Meillä on 100% juppikoti, haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja Mother of all Yuppies
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kahdelle edelliselle: auton hypoteettiseen valintaan vaikuttaa ensisijaisesti vähäpäästöisyys, mutta en voi kieltää etteikö brandillä (ja sillä, millaiset ihmiset sitä ajavat) ei olisi merkitystä. Tunnusta surutta, että imago ja mielikuvat vaikuttavat ostokayttäytymiseeni.

Ja tuosta suomalaisesta sanonnasta: olen kuullut sen, mutta en sitä allekirjoita. Miksi onni pitäisi kätkeä muilta? Ketä se hyödyttää, että kaikki kulkevat suu mutrussa ettei kukaan vaan saisi tietää että sinulla menee hyvin ja olet onnellinen? Ja tällä en tarkoita myöskään sitä toista ääripäätä, sitä että retostellaan ja kehutaan jatkuvasti. Kuten todettu, ne jotka ovat kiinnostuneita merkeistä ja laadusta huomaavat ne ilman sanomistakin.
jo lähellä kerskumista?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kahdelle edelliselle: auton hypoteettiseen valintaan vaikuttaa ensisijaisesti vähäpäästöisyys, mutta en voi kieltää etteikö brandillä (ja sillä, millaiset ihmiset sitä ajavat) ei olisi merkitystä. Tunnusta surutta, että imago ja mielikuvat vaikuttavat ostokayttäytymiseeni.

Ja Kuten todettu, ne jotka ovat kiinnostuneita merkeistä ja laadusta huomaavat ne ilman sanomistakin.
Jupit eivät juurikaan ajattele vähäpäästöisyyttä vaan omaa imagoaan autohankinnoissaan. Eli ehkä tuo Audi olisi kumminkin jupimpi, tai vaikka Honda, jolla myös on hybridi-autoja markkinoilla, painii kuitenkinihan eri sarjassa kuintoyotat.
Olen kanssasi eri mieltä. Modernit 2010-luvun jupit miettivät myös ympäristökysymyksiä. Ostavat luomua ja lähiruokaa. Ja Prius on maailman ensimmäinen täyshybridi ja siksi klassikko jo syntyessään.
 
ä
Alkuperäinen kirjoittaja tiger:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiger:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiger:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiger:
Minkä merkkinen jääkaappi ja pakastin teillä on?
Smegin koneet löytyy keittiöstä.
Ok.
Sitten et ole ihan tämän vuosikymmenen juppi ainakaan.
Noihan oli in joskus kymmenen vuotta sitten. Damn.
No minkäs merkkiset kuuluisi olla nyt tänä vuonna?
Esim. Gorenje.
Well, meillä oli Gorenjen jääkaappi-pakastin ennen tätä neljä vuotta sitten hankittua Smegiä :D
Sitten teitte kyllä huonon vaihdon.
Ihan sama kun vaihtaisi Mielen laitteet Rosenlewiin.
Gorenje on kyllä halpis paskaa...ja jos laatua haluaa niin koneet olisivat Miele! Ne toki maksaa enemmän kuin Gorenje. Smegillä ja Gorenjelta löytyy kyllä mukavan näköisiä malleja!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kahdelle edelliselle: auton hypoteettiseen valintaan vaikuttaa ensisijaisesti vähäpäästöisyys, mutta en voi kieltää etteikö brandillä (ja sillä, millaiset ihmiset sitä ajavat) ei olisi merkitystä. Tunnusta surutta, että imago ja mielikuvat vaikuttavat ostokayttäytymiseeni.

Ja tuosta suomalaisesta sanonnasta: olen kuullut sen, mutta en sitä allekirjoita. Miksi onni pitäisi kätkeä muilta? Ketä se hyödyttää, että kaikki kulkevat suu mutrussa ettei kukaan vaan saisi tietää että sinulla menee hyvin ja olet onnellinen? Ja tällä en tarkoita myöskään sitä toista ääripäätä, sitä että retostellaan ja kehutaan jatkuvasti. Kuten todettu, ne jotka ovat kiinnostuneita merkeistä ja laadusta huomaavat ne ilman sanomistakin.
jo lähellä kerskumista?
Ymmärrän toki, että tässä keskustelussa tuotemerkkien luetteleminen voi jostakin tuntua kerskumiselta. Mutta mitä iloa minulla on anonyyminä netissä kerskumisesta? Ei mitään, koska ettehän te minua tunne. Aloitin ketjun ihan puhtaasti siksi, että palstan ennakkoluuloiset tavikset saisivat jotain kuvaa juppien elämästä ja ajatusmaailmasta. Näkisin ympärilläni mieluusti enemmänkin juppeja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kahdelle edelliselle: auton hypoteettiseen valintaan vaikuttaa ensisijaisesti vähäpäästöisyys, mutta en voi kieltää etteikö brandillä (ja sillä, millaiset ihmiset sitä ajavat) ei olisi merkitystä. Tunnusta surutta, että imago ja mielikuvat vaikuttavat ostokayttäytymiseeni.

