meillä kummittelee

  • Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti
Yksi tarina
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ostetaan siivoustaitoinen haamu :attn:
Älä koskaan pilkkaa henkimaailmaa!

Tuttavaperhe asuu ikivanhassa puutalossa erään kaupungin vanhassa osassa. Heillä on ns. kotikummitus. Kummitus mm. siirtelee tavaroita, mutta tärkeimpänä se pitää sitä, että tietyt merkkiverhot ovat unikko-kuvio sisällepäin eikä ulospäin kuten talon emäntä näkee parhaaksi. Verhot kääntyvät "itsestään". Emäntä jutteli asiasta meediolle ja sanoi, että ensi kerralla hän huutaakin asioille lähteissään, että "siivoa sitten myös!" - meedio varoitti jyrkästi tekemästä tät virhettä. Verhot jatkavat kääntyilyään...
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
No kokeile, sano vaikka että Jeesusta olen ajatellut ja Hänestä puhunut viime aikoina paljonkin (on jopa tottakin :D)

Ensimmäinen este on jo se, että sinua itseäsi hävettää sanoa näin. Kaverit luulevat vielä että olet hurahtanut, tosiaankin HORISET jotain kuten itsekin sanoit.

Varmaan sittenkin on helpompi sanoa että koivuhaloista tässä keskustelin vastikään aika pitkään ketjussa. Joku voi ihmetellä mitä niissä on puhuttavaa, mutta tuskin mielenterveyttäsi kukaan koivuhalon vuoksi epäilee. Jeesuksen vuoksi ihmistä useinkin pidetään sekopäänä. Täälläkin.

Kosmologian professori Kari Enqvist on jopa mennyt niin pitkälle diagnooseissaan (puoskarointi by the way ilman lääkärikoulutusta!) että väittää uskovaisilla kristityillä olevan mielisairauden, psykoosin. Enpä ole koivuhalkopsykoosista Enqvistinkään kuullut puhuvan.

Olen käyttänyt "horista"-sanaa lainauksessa. Ihan hyvä ja käypä termi moneen kohtaan, tähänkin.

Ilmeisesti ystäväpiirini on avarakatseisempaa kuin omasi, sillä jos ottaisin puheeksi Jeesuksen (tai Buddhan tai Shivan tai vaikka Juman), ei yksikään olisi yllättynyt tai kyseenalaistaisi mielenterveyttäni normaalia enempää. Saattaisipa aiheesta tulla mielenkiintoinen keskustelu. Ennenkin näin on käynyt.

Koivuhalkopsykoosin kansanomainen nimitys on nuijanukutus. ;) Uskonto ei poissulje psykoosin mahdollisuutta, mutta ei yksiselitteisesti psykoosia aiheutakaan. Sokea usko on aina vaarallista, uskoo sitten seurakunnan opetuksiin, viranomaistiedoitteisiin tai Ostoskanavan mainoksiin.
Voit olla oikeassakin ettei isompaa kohahdusta Jeesus-puheistasi syntyisi sillä esimerkiksi new age-piireissähän Jeesus on alennettu Jumalan pojasta yhdeksi guruksi ja opettajaksi. Sinne buddhan, muhamedin ja kumppaneiden joukkoon, yhdeksi monista. Jeesus on tehty "vaarattomaksi".

Näin ollen jos Jeesuksesta puhuisit (ja koska olet aiemminkin puhunut) niin menisi kavereillesikin jakeluun vanhasta tottumuksesta.

Mutta jos alkaisit puhua Jeesuksesta Jumalan poikana ja ihmisten syntien sovittajana, niin veikkaanpa että kaveripiirisi avarakatseisuus olisi ankaralla koetuksella.

Se kokemus, mikä minulla on kaveripiireistä, on se että niissä yleensä ollaan hyvää pataa niin kauan kuin sävel on sama ja yhteinen mutta jos isompia riitasointuja alkaa kuulua niin niitä ei pitkään kuunnella naama hymyssä. Ja tämä on yleinen FAKTA joka pätee ihmisjoukkoihin ja ideologioihin kautta maailman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi tarina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ostetaan siivoustaitoinen haamu :attn:
Älä koskaan pilkkaa henkimaailmaa!

