meillä kummittelee

  • Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti
oo
ap - sinuna minä kanssa kysyisin että mitä tytölle kuuluu ja mitä tyttö haluaa.

Meillä muuten poika tiesi minun jokaisen raskauteni. (4 perättäistä raskautta joista 1 km, 2 ku, tämä neljäs ongoing) Marrsi esim aamulla mun sänkyyn ja nosti peittoa " äiti sun masuun meni vauva!" Kerran (toisessa KUssa) sa noi "äiti, onko sun masussa vauva.....ON! Mutta se tulee kiikarilla pois" viikon päästä KU hoidettiin tähystyksellä. Meilläkään raskauksista ei puhuttu lasten kuullen.
 
Rollolainen
jos henkiö olis olemasa niin edelleenkin ihmettelen että miksi MEIDÄN talossa ei kummittele. tää on olut joskus sairaala,joten tänne o varmasti kuollutkin ihmisä.
luulenpa että liikkuvat autot ym on oman mielikuvituksen tuotetta.

uskon yliluonnolissen siinä mielessä että ihminne itse voi aavistaa asioita , mutta henkiä eiole olemassa.
 
harmaantunut
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
jos henkiö olis olemasa niin edelleenkin ihmettelen että miksi MEIDÄN talossa ei kummittele. tää on olut joskus sairaala,joten tänne o varmasti kuollutkin ihmisä.
luulenpa että liikkuvat autot ym on oman mielikuvituksen tuotetta.

uskon yliluonnolissen siinä mielessä että ihminne itse voi aavistaa asioita , mutta henkiä eiole olemassa.
Rollo, vaikka sinä et jotakin näe, se ei tarkoita sitä automaattisesti että sitä ei ole olemassa. Onko koskaan kotonasi käynyt henkiä näkevää henkilöä?
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hgshh:
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hgshh:
Miten tääkin keskustelu meni monen sivun verran pelkäks jeesusteluks, vaikka siitä ei todellakaan alunperin ollut kyse?! Voisko nää kaikki kiihkoilijahihhulit vaikka siirtää jonnekin muulle palstalle kun joka paikkaan änkeevät tuputtamaan ja saarnaamaan!
Siis tästähän juuri oli kyse, HENKIMAAILMAN ASIOISTA!

Katso otsikko! Otsikko on: "meillä kummittelee"

Jos haluat lukea jostain muusta kuin henkimaailman asioista niin on täällä valinnanvaraa, senkun menet sisällysluettelosivulle ja klikkaat vaikka unikoulun tai kakkupäälliset sieltä...

Vai tarkoititko, että haluaisit mieluummin täällä keskustella kummituksista tyyliin "lapsuuden kummitusjutut" etkä OIKEASTI halua tietää mitään henkimaailmasta?
Huoh, te jankutatte sivukaupalla kuinka 'JEESUS SITÄ JEESUS TÄTÄ oli se jumalan poika olette saatanan omia' ynnä muuta. Ei taida kovasti liittyä aiheeseen, eikä auttaa ap:ta mitenkään. Perustakaa oma ketju itsellenne esim. 'hei kaikki harhaiset toverini, puhutaan yhdessä jeesuksesta koska olemme unohtaneet ottaa lääkkeemme'
Suosittelen, että ette aloita ketjua henkimaailmasta tai ainakaan ette avaa ja lue aihetta käsitteleviä ketjuja, jos psyykenne ei kestä sitä että täällä keskustelevat ihmiset jotka henkimaailmasta tietävät ja siihen uskovat.

Keskustelijat aina muovaavat keskustelun sisällön tiettyyn suuntaan, ei se ole kiellettyä vaan loogista keskustelun etenemistä.

Kyllä täältä netistä varmasti toisaalta löytyy sellaisiakin keskusteluketjuja, joissa pelkästään okkultistit keskenään keskustelevat "kummituksista" eikä keskustelijoiden joukossa ole ainoatakaan kristittyä.

