Meille tulee kokeeksi mies!!! :)

  • Viestiketjun aloittaja innosta tuhisten
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Armeijassa ne yleensä hoitavat rokotukset kuntoon. Jos siitä on aikaa, jäykkäkouristusrokotus on ainakin otettava. Matkustamoon olen miehen ottanut. Monilla lentoyhtiöillä on ruoka-annoksiakin miehille, sellainen kannattaa valita. Muutama kolikko miehelle omaa rahaa niin voi ostaa oman juoman. Joitakin miehiä nolottaa, jos heillä ei ole omaa rahaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";26678074]Armeijassa ne yleensä hoitavat rokotukset kuntoon. Jos siitä on aikaa, jäykkäkouristusrokotus on ainakin otettava. Matkustamoon olen miehen ottanut. Monilla lentoyhtiöillä on ruoka-annoksiakin miehille, sellainen kannattaa valita. Muutama kolikko miehelle omaa rahaa niin voi ostaa oman juoman. Joitakin miehiä nolottaa, jos heillä ei ole omaa rahaa.[/QUOTE]

Olisi ehkä fiksua ottaakin mies suoraan, kun pääsevät siviiliin. Niistä näkee siinä vaiheessa hyvin, miten pärjäävät. Mites sivarimiehet? Onko ihan tuhoontuomittu ajatus?
 
[QUOTE="vieras";26678081]Olisi ehkä fiksua ottaakin mies suoraan, kun pääsevät siviiliin. Niistä näkee siinä vaiheessa hyvin, miten pärjäävät. Mites sivarimiehet? Onko ihan tuhoontuomittu ajatus?[/QUOTE]

En suosittele, kun sitten on se kurikoulutus monesti jäänyt väliin. Vaeltelevat milloin missäkin luvattomilla teillä. Armeijakoulutuksen käyneet on tottuneet kuitenkin ruumiilliseen kuriin, niitä voi vähä läpsiäkin lisäkoulutusmielessä..
 
Keittiönoita
[QUOTE="hmmm";26677907]Mutta jos alakroppa toimiin niin sille saattaa löytyä siltikin jotain käyttöä.[/QUOTE]
Aivan totta. Ei ole miehen vika, jos edelliset omistajat ovat kohdelleet huonosti. Hyvässä kodissa miehestä voi tulla vielä vaikka miten ihana seuralainen. Ei hyväkuntoista miestä pidä lopetettavaksikaan viedä.
 
innosta tuhisten
Mihin käyttöön mies tulee? Jos ihan näyttelytouhua olet ajatellut niin varmista että mies on tottunut trimmaamiseen ja muuhun stailaukseen. Mutta jos vaan kotimiestä sohvalle halajat niin sitten ei kait niin väliä missä se häntäänsä heiluttelee.
Ihan vaan lähinnä minulle ja lapsille seuraksi :)
Remonttitaito katsotaan eduksi sekä muuten noin sosiaalisuus.
Mitän jörrikkää en halua joka luikkii nurkkaan kun vieraita tulee, tosin ei liian innokaskaan saa olla ja alkaa jaloissa pyörimään niin ettei vieraat ovesta sisään pääse.
Täytyy tuo opettaa trimmaukseenkin sillä mitään epäsiistiä yksilöä en viereeni huoli vaikka en mihinkään näyttelyihin ajatellutkaan laittaa.
 
tuhlaajatytär
Miehet ovat tosi sitovia. Kasvatus vaatii lujaa hermoa ja kuria. Kuriton mies on mahdoton! Elävät pitkään ja vanha mies ei opi uusia temppuja! Lisäksi vanhetessaan saattaa tulla karvanlähtöä ja hajuhaittoja :(
 
innosta tuhisten
En suosittele, kun sitten on se kurikoulutus monesti jäänyt väliin. Vaeltelevat milloin missäkin luvattomilla teillä. Armeijakoulutuksen käyneet on tottuneet kuitenkin ruumiilliseen kuriin, niitä voi vähä läpsiäkin lisäkoulutusmielessä..
Tämä on aivan totta, edellinen ei päässyt edes valoihin asti :( ja sivariakaan ei voinut
suorittaa, sai sairaan paperit.
No eipä minulle kukaan kertonut sitä silloin kun nurkkiini otin että näin on ja sen
käytöksestä kyllä huomasin :(
Palautin tuon silloin kasvattajalleen joka oli hyvin näreissään etten olisi saanut palauttaa,
ei kai itsekään halunnut sitä takaisin.