Tuttavaperhe asuu ikivanhassa puutalossa erään kaupungin vanhassa osassa. Heillä on ns. kotikummitus. Kummitus mm. siirtelee tavaroita, mutta tärkeimpänä se pitää sitä, että tietyt merkkiverhot ovat unikko-kuvio sisällepäin eikä ulospäin kuten talon emäntä näkee parhaaksi. Verhot kääntyvät "itsestään". Emäntä jutteli asiasta meediolle ja sanoi, että ensi kerralla hän huutaakin asioille lähteissään, että "siivoa sitten myös!" - meedio varoitti jyrkästi tekemästä tät virhettä. Verhot jatkavat kääntyilyään...

mulla ei ole mitään merkkiverhoja ja olematonta on aika hankala pilkata :wave:
 
Meillä ei tapahtunut paljonkaan mitään mutta joskus muinoin asuttiin mun vanhempien kanssa museon alakerrassa ja siellä meillä oli kaksi koiraa jotka aina iltaisin menivät takaovelle murisemaan. Siis ei mitään normaalia murinaa vaan sellasta tooodella matalaa murinaa ja katsoivat koko illan siihen takaoven ikkunaan eivätkä siis hievahtaneetkaan siitä ja koko aika pitivät ääntä....
Mulla oli huone olohuoneen ja keittiön välissä (siitä kuljettiin läpi ) niin monesti meni aivan tuntematon "ihminen" huoneeni poikki ja villoin tällöin jäivät minua katselemaan.
Koskaan en oikein pelännyt karma kertoi että kyseessä ei ole vaarallista haamua.
Koulumatkalla mulla oli aina sellanen tunne että mua seurattiin (liekkö vanha tammitie tehnyt sen tunteen)
Se oli omalla tavallaan jännittävää ja pelottavaa..

Myöhemmin asuin asunnossa jossa öisin portaat narisi kuin joku kulkisi alaspäin portaita mutta koskaan ei tule ylös ja ovet aukeili, mua siliteltiin yöllä päästä ja isän huoneessa istui vanha parrakas mies häntä katsellen....
 
hgshh
Miten tääkin keskustelu meni monen sivun verran pelkäks jeesusteluks, vaikka siitä ei todellakaan alunperin ollut kyse?! Voisko nää kaikki kiihkoilijahihhulit vaikka siirtää jonnekin muulle palstalle kun joka paikkaan änkeevät tuputtamaan ja saarnaamaan!
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi tarina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ostetaan siivoustaitoinen haamu :attn:
Älä koskaan pilkkaa henkimaailmaa!

Tuttavaperhe asuu ikivanhassa puutalossa erään kaupungin vanhassa osassa. Heillä on ns. kotikummitus. Kummitus mm. siirtelee tavaroita, mutta tärkeimpänä se pitää sitä, että tietyt merkkiverhot ovat unikko-kuvio sisällepäin eikä ulospäin kuten talon emäntä näkee parhaaksi. Verhot kääntyvät "itsestään". Emäntä jutteli asiasta meediolle ja sanoi, että ensi kerralla hän huutaakin asioille lähteissään, että "siivoa sitten myös!" - meedio varoitti jyrkästi tekemästä tät virhettä. Verhot jatkavat kääntyilyään...

mulla ei ole mitään merkkiverhoja ja olematonta on aika hankala pilkata :wave:
Olematonta?

Ei henkimaailma ole olematon. Se on olemassa.

Eri asia sitten on, uskotko henkimaailman olemassaoloon. Mutta olemassa se on, uskoit eli et.

Henkimaailma ei ole olemassa vain heille jotka siihen uskovat. Usko henkimaailmaan ei tee henkimaailmaa olevaksi. Se on, uskottiin me siihen tai emme.