Ja huomioi, sinäkin kehoitat nimenomaan JEESUSUSKOVAISIA ottamaan lääkkeensä, et ole huolestunut esimerkiksi ap:n tai muiden KUMMITUSUSKOVAISTEN lääkityksestä. Eli sinäkin todistat käytökselläsi Raamatun totuuden puolesta eli Raamatussahan sanotaan että kristittyjä pidetään aina hulluina ja heidän uskoaan hullutuksena ei-uskovien toimesta. MOT
 
hei
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta haluaisin kommentoida. Henkimaailma on totta, "kummituksia" on olemassa, mutta nämä kummitukset EIVÄT ole kuolleiden ihmisten henkiä(sieluja), vaan jotain muuta. Henkiä on hyviä ja pahoja, voisivatko hyvät henget olla enkeleitä ja pahat demoneita?
Henget eivät voi vahingoittaa, ellei ihminen sitä salli.
Olen kuullut tosi kertomuksia spiritismiä harrastaneista henkilöistä, joista joku on seonnut täysin. Henkimaailman juttujen kanssa ei ole leikkimistä, saatanan palvojat harrastavat tätä. Olen myös lukenut tosi kertomuksia, esim. eräästä saatanan palvojasta (nuori nainen) joka kykeni yliluonnollisiin asioihin. Hän tuli kuitenkin lopulta uskoon, ja pääsi eroon saatanasta.

Itse uskon että tämä ap:n juttu on vedätystä, tuo urkumusiikki oli jo hieman liikaa :D
Mielenkiintoinen aihe kuitenkin.
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
jos henkiö olis olemasa niin edelleenkin ihmettelen että miksi MEIDÄN talossa ei kummittele. tää on olut joskus sairaala,joten tänne o varmasti kuollutkin ihmisä.
luulenpa että liikkuvat autot ym on oman mielikuvituksen tuotetta.

uskon yliluonnolissen siinä mielessä että ihminne itse voi aavistaa asioita , mutta henkiä eiole olemassa.
Älä ihmettele.

Sanoikin jo tuolla aiemmin että EIVÄT NE KUMMITUKSET/HENGET OLE KUOLLEIDEN IHMISTEN HENKIÄ, SIIS KUOLLEIDEN IHMISTEN ELI NÄIDEN VAINAJIEN HENKIÄ, jotka noissa taloissa möykkäävät.

Ne henget/ kummitukset ovat DEMONIHENKIÄ. Ei edesmenneiden ihmisten henkiä, vaikka ne niin voivat uskotellakin.

Ei sillä siis ole mitään merkitystä, onko taloon kuollut joku vaiko ei.



 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
jos henkiö olis olemasa niin edelleenkin ihmettelen että miksi MEIDÄN talossa ei kummittele. tää on olut joskus sairaala,joten tänne o varmasti kuollutkin ihmisä.
luulenpa että liikkuvat autot ym on oman mielikuvituksen tuotetta.

uskon yliluonnolissen siinä mielessä että ihminne itse voi aavistaa asioita , mutta henkiä eiole olemassa.
Älä ihmettele.

Sanoikin jo tuolla aiemmin että EIVÄT NE KUMMITUKSET/HENGET OLE KUOLLEIDEN IHMISTEN HENKIÄ, SIIS KUOLLEIDEN IHMISTEN ELI NÄIDEN VAINAJIEN HENKIÄ, jotka noissa taloissa möykkäävät.

Ne henget/ kummitukset ovat DEMONIHENKIÄ. Ei edesmenneiden ihmisten henkiä, vaikka ne niin voivat uskotellakin.

Ei sillä siis ole mitään merkitystä, onko taloon kuollut joku vaiko ei.
Ihanaa! Nyt voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että olen 100%:sti samaa mieltä. Siis tuon viimeisen lauseen kohdalla. :)
 
kristitty nuori äiti
Millaista vahinkoa helluntaisaarnaaja sai aikaan?

Sinänsä nurinkurista suositella pakanallisia tapoja henkien poisajamiseksi, sillä pakanalliset tavat ja demonihenget saavat alkunsa samasta pimeydestä. Vain Jeesuksella on voima ja valta KÄSKEÄ demonihenkiä poistumaan. Vain Jeesusta nämä demonit tottelevat.