Nykyinen on koulun käynyt ja osaa ottaa käskyjä vastaa, tottelee hyvin käskyjä ,
edellisten omistajien mukaan kuin kasvattajankin mukaan.
Nou edelliset omistajat on vaan joutuneet allergioiden vuoksi luopumaan tästä ja yksi oli sitten ottanut vielä toisenkin miehen tälle muka seuraksi ja tämä uusi olikin sitten mustasukkainen :(
no perhe päätti pitää mustasukkaisen syytä en paljon kysellyt.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;26678113:
Miehet ovat tosi sitovia. Kasvatus vaatii lujaa hermoa ja kuria. Kuriton mies on mahdoton! Elävät pitkään ja vanha mies ei opi uusia temppuja! Lisäksi vanhetessaan saattaa tulla karvanlähtöä ja hajuhaittoja :(
Mun mielestä kannattaa ottaa yhteyttä alkuperäiseen kasvattajaan. Mulla on kasvattamani mies, joka alkaa olla nyt luovutusikäinen, ja ihan mielelläni vastailisin kysymyksiin. Ja mä ainakin aion sanoa uudelle omistajalle, että jos lähtee matkoille tai muuten tarvitsee miehelle hoitopaikkaa, niin voi tuoda miehen aina siksi aikaa tänne mulle. Mukavampi miehenkin on olla tutulla kasvattajalla hoidossa kuin jollain ihan tuntemattomalla.
 
innosta tuhisten
Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;26678113:
Miehet ovat tosi sitovia. Kasvatus vaatii lujaa hermoa ja kuria. Kuriton mies on mahdoton! Elävät pitkään ja vanha mies ei opi uusia temppuja! Lisäksi vanhetessaan saattaa tulla karvanlähtöä ja hajuhaittoja :(
Hajuhaittoja on lemmikissä kuin lemmikissä ja vaikka en pitkäkarvaista otakkaan niin olen myös varautunut siihen että karvoja voi keväällä ja syksyllä lähteä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26678140:
Mun mielestä kannattaa ottaa yhteyttä alkuperäiseen kasvattajaan. Mulla on kasvattamani mies, joka alkaa olla nyt luovutusikäinen, ja ihan mielelläni vastailisin kysymyksiin. Ja mä ainakin aion sanoa uudelle omistajalle, että jos lähtee matkoille tai muuten tarvitsee miehelle hoitopaikkaa, niin voi tuoda miehen aina siksi aikaa tänne mulle. Mukavampi miehenkin on olla tutulla kasvattajalla hoidossa kuin jollain ihan tuntemattomalla.
Miten tarkka olet sen kanssa, kenelle kasvattamasi miehen luovutat? Joskus tuntuu, etteivät kasvattajat ajattele muuta kuin, että kunhan pääsee eroon. Mutta toisaalta saattavat haluta osille, jos miestä käytetään siitokseen.
 
[QUOTE="Vieras";26678153]Jos mies oppisi imuroimaan, karvanlähdöstä ei olisi kamalasti harmia perheelle.[/QUOTE]

Jossei ole tuohon ikään mennessä oppinut, niin ei opi vastaisuudessakaan. Meiän miehen kasvattaja teki virheen, kun ei opettanu tommosia peruskotihommia sille. Osaa toisaalta muunlaista näpräämistä ja vaihtaa esim. autoon öljyt.
 
Siihe auttaa, ko läpsäsee avaralla kämmenellä poskelle. Tai hommaa sellaisen puolikuristavan pannan sille.
Mut siis mä olen käsittänyt että nää mieskuiskaajan koulutusmetodit olis Suomessa kiellettyjä, miten on? Eikös ne leikata siitä Mieskuiskaaja-ohjelmastakin pois.

En mä vois koskaan lyödä mun miestä. Tai kuunnella kun se korisee kuristuspannassa.

Mistä tulikin mieleeni että mistä tietää kuorsaako mies nukkuessaan. Se on hirveen raskasta kuunneltavaa jos toisella on niin ahtaaksi jalostetut hengitystiet ettei pysty nukkuessa hengittämään. :(
 
"Vieras"
Siihe auttaa, ko läpsäsee avaralla kämmenellä poskelle. Tai hommaa sellaisen puolikuristavan pannan sille.
Niitä puolikiristäviä pantoja on ihan nättejäkin, voit vaikka soinnuttaa ne omiin vaatteisiisi. En muista nimeä, mutta kyllä ne kaupassa tietävät kun selität käyttötarkoituksen. Niissä on panta ja hihna samaa kangasta ja muistelen, että nimi alkoi kra.. tai sol... jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: niukinnaukin
Tönt
Mut siis mä olen käsittänyt että nää mieskuiskaajan koulutusmetodit olis Suomessa kiellettyjä, miten on? Eikös ne leikata siitä Mieskuiskaaja-ohjelmastakin pois.

En mä vois koskaan lyödä mun miestä. Tai kuunnella kun se korisee kuristuspannassa.

