Meikillä vai ilman..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt vaaditta minulta liikaa.Onhan näitä meikkaavia miehiä pilvin pimein.Jos tavis alkaa yksin tekemään itsensä kaunistamista,siis mies,hänet leimattaisiin vaikka miksi.Miksi naisille aikanaan annettu,vai vaadittu meikkausvelvoite?Nykyään naiset ovat hulluina meikkien ja kaikkeen kauneuteen liittyvään perään.Maksaa mitä maksaa,hinnalla väliä.Miehet suunnittelevat ja naiset koekaniineina hyvää korvausta vastaan.Hyvin meikattu,luonnostaan kaunis,puhdaspiirteinen nainen meikattuna on kaunis taideteos.Siihen jos yhdistyy raikas ajatusmaailma,pisnesmiesten turmeltelematon,siinä naiskauneutta parhaimmillaan.Miten me miehet?Samoissa rytkyissä ,oli tilaisuus mikä hyvänsä,aina samat rytkyt päällä.Miesten paras pukeutuminen;kaikki piiloon,kaikilla samanlaiset bingviinilookit ja mieluummin biojätepussi päähän.Silmänreiät ettei tallo leidien korkkarivarpaille,pieni mehupillinmentävä reikä pussiin että voi imeskellä sampanjaa ja kuvitella olevansa hyvinpukeutunut.Naiset vähissä kamppeissaan,helyissään säälivät miesreppanoita kuumissa kostyymeissään ja täyttävät miesrassun sampanjalasin että saa imeä vilvoittavaa juomaa ja ihastella lähes alastomia,hyvinpukeutuneita leidejä.

Sönkkö-sohfvffis. Mitä hittoa sinä aina meuhkaat! Meikit ovat suurimmalle osalle naisia aivan arkipäiväinen asia, jota ei sen kummemmin pohdita. Ainoa joka on "hulluna" yhtään mihinkään, on sinä. Meikkaa, pukeudu naisten vaateisiin, tee ja ole mitä haluat -yks hailee.

Jos haluat asialle oikeasti huomiota, niin järjestä vaikka asian tiimoilta torikokous ja kutsu paikallislehtesi toimittaja paikalle. Ei taida pokka riittää, vaan taas pätee vanha sananlasku, -tyhjät tynnirit kolisevat eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja sohfvffis:
Jos tavis alkaa yksin tekemään itsensä kaunistamista,siis mies,hänet leimattaisiin vaikka miksi.Miksi naisille aikanaan annettu,vai vaadittu meikkausvelvoite?Nykyään naiset ovat hulluina meikkien ja kaikkeen kauneuteen liittyvään perään.Maksaa mitä maksaa,hinnalla väliä.Miehet suunnittelevat ja naiset koekaniineina hyvää korvausta vastaan.

Itsensä koristelu ja meikkaaminen on alun alkain ollut miesten huvi ja tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Jaksoin lukea kolme ensimmäistä vastausta. Mutta silti on pakko jotain kirjoittaa. Lopetin meikkaamisen ihan kokonaan kaksi vuotta sitten; siihenkään asti se ei ollut mikään pakkomielle, mutta töihin meikkasin ja laitoin hiukset.

Nyt olen 44-vuotias ja hiukseni on vapaana ja suorina olkapäillä, otsatukan leikkautan suoraksi kerran kahdessa viikossa. Aamulla, kun lähden töihin (olen asiakaspalveluyrityksen toimitusjohtaja, ehdoton asiakaspalvelija luonteeltani ja teen sitä koko ajan erittäin mielelläni), katson peiliin ja kohautan olkapäitä todeten: "paremmaksi en tule".

Mieheni (jonka kanssa olen ollut naimisissa hiukan yli vuoden) sanoo minulle päivittäin, että olen niin kaunis.

Saunon alastomana sekaporukassa, kylven kylpytynnyreissä ja kävelen lauantaiaamuna herättyäni kylämme torilta ostamaan tuoretta leipää.

Ei ole mitään mukavampaa kuin olla vaan. Oma itsensä. Ja pikkulasteni kavereiden mielestä "ei seun äiti voi olla ikinä vanhempi kuin meidän äiti" (jotka ovat 32-40!).

Vapauttavaa!

Ja varmaan juhannusyönä olet seitsemän miehen kanssa ja löydät itsestäsi lempikukkasen:)

Joko opiskelut on saatu päätökseen?

Miesten haluja kaikki on.Mies on koristellut naista iätajat mieleisekseen että sopii rakastella mieleisensä näköisen naisen kanssa.Samoin korkkarit,miesten aikaansaannoksia.Onko miehissä jotain ,niin mitä,samoin kuin naisissa,lesbous,homous,bi,trans,olemmeko pohjimmiltaan kuitenkin jotain sillisalaattia?Imatran kirkkoherra tunnustautui ja haluaa olla nainen.Lillukka polttanut hihansa.Mutta tosiasiassa mikä yksinoikeus naisilla on johonkin?Taidan kerätä porukan ja hankitaan hyvännäköiset kengät,meikataan mutta emme pukeudu naisten vaatteisiin.Naiset on naisia ja miehet miehiä ainakin fyysisesti.Henkinen puoli eri asia.Jospa jumalalla käynyt suunnitteluvirhe ihmistä suunnitellessaan.