Uskon voima ei sentään tee olematonta olevaksi ja päin vastoin.

 
JONSERED Karhunkantaja
Miksi Muhamed piti kirjoittaa pienellä? Sehän on nimi, kuten Jeesus.

En osaa teeskennellä tai valehdella, yksinkertaisesti siitä syystä en voisi puhua Jeesuksesta Jumalan poikana tms niin, että sanoistani tulisi sellainen kuva, että minä uskon näin olevan.

Ystäväpiiriini kuuluu hartaita kristittyjä usemmasta eri "lahkosta" tai seurakunnasta, buddhalaisia, hinduja, pakanoita, ateisteja, muslimeja, suomenuskoisia... Monenlaisia elämänkatsomuksia, mutta kaikkia yhdistää se, että voimme keskustella syyllistämättä tai tuputtamatta omaa totuuttamme.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
Olematonta?

Ei henkimaailma ole olematon. Se on olemassa.

Eri asia sitten on, uskotko henkimaailman olemassaoloon. Mutta olemassa se on, uskoit eli et.

Henkimaailma ei ole olemassa vain heille jotka siihen uskovat. Usko henkimaailmaan ei tee henkimaailmaa olevaksi. Se on, uskottiin me siihen tai emme.

Uskon voima ei sentään tee olematonta olevaksi ja päin vastoin.

sulle voi olla olemassa, mutta ei mulle. älä väitä omaa totuuttas absoluuttiseksi.

uskon heti kun näen yhdenkin haamun :wave:
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Itseasiassa keskustelu alkaa muistuttaa vanhaa vitsiä palokunnasta, joka saapui asukkaan itse sammuttaman talon luo. "Väärin sammutettu..."

Eli onko sillä mitään merkitystä alkuperäisen asian kannalta, lähteekö henki eteenpäin siksi, että siltä kysytään asia ja pyydetään lähtemään vai karkoitetaan Jeesuksen nimessä?
itseäni vielä lainaan...
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hgshh:
Miten tääkin keskustelu meni monen sivun verran pelkäks jeesusteluks, vaikka siitä ei todellakaan alunperin ollut kyse?! Voisko nää kaikki kiihkoilijahihhulit vaikka siirtää jonnekin muulle palstalle kun joka paikkaan änkeevät tuputtamaan ja saarnaamaan!
Siis tästähän juuri oli kyse, HENKIMAAILMAN ASIOISTA!

Katso otsikko! Otsikko on: "meillä kummittelee"

Jos haluat lukea jostain muusta kuin henkimaailman asioista niin on täällä valinnanvaraa, senkun menet sisällysluettelosivulle ja klikkaat vaikka unikoulun tai kakkupäälliset sieltä...

Vai tarkoititko, että haluaisit mieluummin täällä keskustella kummituksista tyyliin "lapsuuden kummitusjutut" etkä OIKEASTI halua tietää mitään henkimaailmasta?
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
sulle voi olla olemassa, mutta ei mulle. älä väitä omaa totuuttas absoluuttiseksi.

uskon heti kun näen yhdenkin haamun :wave:
Oikea periaate!

Minäkin uskon vain siihen, minkä näen. ;)
Sinäkö se Jonsered tuolla aiemmin kerroit että siirrät energioita?

Jos se olit sinä niin oletko nähnyt energioiden siirtyvän? Minkä näköinen on energia? Hymyileekö se lähtiessään?

Mitä kaikkea muuta olet omin silmin nähnyt mihin uskot?
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Henkimaailmasta ei voi koskaan tietää OIKEASTI. Mistäpä me voimme olla varmoja edes siitä, että tämä maailma, jossa luulemme elävämme, on OIKEA?
Kyllä me voimme tietää juuri senverran minkä me kykenemme käsittämään ja minkä verran meidän on näistä asioista tarkoitettukin tietävän.
 
