Miehen avuttomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entä, kun se yhdessätekeminen ei aina kelpaa?

Vaimo haluaa tehdä itsenäisesti. Joitakin pieniä aputöitä kuitenkin saan tehdä.

Viimeistään yhteistyö kaatuu siihen, kun mies haluaisi välillä maistella suukkoja.

Kyllä me kuitenkin harjoitetaan yhdessäsyöntiä.

Tiskausta ja muuta siistimistä saan kuitenkin tehdä mielinmäärin.

Pitäisikö tuo järjestelypuolikin hoidella yhdessä, ja välillä suukotellen?

Alkuperäinen kirjoittaja epätasajako?;10355851:
Minua ärsyttää se, että usein jos miestä yrittää patistaa kotitöihin hän sanoo että hänhän hoitaa auton. Niin, vaihtaa renkaat kaksi kertaa vuodessa. Minusta se ei ole yhtä suuri panos kuin tiskaaminen päivittäin, pyykkääminen viikottain, ja muutenkin kodin siivous sekä ruuan laitto. Niin, täytyyhän sitä tuulilasin pesunestettä joskus laittaa lisää myös autoon... Ulkotöitä meillä taas on todella vähän (pieni piha), ja niissäkin minä olen mukana (ruohon leikkuu, haravointi, lumityöt).

No joo, ompas huima kotityö vaihtaa tosiaan ne renkaat 2 kertaa vuodessa autoon. Ja jotkut laiskimmat ei sitäkään edes tee vaan vie rengasliikkeeseen homman tehtäväksi.

Jos pariskunta asuu krs/rivari talossa, siellä ei todellisuudessa ole mitään miesten töitä. Ei ole mitään vain naisten töitä, vaan jos ollaan oikeudenmukaisia, tehdään kaikki puoliksi. No jos on kesämökki, niin siellä on väkisinkin tiettyjä raskaampia miesten hommia.

Nooh, toissatalvena oli pakko viedä ihan itse auto huoltoon, kun akku sano morjens ihan yllättäin. Muitakin arjen pikkuasioita on -en nyt vaan muista mitä ;)

Ot mutta aika uusavuton oot jos joudut viemään auton huoltoon jos akku menee!! Kerro heti mikä merkki autolla on, en takuulla ikinä osta. Normaalitapauksessa kun autossa ei ole mitään vikaa, vaan akku pitää vaihtaa vain. Eli akkukauppaan ja laittamaan uusi akku autoon.

Viimeksi muokattu:
Kukin vaihtaa akun tyylillään. Sinäkö olisit kävellyt akkukauppaan hakemaan uuden akun? Mikäs vika on huoltoliikkeessä jossa myydään niitä akkuja ja saa vielä kahvikupposenkin odotellessa? Itse olin tutun huoltoliikkeen lähellä, soitin sinne ja kysyin onko sopivaa akkua heti. Sieltä kaveri tuli buusterin kanssa ja sain auton huollon pihalle. Itse kahville ja 10 minuutin päästä matkaan.

Muutenkin, taas tätä samaa tahallaan väärin ymmärtämistä, mikä tuntuu olevan joidenkin vakiopahe.

Mieheni toki tekee paljon asioita, en vaan kiinnitä enää niihin niin huomiota, paitsi kun hän on reissussa. Samoin minä teen paljon pikkujuttuja, joita mies ei kai tajua edes olevan. Meillä minulla on paljon enemmän aikaa tehdä kotona kaikenlaista, joten miksen tekisi? Kun koti on kunnossa, voidaan hyvillä mielin keskittyä siihen mikä milloinkin tuntuu kivalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Liikkistä;10357841:
Jos "kodinkoneet ja muut laitteet" eivät toimi niille kaiketi hankitaan korjaaja tai ostetaan uusi laite ellei takuu ole enää voimassa. Ei liene suuri vaiva todeta, että ai jaa vaimokullan täyttämä pesu- tai tiskikone näyttääkin toimivan, ohhoh sentään.

