Miehen asenne vauvaa kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siinaB
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
LOL. Ei suotta asenteellinen kirjoitus. Miten niin vauva TIETYSTI viihtyy parhaiten äidin kanssa? Ei se ole mikään biologinen laki, että vauva viihtyy parhaiten äidin kanssa. Minä olin kokopäiväisessä työssä, kun lapseni oli 4 kk ikäinen, ja mieheni oli kotona. Vauva viihtyi ja viihtyy edelleen yhtä hyvin sekä minun että mieheni kanssa.

LOL, jotakuta ahdistaa, ettei ole ollut oman lapsensa ensisijainen hoitaja ja siksi pitää tulla puuttumaan lillukanvarsiin? Kirjoitin "TIETYSTI äiti", koska se kävi aloituksestakin ilmi, että äiti on tämän kyseisen vauvan ensisijainen hoitaja. Harkitsin kyllä kirjoittaa "TIETYSTI lapsi viihtyy parhaiten sen ensisijaisen hoitajansa kanssa, joka tässä tapauksessa on äiti, joten...plaplapla" Pidin sitä sitten turhana hifistelynä kirjoittaa niin rautalankatyylillä - ja kas, heti joku tulee naukumaan asiasta :D

• Tykkää
Reactions: Irski
Kiitos. Olen antanut vauvaa hänelle ihan niin usein kuin hän tahtoo pitää, lähinnä illalla töiden jälkeen. Kuitenkaan ei usein tahdo, sen aika pn sitten kun miehelle sopii. Kyse on yleensä viidestä minuutista.

Hän on myös usein tuonut ilmi ettei vauvan itkuun tarvitse reagoida. Ettei totu siihen että heti "palvellaan". Josta syystä se olen AINA minä joka sitten "joudun" hoitamaan. Aina ja poikkeuksetta.
Lapsi on esikoinen, eli varmasti on myös tottumattomuutta, mutta nuo puheet satuttavat silti. Joskus valittaessani väsymystä, on vastaus aina että annetaan lapsi pois. Tuntuu pahalta, annanhan yhteiselle lapsellemme kaikkeni.

[QUOTE="Mymy";30409996]Hei haloo! Vauva on niin pieni että TIETYSTI viihtyy parhaiten äidin kanssa. Vielä jos sattumalta imetät, niin kyllä vauva sen huomaa, ettei isin tissistä mitään tule. Meillä vauvat on pitäneet mammaa ykkösenä ja "ei-viihtyneet" isällään sinne vuoden ikään asti.[/QUOTE]

Siis häh? Kyllä meidän 4,5 kk vauva viihtyy mainiosti isänsä sylissä ja sieltäkin saa maitoa (pumpattua pullosta), jos on nälkä. Apn tilanne on kyllä kamala ja vakavasti miettisin lähtemistä tai ainakin vakavaa keskustelua miehen kanssa.

[QUOTE="Mymy";30409996]Hei haloo! Vauva on niin pieni että TIETYSTI viihtyy parhaiten äidin kanssa. [/QUOTE]

Voiko nykypäivän maailmassa joku tosiaan vielä ajatella noin?! Tietenkään äidin syli ei ole yhtään sen parempi tai luonnollisempi kuin isän syli.

Onpa inhottavia kommentteja! Mun mielestä vauvasta ei ikimaailmassa kenenkään pitäsi noin sanoa :( Ei edes vitsinä.

Sun pitää jutella miehen kanssa ja kysyä mikä kommenttien taustalla on. Me palstalaiset emme voi todeta muuta kuin ettei normaali isä noin kommentoi.

Yhteistyössä