Mistä tulikin mieleeni että mistä tietää kuorsaako mies nukkuessaan. Se on hirveen raskasta kuunneltavaa jos toisella on niin ahtaaksi jalostetut hengitystiet ettei pysty nukkuessa hengittämään. :(
arpapeliä kai ellei satu rehellinen myyjä eteen. voi sitä aina kysyä. onko niissa kaikissa 14 päivän palautus?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26678155]Miten tarkka olet sen kanssa, kenelle kasvattamasi miehen luovutat? Joskus tuntuu, etteivät kasvattajat ajattele muuta kuin, että kunhan pääsee eroon. Mutta toisaalta saattavat haluta osille, jos miestä käytetään siitokseen.[/QUOTE]
Kyllä mä olen aika tarkka, koska tämä on valioyksilö. On 14-vuotiaasta lähtien huolehtinut kaikki omat pyykkinsä - liinavaatteet mukaanlukien - itse ja omatoimisesti. Imuroi, vie roskia, laittaa ruokaa, käy kaupassa, pyyhkii pölyjä, pesee lattioita, osaa käyttää tiskikonetta, keittää aamukahvit jne jne useimmiten ihan omatoimisestikin, mutta tottelee myös ensimmäisestä kehotuksesta. On keskustelutaitoinen, sisäsiisti eikä ronklaa ruuan kanssa. Munakoisosta ja kesäkurpitsasta se ei oikein tykkää, mutta syö niitäkin, jos niitä ruuassa on. Alkoholia se käyttää hyvin vähän, mutta ei täysin laskiinkaan sylje eli juhlissa kyllä kilistelee muiden kanssa kuohuviinillä ja joskus saattaa ottaa sunnuntaipäivällisellä jopa lasin viiniä. Pukeutuu vapaa-aikana rennon mukavasti, mutta käskettäessä laittaa kyllä päälleen puvun kauluspaitoineen ja solmioineen. Et sellaseen kotiin en anna, missä mun vuosien kasvatustyöni menisi täysin hukkaan ja mies olisi muutamassa vuodessa muuttunut sikapossuksi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26678238:
arpapeliä kai ellei satu rehellinen myyjä eteen. voi sitä aina kysyä. onko niissa kaikissa 14 päivän palautus?
Nettiostoksissa ainakin, tietääkseni. Ja ehkä kannattaa ostaa luottokortilla, sitä kautta saa paremmin rahansa takaisin, jos tulee ongelmia. Mutta jos otetaan se löytömies, niin siinähän ei raha vaihda omistajaa.
 
Mut siis mä olen käsittänyt että nää mieskuiskaajan koulutusmetodit olis Suomessa kiellettyjä, miten on? Eikös ne leikata siitä Mieskuiskaaja-ohjelmastakin pois.

En mä vois koskaan lyödä mun miestä. Tai kuunnella kun se korisee kuristuspannassa.

Mistä tulikin mieleeni että mistä tietää kuorsaako mies nukkuessaan. Se on hirveen raskasta kuunneltavaa jos toisella on niin ahtaaksi jalostetut hengitystiet ettei pysty nukkuessa hengittämään. :(
Sä oot laittanu sen pannan väärään kohtaan. Parempi roti saavutetaan hieman alempana.

Mites, uskallatteko te jättää miehiä kaupan pihaan, lähteekö ne niin helpolla vieraan mukaan vai onko tuo huhupuhetta?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26678246:
Kyllä mä olen aika tarkka, koska tämä on valioyksilö. On 14-vuotiaasta lähtien huolehtinut kaikki omat pyykkinsä - liinavaatteet mukaanlukien - itse ja omatoimisesti. Imuroi, vie roskia, laittaa ruokaa, käy kaupassa, pyyhkii pölyjä, pesee lattioita, osaa käyttää tiskikonetta, keittää aamukahvit jne jne useimmiten ihan omatoimisestikin, mutta tottelee myös ensimmäisestä kehotuksesta. On keskustelutaitoinen, sisäsiisti eikä ronklaa ruuan kanssa. Munakoisosta ja kesäkurpitsasta se ei oikein tykkää, mutta syö niitäkin, jos niitä ruuassa on. Alkoholia se käyttää hyvin vähän, mutta ei täysin laskiinkaan sylje eli juhlissa kyllä kilistelee muiden kanssa kuohuviinillä ja joskus saattaa ottaa sunnuntaipäivällisellä jopa lasin viiniä. Pukeutuu vapaa-aikana rennon mukavasti, mutta käskettäessä laittaa kyllä päälleen puvun kauluspaitoineen ja solmioineen. Et sellaseen kotiin en anna, missä mun vuosien kasvatustyöni menisi täysin hukkaan ja mies olisi muutamassa vuodessa muuttunut sikapossuksi.
Mitkä ne virheet tai heikkoudet tässä yksilössä on? Niitäkin kuitenkin on. Moni kasvattaja ei tahdo niitä myöntää tai edes nähdä. Se oma kasvatustyö siinä vähän sumentaa arvostelukykyä. Se on tietty ikävää, jos kaikki työ menee hukkaan.
 

Yhteistyössä