Ai niin mutta kun hän jopa tyhjentää tiskikoneen silloin tällöin kuten imuroikin. Mikä on silloin tällöin - kerran vuodessa? Tai kun pitää "makuuhuoneen siisteydestä huolen" niin eikö samalla kun imuroi sen hoida muita huoneita - olettaen tietenkin ettei teillä ihan kartanon kokoinen kämppä ole.

Liikkistä, eikö totta? Liikutun itsekin ihan kyyneliin saakka kun ammattitaitoinen mieheni huolehtii kotimme toimivuudesta... :)

Ja teillä soitetaan korjaaja paikalle vaihtamaan palaneet lamputkin..?

Kukin vaihtaa akun tyylillään. Sinäkö olisit kävellyt akkukauppaan hakemaan uuden akun? Mikäs vika on huoltoliikkeessä jossa myydään niitä akkuja ja saa vielä kahvikupposenkin odotellessa? Itse olin tutun huoltoliikkeen lähellä, soitin sinne ja kysyin onko sopivaa akkua heti. Sieltä kaveri tuli buusterin kanssa ja sain auton huollon pihalle. Itse kahville ja 10 minuutin päästä matkaan.

paljonkohan akkusi tuli maksamaa, kuulut ehkä niihin jotka eivät hintoja kysele höyläävät vain visapuolta ja päivittelevät kun tili on aina miinuksella, itselle markka aikaan huollon yhteydessä parkkilamppun vaihito maksoi lamppu 5MK vaihto 45MK. että jos akkusi suhde oli sama on tosi arvokas akku.

Viimeksi muokattu:

Muutenkin, taas tätä samaa tahallaan väärin ymmärtämistä, mikä tuntuu olevan joidenkin vakiopahe.

Mieheni toki tekee paljon asioita, en vaan kiinnitä enää niihin niin huomiota, paitsi kun hän on reissussa. Samoin minä teen paljon pikkujuttuja, joita mies ei kai tajua edes olevan. Meillä minulla on paljon enemmän aikaa tehdä kotona kaikenlaista, joten miksen tekisi? Kun koti on kunnossa, voidaan hyvillä mielin keskittyä siihen mikä milloinkin tuntuu kivalta.

Kun autosta menee akku, ei sillä autolla kyllä ajeltu mihinkään huoltoliikkeisiin eikä muuallekaan. Vaan piti toisellakeinoin saada sieltä varaosaliikkeestä se uusi akku, jonka laitoin sitten autoon ja taas mentiin.

Viimeksi muokattu:

paljonkohan akkusi tuli maksamaa, kuulut ehkä niihin jotka eivät hintoja kysele höyläävät vain visapuolta ja päivittelevät kun tili on aina miinuksella, itselle markka aikaan huollon yhteydessä parkkilamppun vaihito maksoi lamppu 5MK vaihto 45MK. että jos akkusi suhde oli sama on tosi arvokas akku.

Samaa mieltä. Kyllä ne on arvokkaita kahvikuppeja joita merkkihuollon odotussalissa juodaan. Suosin ennemmin pikkupajoja, jää euroja muuhunkin kun autonpitoon.

Viimeksi muokattu:
Mun mies ei tee kotona mitään muuta kuin pieree ja makaa sekä katsoo urheiluruutua.

No silloin hän täyttää tiskikoneen tai imuroi kämppämme, jos on jäänyt kiinni pettämisestä.

Että turhia valitatte siellä!

No voi jumankaut, juu nääs päivää :o

Autosta hyytyi akku, oli pakkasta, ei oikeastaan edes luvannut startata. Buusterilla lähti laakista. Huoltoliike on tuttavani, ei ns. merkkiliike ja juu, tuin pienyrittäjää. Vaihto ja kahvi kuuluivat akun hintaa. En muista mitä maksoi, ei kuitenkaan ylihintaa. Tilini ei koskaan ole miinuksella, sillä olen ollut aina taitava talousasioissa.

Sas muuta. Siinä vaiheessa huolestuisin, jos parisuhteessa joutuisin tekemään enemmän kotihommia yms. kuin sinkkuna, saisin seksiä vähemmän kuin sinkkuna ja olisin yksinäisempi, kuin sinkkuna ja ylipäätänsä kaikenmoisia murheita olisi tuplaten.

