Metformiini...

Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 09:50 Cat kirjoitti:
Onkos kukaan syönyt Teroluteja ja Metuja samaan aikaan?

Juu, mie olen syönyt. Eipä niillä ole yhtään mitään tekemistä toistensa kanssa, vaikutustapa ei käytä edes läheltä niillä kahdella... Kumpikaan ei ole kyllä mua auttanut lapsettomuusongelmassa millään lailla :/
 
Cat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 12:01 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 09:50 Cat kirjoitti:
Onkos kukaan syönyt Teroluteja ja Metuja samaan aikaan?

Juu, mie olen syönyt. Eipä niillä ole yhtään mitään tekemistä toistensa kanssa, vaikutustapa ei käytä edes läheltä niillä kahdella... Kumpikaan ei ole kyllä mua auttanut lapsettomuusongelmassa millään lailla :/
Jos saan kysyä, Kärsitkö PCO:sta vai jostain muusta vaivasta?
Ja jos on kyseessä PCO, niin onko siulla miten pahat oireet?
 
rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 10:59 Cat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 12:01 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 09:50 Cat kirjoitti:
Onkos kukaan syönyt Teroluteja ja Metuja samaan aikaan?

Juu, mie olen syönyt. Eipä niillä ole yhtään mitään tekemistä toistensa kanssa, vaikutustapa ei käytä edes läheltä niillä kahdella... Kumpikaan ei ole kyllä mua auttanut lapsettomuusongelmassa millään lailla :/
Jos saan kysyä, Kärsitkö PCO:sta vai jostain muusta vaivasta?
Ja jos on kyseessä PCO, niin onko siulla miten pahat oireet?
juu, pco puhkesi kun olin reilu 16v ja nyt siis täytän 29... ollut aina tosi vaikea, oireista kaikki muut paitti akne on pahoja. Nyt kp reilusti +60, en ees ole laskenut miten paljon... pitäis taas terot noutaa ja popsia, ottaa päähän. :headwall:
 
Cat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 12:31 rouvahuldahuoleton kirjoitti:
juu, pco puhkesi kun olin reilu 16v ja nyt siis täytän 29... ollut aina tosi vaikea, oireista kaikki muut paitti akne on pahoja. Nyt kp reilusti +60, en ees ole laskenut miten paljon... pitäis taas terot noutaa ja popsia, ottaa päähän. :headwall:

Minäkin kun oisin saanut jo murroiässä tietää tästä, niin olisi varmasti
ollut helpompi totutella asiaan. Tän viikon tiistaina sain diagnoosin, ihan
vaan menin venyneen kierron takia gynelle. Mitään pahoja oireita miulla
ei oo...hiukan ylipainoa ja aknea, mut ei muuta. Nyt alkoi todella motivoi-
tunut laihari, ja tero alotan reilun viikon päästä. Lääkäriin meen vielä
juttelemaan noista metuista, kun oon niistä niin paljon lukenut hyviä
kokemuksia. Gyne niistä ohimennen mainitsi, mutta en silloin järkytyk-
seltäni oikein osannut kommentoida koko asiaa. :\|
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 12:38 Cat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 12:31 rouvahuldahuoleton kirjoitti:
juu, pco puhkesi kun olin reilu 16v ja nyt siis täytän 29... ollut aina tosi vaikea, oireista kaikki muut paitti akne on pahoja. Nyt kp reilusti +60, en ees ole laskenut miten paljon... pitäis taas terot noutaa ja popsia, ottaa päähän. :headwall:

