Miehellä ei ole yhtään kesälomaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23942252]Mä en itse asiassa ole "vain" yrittäjän puoliso vaan olen itsekin yrittäjä, ollut jo vuodesta -97. Ja edelleenkin, niitä takarajojako on teillä sitten koko ajan? Aika omituista että firma on noin äärirajoilla eikä kuitenkaan ole palkattu ketään muuta siihen lisäksi. Myönnän että itse en pitänyt lomia kun aloitin yrittäjänä, varmaan ensimmäiset 5-10 vuotta meni niin että en "uskaltanut" pitää lomia melkein yhtään, nykyään on ihan itsestään selvää että lomat pidetään. Ei kenenkään jaksaminen riitä siihen että tehdään töitä aina.

Me pidämme myös lyhyempiä lomia, eli lähdemme perjantaina puoliltapäivin ja palaamme sunnuntaina, perhe rakastaa näitä minilomia, viimeksi käytiin Tampereella Särkänniemessä tällaisella minilomalla.

On selvää että yrittäjä ei voi pitää kuukautta putkeen lomaa (tai ainakin se on todella vaikeaa), mutta on ne lyhyemmätkin pätkät ihan yhtä arvokkaita.[/QUOTE]

No katokku näitä yrittäjiä on joka alalla, mies on DI joten kyseessä on vähän isommat projektit kuin sinulla ja yritys vielä sen verran alussa ettei ole varaa palkata työntekijöitä, vaan kaikki on tehtävä itse yrittäjäkaverinsa kanssa. Ja se että jos tuonne maailmalle laittaa jonkun muun kuin sen henkilön johon ovat oppineet ja tutustuneet, ei takuulla tule kauppaa ja saadut kaupatkin pitää viedä läpi ihan aikataulussa.

[QUOTE="vieras";23942261]Meinaat että asiakas kyllä odottaa vehjettään jonka tarvii mahdollisimman pian, yhden loman ajan? Epäilempä että siinä tapauksessa kilpailija vie projektin.[/QUOTE]

Tottakai jollekin asiakkaalle joutuu myymään eioota jos meinaa joskus lomailla.

[QUOTE="vieras";23942280]No katokku näitä yrittäjiä on joka alalla, mies on DI joten kyseessä on vähän isommat projektit kuin sinulla ja yritys vielä sen verran alussa ettei ole varaa palkata työntekijöitä, vaan kaikki on tehtävä itse yrittäjäkaverinsa kanssa. Ja se että jos tuonne maailmalle laittaa jonkun muun kuin sen henkilön johon ovat oppineet ja tutustuneet, ei takuulla tule kauppaa ja saadut kaupatkin pitää viedä läpi ihan aikataulussa.[/QUOTE]

Ihana kun sä päätit heti että miehes yritys on niiiin paljon tärkeämpi kuin mun :D Meillä on Suomessa 35 työntekijää ja tytäryrityksessä naapurimaassa samanmoinen määrä. Mutta tosiaan ymmärrän mä sen että miehelläs ne projektit on niin paljon isompia kuin meillä, onhan heitä jopa 2...

Ja meidän asiakkaat (aika moni maailman suurimpien sadan joukossa) ovat kyllä ihan ymmärtäväisiä että ihmiset pitävät lomia. Ei se oikeasti ole viikosta kiinni silloin. Ja mähän taisin sanoa jo aiemmin että aina välillä lomallakin pitää ottaa asiakkaisiin yhteyttä, ei ole iso asia. Pitävät ne asiakkaatkin lomaa, vink vink.

Tottakai jollekin asiakkaalle joutuu myymään eioota jos meinaa joskus lomailla.

juuri näin. Ei kaikkea voi saada: vuoden täynnä töitä ja samalla myös lomia. Yrittäjän lomat ovat taloudellisesti kalliimpia, mutta ihan mahdollisia, jos näin halua. Ja jos firma kaatuu yhteen ohiin mennesseen työmahdollisuuteen, niin aika tiukille se firma on sitten vedetty.

Oma mieheni on kanssa yrittäjä. Tänä kesänä ei todennäköisesti juurikaan lomia, mutta olihan hän lomilla vuodenvaihteessa useita viikkoja. Ja viime kesänä oli kaksi viikkoa kesälomalla, vaikka kesä onkin hänelle se kiireisin aika myös (pieni rakennusalan putiikki). Mutta hän pystyy kyllä pitämään vapaapäiviä niin halutaessaan, joten enköhän me pienelle reissulle päästä :)

[QUOTE="vieras";23942327]Ihana kun sä päätit heti että miehes yritys on niiiin paljon tärkeämpi kuin mun :D Meillä on Suomessa 35 työntekijää ja tytäryrityksessä naapurimaassa samanmoinen määrä. Mutta tosiaan ymmärrän mä sen että miehelläs ne projektit on niin paljon isompia kuin meillä, onhan heitä jopa 2...

Ja meidän asiakkaat (aika moni maailman suurimpien sadan joukossa) ovat kyllä ihan ymmärtäväisiä että ihmiset pitävät lomia. Ei se oikeasti ole viikosta kiinni silloin. Ja mähän taisin sanoa jo aiemmin että aina välillä lomallakin pitää ottaa asiakkaisiin yhteyttä, ei ole iso asia. Pitävät ne asiakkaatkin lomaa, vink vink.[/QUOTE]

Jospa ne asiakkaat eivät asu suomessa vaan australiassa? Että ei ole iso asia piipahtaa lomalla tervehtimässä? No edelleenkin meillä mies pitää lomansa muuna ajankohtana kuin kesällä. Joulu on oikein oiva lomanpaikka. Ja miehen yhdessä projektissa miljoonasta eurosta vähintään.

Kaikkeen sitä naiset suostuu. Löytyyköhän Suomesta miestä, joka kiltisti suostuisi siihen, että vaimo yrittäis päivät pitkät samalla, kun mies hoitais lapset, kodin jne.

Mut samaa mieltä jonkun kanssa siitä, ettei se ole mikään parisuhde, jos toinen on melkein aina töissä eikä viitsi edes lomia pitää. Jos toista tarpeeksi rakastaa, haluaa myös olla hänen kanssaan. Jos ei rakasta niin työ (tai jokin muu asia) menee aina edelle.

[QUOTE="vieras";23944179]Jospa ne asiakkaat eivät asu suomessa vaan australiassa? Että ei ole iso asia piipahtaa lomalla tervehtimässä? No edelleenkin meillä mies pitää lomansa muuna ajankohtana kuin kesällä. Joulu on oikein oiva lomanpaikka. Ja miehen yhdessä projektissa miljoonasta eurosta vähintään.[/QUOTE]

Jos miehellä yhdestä miljoonasta eurosta kyse projekteissa ja deadlinet paukkuvat päälle koko ajan (eli siis niitä miljoonan projekteja on about joka viikolle) niin aika omituiselta kuulostaa että olisi vain 2 ihmistä töissä? Tai sitten nyt vastasi joku toinen kuin ap?

Meillä asiakkaat on myös ympäri maailmaa ja aika usein onnistuu ihan puhelinkontaktit ja sähköpostinvaihdot lomalla. Ja sitä paitsi mieluusti perhe lähtee mukaan lomalle jos lähdetään Dubaihin, Los Angelesiin tms, ei siinä haittaa että toinen vanhemmista on välillä päivän töissä.

Yhteistyössä