...näin mieheltä.

Olen siis todellakin elänyt vuosia yksin ennen parisuhdettani (jota on kolmisenkymmentä vuotta jatkunut).

Ei ne opiskelijakämppäni mitään mallikoteja olleet, jos ei nyt sikolättejäkään. Mutta tavaroistani ja pakkaamisistani huolehdin itse.

Sitten tuli avioitumisen aika, ja ilmeisesti vaimoni on niitä tyyppejä, joiden ns. täytyy ottaa tila haltuun. Eli jättää joka kohtaan oma kädenjälkensä.

Minun annettiin ymmärtää, etten ensinnäkään ole koskaan tajunnut, millaiset vaatteet minulle sopivat. Vaimoni ensitöikseen otti vaatevarastoni täydennyksen huolekseen. Ja tämä on jatkunut. Jos erehdyn ostamaan jotakin oman makuni mukaista, niin saan säännöllisesti moitteet. Yleensä ostokseni piilotetaan tai minut pakotetaan ne palauttamaan.

Myös oma tapani järjestellä tavaroitani osoitti jotakin järkyttävää järjestelykyvyn ja ennen kaikkea esteettisen tajun puutetta. Eli vaimoni otti haltuunsa kirjakaappini, työpöytäni jopa yöpöytäni.

Siivoan mielelläni, tiskaan ym., mutta teen aina väärin. Eli olen tyynesti ottanut sen roolin, että teen kuten käsketään, mutta en mitään oma-aloitteisesti. Aloitteellisuuteni rikkoisi perherauhan.

Joskus sisimmässäni herää pieni kapinallinen. Minullakin olisi mielipide, millaiset verhot minä haluaisin, ainakin omaan työhuoneeseeni. Minusta kodin ei aina tarvitsisi näyttää sisustuslehden aukeamalta. Joku vähän kulahtanutkin nojatuoli voi olla ihan mukava, kuin vanha ystävä.

Mutta mitäpä noista...

...näin mieheltä.

Olen siis todellakin elänyt vuosia yksin ennen parisuhdettani (jota on kolmisenkymmentä vuotta jatkunut).

Ei ne opiskelijakämppäni mitään mallikoteja olleet, jos ei nyt sikolättejäkään. Mutta tavaroistani ja pakkaamisistani huolehdin itse.

Sitten tuli avioitumisen aika, ja ilmeisesti vaimoni on niitä tyyppejä, joiden ns. täytyy ottaa tila haltuun. Eli jättää joka kohtaan oma kädenjälkensä.

Minun annettiin ymmärtää, etten ensinnäkään ole koskaan tajunnut, millaiset vaatteet minulle sopivat. Vaimoni ensitöikseen otti vaatevarastoni täydennyksen huolekseen. Ja tämä on jatkunut. Jos erehdyn ostamaan jotakin oman makuni mukaista, niin saan säännöllisesti moitteet. Yleensä ostokseni piilotetaan tai minut pakotetaan ne palauttamaan.

Myös oma tapani järjestellä tavaroitani osoitti jotakin järkyttävää järjestelykyvyn ja ennen kaikkea esteettisen tajun puutetta. Eli vaimoni otti haltuunsa kirjakaappini, työpöytäni jopa yöpöytäni.

Siivoan mielelläni, tiskaan ym., mutta teen aina väärin. Eli olen tyynesti ottanut sen roolin, että teen kuten käsketään, mutta en mitään oma-aloitteisesti. Aloitteellisuuteni rikkoisi perherauhan.

Joskus sisimmässäni herää pieni kapinallinen. Minullakin olisi mielipide, millaiset verhot minä haluaisin, ainakin omaan työhuoneeseeni. Minusta kodin ei aina tarvitsisi näyttää sisustuslehden aukeamalta. Joku vähän kulahtanutkin nojatuoli voi olla ihan mukava, kuin vanha ystävä.

Mutta mitäpä noista...

Onnea vain narsistin puolisolle, liittosi on "täydellinen", kun vaimosi päättää vielä hankkia hallintaansa useammankin miehen.