Minäkin kun oisin saanut jo murroiässä tietää tästä, niin olisi varmasti
ollut helpompi totutella asiaan. Tän viikon tiistaina sain diagnoosin, ihan
vaan menin venyneen kierron takia gynelle. Mitään pahoja oireita miulla
ei oo...hiukan ylipainoa ja aknea, mut ei muuta. Nyt alkoi todella motivoi-
tunut laihari, ja tero alotan reilun viikon päästä. Lääkäriin meen vielä
juttelemaan noista metuista, kun oon niistä niin paljon lukenut hyviä
kokemuksia. Gyne niistä ohimennen mainitsi, mutta en silloin järkytyk-
seltäni oikein osannut kommentoida koko asiaa. :\|
Mie olen nyt helmikuusta syönyt metformiinia 2000mg (eli sen 2g) päivässä, en osaa kyllä sanoa mitään suuntaan en toiseen, kai niistä kuitenkin jotain hyötyä on kun erikoislääkäri ne mulle työnsi ja sanoi että jotakuinkin vaihdevuosiin saakka pitäis syödä :/
 
Cat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 12:43 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Mie olen nyt helmikuusta syönyt metformiinia 2000mg (eli sen 2g) päivässä, en osaa kyllä sanoa mitään suuntaan en toiseen, kai niistä kuitenkin jotain hyötyä on kun erikoislääkäri ne mulle työnsi ja sanoi että jotakuinkin vaihdevuosiin saakka pitäis syödä :/
Onks siulla paino laskenut esim.?
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 13:01 Cat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 12:43 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Mie olen nyt helmikuusta syönyt metformiinia 2000mg (eli sen 2g) päivässä, en osaa kyllä sanoa mitään suuntaan en toiseen, kai niistä kuitenkin jotain hyötyä on kun erikoislääkäri ne mulle työnsi ja sanoi että jotakuinkin vaihdevuosiin saakka pitäis syödä :/
Onks siulla paino laskenut esim.?
No kymmenisen kiloa on tippunut siitä helmi-maaliskuulta... mut vielä olis 20-25kg liikaa...
 
Cat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 13:09 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
No kymmenisen kiloa on tippunut siitä helmi-maaliskuulta... mut vielä olis 20-25kg liikaa...

Miulla ois sellanen reilu 10 kg liikaa, ja laihduttaminen on ihan tuskaa,
kun ei meinaa lähtee millään johtuen mm. PCO:Sta, ja jo se yksinään
voisi auttaa raskautumaan...tai niin ainakin hartaasti toivon.
Siksipä menen kyselemään Metujen perään.
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 09:24 mä vaan kirjoitti:
KYSYMYS:kuinka nopeasti teillä on kierto alkanut lyhentymään metujen ansiosta?
Mulla ainakaan metformiini ei ole vaikuttanut kiertoon mitenkään. Nytkin menossa muistaakseni kp 64 (tai 63) ja menkat loistaa poissaolollaan, metut käytössä helmikuusta asti. En tosin ole varma, kuuluuko niiden vaikuttaakaan kierron pituuteen?
 
Lueskelin koko ketjun läpi. Ja tosi paljon oli metuista hyviä kokemuksia. Huonoja en tainnut löytää yhtään!? Minkälaisia haittavaikutuksia niistä saattaa tulla? Ilmeisesti joillain on ripulia? Onko jotain muuta? Voiko niistä olla jotain haittaa?

Miten pitkään menee ennen kuin tulokset alkaa näkyä? Ilmeisesti parissa kuukaudessa oli jotkut tulleet jo raskaaksikin? Entä painonpudotus? Miten paljon metujen avulla lähtee about, vaikka kuukaudessa?

MullaKIN diagnoosina PCOS ja aattelinpa kysäistä noista metuista... Nyt clomit ja terot käytössä. Eikös näitä kaikkia kolmea voisi syödä samaan aikaan? Painoa käski gyne tiputtamaan, reilu kymmenen kiloa ylimääräistä kertynyt :(
 
mä vaan
eli mulla ekaa kiertoa metut käytössä ja kemiallinen raskaus :´(
kp39 piti tuntemusten mukaan alkaa menkat muttei alkanut olin vain kivuista pyörtyä vessaan yms.kp40 tein predictorilla roskishaamun, kp42 tein r-testin apteekin omalla kun oksentelin ja hajut kävi nenään ja sain haamun mutta kuitenkin selvän viivan 10minuutissa ja tänään kp43 alkoi runsas vuoto joten se siitä ja uutta yritystä kehiin...

kuitenkin kierto on lyhentymään päin jos jotain hyvää tästä kaikesta yrittää löytää...
 

