Meillä on synnytty! <3 (nyt ne kuvat mitkä lupasin)

(Ei muistaakseni kannata käydä lapsosia kauheesti hellimässä, vaikka ihania ovatkin. Mulla oli aikoinaan sama tilanne, poikaset vaan kuolivat viikon sisällä. Ilmeisesti kopeloitiin liikaa... )

Onnea pesueesta!

Kuvia saa sitten kun tohdin mennä räpylöimään...

Kasvattajat tuumaa aina että niitä voi ihan saman tien kyllä pidellä miten lystää, marsuilta puuttuu se semmonen hylkäämisrefleksi kokonaan, kesyjä kun ovat. Mutta en mä silti kehtaa mennä sinne pesään peuhaamaan, antaa toisten nyt olla perheen kesken =) Kyllä ne sukupuolet joutaa myöhemminkin katsomaan, ja noi on tosi reippaan näköisiä ja kokoisia, joten en katso elintärkeäksi alkaa punnitsemaankaan.

Mut on ne mahottoman sulosia! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
onk noi muka poikasia? näyttävät ihan aikuisilta?

On ne, ikää ei vielä päiväkään :) Marsut syntyy tosi valmiina. Tuolla ne jo kipittelee ja puiputtelee noi pienet...

Siksi niitä onkin kasvatettu ruoaksi ja kasvatetaan edelleenkin esim. Perussa.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Noi ei oo mitään vastasyntyneitä marsuja!

Aijaaha :D :D

Ellet tiennyt, niin marsut kantaa suhteessa tosi pitkään (verrattuna esim. hamstereihin joiden poikaset syntyy nakuina ja silmät kiinni - tosi avuttomina kaikin puolin) ja niiden poikaset on syntyessään jo ihan täysin valmiita marsuja, touhuavat ja syövät heinää miltei heti syntymänsä jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
onk noi muka poikasia? näyttävät ihan aikuisilta?

On ne, ikää ei vielä päiväkään :) Marsut syntyy tosi valmiina. Tuolla ne jo kipittelee ja puiputtelee noi pienet...

Siksi niitä onkin kasvatettu ruoaksi ja kasvatetaan edelleenkin esim. Perussa.

Suomessakin on noita ns. lihamarsuja. Yksi tyyppi niitä mun käsittääkseni vaan kasvattaa, eikä edes ruuaksi, mutta kuitenkin. Ne on semmosia isoja ja ronskeja verrattuna näihin lemmikkimarsuihin.

Yhteistyössä