Ja tuosta suomalaisesta sanonnasta: olen kuullut sen, mutta en sitä allekirjoita. Miksi onni pitäisi kätkeä muilta? Ketä se hyödyttää, että kaikki kulkevat suu mutrussa ettei kukaan vaan saisi tietää että sinulla menee hyvin ja olet onnellinen? Ja tällä en tarkoita myöskään sitä toista ääripäätä, sitä että retostellaan ja kehutaan jatkuvasti. Kuten todettu, ne jotka ovat kiinnostuneita merkeistä ja laadusta huomaavat ne ilman sanomistakin.
jo lähellä kerskumista?
Ymmärrän toki, että tässä keskustelussa tuotemerkkien luetteleminen voi jostakin tuntua kerskumiselta. Mutta mitä iloa minulla on anonyyminä netissä kerskumisesta? Ei mitään, koska ettehän te minua tunne. Aloitin ketjun ihan puhtaasti siksi, että palstan ennakkoluuloiset tavikset saisivat jotain kuvaa juppien elämästä ja ajatusmaailmasta. Näkisin ympärilläni mieluusti enemmänkin juppeja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Minkälaisia valaisimia teillä on? Olen ap kaltaisesi... :) Etsinnässä on kivat yöpöydän valaisimet, mut sopivia ei ole vielä löytynyt.
Valaisimissa suosin kotimaisia ja tanskalaisia klassikoita. Meiltä löytyy mm. Seppo Kohon Octo, Alvar Aallon Artekille suunnittelemia seinälampetteja, Harri Koskisen Block ja yöpöydällä Louis Poulsenin Aj. Ihania kaikki!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kahdelle edelliselle: auton hypoteettiseen valintaan vaikuttaa ensisijaisesti vähäpäästöisyys, mutta en voi kieltää etteikö brandillä (ja sillä, millaiset ihmiset sitä ajavat) ei olisi merkitystä. Tunnusta surutta, että imago ja mielikuvat vaikuttavat ostokayttäytymiseeni.

Ja tuosta suomalaisesta sanonnasta: olen kuullut sen, mutta en sitä allekirjoita. Miksi onni pitäisi kätkeä muilta? Ketä se hyödyttää, että kaikki kulkevat suu mutrussa ettei kukaan vaan saisi tietää että sinulla menee hyvin ja olet onnellinen? Ja tällä en tarkoita myöskään sitä toista ääripäätä, sitä että retostellaan ja kehutaan jatkuvasti. Kuten todettu, ne jotka ovat kiinnostuneita merkeistä ja laadusta huomaavat ne ilman sanomistakin.
jo lähellä kerskumista?
Ymmärrän toki, että tässä keskustelussa tuotemerkkien luetteleminen voi jostakin tuntua kerskumiselta. Mutta mitä iloa minulla on anonyyminä netissä kerskumisesta? Ei mitään, koska ettehän te minua tunne. Aloitin ketjun ihan puhtaasti siksi, että palstan ennakkoluuloiset tavikset saisivat jotain kuvaa juppien elämästä ja ajatusmaailmasta. Näkisin ympärilläni mieluusti enemmänkin juppeja.
Tavis on sellainen, joka ei mieti wc-telineen designia vaan ostaa marketista sen, mikä sattuu olemaan tarjouksessa. :D
 
Siiri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Minkälaisia valaisimia teillä on? Olen ap kaltaisesi... :) Etsinnässä on kivat yöpöydän valaisimet, mut sopivia ei ole vielä löytynyt.
Valaisimissa suosin kotimaisia ja tanskalaisia klassikoita. Meiltä löytyy mm. Seppo Kohon Octo, Alvar Aallon Artekille suunnittelemia seinälampetteja, Harri Koskisen Block ja yöpöydällä Louis Poulsenin Aj. Ihania kaikki!
Mikä octoista, siis koko? Mä himoitsen parhaillaan Vainion Helmat valaisinta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kahdelle edelliselle: auton hypoteettiseen valintaan vaikuttaa ensisijaisesti vähäpäästöisyys, mutta en voi kieltää etteikö brandillä (ja sillä, millaiset ihmiset sitä ajavat) ei olisi merkitystä. Tunnusta surutta, että imago ja mielikuvat vaikuttavat ostokayttäytymiseeni.

