksi) jos eivät halua jakaa perhettä.
 
"bbb"
Minä en muuten selviäisi uusperheestä jossa miehellä olisi ennestään lapsia ja minulla ei. Varsinkin hormoonihöyryissäni vaatisin ties mitä, juuri MINUN mussukalleni jne. Siksi en siihen olisi ikinä ryhtynytkään.
 
[QUOTE="outo";27537205]kaikkein hamkalinhan tässä on se kun vain toisella on se tunne side jo olemassa olevaan lapseen... yritä siinä sitten luovia tunteiden välillä, miten miehen lapsi voi koskaan olla niiin tärkeä kuin oma?[/QUOTE]

Sun pitää luovia sen katkeruuden yli, että miehelläsi on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Miehesi on eronnut, ja valinnut SINUT. TE saatte yhteisen lapsen. Ei ole ainuttakaan syytä tuntea mustasukkaisuutta ja vihaa. Koita vaan itsekin viettää aikaa etälapsen kanssa ja luoda teidänkin välille se tunneside. Katkeruus kuluttaa niin hirveästi energiaa turhaan, kannattaa oikeasti päästä sellaisen yli.

Vanhemman lapsen tavaraa teillä tuskin on niin paljon, etteikö olisi tarvetta ostaa jotain uuttakin. Huonokuntoisimmat roskiin ja pidätte parhaimmat. Me ollaan saatu yhteisille lapsille synttäri- ja joululahjoiksi miehen exältä vaatetta ja todellakin ovat tulleet käyttöön :) Vastavuoroisesti mä valitsen ja ostan suurimman osan etälapsen vaatteista meille kotiin, jotkut kulkeutuu sitten äidinkin luo.
 
"vieras"
[QUOTE="bbb";27545977]Mielestäni outo ajatus, että esikoisella pitää olla kaikki uutena.. Polkupyöristä lähtien. Mitä jos saatte toisen lapsen? Saako hän teidän "esikoisenne" vanhoja tavaroita? Onko hän jotenkin huonompi koska hänelle kelpaa naarmuiset luistimet? Sinun esikoiselle kun ei selvästi kelpaa.

Mitä jos eroatte ja saat toisen miehen kanssa kuopuksesi? Mitä jos tämä mies kiukuttelesi sinulle, että tuleva lapsi on MINUN esikoiseni sille vain uutta jne. Et saisi laittaa mitään vanhaa hänelle? Todella outoa.

Itse kahden lapsen äitinä olen ostanut uutta ja saanut vanhaa ja lainattua. ihan esikoisellekin. Enkä pidä serkuilta saatuja suksia kelpaamattomina esikoiselle, sen enempää kuin kuopuksellekaan.

Ja kyllä minusta kuulostaa siltä, että sinuaohjaavat hormoonit ja sekava suhtautuminen uusperheeseen. Valitettavaa, mutta totta, usein ne isin lapset jää jalkoihin äitipuolen (varsinkin uusien) lapsien tieltä. Niin surullista ja sydäntä särkevää. Kannattaa aina miettiä tilannetta myös toiselta kantilta. Mitä jos ne omat kullannuput on joskus lapsipuolen asemassa? Miten heitä haluaisi kohdeltavan?

Joka tapauksessa tuleva lapsenne ei ole miehesi esikoinen. Halusit sitä kuinka paljon tahansa. Hän on jo kokenut ne kaikki ihanat ja hassut jutut mitä esikoisen kanssa koetaan. Miten lasta pidetään, miten hassusti se tuhisee, miten ihmeellistä kaikki onkaan. Niitä esikoiseen liittyviä tunteita et voi hänen kanssaan jakaa. Yritä hyväksyä se niin vaatteet ym. asiat eivät tunnut niin hurjilta. Eikä se kupus ole sen vähemmän rakas, ei todellakaan, mutta sen ihmeellisyyden, kaiken uutuuden voi kokea vain kerran. Sinä koet sen nyt. Miehesi on sen jo kokenut. Vaatteita ja tavaroita siihen ei kuitenkaan tarvita.[/QUOTE]

Onpas tämä ilkeästi kirjoitettu. Oikein väännät veistä haavassa "Miten lasta pidetään, miten hassusti se tuhisee, miten ihmeellistä kaikki on."

MIksi naisten pitää olla naisille aina se susi? Törkeää kirjoittelua tässäkin ketjussa, lapsenvihaajaksikin vielä ap:ta haukutaan.No huh huh. Kun kyse on vain TAVAROISTA!
KYllä jokainen äiti saa itse valita käyttääkö vauvallaan uutta vai käytettyä, ei se päätös ole keneltäkään teiltä pois! Ei koko maailma kierrätä, yrittäkää nyt vaan hyväksyä se!

Ja kaikki tulevat äidit eivät ole niitä rasvalettisiä wt-mammoja joille kelpaa käytetty tavara muodossa kuin toisessa. Maailmassa ja Suomessa on paljon äitejä jotka todellakin ostavat kaiken uutena. Mutta näköjään tämä palsta on vain täynnä katkeria exiä, jotka kierrättää, mäkättää ja valittaa. Onnellisuus on kaukana näistä viesteistä.