Minkälaiset annostukset teille on määrätty?
Sain lääkäriltä "näyte"lääkkeet joissa ohje menee jotakuinkin näin...

eka viikko 1 x 500mg tbl
toka vko 1 x500 mg (aamulla) + 1 x 750 mg (illalla)

Annostus siis nousee pikkuhiljaa...
Kuulostaako yhtään tutulta?<br><br>
 
mä vaan
CATINKA: tutulta kuulostaa. annostusta nostetaan vähittelen. itse syön tällä hetkellä 3x500mg päivässä. aloitin annostuksen niin että ekat 3 päivää söin 1 pillerin, seuraavat 3 päivää 2 pilleriä ja siitä 3 päivän päästä nostin annostuksen 3 pilleriin. itsellä jäi aika vähäiseksi nuo sivuvaikutukset niin pystyi aika nopeesti nostamaan annostusta.

 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 09:23 Catinka kirjoitti:
Minkälaiset annostukset teille on määrätty?
Sain lääkäriltä "näyte"lääkkeet joissa ohje menee jotakuinkin näin...

eka viikko 1 x 500mg tbl
toka vko 1 x500 mg (aamulla) + 1 x 750 mg (illalla)

Annostus siis nousee pikkuhiljaa...
Kuulostaako yhtään tutulta?
Mulla menee/meni (en vielä tiiä uskallanko syödä enää, nyt rv 11+0) 2x1000mg /päivä. Eli yhteensä 2g päivässä.
 

Soitin just verikokeiden tulokset ja ne oli ihan norm.
Kuitenkin tänään siis alotan metut... pco:han niiden pitäs
auttaa vaikka sokeriarvot olisi kohdillaan...

Saattoi muuten olla arvot senkin takia nyt normina, kun ehdin
melkein 2 vkoa syödä terveellisemmin, pudottaa kilon ja jättää
sokerit ruokavaliosta pois.<br><br>
 
Takana nyt n.3kk metujen kanssa.
Painoa pudonnut n.10kg.
Kierto pysynyt samana 28-33.Muutoksia vanhaan,ei kuukautiskipuja lainkaan.Pääsevät yllättämään oikeastaan,kun oireet hävinneet.
Ruokahalu tosiaan hävisi,nyt "oppinut" syömään tasaisin väliajoin edes jotain pientä vaikkei mieli tekisikään.
Maaliskuussa on kontrollikäynti ja silloin selviää sitten mitä kenties jatkossa tapahtuu.
 
mä vaan
joku kyseli sivuoireista..
mähän aloittelin metuja elokuun alussa jolloin mulle tuli viikon kestävä närästys vaiva mutta meni onneksi itekseen ohi, annostusta hiljalleen nostettiin ja parin kuukauden päästä närästysvaivat palasi niin pahana ettei närästyslääkkeet auttanut ja koko rintakehä oli "tulessa" eikä syömisestä meinannut tulla mitään. lopetin pariksi päiväksi metut ja kas kummaa vatsavaivat katos saman tien. pidin parin viikon tauon ja kokeilin yhdellä metulla kestääkö vatsa mutta heti tuli "klimppi kurkussa" oire joten katsoin parhaammaksi olla syömättä niitä.

tyksiin tossa kuun alussa jo soittelin ja helmikuun uutta aikaa odotellessa. ans kattoo mitä seuraavaksi kokeillaan..

kierrotkaan ei ton 4kk aikana alkanut tasaantumaan joten en saanut niistä apua tällä kertaa.
 

Yhteistyössä