Meneekö lapsesi vieraiden syliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä äiti

Vieras
Meidän 1,5v saattaa mennä esim kerhossa tai jossain toisen äidin syliin istumaan. Ei tietenkään heti kun on tultu, ensin vähän arkailee, mutta jos on joku puoli tuntia oltu niin saattaa joskus mennä toisen äidin syliin istumaan. Onko tää ihan normaalia/yleistä? Itsestäni tuntui jotenkin hassulta ja lähellä olevat kaikki tuijotti ihan ihmeissään. Tuntuu että kaikki muut lapset on tiukasti vanhempiensa vierellä ja arkailevat jos joku vieras tulee lähelle. Vai riippuuko tää ihan lapsen luonteesta? Lapsi on kotihoidossa eikä ole juuri koskaan ollut edes hoidossa ilman jompaakumpaa vanhempaansa, joskus tunnin verran mummin kanssa.

Meil mennään vähän vaihtelevasti.. toisinaan ei mennä edes mummun syliin ja toisinaan ollaan tutustumassa vähän jokaiseen sylittäjään.. ja ikää on vajaa 2v

Niin, ehkä lapsi on sitten vaan avoin ja luottavainen. Olin jo kehittämässä huono äiti syndroomaa ja kiintymyssuhdehäiriötä tai jotain :D Lapsi on meidän ensimmäinen eikä minulla ole oikein kokemusta tällaisista asioista, tuntuu vain että monien tuttujenkin samanikäiset lapset ovat tosi kiinni äideissään ja ihmettelin omani käytöstä. Tuli vaan tuota katsoessa mieleen te lähtisköhän se jonkun vieraan mukaankin kun noin helposti meni syliinkin?

Menee helpostikin vieraiden syliin. Tyttö on nyt 2-vuoitas ja aina ollut avoin ja sosiaalinen tapaus. Ei ole koskaan vieraassa paikassa roikkunut minussa tai isässään kiinni, vaan aina iloisesti tutkinut uudet paikat ja ihmiset. Ole vaan onnellinen avoimesta lapsestasi, minä ainankin olen :)

Menee kyllä, viimeksi viime viikolla terveyskeskuksessa odotushuoneessa kiersi käsipäivää ja "haastatteli" kaikki ihmiset läpi. Varmaan olis syliinkin mennyt jos oltais vielä kauemmin oltu..

Vauvana vierasti kovasti ja oli tosi paljon minun perään, vessaankaan en yksin ilman huutoa päässyt. 1v kun täytti niin on ollut tuommonen sosiaalinen ja avoin.

Alkuperäinen kirjoittaja jep!:
Menee kyllä, viimeksi viime viikolla terveyskeskuksessa odotushuoneessa kiersi käsipäivää ja "haastatteli" kaikki ihmiset läpi. Varmaan olis syliinkin mennyt jos oltais vielä kauemmin oltu..

Vauvana vierasti kovasti ja oli tosi paljon minun perään, vessaankaan en yksin ilman huutoa päässyt. 1v kun täytti niin on ollut tuommonen sosiaalinen ja avoin.

Ja nyt siis 2v2kk.

Meidän melkein 5-vuotias menis kyllä ihan kenen vaan syliin ja lähtis kenen tahansa matkaan. Juttelee kaikille (välillä rasitteeksi asti...), ei ujostele ketään. Pelkään ihan oikeasti sitä aikaa, kun lapsen pitäisi jo päästä yksin ulos... Tuohan lähtis kenen tahansa matkaan :( .

Meillä myös samanlainen. Tyttö nyt 1v8kk, eikä ole arkaillut juuri koskaan. Ja sit jos jossain kaupassa sattuu oleen eläinhahmoks pukeutunut tyyppi, niin menee rohkeesti sitäkin taputteleen.

Samaa miettinyt mutta meillä jo isompi lapsi. Esikko on aina ollut arempi ja enempi tarkkaillut sivusta eikä siis mene vieraiden syliin. Tuo toinen onkin luonteeltaan avoimempi ja luottavaisempi vieraita kohtaan ja tykkää mennä helposti vieraittenkin syliin. Tykkää myös jutella höpöttää vieraille ilman ujostelua. Ehkä se on sitten luonnekysymys myös eikä välttämättä mikään kiintymyshäiriö :)

esikoinen (tyttö) ei mennyt eikä mene vieläkään..
kakkonen (poika) menee syliin ja saattaa haliakin, ja pienen hetken päästä jopa pussailla, on nyt 1,5v. Pienestä asti ollut sosiaalinen eikä pahemmin ujostellut, tykkää toisten huomioista ja itse pyrin molempia lapsia kannustamaan ottamaan kontaktia muihin ihmisiin, on vaan mukavaa jos tuntemattomatkin uskaltavat koskea ja helliä!! tuntuu että suomessa me alamme olla jo liian etäisiä ja tiedän useita äitejä joiden lapsiin ei saa tuntemattomat koskea :o
meillä myöskin moku perhe, eli tuo kontaktin ottaminen tulee kulttuurissa mukana ehkä enemmän kun meillä täällä ja toivon että säilyisi läpi elämän :)

Yhteistyössä