Meille tuli hääkutsu ja siinä oli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Ensimmäisenä miehen nimi, sitten minä ja +lapset.
Onko toi oikein, että mies mainitaan ensin? Vai mainitaanko ensin se, kenen sukulaisen häät on, kumpi on läheisempi naimisiin menijälle? Vai pitäisikö nainen mainita aina ensin?

Kuka mitenkin ja mitäkin mainitsee. Äärimmäisen korrektia, että teidät kaikki mainittiin.

Itse en osaisi ajatella, että nainen pitää mainita ensin kirjekuoren päälle kirjoitettavassa tekstissä.

Itse lähettelen joulukortit, kutsut sun muut niin, että aina on se läheisemmän ihmisen, eli yleensä sukulaisen nimi ekana tai vaikka Matti Meikäläinen perheineen. Mutta ei kai tolla oikeasti ole mitään väliä kun kerta kaikki jotka on pitänyt kutsua on kutsuttu?

eikö se mee niin, että se oma sukulainen, kaveri jne. mainitaan ensin ja perhe sitten. tai sitten että Herrasväki se ja se tai Perhe se ja se.
mutta kyllä mä laittaisin sen mulle läheisemmän ensin.

siis mun mielestä kutsussa mainitaan ensin se kumpi on läheisempi kutsujalle. Eli jos ette olisi naimisissa ja miehen sisko menisi naimisiin niin miehesi ainakin kutsuttaisiin. Näin mun mielestä. Jos olette onnellisesti naimisissa niin mitä väliä missä järjestyksessä ne nimet on kirjoitettu kutsuun.Vietä kivat häät vieraana

Siis täytyy olla tyhjä elämä, kun tuollasesta jaksaa nähdä vaivaa... :headwall: Kait se nyt on pääasia, että kaikki kutsuttiin, eikä se kenen nimi KIRJEKUORESSA on ensimmäisenä? MITÄ väliä sillä oikeesti on? Tuskin lähettäjä on edes ajatellut koko asiaa sen kummemmin vaan lätännyt summa mutikassa toisen teistä nimen.

No sanohan nyt ap miksi tämä asia on niin tärkeä sinulle? Ja kumman sukulaisesta kyse?

Minusta olisi outoa, jos vaikka kutsuisi hyvän ystävänsä (mies) perheineen ja laittaisi ystävän vaimon nimen ensiksi, vaikka ei välttämättä edes tunneta koko tyyppiä. Mutta oikeasti, mitä väliä?

No me kyllä kirjoitettiin ihan sen mukaan, mikä nyt sattui olemaan se kutsuma järjestys yleensäkin..... ihmisiä kutsutaan pariskuntana tietyssä järjestyksessä... Esim.. tuleeks Minttu ja Ville meille tänään... Vaikka sit ville oliskin ollut sukulainen ja minttu sen kaveri, mut jos noin on totuttu, niin sillä mentiin. Eikä tod. mietitty mitään kuka kenenkin sukua tai mikäköhän tässä tapauksessa on tuo ystävyysjärjejestys..

Täytyypä tästä lähtien sitten katsoa, että kuka sukulaisista onkaan enää mulle läheinen.. Meillä kun on tullut tuo kutsuma joka paikassa niin, että ukko sanotaan eka ja minä vasta toisena..

Yhteistyössä