Ja tuosta suomalaisesta sanonnasta: olen kuullut sen, mutta en sitä allekirjoita. Miksi onni pitäisi kätkeä muilta? Ketä se hyödyttää, että kaikki kulkevat suu mutrussa ettei kukaan vaan saisi tietää että sinulla menee hyvin ja olet onnellinen? Ja tällä en tarkoita myöskään sitä toista ääripäätä, sitä että retostellaan ja kehutaan jatkuvasti. Kuten todettu, ne jotka ovat kiinnostuneita merkeistä ja laadusta huomaavat ne ilman sanomistakin.
jo lähellä kerskumista?
Ymmärrän toki, että tässä keskustelussa tuotemerkkien luetteleminen voi jostakin tuntua kerskumiselta. Mutta mitä iloa minulla on anonyyminä netissä kerskumisesta? Ei mitään, koska ettehän te minua tunne. Aloitin ketjun ihan puhtaasti siksi, että palstan ennakkoluuloiset tavikset saisivat jotain kuvaa juppien elämästä ja ajatusmaailmasta. Näkisin ympärilläni mieluusti enemmänkin juppeja.
Tavis on sellainen, joka ei mieti wc-telineen designia vaan ostaa marketista sen, mikä sattuu olemaan tarjouksessa. :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Minkälaisia valaisimia teillä on? Olen ap kaltaisesi... :) Etsinnässä on kivat yöpöydän valaisimet, mut sopivia ei ole vielä löytynyt.
Valaisimissa suosin kotimaisia ja tanskalaisia klassikoita. Meiltä löytyy mm. Seppo Kohon Octo, Alvar Aallon Artekille suunnittelemia seinälampetteja, Harri Koskisen Block ja yöpöydällä Louis Poulsenin Aj. Ihania kaikki!
Mikä octoista, siis koko? Mä himoitsen parhaillaan Vainion Helmat valaisinta.
Eihän Octosta ole kuin yksi koko, sellainen yli puolimetrinen halkaisijaltaan. Tuo Helmat on kanssa kiva, mutta mieheni ei suostunut siihen...
 
ou
Alkuperäinen kirjoittaja liisi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja liisi:
Mitkä aterimet teillä on? Entä mitä astioita? Minkä värisiä?
Aterimissa ja astioissa suosin kotimaisia tuotteita eli Iittalan Egoa, 24h:ta ja ihan sitä perus-Teemaa. Valkoisena kaikki. Aterimet ovat Iittalan Citteriot ja Hackmanin Elegiat. Juomalaseina Aino Aaltoa (harmaa) ja Kartiota (vaaleansininen).
Eikö 24 h oo mielestäsi epäkäytännöllinen? Mun mielestä kahvi ja tee väljähtyy niissä kupeissa tosi nopeesti. Mulla on kans Iittalan Teemaa, se on hyvä sarja. Harmittaa, ku on valkosta ja sinistä, ne on tosi tylsiä värejä. Mut en jaksa enää vaihtaakaan!
Teema ja 24h on junteista junteinta Todellinen juppikoti ei kelpuuttais niitä ikinä!
 
hmm
Onko teillä kummallisia keittiövälineitä kuten melonilusikka, jäätelöpallokauha, shampanjavipilä, soda steamer? Kaikista merkit kiitos!

Minkä merkkiset keittiöveitset teillä on?

Entä uunivuoka, mikä merkki?
 
daa
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Minkälaisia valaisimia teillä on? Olen ap kaltaisesi... :) Etsinnässä on kivat yöpöydän valaisimet, mut sopivia ei ole vielä löytynyt.
Hih, kaltaisensa löysivät toisensa=DDD
Tehkääpäs vertaistreffit jonnekin! voitte vaihtaa merkkivinkkejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tanja:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
kerro minkälainen on juppikoti?
peesi!
Juppikoti on sellainen, johon hankitaan (lähes) ainoastaan laadukkaita merkkituotteita. Hinnalla ei niin väliä, kunhan sopii sisustukseen ja on kallis :D
Väärin. Juppikoti on sellainen, että ihmiset, joilla ei ola tyylitajua eikä omia mielipiteitä, sisustavat kotinsa hintalapun perusteella. Yhdenkään juppikodin esineet eivät ole kokemukseni mukaan tyylillisesti yhteensopivia, kertovat vain isäntäperheen huonosta itsetunnosta. Sen sijaan design-kodit ovat asia aivan erikseen, jos puhutaan esim. Kukkapurosta, Sarpanevasta ja niitäkin tyylille uskollisesti yhdistellen. Mitkään unikko-verhot ja tripp trapit eivät todellakaan tee design-kotia.
 
ap:n joulu?
Miltä teillä näytti jouluna? Oliko joulukuusi tai muu joulupuu, ja oliko aito vai muovinen? Entä muut koristelut, oliko niitä ja minkälaisia? Valot, tekstiilit, joulukukat...?
 
eikö
Pidän ajatuksesta että ostetaan laadukasta ja pitkäkestoista tavaraa, näin sen pitäisi mennä. Kaikki ei ole niin kertakäyttöistä ja jätevuoria kasvattavaa, onneksi jotkut ymmärtävät luonnonkin päälle. Tosin eikö se sanonta mene että koyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Kiitos aloituksesta
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onko teillä kummallisia keittiövälineitä kuten melonilusikka, jäätelöpallokauha, shampanjavipilä, soda steamer? Kaikista merkit kiitos!

