Miehen asenne vauvaa kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siinaB
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siinaB

Vieras
En ole jättänyt vauvaani vielä kertaakaan mieheni hoiviin. Vauva on 4kk.

Vauva ei oikein viihdy mieheni kanssa, se on suurin syy tähän että vauva on ollut aina minun kanssani. Nyt kun olisi taas pieni meno, mies totesi että häntä ei kiinnosta kuinka paljon vauva poissa ollessani huutaa. Että "tukehtukoon vaikka".

Minua arveluttaa. Uskallanko jättää vauvaa hänelle ollenkaan? Entä hänen äidilleen?

Surullinen olo.

Oli yhteinen päätös ja on vauvan isä.
Minusta ei kohtele huonosti, tosin tekee joitain asioista joista vauva ei tykkää (kuten tökkii nenällä yms).
En muuten tiedä miksei viihdy, ehkä yhdistää tuon "tökkimisen"..?

Viihtyykö vauva muiden seurassa? Koskeeko se vain miestäsi? Tuo miehen kommentti voi toki olla harmiton, jos miehesi tuntee huonoa oloa kun vauva ei viihdy hänen kanssaan. Kyllä siinä saattaa tulla turhautunut olo. Miten muuten mies kohtelee vauvaa? Onko sinulle herännyt epäily, että miehesi ei hoida vauvaa kunnolla (lukuunottamatta tuota kommenttia)? Jos kyse on vaan harmittomasta kommentista ja miehesi on luotettava ja hellä hoitaja niin kannattaa varmasti mahdollisimman paljon antaa miehen hoitaa pikkuasioita, vaipanvaihdot, syöttämiset (jos syö pulloa).

No viihtyy paremmin muiden sylissä ja se onkin outoa. Miehen kanssa itku alkaa usein lähes samantien, etenkin kun pitää sylissä.
Pulloa ei huoli.
Ja valitettavasti tämänkaltaista kommentointia on tullut aiemminkin.

Ehkä miehestäsi tuntuu, että vauva torjuu hänet eikä hän kelpaa vauvalle? Ihan tuota ajatellen, että ei viihdy miehesi sylissä jne. Voisiko olla kokematon käsittely taustalla, vauvat kyllä huomaavat sen helposti.

Hei haloo! Vauva on niin pieni että TIETYSTI viihtyy parhaiten äidin kanssa. Vielä jos sattumalta imetät, niin kyllä vauva sen huomaa, ettei isin tissistä mitään tule. Meillä vauvat on pitäneet mammaa ykkösenä ja "ei-viihtyneet" isällään sinne vuoden ikään asti.

Tuo kommentti taas. Mitäs jos tarkoitti ihan vaan, ettei mies ahdistu vauvan huudosta, vaikka itkisi tikahtumaisillaan, mene vain rauhassa. Useamman olen kuullut valittavan, ettei mies suostu jäämään vauvan kanssa, KOSKA vauva huutaa.

[QUOTE="Mymy";30409996]Hei haloo! Vauva on niin pieni että TIETYSTI viihtyy parhaiten äidin kanssa. Vielä jos sattumalta imetät, niin kyllä vauva sen huomaa, ettei isin tissistä mitään tule. Meillä vauvat on pitäneet mammaa ykkösenä ja "ei-viihtyneet" isällään sinne vuoden ikään asti.

Tuo kommentti taas. Mitäs jos tarkoitti ihan vaan, ettei mies ahdistu vauvan huudosta, vaikka itkisi tikahtumaisillaan, mene vain rauhassa. Useamman olen kuullut valittavan, ettei mies suostu jäämään vauvan kanssa, KOSKA vauva huutaa.[/QUOTE]

LOL. Ei suotta asenteellinen kirjoitus. Miten niin vauva TIETYSTI viihtyy parhaiten äidin kanssa? Ei se ole mikään biologinen laki, että vauva viihtyy parhaiten äidin kanssa. Minä olin kokopäiväisessä työssä, kun lapseni oli 4 kk ikäinen, ja mieheni oli kotona. Vauva viihtyi ja viihtyy edelleen yhtä hyvin sekä minun että mieheni kanssa.

kannattaskohan enemmän järjestää pieniä menoja, että lapsi oppisi olemaan isänsä sylissä?

Tai olla ottamatta vauvaa jos se miehen sylissä itkee. Itkekööt, ja rauhoittukoot ajan kanssa.

LOL. Ei suotta asenteellinen kirjoitus. Miten niin vauva TIETYSTI viihtyy parhaiten äidin kanssa? Ei se ole mikään biologinen laki, että vauva viihtyy parhaiten äidin kanssa. Minä olin kokopäiväisessä työssä, kun lapseni oli 4 kk ikäinen, ja mieheni oli kotona. Vauva viihtyi ja viihtyy edelleen yhtä hyvin sekä minun että mieheni kanssa.
niin, kaikkeen tottuu.

AP:lla varmaan totuttu siihen että joka itkuun äiti tulee ja auttaa...

Mä jättäisin miehen jos mies sanois noin. Siis hänelle on ihsn dsms kuoleeko teidän yhteinen lapsi? Olis kyllä niin kaukana mun arvomaailmasta tuollainen mies että en pystyis suhdetta jatkamaan.

Yhteistyössä