No
Kaikkein parasta ap:n on rukoilla Jumalaa aaneen. Ota vaikka Raamattu esiin ja rukoile. Jumala on aina voimakkaampi kuin nama henget, joita minakin pidan demoneina. Pyyda Jumalaa poistamaan henki. Kannattaa tosiaan myos miettia onko teilla jotain okkultistista kirjallisuutta tms. josta kannattaa hankkiutua eroon.
 
hgshh
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hgshh:
Miten tääkin keskustelu meni monen sivun verran pelkäks jeesusteluks, vaikka siitä ei todellakaan alunperin ollut kyse?! Voisko nää kaikki kiihkoilijahihhulit vaikka siirtää jonnekin muulle palstalle kun joka paikkaan änkeevät tuputtamaan ja saarnaamaan!
Siis tästähän juuri oli kyse, HENKIMAAILMAN ASIOISTA!

Katso otsikko! Otsikko on: "meillä kummittelee"

Jos haluat lukea jostain muusta kuin henkimaailman asioista niin on täällä valinnanvaraa, senkun menet sisällysluettelosivulle ja klikkaat vaikka unikoulun tai kakkupäälliset sieltä...

Vai tarkoititko, että haluaisit mieluummin täällä keskustella kummituksista tyyliin "lapsuuden kummitusjutut" etkä OIKEASTI halua tietää mitään henkimaailmasta?
Huoh, te jankutatte sivukaupalla kuinka 'JEESUS SITÄ JEESUS TÄTÄ oli se jumalan poika olette saatanan omia' ynnä muuta. Ei taida kovasti liittyä aiheeseen, eikä auttaa ap:ta mitenkään. Perustakaa oma ketju itsellenne esim. 'hei kaikki harhaiset toverini, puhutaan yhdessä jeesuksesta koska olemme unohtaneet ottaa lääkkeemme'
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty nuori äiti:
Sinäkö se Jonsered tuolla aiemmin kerroit että siirrät energioita?

Jos se olit sinä niin oletko nähnyt energioiden siirtyvän? Minkä näköinen on energia? Hymyileekö se lähtiessään?

Mitä kaikkea muuta olet omin silmin nähnyt mihin uskot?
Parantava, positiivinen energia on kirkas, lämmin yleensä valkeankellertävä valo. En siirrä, vaan ohjaan.

Jeesusta en ole nähnyt, mutta henkiä kyllä. Hetkiä vieraiden ihmisten elämästä. Mannun väkeä, voimaeläimiä, monenmoista. Minulle ne ovat tosia, vaikkakin eri tasolla, kuin tämä ns. normaali elämä ja maailma.

Jos sinä olet esim. nähnyt Jeesuksen, se on sinulle tosi. Ja sinä uskot siihen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hgshh:
Huoh, te jankutatte sivukaupalla kuinka 'JEESUS SITÄ JEESUS TÄTÄ oli se jumalan poika olette saatanan omia' ynnä muuta. Ei taida kovasti liittyä aiheeseen, eikä auttaa ap:ta mitenkään. Perustakaa oma ketju itsellenne esim. 'hei kaikki harhaiset toverini, puhutaan yhdessä jeesuksesta koska olemme unohtaneet ottaa lääkkeemme'


:D
 
kristitty nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Kaikkein parasta ap:n on rukoilla Jumalaa aaneen. Ota vaikka Raamattu esiin ja rukoile. Jumala on aina voimakkaampi kuin nama henget, joita minakin pidan demoneina. Pyyda Jumalaa poistamaan henki. Kannattaa tosiaan myos miettia onko teilla jotain okkultistista kirjallisuutta tms. josta kannattaa hankkiutua eroon.
Tai onko ap:n menneisyydessä jotain okkulttista sitoutumista ollut, esimerkiksi spiritismin peluuta, tarotkortteja, ennustajalla/ meediolla käyntiä tai vastaavaa...