Viimeksi muokattu:
Ei ole helppoa elää naisdiktaattorin komennossa. Niitä tuppaa olemaan liian kanssa. Ainakin Suomessa. Suomalaisen miehen kaksi vaihtoehtoa:

1) olla nöyrä, ei omia ajatuksia, totella heti, naisen kiukku nieltävä.

2) ottaa naiselta luulot pois heti alkuun, hyvällä tai pahalla. Tässä vaihtoehdossa nainen ottaa

kimpsunsa kainaloonsa, ja häipyy.

Tekee kummin hyvänsä, lopputulos ei mitenkään mairitteleva.

No voi jumankaut, juu nääs päivää :o

Autosta hyytyi akku, oli pakkasta, ei oikeastaan edes luvannut startata. Buusterilla lähti laakista. Huoltoliike on tuttavani, ei ns. merkkiliike ja juu, tuin pienyrittäjää. Vaihto ja kahvi kuuluivat akun hintaa. En muista mitä maksoi, ei kuitenkaan ylihintaa. Tilini ei koskaan ole miinuksella, sillä olen ollut aina taitava talousasioissa.

No mistäs me tiedämme että kyse oli tutustasi, joka palvelee Sua ilmaiseksi. Sama kun minä täällä vouhkisin että on se sitten hullua kun jotkut käyvät kampaajalla, jättäen mainitsematta että sisareni on taitava kampaaja joka tekee mulle vastapalvelusta leikkaamalla+värjäämällä tukkani kun mä hoidan hänen koiraansa joskus.

Monet naiset ovat aika tyhmiä autonpidossa, eli mennään kalleimpaan merkkiliikkeeseen sen pikku-fiiatin kanssa.

Viimeksi muokattu:
Sas muuta. Siinä vaiheessa huolestuisin, jos parisuhteessa joutuisin tekemään enemmän kotihommia yms. kuin sinkkuna, saisin seksiä vähemmän kuin sinkkuna ja olisin yksinäisempi, kuin sinkkuna ja ylipäätänsä kaikenmoisia murheita olisi tuplaten.

Seksi on kyllä vähäisempää ja pakkopullaa useimmiten juuri aviossa olevilla. Totta. Huolissaan? No olenhan minä, enkä aio loppuelämääni tässä kärvistellä. Tänäkin vuonna, olisko 10 kertaa duunailtu ja nekin on olleet sen valtakunnan pakkopullaa että hohhoijaa. Ikää on 34 eli ei tässä mitään järkeä ole. Evvk.

Viimeksi muokattu:
No mistäs me tiedämme että kyse oli tutustasi, joka palvelee Sua ilmaiseksi. Sama kun minä täällä vouhkisin että on se sitten hullua kun jotkut käyvät kampaajalla, jättäen mainitsematta että sisareni on taitava kampaaja joka tekee mulle vastapalvelusta leikkaamalla+värjäämällä tukkani kun mä hoidan hänen koiraansa joskus.

Monet naiset ovat aika tyhmiä autonpidossa, eli mennään kalleimpaan merkkiliikkeeseen sen pikku-fiiatin kanssa.

No, nimenomaa -mistäpä sinä voisit tietää ja sen takia onkin kumma että oletusarvona on se, että vingutan visaa velaksi tai käyttäisin kalleinta liikettä akun vaihtoon. Muutenkin, tuntemani naiset omaavat myös laillani taloustajua.

Eikä ole sama, jos sinä "vouhkisit" täällä. Senkus olet hyvä vaan, mutta äläpä sotke minua siihen. Sinä olet sinä ja minä olen minä.

Ei ole helppoa elää naisdiktaattorin komennossa. Niitä tuppaa olemaan liian kanssa. Ainakin Suomessa. Suomalaisen miehen kaksi vaihtoehtoa:

1) olla nöyrä, ei omia ajatuksia, totella heti, naisen kiukku nieltävä.

2) ottaa naiselta luulot pois heti alkuun, hyvällä tai pahalla. Tässä vaihtoehdossa nainen ottaa

kimpsunsa kainaloonsa, ja häipyy.

