Miehelle tuli täysin psyko työkaveri yökylään ja mun piti lähteä (diagnosoidaan tyyppi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhautunut ja kärttyinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhautunut ja kärttyinen

Vieras
Mulla ja miesystävällä olisi ollut viikon ainoa vuorokausi viettää yhdessä (eilisillasta tähän iltaan), mutta eilen illalla joskus kympin aikaan miehen työkaveri, joka tekee etätöitä toisesta kaupungista käsin soitti ja pyysi tulla yökylään jo tänään, koska hänellä oli asiaa hammaspäivystykseen Helsinkiin jo tänään. Alunperin olivat sopineet, että mies tulee huomenna ma-ti yöksi, koska lähtee työmatkalle tiistaina täältä Helsingistä.

Miesystävä sitten jotenkin suostui, mutta kertoi kyllä jo eilen illalla, että viettää tämän päivän minun kanssani. No, mitään aikoja tämä työkaveri ei ilmoittanut ja miesystäväni ajatteli, että on fiksuinta, ettei edes kysy, milloin työkaveri olisi tulossa, jotta voi sitten kaverin soittaessa pyytää tätä menemään vielä syömään tai leffaan tms., jotta voidaan viettää miehen kanssa vielä kahdestaan aikaa. Kahdelta soi kuitenkin ovikello ja syöksytään molemmat pukemaan päivävaatteita päälle ja mä makuuhuoneeseen "piiloon" suljetun oven taakse. Kuulen ku tyyppi vaan rojahtaa sohvalle ja jauhaa VAIN itsestään. Ei minkäänlaista kuulumisten vaihtoa, nada.

Noin 20-30 min päästä miesystävä sanoo työkaverille, että käy hakemassa mut moikkaamaan ja menen sitten tervehtimään miestä. Aivan outo habituskin juttujen lisäksi. Mies sanoo sori, että tuli keskeyttämään "rakastavan sunnuntaimme" ja yritän vastata jotain, että "minkäs sille voi..."

Mies kertoo syyttävällä äänellä, että oli yrittänyt soittaa ja lähettää miesystävälleni viestiä, mutta kun miesystäväni ei ollut vastannut, niin mies oli ottanut miesystäväni osoitteen selville ilm. jostain numeropalvelusta ja tuli ilmoittamatta oven taakse. Mies jatkaa sanomalla, että täytyy lisätä miesystäväni Whatsappiin, jos sieltä saisi kiinni ja kuittailee jotain ihan outoa miehen profiilikuvasta. Miesystäväni kysyi, pitääkö tää kaveri kotimaahansa (USA) yhteyttä Whatsappilla, niin tyyppi töksäytti, ettei pidä mitään yhteyttä sinne.

Poistun takaisin makkariin ja kuuntelen tämän miehen juttuja. Jauhaa ja jauhaa itsestään ja työasioista. Lopulta lopettaa keskustelun sanomalla vain "mä oon kyllästyny tähän keskusteluun".

Sitten jauhaa hammasvaivastaan, johon juurihoitoa tulossa ja miesystäväni pohtii ääneen, ettei tiedä, mitä juurihoidossa tarkalleen ottaen tapahtuu. "Minä kerron", sanoo tää työkaveri ja käskee lopettaa tiedon etsimisen netistä. Selitettyään miesystäväni lukee vielä aiheesta jotain tietoa netistä ja tämä mies aggressiivisen/ärtyneen kuuloisesti tuhahtaa, että "luet nyt sitte sitä, mitä just sulle selitin".

Jossain vaiheessa mies "pahoittelee" äkillistä kylään tunkeutumistaan ja sano arvostavansa sitä, että sai tulla, mutta että "onneksi sulla on tyttöystävä niin MUN ei tartte tehä sulle mitään akteja kiitokseksi".

Sitten mies sanoo yhtäkkiä soittavansa hammaslääkäriin, koska hampaassa on valkoinen paikka tms., josta ei muka tiedä, mikä se on. Mies toistaa sanalleen ääneen kaiken, mitä hammashoitaja luurin toisessa päässä sanoo: "eli ei saa koskea", "ei saa harjata sitä hammasta ennen seuraavaa käyntiä" jne. jne. Ei ihan totta voi olla, etteivät olisi antaneet ohjeita miehen käydessä hammaslääkärissä. Pakosti vain jotain sairasta huomionhakua, että piti soittaa ja toistaa kaikki, että minä ja miesystäväni kuullaan.

Päätin noin 1,5 tunnin jälkeen lähteä omaan kotiini, koska olisin ollut jumissa makkarissa. Miesystäväni oli etukäteen maininnut, että mun ei ole järkeä olla paikalla, kun tää kaveri on siellä, koska tyyppi ei kuulemma pysty puhumaan muusta kuin työhön (tietokoneet) ja tietokonepeleihin liittyvistä asioista. Mies oli myös sanonut, ettei tää tyyppi ymmärrä parisuhde- ja vastaavista asioista mitään

Siis mikä pöyristyttävä oikeutuksen tunne täytyy tyypillä olla! Tyypillä on yli 5000 euron palkka, joten luulisi, että voisi yön tai kaksi hotellissa viettää, etenkin kun kuuli, että mieheni on mun kanssa. Eikö olisi ollut normaalia sanoa, että ahaa joo, ehdottomasti viettäkää viikonloppu yhdessä, että ei halua häiritä ja tuppautua kylään, että hän menee takaisin kotikaupunkiinsa yöksi tai jää Helsinkiin hotelliin?? Siinäkään vaiheessa ei tajunnut pahoitella tai ehdottaa lähtöä, kun mä laitoin eteisessä kenkiä jalkaan. Siis onko OK tulla vaan sunnuntaina klo 14 vieraaksi tiistaihin saakka? Eikö olisi voinut vielä jäädä kaupungille pyörimään ja koittaa laittaa vielä uudelleen viestiä tai soittaa, kun kerran tiesi, että mies on mun kanssa.