Jos on ollut, kannattaa rukoilla ja ääneen Jeesuksen nimessä ja veressä sanoutua irti kaikesta okkulttisesta omassa menneisyydessään. Kaikesta siitä minkä yksilöidysti muistaa ja myöskin siitä, minkä on mahdollisesti unohtanut.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=100&t=&a=6952

Laitoin tuohon linkin evankelista Päivi Niemen haastatteluun. Niemihän oli okkultismiin rankasti sekaantunut ennen uskoon tuloaan.

Hänellä on hyvä kirjakin okkulttisista asioista eroon pääsemiseksi. Laitan linkin siihen erillisenä.

 
en lukenu koko ketjua, luen sen kohta ja en siis tiedä ootko käyny lääkärissä vielä mut ihan tosi mene käymään. mulla on monesti lapsen kanssa käyny niin omituisia sattumia että itte kävisin heti jos sanois et mahassa vauva on pipi! viimesin mitä mulle on sattunu esikoisen kanssa oli tommonen pikkunen sattuma,oltiin siis ulkona ja mulla soi päässä michael jacksonin kappale.olin ihan hiljaa ja yht äkkiä poika sanoi "äiti älä laula" tässä oli siis muutkin henkilöt kuulemassa tuon että en ihan tosi ajatuksissani laulanut.tälläsiä on sattunu paljon mutta vaan esikoisen kanssa..... senkin takia kuuntelen poikani sanomiset tarkasti esim jos silittää vasta kasvamaan alkanutta masuani =)
 
kristitty nuori äiti
http://www.paiviniemi.net/materiaalia__/

Kirjan nimi on voimat vastakkain ja tekijöinä Päivi Niemi ja Matti Kankaanniemi. Selaa avautuvaa sivua alaspäin niin löydät kirjan tiedot.
 
harmaantunut
Ihan aluksi: Sinä parahin palstalla liikkuva provoilija, joka aloitit tämänkin ketjun; Muista käyttää suuria alkukirjaimia, sinut tunnistaa liian helposti siitä, että kirjoitat kaiken pienellä.

Mutta myönnän, että keskusteluketju on mielenkiintoinen ja koin parhaaksi harmaantua ennenkuin kirjoitan mitään omista kokemuksistani..

Kokemusteni mukaan "kummittelua" on olemassa ainakin kolmea sorttia..

On olemassa muistoja toiselta aikaudelta, joka hetkittäin voi näkyä meidän aikanamme. Esimerkiksi talon vanhat asukkaat, jotka ovat toistaneet samoja rutiineja vuosikaudet ja heistä jo aika jättänyt. Jostain syystä heidän hahmonsa saattaa vilahtaa myös meidän nykyisyyteemme.

Sekä on olemassa kummittelua, joka johtuu siitä, että jonkun henki on jäänyt syystä tai toisesta pyörimään. En tiedä, kuuluisiko henki siirtyä taivaaseen, helvettiin, valhallaan, tuonelaan, uuteen elämään vai lakata olemasta, siitä en ala keskustelemaan koska minulla ei ole asiasta tietoa ennenkuin itse aikanani kuolen.
Mahdollisesti myös henki on ollut matkalla oikeaan paikkaan mutta tulee käynnille, esimerkiksi tarkistaakseen läheisten hyvinvoinnin.

Tähän listaan lisään vielä räyhähenget, onko ne sitten demoneja tai jotain muuta negatiivista energiaa. Mahdollisesti jälkimmäistä, sillä heihin ei saa keskusteluyhteyttä.

Monen mielestä kirjoittamani asiat ovat utopiaa, toisille ne on suoraan saatanasta. Minulle ne on arkipäivää.

Jos jollakulla on oikeasti tilanteita, joissa kodissa on ei-toivottuja henkiä, niin ei ole vaikea hankkia tietoa kodin siunaamisesta. Itse suosittelen pakanallisia tapoja, sillä ne ovat tuoneet toivottua tulosta. Helluntalaissaarnaaja sai aikaan lähinnä vahinkoa.
 

Yhteistyössä