Meneekin sitten joulu astioita tiskatessa!

Tää on oikeasti aika helppo :D Kun keittiön pesemättömät astiat alkaa häiritsemään niin vetäydyt muualle taloon ja olet siellä niin kauan kun joku tiskaa. Jos ei tiskaa niin sitten ei tiskaa mitä mä vähän epäilen kun kuitenkin niitä astioita tarvitaan.
'
Vielä kun pakkaa omalle perheelle kertakäyttöastioita mukaan, niin voi aaton jälkeen muina päivinä kaivaa sieltä itselleen ja lapsilleen astiat ;)

Ajattelitko ikinä tehdä stoppia tuohon, vai ikuisesti myöntyä tällaiseen touhuun? Mitä sä saat siitä? Haluatko sä palaa loppuun? Ja mitäs kivaa siinä sitten on? Tuo marttyyrius kun on semmoista, että vaikka sitä myöntyessään kuvittelee, että joku vielä joskus huomaa ja "palkitsee", niin lopulta tajuaa vain, että tilanne ei muuta kuin pahenee koko ajan. Mitä enemmän periksi antaa, sitä enemmän käytetään hyväksi.

Mun mottoni; kukaan muu ei sua onnelliseksi voi tehdä kuin sinä itse. Sen kun ymmärtää niin jo helpottaa. Hei tää on sun elämäs josta sulla on lupa nauttia siinä missä muutkin nauttii omistaan. Elä sen mukaan.

En voi palaa loppuun kunnolen jo palanut!

Ei kivalta kuulosta tuollainen joulu! :(
Itseäni nyt kovasti alkoi kiinnostamaan MINKÄLAISEN porukan kanssa olet lähdössä joulua viettämään. Vaatii meinaan todella pokkaa katella vierestä kun yksi ihminen yksinään hoitaa tollasen porukan tiskejä ja vielä päivästä toiseen. Itse asemassasi todella kyseenalaistaisin haluanko olla tälläisten ihmisten seurassa. Toki jos ovat vanhuksia tai muuten estyneitä, mutta muussa taupauksessa...!!! Onko sinulla hyvä olla heidän seurassaan kun tiedät heidän hyväksikäyttävän sinua? Vaikka muuten olisivatkin mukavia ja ihania niin kyllä varmaan huomaavat sinun yksin tiskien kanssa raatavan (vai onko muillakin joku iso homma hoidettavana?). Minua häiritsisi itseäni hirveästi tuo.

Ja kaikella ystävyydellä: kyllähän sä nyt vähän hemmoteltu nipo olet :hug: Sut on kutsuttu viikoksi paikkaan, jossa ei ole tiskikonetta, mutta sulle ei kelpaa kuitenkaan kertakäyttöastiat. Ymmärrän sen, että jouluaaton päivällisen haluaa oikeilta astioilta, mutta se on kuitenkin vain yksi ateria. Jos sulle ei muillakaan aterioilla kelpaa kertakäyttöastiat - kuten miehesi ihan fiksusti ehdotti - niin mun mielestä sun on turha kiukutella asiasta.

En tiskaisi.

Mieluummin söisin kertakäyttöastioilta. En jaksa käsittää tuota asennetta, että itken ja tiskaan, mutta minähän en kertakäyttöastioilta jouluna syö. Ihan kuin joulussa olisi tärkeämpää keppu kuin se, että mieli olisi hyvä ja lämmin.

Mutta kaiketi täällä kukin taaplaa tyylillään. Väittämäksesi kiltiksi ihmiseksi olet kyllä tavattoman täynnä vihaa ja katkeruutta ja pahaa mieltä. Tuskin sellaisen lähellä voi kukaan sitä olla tajuamatta, vaikka kuinka yrität vältellä "riitoja" so. keskusteluja oikeista asioista.

Nyt kyllä täytyy todeta (kuten jo muutama muukin on todennut) että vika on sinussa.

Helpommalla pääsisit, kun jäisit kotiin joulua viettämään, jos itsellesi et kerta mitään voi.
Mutta anna kun mä arvaan, et kehtaa, kun "mitähän ne muut ajattelisi".