Ei helvetti oikeesti. Aivan käsittämättömän outo tyyppi. Mikä voi tämmöistä tyyppiä vaivata? Psykopaatti tai autisti? Enkä nyt halua yhtäkään autistia loukata. Tämä käytös vaan oli niin käsittämättömän antisosiaalista ja sai mut niin kärttyisäksi, kun ei olla viikkoon miehen kanssa kunnolla nähty ja vietetty aikaa. Tietysti miesystävänikin olisi voinut sanoa ettei sovi tulla täksi yöksi (enkä voi käsittää, miten mies suostui nyt kun tiedän, millainen tyyppi on kyseessä!!) ja miehelle kävi myös virhe, kun kännykkä oli ollut äänettömällä eikä ollut kuullut tyypin puhelua ja viestiä, että olisi voinut sanoa, ettei vielä sovi tulla tai että on mun luona mun kanssa tms.

Mun rajallinen kirjallinen ilmaisukyky nyt tekee vaikeaksi antaa selkeää kuvaa, millaisesta tyypistä on kyse. Lisään vielä yhtenä esimerkkinä sen, että tämä mies kysy miesystävältäni, haluaako nähdä tämän sairaan hampaan. Miesystäväni sanoi, ettei halua, mutta tyyppi meni sitten kuitenkin välittömästi naamalle irvistelemään ja näyttämään hammasta. Jotenkin ihan rajatonta käytöstä.

Outoja tyyppejä puolin ja toisin.

Aina voi sanoa, ettei sovi, mutta miesystäväsi meni lupaamaan. Typerää jättää aika sopimatta. Ei kai se tyyppi itsekseen sisäänkään päässyt, vaan avasitte hänelle oven?

Saattaa olla joku asperger. Hammaspäivystyksessä on saattanut ohjeet jäädä vähän vajaiksi, ei niissä aina kaikkea muisteta kertoa ja vaikka kerrottaisiinkin, niin ei kaikkea välttämättä muista.

No siis asperger voi olla, mutta älä silti pistä kaikkia aspergereja samaan muottiin. Tyyppi kuulostaa rasittavalta, itsekeskeiseltä ihmiseltä asperger oirein. Toki voi olla olemattakin asperger, jos on vaan idiootti tai jotain. Autisti ei pysty käymään töissä, on ihan eri asia kuin asperger vaikka asperger luetaankin joskus jonkinasteiseksi autismiksi. Asperger saattaa olla sosiaalisesti kömpelö (moni aikuinen on oppinut sosiaaliset taidot ainakin jossain määrin) ja pitää seminaaria itsestä kiinnostavista asioista.

"Miesystäväni oli etukäteen maininnut, että mun ei ole järkeä olla paikalla, kun tää kaveri on siellä, koska tyyppi ei kuulemma pysty puhumaan muusta kuin työhön (tietokoneet) ja tietokonepeleihin liittyvistä asioista."

Samastuin...

Niin sitäkin nyt mietin, ylireagoinko, jos tästä otan nokkiini, ettei mies viettänyt päivää mun kanssa? Aamupäivällä sängyssä mies sanoi, ettei missään tapauksessa aio viettää iltapäivää tämän työkaverin kanssa, kun meillä ei oo ollut yhteistä aikaa tällä viikolla. Mutta näin sitten kuitenkin kävi, että lähdin kotiin joskus kolmen jälkeen.

Ja tosiaan mies avas kaverille oven, miten ois voinut olla avaamatta, kun tyyppi ois varmaan jäänyt oven taakse odottamaan?

Munkin mielestä oli tyhmää jättää aika sopimatta. Mutta jos haluaa yrittää ymmärtää, niin tämä selittyisi sillä ettei kukaan voinut tietää, kauanko hammaspäivystyksessä menisi.

Kiitos korjauksesta, että kyseessä voisi olla asperger (ei autismi)!

Saittehan te olla yhdessä sen aamupäivän ajan?
Kuulostaa tosi turhauttavalta tyypiltä, mutta oletkohan itsekin vähän turhan herkkä? Ei pahalla. Mietin vaan.

Joo on ihan hyvin mahdollista, että oon liian herkkä. Kuitenkin mikä mua loukkaa on se, että mies sanoi, ettei missään nimessä anna tän työkaverin pilata meiän yhteistä päivää. Ja se, että kun mies tiesi, että tyyppi on tämmöinen seko, niin silti suostui ottamaan kahdeksi yöksi luokseen eli mieluummin uhrasi meidän vähäistä yhteistä aikaa kuin sanoi, ettei tämä yö käy.

Yhteistyössä