Miksi pitää lynkata äiti, joka odottaa esikoistaan? Ei hän todella ole sanonut liian pahasti miehen lapsesta, täällä vaan liioitellaan ja hyökätään aina ap;n kimppuun, oli tilanne mikä tahansa. Menkää itseenne!
 
"Heivaan"
[QUOTE="vieras";27546808]
KYllä jokainen äiti saa itse valita käyttääkö vauvallaan uutta vai käytettyä, ei se päätös ole keneltäkään teiltä pois! Ei koko maailma kierrätä, yrittäkää nyt vaan hyväksyä se!

Ja kaikki tulevat äidit eivät ole niitä rasvalettisiä wt-mammoja joille kelpaa käytetty tavara muodossa kuin toisessa. Maailmassa ja Suomessa on paljon äitejä jotka todellakin ostavat kaiken uutena. Mutta näköjään tämä palsta on vain täynnä katkeria exiä, jotka kierrättää, mäkättää ja valittaa. Onnellisuus on kaukana näistä viesteistä![/QUOTE]

Kaikki tulevat äidit eivät myöskään tee kaikkia lapseen liittyviä päätöksiä minäminäminä-meiningillä. Osalla lapsista on myös isä, joka ottaa osaa lasta koskeviin päätöksiin. Riippumatta siitä, onko lapsi isälle ensimmäinen vai kymmenes.

Onnellisuus (jota sinunkaan viestisi ei kauheasti tulvi) ei synny tavaroista. Se syntyy siitä, että kokin perhe rakastaa toisiaan ja sitoutuu uuteen perheenjäseneen sekä kunnioittaa toistensa toiveita. Toistensa, ei aina ja joka kerta äidin toiveita.
 
"vieras"
[QUOTE="Heivaan";27546849]Kaikki tulevat äidit eivät myöskään tee kaikkia lapseen liittyviä päätöksiä minäminäminä-meiningillä. Osalla lapsista on myös isä, joka ottaa osaa lasta koskeviin päätöksiin. Riippumatta siitä, onko lapsi isälle ensimmäinen vai kymmenes.

Onnellisuus (jota sinunkaan viestisi ei kauheasti tulvi) ei synny tavaroista. Se syntyy siitä, että kokin perhe rakastaa toisiaan ja sitoutuu uuteen perheenjäseneen sekä kunnioittaa toistensa toiveita. Toistensa, ei aina ja joka kerta äidin toiveita.[/QUOTE]

Tässä ketjussa puhutaan lähinnä tavaroista. Ja ap;n ajatusten perusteella lynkataan hänen mielipiteenaä. Kaikki tietävät ett onni ei tule tavaroista, ja perhe rakastaa toisiaan kunnioittaen jne. Siihenhän asiaan ei ap tässä kysynyt neuvoja, vaan purki mietteitään siitä, että miksei hän saa nauttia esikoisensa saamisesta omalla tavallaan. Luitko ap;n viimeisen viestin? Siinä hän kertoo että mies on sanonut ettei tavaroihin ole minkäänlaista tunnesidettä. Eli miksi tässä nyt väännetään siitä, että miehenkin pitää saada sanoa mielipiteensä? On se nyt hassua että tuntemattomat naiset täällä pitävät tuntemattoman miehen puolta, aivan kuin hän ei saisi sanaansa sanotuksi. Eikö olisi loogisempaa tukea raskaana olevaa naista, ja antaa hänelle rohkaisun sanoja esim uusperheistä, esikoisen saamisesta, ihanista odotuksen tunteista jne. Ei se nyt mieheltä ole kovin paljoa pois, jos antaa vaimon valita mieleisiä tavaroita/vaatteita ensimmäiselle lapselle.
 
"esikoisen äiti"
Toki äiti voi ostaa kaiken uutena, jos on varaa se kaikki kustantaa. Minulla eikä miehellä kummallakaan ole entisistä liitoista lapsia, vaan tämä oli meidän esikoinen. Ja ihan samalla tapaa mies pisti mulle kapuloita rattaisiin ettei nyt helvetti kaikkea sukista vaunuihin tarvitse ostaa uuden karheana. Olisko tästä nyt pitänyt jotenkin loukkaantua? Vai saako sit vaan loukkaantua jos miehellä olisi lapsi entisestä avioliitosta?

Kyllä ne miehet usein ottaa vastaan mieluusti käytettyä, oli se sit ensimmäisen lapsen, naapurin lapsen, sukulaislapsen tai kirpputorilta ostettua, eikä se liity mitenkään siihen ettei tuleva lapsi olisi tärkeä. Se tavarahypetys on lähinnä meidän naisten omaa turhamaisuutta.

Ostin lähes kaiken uutena, mutta omilla varoillani suurimmat turhuudet.

Ja jos ap:lla on rahaa millä mällätä, niin mistä ruikutus? :)
 

Yhteistyössä