Tekee kummin hyvänsä, lopputulos ei mitenkään mairitteleva.

Aivan samaa mieltä, ei akalla tarvitse lattioita pyyhkiä, mutta korvat voi aina sulkea ja tehdä niin kuin haluaa.

Viimeksi muokattu:
niin, paljon tuttua löytyy ketjuista, ensiksi tuli pientä lohtua,että monella muullakin on samaa, kunnes huomasin suurinpiirtein olevani ainoa nainen, joka joutuu sen perheen autonkin huoltamaan ja tankkaamaan. Olen meinannut ajaa kahtena talvena motarilla ulos,kun mieheni lupauksista huolimatta on jättänyt renkaat vaihtamatta, ja jälkikäteen pahoitellut, 4 vuoden aikana hoitanut öljyut ja pissapojan täytön lukuunottamatta kahta kertaa, jolloin raivarin saatuani hän oli, vaikka sillä raivarila nyt mitään merkitystä olekaan, ne täyttänyt.
Kerran luulin hänen täyttäneen,kun olin siitä jsnkannut kaksi viikkoa,ja en itse millään kerennyt töiden jälkeen niitä hoitamaan ja lopun päivää auto olikin hänellä. Olin taas motarilla ajamassa, ja ikkunat menivät aivan kuraan ja loskaan,ja ajoin loppumatkan talvella pää ulkona autosta!

Lamput kun palavat,saan pyytää vaihtamaan n. kuukauden ajan,ennenkuin tapahtuu mitään. Hänen omat laskunsa menevät suurimmaksi osaksi ajasta uloosottoon, ellen minä niitä hoida tai meilitse tee maksusuunnitelmia.

Joudun vieläkin päivittäin muistuttamaan häntä laittamaan koirille vettä, ja ruokaa hän ei muista laittaa,vaikka olisivat olleet parikin pvää ilman. Onneksi itse melkein hysteerisenä ne joudun muistamaan. mikäli olen iltamyöhään töissä, on melkein harhaluuloa olettaa koirien olevan ruokittuina.

Ai niin, autosta on lähtenyt 3 kertaa kilvet, sillä hän on unohtanut maksaa verot, vaikka on ollut niitä ainoita laskuja jotka olen pyytänyt häntä sillä kertaa muistaa maksaa.

Auton osamaksuista hän ei yleensäkän muista mitään.

Voiks tää kirjotus olla edes totta?? :D On se. Tuhansien muutoslupauksien, jotka varmaan sanomattakin ovat selvästi olleet tyhjiä, asun toivottavasti jo ensi kuun alusta yksin.

niin, paljon tuttua löytyy ketjuista, ensiksi tuli pientä lohtua,että monella muullakin on samaa, kunnes huomasin suurinpiirtein olevani ainoa nainen, joka joutuu sen perheen autonkin huoltamaan ja tankkaamaan. Olen meinannut ajaa kahtena talvena motarilla ulos,kun mieheni lupauksista huolimatta on jättänyt renkaat vaihtamatta, ja jälkikäteen pahoitellut, 4 vuoden aikana hoitanut öljyut ja pissapojan .

Lyhensin kirjoituksesi.Ei tsiisus mikä mies, jos tollasta mieheksi nyt voi kutsua.

No seur. kerran kun ajat ja auto keittelee siellä motarilla, voipi olla kansiremppa edessä, ei mikään pikkujuttu, pikkupajalla tollanen 1600 euron juttu, ja merkkikorjaamolla vajaan 3000 euron juttu.

Eli onko autosi sun - kehottaisin sua käymään ihan jollain huoltamolla tms huolloissa säännöllisesti koska äijäsi ei pysty mitään tekemään. Tollanen tulee kalliiksi vielä.

Sitä vähän ihmettelin etkö sitä edes tajunnut että autossa on suvikumit kun lähdit luistelemaan jäisille moottoriteille... olisiko julkiset kulkineet vaihtoehtosi? Ja mies ulos.

Viimeksi muokattu:
Lyhensin kirjoituksesi.Ei tsiisus mikä mies, jos tollasta mieheksi nyt voi kutsua.