• Tykkää
Reactions: Irski ja Minskii
Näin ollen kuulostaisi ihan hyvältä heti alkuun ottaa tiskivuorot puheeksi. Tuskin nyt muutkaan kuvittelevat oikeasti tiskien hoituvan itsestään. Miehesi voisi vaikka tehdä tuossa aloitteen ja saada näin muut mukaan kantamaan vastuutaan.

Jos sitten kukaan porukasta ei oikeasti suostu tiskaamaan niin sitten vaan jouluaatoksi oikeat astiat ja muille päiville ne kertakäyttöiset.

[QUOTE="hmh";27660558]Väittämäksesi kiltiksi ihmiseksi olet kyllä tavattoman täynnä vihaa ja katkeruutta ja pahaa mieltä. Tuskin sellaisen lähellä voi kukaan sitä olla tajuamatta, vaikka kuinka yrität vältellä "riitoja" so. keskusteluja oikeista asioista.[/QUOTE]

Niinpä. Jos sitä passaamista ei oikeasti tee hyvästä sydämestään, sen kyllä huomaa ja aistii. Eli tuo menettelytapa ei todellakaan palvele ketään, ei ketään. Miksi siis pitää sitä yllä?

Tiedän mitä loppuun palaminen on ja silloin ei todellakaan jaksa pitää omia puoliaan. Voin kuitenkin kertoa että tuollainen tilanne vain pahentaa uupumistasi. Eikä ainoastaan fyysisenä rasituksena, vaan nimenomaan koska ymmärrät, että nyt ylitsesi kävellään ja pahasti.
Jos olet pahasti uupunut ota ns.kovat jopa kierot keinot käyttöön. Parasta olisi tietenkin omien puolien pitäminen suoraan ja rehellisesti, mutta joka tapauksessa yritä pelastaa itsesi tuollaiselta joululta. Esim. ilmoita, että et lähde koko joulua viettämään (vatsassa pyörii. noro tulossa tms.). Tai juhlissa ilmoitat että et kärsi seisoskella tiskialtaan äärellä kipeän selän vuoksi tms. Joka tapauksessa koita välttyä siltä tilanteelta että seisot yksin keittiössä tiskaamassa kun muut rentoutuu takkatulen äärellä ja juo glökiä. Siitä tilanteesta tulee meinaan NIIN paska olo että uupumuksesi on huipussaan.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Ai että on PAKKO mennä sinne? Mitä tapahtuu jos et mene, ihan konkreettisesti? Tuleeko joku tappamaan sinut tai perheesi, vai tuleeko peräti maailmanloppu?

Ihan oikeasti hei, valehtelet kun sanot että on PAKKO. Ei ole, vaan menemällä saat jotain joka on arvokkaampaa kuin se ettet joutuisi tiskaamaan. Onko se arvostusta, hyväksyntää? Oletko varma että saat sen vaikka menetkin, vai onko kyse vain unelmista ja toiveistasi? Kun aiemmin olet tehnyt jotain vastaavaa kun on "ollut pakko", oletko saanut siitä sen mitä olet luullut? Onko tuo jokin oikeasti arvokkaampaa kuin SINÄ ITSE ja sinun jaksamisesi ja oma tahtosi?

Et ole kiltti ihminen, sillä et ole ollenkaan kiltti itseäsi kohtaan. Kilttiys ei tarkoita sitä, että antaa aina periksi, ei missään nimessä.

Jokaisen pitäisi ymmärtää sanomattakin että toisia pitää auttaa eikä yhden niskaan paiskata kaikkea, mutta kuten sanottu itseäni saan syyttää. Mitä tulee nipoon ja hemmoteltuun, niin harvapa nipo ja hemmoteltu olisi tehnyt tätä tai tulisi tekemään. En tarvitse kruunua, mutta kaunis sana edes joskus voisi kuulostaa ihan kivalta.

Jokaisen pitäisi ymmärtää sanomattakin että toisia pitää auttaa eikä yhden niskaan paiskata kaikkea, mutta kuten sanottu itseäni saan syyttää. Mitä tulee nipoon ja hemmoteltuun, niin harvapa nipo ja hemmoteltu olisi tehnyt tätä tai tulisi tekemään. En tarvitse kruunua, mutta kaunis sana edes joskus voisi kuulostaa ihan kivalta.
Totta, mutta sä lienet porukasta se, jolle kertakäyttöastiat ei kelpaa.

Yhteistyössä