Menette neljäksi yöksi mummolaan lasten kanssa, mitä teette siellä?

  • Viestiketjun aloittaja aaaasi
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="niin";27746079]mummolani on korvessa, joten shoppailut ja kavereilla käynnit ei onnistu ja muutenkin haluan enemmänkin viettää aikaa isäntäperheen kanssa, aikamoisia vieraita täällä kun ramppaavat vain toisissa kyläpaikoissa![/QUOTE]

kyllä meillä ainakin mummot oikein sanovat, että menkää kun kerrankin pääsette ( ei ole tukiverkkoja lähellä ) mielellään ovat lasten kanssa keskenään kun onhan lapsetkin erilaisia kun vanhemmat on pois.
 
"jep"
Jos äitisi tykkää hoitaa lasta (ja tosiaan, miksei tykkäisikin, kun näkevät), sinuna vaan istuisin sen kirjan tai koneen kanssa, jos itseäni innostaisi. Ja mikäli äiti alkaisi mussuttaa "laiskottelusta", kysyisin vastaan, oliko jotain, mitä toivoi minun tekevän. Mitä tapahtuisi, jos tekisit noin?
 
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie
"Henna"
Tanssi kunnon käsikynkkä tanssi äitimuorin kanssa kuusen ympäri, siitä vaan äitiä kädestä, hymy huulilla, se kyllä piristää! :) Niin äitikin on taas niin onnellinen, ja voi miten iloinen! <3
 
Voisitko ajatella tekevänne niin, kuten Vain elämää-sarjassa (varsinkin, jos äitisi siitä piti), että jokainen aikuinen suunnittelee ja järjestää yhden päivän ohjelman ruokailuineen? Saisitko vanhempasi mukaan tällaiseen leikkimieliseen juttuun?
 
Raskaalta kuulostaa! Mä tekisin varmaankin niin, että käsityön ohella ottaisin jonkun muun "projektin" mukaan. Vaikka ompelematta jääneet kesäverhot, albumiin liimattavat valokuvat tms. Sitten kysyisin että eihän haittaa jos otan tämän kotoa raahaamani ompelukoneen esiin, kun olis näitä keskeneräisiä hommia :D

Toimettomana oleminen on tosi raskasta, ymmärrän hyvin. Mullakin tulee lapsuudenkodissa helposti aika pitkäksi, vaikka siellä voikin olla kuin kotonaan ja meillä on tosi hyvät välit. Oon vaan tottunut puuhailemaan jotain eikä sitä kuitenkaan vieraassa paikassa samalla tavalla voi.

Harkitkaa miehen kanssa myös sitä, että kävisitte vaikka pari tuntia yhdessä ajelulla tms. Eikö äitisikin haluaisi siis olla lapsen kanssa ihan kaksinkin?
 
dfdf
Me ollaan menossa äitini luo neljäksi yöksi. Käydään samalla isäni ja pappani luona kylässä. Lapsilla on normaali päivärytmi. Ruokailujen välissä mummi käy lasten kanssa leikkipuistossa tai hiihtämässä. Yhdessä käymme esim. uimassa tai luistelemassa.

Minä otan mummolavierailut siten, että saan ladata akkujani ja hyvällä omallatunnolla luen lehtiä, olen tietokoneella ja katselen TV:tä, koska kotona en niitä juurikaan ehdi tekemään. ihan sama minulle, mitä äitini siitä ajattelee.
 
no jooo
n.50km minunkin vanhempien luota on kaupunkiin, maalla siis asuvat. Eli ei me siellä rampata jatkuvasti ja mennään aina porukalla. Ja isomammalle ja tädille mennään myös koko porukka, joten miten se on pois isäntäperheeltä? Jos sitten joskus (ei siis todellakaan joka kerta siellä käydessä) vanhemmat Käskevät menemään hetkeksi jonnekkin, että saavat touhuta lastenlasten kanssa rauhassa, niin keltä sekään on pois?!
no ei tuo olekaan, mutta jotkut tässä kehui ystävillä ym. käyvän. Toki jos isovanhemmat haluaa lasten kanssa viettää aikaa tai yksi parin tunnin vierailu päivässä eri asia, kun jos koko päivä hypätään ilman mummoa jossain.
 
Äidissäsi taitaa olla vähän marttyyrin vikaa ja semmoiselle ihmiselle on tosi raskasta, kun maailma ei pysy hänen käsikirjoituksessaan. Mutta lopulta kuitenkin kaikille on parasta tehdä selkeästi omat rajat tiettäväksi, vaikka lukea ja olla koneella keskellä päivää, eli tehdä ei mitään, jos siltä tulntuu. JOs äiti narisee, niin sitten suorat sanat; "minä tykkään lukemisesta, se on minulle rakas harrastus, kuten käbely sinulle. MInä tykkään jumpata aivoja ja mieltä, sinä kehoa."
Toki siitä voi kerran tulla kunnon rähinä, mutta kun pikkuhiljaa oppii asettamaan niitä rajoja ja pitämään niistä kiinni niin kyllä se äiti siihen tottuu -ja jos ei totu, ongelma on hänen!
 

Yhteistyössä