Onhan loogisestikin mahdotonta että pakanallisilla demonisilla voimilla vastustettaisiin demonisia voimia, eihän mikään voima itseään vastaan oikeasti käänny. Ei voi kääntyä eikä HALUA käänttyä.
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta haluaisin kommentoida. Henkimaailma on totta, "kummituksia" on olemassa, mutta nämä kummitukset EIVÄT ole kuolleiden ihmisten henkiä(sieluja), vaan jotain muuta. Henkiä on hyviä ja pahoja, voisivatko hyvät henget olla enkeleitä ja pahat demoneita?
Henget eivät voi vahingoittaa, ellei ihminen sitä salli.
Olen kuullut tosi kertomuksia spiritismiä harrastaneista henkilöistä, joista joku on seonnut täysin. Henkimaailman juttujen kanssa ei ole leikkimistä, saatanan palvojat harrastavat tätä. Olen myös lukenut tosi kertomuksia, esim. eräästä saatanan palvojasta (nuori nainen) joka kykeni yliluonnollisiin asioihin. Hän tuli kuitenkin lopulta uskoon, ja pääsi eroon saatanasta.

Itse uskon että tämä ap:n juttu on vedätystä, tuo urkumusiikki oli jo hieman liikaa :D
Mielenkiintoinen aihe kuitenkin.
Olisiko tuo tyttö ollut juuri evankelista Päivi Niemi?

http://www.kansanraamattuseura.fi/kasvot/?document=85578239

Tietoja ja yhteystiedot halukkaille linkissä.
 
harmaantunut
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
Älä ihmettele.

Sanoikin jo tuolla aiemmin että EIVÄT NE KUMMITUKSET/HENGET OLE KUOLLEIDEN IHMISTEN HENKIÄ, SIIS KUOLLEIDEN IHMISTEN ELI NÄIDEN VAINAJIEN HENKIÄ, jotka noissa taloissa möykkäävät.

Ne henget/ kummitukset ovat DEMONIHENKIÄ. Ei edesmenneiden ihmisten henkiä, vaikka ne niin voivat uskotellakin.

Ei sillä siis ole mitään merkitystä, onko taloon kuollut joku vaiko ei.
Onko sinulla asiasta faktaa tai omaakin kokemusta, vai onko tämä vain uskontosi johtajien valmiiksi pureskeltu mielipide, jota et uskaltaudu kyseenalaistamaan?
Minä olen ollut harras kristitty, kunnes tultiin siihen pisteeseen, ettei kysymyksiini enää osattu antaa vastauksia, joten lähdin hakemaan niitä itse ja huomasin, että maailma on paljon laajempi kuin osasin kuvitellakkaan ja että minulle annettu "totuus" olikin valheita.

Olen pakana, siksi suosin pakanallisia tapoja. Tule ja kivitä.
 
mielenkiintoinen aihe
Mielenkiintoinen aihe. Hiukan ot, mutta kysynpä silti.. Onko Jeesus ainoa oikea muoto rakastaa? Voisimmeko ajatella, että jonkinlainen universaali rakkaus ajaa saman asian? Tai että Jeesus, Budha, Muhammed jne ovat kaikki itse asiassa tätä yhtä ja samaa rakkautta? Eli ei tarvitse uskoa juuri tähän kristittyjen Jeesukseen vaan rakkaudella ohjata henget pois?.... Jos näin olisi, niin silloinhan myös rakkaudella annetut energian ohjaukset ym ovat kaukana saatanasta tai demoneista!
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja harmaantunut:
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
Älä ihmettele.

Sanoikin jo tuolla aiemmin että EIVÄT NE KUMMITUKSET/HENGET OLE KUOLLEIDEN IHMISTEN HENKIÄ, SIIS KUOLLEIDEN IHMISTEN ELI NÄIDEN VAINAJIEN HENKIÄ, jotka noissa taloissa möykkäävät.

Ne henget/ kummitukset ovat DEMONIHENKIÄ. Ei edesmenneiden ihmisten henkiä, vaikka ne niin voivat uskotellakin.

Ei sillä siis ole mitään merkitystä, onko taloon kuollut joku vaiko ei.
Onko sinulla asiasta faktaa tai omaakin kokemusta, vai onko tämä vain uskontosi johtajien valmiiksi pureskeltu mielipide, jota et uskaltaudu kyseenalaistamaan?
Minä olen ollut harras kristitty, kunnes tultiin siihen pisteeseen, ettei kysymyksiini enää osattu antaa vastauksia, joten lähdin hakemaan niitä itse ja huomasin, että maailma on paljon laajempi kuin osasin kuvitellakkaan ja että minulle annettu "totuus" olikin valheita.

Olen pakana, siksi suosin pakanallisia tapoja. Tule ja kivitä.
Omakohtaista kokemusta okkultismista ei minulla ole.

