Miehen 40+ terveys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanamo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanamo

Vieras
Miten saisin mieheni huolehtimaan omasta terveydestään! Eilen havahduin, kun mies valitteli jatkuvaa janoaan. Sanoin, että kannattaisi ehkä mennä sokerirasitustesteihin, kun jano voi olla oire diabeteksesta. Mies kuitenkin tyrmäsi puheeni joutavina, vaikka peiliin vilkaisemalla tajuaisi itsekin kuuluvansa riskiryhmään. Vatsakumpu on kasvanut yli sallittujen mittojen. Vehnäjauho, sokeri ja rasvat maistuvat (pullaa, keksejä, paahtoleipää, makkaroita...), kaljaa ja väkeviä tissutellaan lähes joka ilta muka sivistyneesti, valvotaan myöhään, nukutaan huonosti, katsotaan telkkaria ja ollaan tietokoneella. Verenpaine- ja kolesterolilääkitys miehellä jo on, kun jäi niistä kiinni 40-vuotistarkastuksessa. Elämäntavat eivät kuitenkaan ole muuttuneet muuta kuin huonompaan suuntaan.

Huoh! Tätä menoa olen leski kymmenen vuoden sisällä. Lapset ovat vielä pieniä ja tarvisivat isää. Mikä muuttaa miehen mielen?

Et helpolla, mutta pidä itsestäsi huolta, niin saat lapset aikuiseksi. Tai no. Voithan yrittää olla hyvänä esimerkkinä liikunnan ja ruokatottumusten suhteen. Laiskuus vuorattuna läskillä ja napsuilla vie miehen mennessään, kuten olet jo huomannut.

Ei ihan hyvältä näytä!!!!!!!!!!!

Ei ole mitään kikkoja, eikä aineita. On vain itsekuri ja raaka liike mikä vielä voi pelastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanamo:
Miten saisin mieheni huolehtimaan omasta terveydestään! Eilen havahduin, kun mies valitteli jatkuvaa janoaan. Sanoin, että kannattaisi ehkä mennä sokerirasitustesteihin, kun jano voi olla oire diabeteksesta. Mies kuitenkin tyrmäsi puheeni joutavina, vaikka peiliin vilkaisemalla tajuaisi itsekin kuuluvansa riskiryhmään. Vatsakumpu on kasvanut yli sallittujen mittojen. Vehnäjauho, sokeri ja rasvat maistuvat (pullaa, keksejä, paahtoleipää, makkaroita...), kaljaa ja väkeviä tissutellaan lähes joka ilta muka sivistyneesti, valvotaan myöhään, nukutaan huonosti, katsotaan telkkaria ja ollaan tietokoneella. Verenpaine- ja kolesterolilääkitys miehellä jo on, kun jäi niistä kiinni 40-vuotistarkastuksessa. Elämäntavat eivät kuitenkaan ole muuttuneet muuta kuin huonompaan suuntaan.

Huoh! Tätä menoa olen leski kymmenen vuoden sisällä. Lapset ovat vielä pieniä ja tarvisivat isää. Mikä muuttaa miehen mielen?

Tervehdys. Mun mieheni tilanne oli täsmälleen sama kuin sinun miehesi vielä viime kesänä.
Rasvaista ruokaa, vähän likuntaa, alkoholia useita kertoja viikossa, vähän liikunnalisia harrastuksia.
Olimme lomamatkalla etelässä ja hän sairastui. Jatkotutkimukset Suomessa paljastivat aikuisiän diabeteksen, korkean verenpaineen ja korkean kolestrolin.
Lääkäri piti miehelleni puhuttelun ja sanoi että jos alle 40-v. arvot ovat tota luokkaa, niin paljoa yli 50-v. synttäriä ei tule näkemään.
Mieheni pelästyi aivan hirveästi (hyvä). Hän on pudottanut painoaan 4 kuukaudessa yli 10 kg. Verenpaine on normalisoitunut(mittaamme viikottain omalla laitteella).
2 viikon kuluttua hänellä on sokeri- ja kolestrolikoe, jotka toivon mukaan myös paremmat nyt. Itse sanoo voivansa mainiosti ja vahtii jo minunkin syömisiäni. Itse olen hoikka ja terveyteni on hyvä, olemme samanikäiset, eli varttia vaille 40-v.
Nykyään mieheni näytää todella hyvältä ja vaatteetkin ovat alkaneet kiinnostaa, tottakai, kun nyt näyttävät päällä hyvältä. Suosittelen!
Neuvoni sinulle: pakota miehesi perusteelliseen lääkärintarkastukseen!

Yhteistyössä