No seur. kerran kun ajat ja auto keittelee siellä motarilla, voipi olla kansiremppa edessä, ei mikään pikkujuttu, pikkupajalla tollanen 1600 euron juttu, ja merkkikorjaamolla vajaan 3000 euron juttu.

Eli onko autosi sun - kehottaisin sua käymään ihan jollain huoltamolla tms huolloissa säännöllisesti koska äijäsi ei pysty mitään tekemään. Tollanen tulee kalliiksi vielä.

Sitä vähän ihmettelin etkö sitä edes tajunnut että autossa on suvikumit kun lähdit luistelemaan jäisille moottoriteille... olisiko julkiset kulkineet vaihtoehtosi? Ja mies ulos.

Ehdottomasti tajusin, oli vaan vähän myöhäistä tehdä asialle mitään, kun lähdin liikkeelle ja minun piti keretä lennolle. Muistan miettineeni päässäni että miten voi todellisessa elämässä käydä näin. No,ei auttanu muu kuin ajaa, sen verran tärkeä oli lento jolta en vaan voinut myöhästyä. Näitä kiireessä tehtyjä päätöksiä,jolloin uskottelee itselleen että ei siellä nyt niin liukasta ole. Olihan mulla entuudestakin kokemusta kesänakeilla ajamisesta talvella ;)
Näitä on sattunut useita, monta kertaa olen töistä myöhästynyt kun olen huomannut että jokin asia noista on jänäyt tekemättä,eikä autolla vaan voi ajaa.

Itse olen siis hoitanut autot, ennen miehen tapaamista ja suhteemme aikana. Olen pienenä pyörinyt sen verran paljon isäni autokorjaamolla,että taittuu kyllä tollaset hommat,mutta niissä tilanteissa kun olen erehtynyt luottamaan näitä "miesten" hommia hänelle, on pettymys ollut välillä jopa hengenvaarallista.

On todella uuvuttavaa vuodesta toiseen todellakin huomata,miten tällaiset asiat voivat olla miehelle niin vaikeita? En ehkä alkuvuosina suostunut uskomaan hänestä näin noloa totuutta, ja uskoin kaikkiin verukkeisiin unohtamisesta ajanpuutteeseen. Myöskin siihen,että hän ei ole ikinä oppinut hoitamaan autoa,kun ei lapsuudenperheissä niitä itse hoidettu ne vietiin huoltoon. Tämän siis uskoin verukkeeksi sille,että hän ei aikuisiällä kykene autoa huoltamaan.

Viimeksi muokattu:
Lisäisin vielä sen verran, että en vaadi sellaista miestä,joka automaattisesti hoitaa vanhanaikaisesti kaikki miehen hommat ja minä naisten hommat, mutta kyllä miehellä pitää olla p****t sen verran laskeutuneet,että saa elämässä jotain asioita hoidettua tai pidettyä kasassa. Mutta jo pelkästään se,ettei aikuiseen ihmiseen voi luottaa melkein työpäivääkään että hoitaa elävät elukat, on mielestäni kasvun paikka.

En tarkoita että tässä miehessä ei olisi mitään ihanaa. Valitettavasti tämä uskomaton suma, loppumaton lista jos olisi, näitä mokailuja,vastuuttomuutta ja hoitamattomia asioita tekevät suhteessa olemisen mahdottomaksi. Itselle,vaikka eroa olen mielessäni käynyt läpi jo pari vuotta, niin viimeiset hälytyskellojen kilinät olivat kun huomasin joutuneeni suhteessamme hänen äitinsä rooliin- mitä muutakaan sitä voi, kun toinen ei osaa hoitaa asioita, mutta en kykene olemaan sellainen ihminen eikä se ole minun tehtäväni,ainakaan tällaisissa mittakaavoissa.
Eroa yritetään nyt korvailla mitä ihanimmilla anteeksipyynnäillä ja samoilla lupauksilla,joita olen kuullut satoja kertoja ennenkin. Tässä tilanteessakin olen ollut monet monet kerrat ennen, mutta nyt hänen täytyy vain hyväksyä että jatkoa ei seuraa.

Yhteistyössä