Minkä merkkiset keittiöveitset teillä on?

Entä uunivuoka, mikä merkki?
Röslen jäätelöpallokauha löytyy, mutta mitään lihapullasaksia tai muita turhakkeita ei ole. En tykkää haalia ympärilleni tavaraa, jolla ei ole käyttöä.

Keittiöveitsiä on useaa merkkiä alkaen ihan perus Hackmanista vähän paremman Zwillingin kautta omaan suosikkiini, Globaliin.

Uunivuoka (siis ruoanlaittoon, ei leivontaan) on Dahlströmin suunnittelema Iittalan Tools. Leivontaan kelpaa ihan se perinteinen pyöreä Kokki-vuoka.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:n joulu?:
Miltä teillä näytti jouluna? Oliko joulukuusi tai muu joulupuu, ja oliko aito vai muovinen? Entä muut koristelut, oliko niitä ja minkälaisia? Valot, tekstiilit, joulukukat...?
Ei ollut joulukuusta, mutta kakluunissa roikkui pelkistetty pyöreä havukranssi punaisella silkkinauhalla. Ikkunalla oli Design House Stockholmin Joy-kynttelikkö. En ole mikään jouluihminen, joten muita koristeita ei ollut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja eikö:
Pidän ajatuksesta että ostetaan laadukasta ja pitkäkestoista tavaraa, näin sen pitäisi mennä. Kaikki ei ole niin kertakäyttöistä ja jätevuoria kasvattavaa, onneksi jotkut ymmärtävät luonnonkin päälle. Tosin eikö se sanonta mene että koyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Kiitos aloituksesta
Kiva, että kestävän kulutuksen idea innostaa muitakin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tanja:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
kerro minkälainen on juppikoti?
peesi!
Juppikoti on sellainen, johon hankitaan (lähes) ainoastaan laadukkaita merkkituotteita. Hinnalla ei niin väliä, kunhan sopii sisustukseen ja on kallis :D
Väärin. Juppikoti on sellainen, että ihmiset, joilla ei ola tyylitajua eikä omia mielipiteitä, sisustavat kotinsa hintalapun perusteella. Yhdenkään juppikodin esineet eivät ole kokemukseni mukaan tyylillisesti yhteensopivia, kertovat vain isäntäperheen huonosta itsetunnosta. Sen sijaan design-kodit ovat asia aivan erikseen, jos puhutaan esim. Kukkapurosta, Sarpanevasta ja niitäkin tyylille uskollisesti yhdistellen. Mitkään unikko-verhot ja tripp trapit eivät todellakaan tee design-kotia.
Jupin määritelmästä voidaan toki keskustella ja kaikilla tuntuu olevan vähän oma käsityksensä asiasta. Tämän palstan muiden ajankohtaisten keskustelujen pohjalta huomasin sujahtavani tuohon juppi-lokeroon ja siksi aloituksen tein.

Sarpanevan suunnittelena pata on muuten aivan ihana! Harmi vain, että uustuotantoon tulleessa mallissa on sisällä joku pinnoitus. Tykkään siitä vanhasta, jossa on täyttä valurautaa inside out.
 
mulle tulee jupista mieleen sellainen ihana kasarimeininki, mustaa nahkaa, seeprantaljaa, venetsiatuolit keittiössä.
suosin ennemmin designia - eikä senkään tarvitse maksaa maltaita. tarvitsee välittää vain omasta maustaan, joka voi myös vuosien varrella muuttua.
ja kun maku muuttuu, omat kamansa voi viedä kirpparille josta sitten toinen laadunystävä voi tehdä löytöjä.
 
CC
Ihana ketju! :)

mistä ap ostat vaatteesi? Et varmaan koskaan käy H&M:llä?

Entä mitä ajattelet, kun käyt ihan tavis tai jopa junttikodeissa? Itselläni nimittäin on muutamia kaltaisiasi ystäviä ja välillä mietin, että mitähän ne ajattelevat kun käyvät meillä. Itsekin toki mielelläni sisustaisin kuin sinä, mutta ei tulot riitä siihen.
 

Yhteistyössä