Sisareni on ollut okkultismiin sekaantunut (spiritismi, tarot etc...), veljeni samoin on edelleen (ennustaminen tähtikartoista ym.) ja isälläni on ollut myöskin kytkyjä okkulttisiin asioihin. Samoin isäni suvussa on kytkyjä teosofiaan ja aviomieheni oli nuoruudessaan "okkulttisen paskan moniosaaja" kuten hän itse kuvailee itseään menneisyydessä, ennen uskoontuloaan.

Että lähipiirissä on mistä ammentaa. Sisareni myös asui jonkun vuoden talossa, jossa kummitteli ja siskoni ja hänen silloinen miehensä näkivätkin asioita tapahtuvan itsestään. Minä en nähnyt kun siellä vierailin.

Tulit siis siihen pisteeseen etteivät uskovat enää osanneet antaa kysymyksiisi vastaksia?

No, mikäs ihmeellinen "piste" se tuo muka on? Minäkin voin esittää tästä hetikohta useammankin kysymyksen johon en takuulla saa uskovilta vastausta. Ja syykin on selvä. USKOVAT OVAT IHMISIÄ, EIVÄT PIKKUJUMALIA. EI USKOVILLA OLE VASTAUKSIA KAIKKEEN EIKÄ EDES SUURIMPAAN OSAAN ASIOISTA. Eikä ole ei-uskovillakaan näitä vastauksia. Se kuuluu ihmisyyteen että vastauksia jää puuttumaan. Ellei sitten käytä mielikuvitustaan ja kehittele itse päässään näitä "vastauksia" mutta se onkin jo toinen juttu.

 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiintoinen aihe:
Mielenkiintoinen aihe. Hiukan ot, mutta kysynpä silti.. Onko Jeesus ainoa oikea muoto rakastaa? Voisimmeko ajatella, että jonkinlainen universaali rakkaus ajaa saman asian? Tai että Jeesus, Budha, Muhammed jne ovat kaikki itse asiassa tätä yhtä ja samaa rakkautta? Eli ei tarvitse uskoa juuri tähän kristittyjen Jeesukseen vaan rakkaudella ohjata henget pois?.... Jos näin olisi, niin silloinhan myös rakkaudella annetut energian ohjaukset ym ovat kaukana saatanasta tai demoneista!
Voisimmehan me noin ajatella (universaalista rakkaudesta) ja moni ajatteleekin.

Kristitty ei noin ajattele. Jumala on rakkauden Jumala mutta myöskin tuomion Jumala. Jeesuksessa Hän (Jumala itse rakkaudesta ihmiseen) tuli maan päälle kärsimään sen rangaistuksen (kuolema) joka ihmiselle synnin vuoksi kuuluisi.

Nyt synnit on Jeesuksen teon vuoksi kuitenkin sovitetut, tarvitsee vain antaa Jeesuksen lahjalle senverran arvoa että uskoo asian todeksi ja kerran tapahtuneeksi ja ottaa lahjan henkilökohtaisesti vastaan. Ja pyytää Pyhää Henkeä sydämeensä ja vaeltaa uskossa ja Pyhän Hengen johdatuksessa rukoillen loppuun saakka. That's it! Silloin ei joudu helvettiin eli paikkaan jossa vallitsee IKUINEN ERO JUMALASTA.



 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
miksi joka pikkaa pitää tnkea se jumala. mielikuvitushahmo sekin. :D
Jos henkiä/ kummituksia/ yliluonnollisia asioita yleensäkään on niin millä logiikalla nimenomaan Jumalaa ei kuitenkaan ole?
 
ap
taas olen paikalla.. ja kaikille ketkä ei usko tähän voi lähteä tästä ketjusta pois. ja mä kirjoitan aina vaan melkein ´pienellä...

Mutta asiaan eilen illalla poika nukkui ihan rauhassa kun yht äkkiö hirvee huuto, menin katsomaan ja poika huusi tyttö ikkee tyttö ikkee. menin istumaan pojan sängylle rauhoitellakseni poikaa huusi vielä jonkun aikaa ja sitten ikää kuin työnsi mut kauemmaksi ja näytti halaavan luultavasti tätä tyttöä ja painoi pään ihan kun olkapäälle siis samanlailla kun yleensä tekee mulle... yritin kysyä pojalta miksi tyttö itkee mutta ei osannut kertoa. loppujen lopuksi rauhottui jatkamaan unia.
 

Yhteistyössä