En ole koskaan elämässäni meikannut päivittäin, paitsi jotain lyhyitä kausia teininä. Nyt ikää on 28 eikä arkiaamuisin tule edes mieleen meikata. Baariin, juhliin tms kyllä meikkaan.

Kaksi viimeisintä poikaystävää ovat löytyneet liikuntaharrastusten parista, jossa ollaan hiestä läpimärkiä, naama punaisena loistaen, tukka letillä ja todellakin ilman meikkiä. Ulkonäköpaineita ei siis juuri ole poikaystävän suhteen ollut ;)

Monet miehet eivät oikeasti edes huomaa jos naisella on hillitysti meikkiä, vaikka toinen nainen huomaa sen heti. Minäkin saan laittaa aikamoiset pakkelit, ennenkuin mies ensin katsoo pitkään ja sitten kysyy "onks sulla meikkiä?" Kaverin mies oli vasta muutaman vuoden seurustelun jälkeen saanut ahaa-elämyksen, että hänen naisensa meikkaa yleensä aamuisin ennen töihin lähtöä.. Eli ihan turha stressata.

Olisiko sinulla joku kaveri, joka olisi tarpeeksi rehellinen kertoakseen suoraan onko sinulla oikeasti tummat silmänaluset vai ei? Useimmilla naisilla on muuta ihoa hiukan tummemmat silmänaluset, mutta jos ne ovat kovin tummat niin terveydentilassasi saattaa olla jotain häikkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan..:
Mitäs se sanoi se poikaystävä valot päälle laitettuaan ja nähtyään? ?

Joskus tämän miehen kanssa, jonka kanssa asuin silloin joskus, kun ero oli lähestymässä niin silloin oli helppo olla meikittä. Ajatteli että eipä ole enää mitään menetettävää. Eipä tämä kyllä mitenkään reagoinutkaan. Kyllä se täytyy uskaltaa näyttäytyä kun ensi kerran jonkun löytää, ja mielellään ennenkuin on liian kauan näyttäytynyt vain meikeillä..

No kirjoittajahan mainitsi että on ent. poikaystävä, joten voi vetää johtopäätökset...

Ei vaan, vitsi vitsinä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyh...:
Just näin, tummat silmänaluset johtuu siitä, jos on esim. liikaa sisällä, ei liiku tarpeeksi ulkona, istuu paljon päätteellä, lukee, syö yksipuolista ruokaa.

Eli liikuntaa ja monipuolista ruokaa, niin pääset niistä mustista silmänalusista. Ja tuskin ketään jätkää kiinnostaa sun naamaas niin tarkasti tuijotella, että onko mustat silmänaluset vai ei...

Ihokin siinä kärsii jos jatkuvasti on maskit naamassa. Itelle ainakin tulee ahdistava olo kaiken maailman turhista tököteistä. Luojan kiitos olen meikkivoiteelle allerginen, niin en voi sitä käyttää, mulle riittää ripsari ja huulikiilto joskus johonkin pippaloihin lähtiessä.
Ihokin pysynyt iän päivän hyvässä kunnossa, kun ei ole siihen mitään turhuuksia tuhrinut.

Useimpien ihmisten tummat silmänaluset kyllä johtuvat enemmänkin perintötekijöistä. Sille ei juuri muuta voi kuin käyttää jotain pakkelia päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meikup:
Alkuperäinen kirjoittaja hyh...:
Just näin, tummat silmänaluset johtuu siitä, jos on esim. liikaa sisällä, ei liiku tarpeeksi ulkona, istuu paljon päätteellä, lukee, syö yksipuolista ruokaa.

Eli liikuntaa ja monipuolista ruokaa, niin pääset niistä mustista silmänalusista. Ja tuskin ketään jätkää kiinnostaa sun naamaas niin tarkasti tuijotella, että onko mustat silmänaluset vai ei...

Ihokin siinä kärsii jos jatkuvasti on maskit naamassa. Itelle ainakin tulee ahdistava olo kaiken maailman turhista tököteistä. Luojan kiitos olen meikkivoiteelle allerginen, niin en voi sitä käyttää, mulle riittää ripsari ja huulikiilto joskus johonkin pippaloihin lähtiessä.
Ihokin pysynyt iän päivän hyvässä kunnossa, kun ei ole siihen mitään turhuuksia tuhrinut.

Useimpien ihmisten tummat silmänaluset kyllä johtuvat enemmänkin perintötekijöistä. Sille ei juuri muuta voi kuin käyttää jotain pakkelia päällä.

Tämä on totta, että johtuu perintötekijöistäkin pitkälti. Myös minun kohdallani. Vähän asiaa on auttanut vitamiinien syönti ja runsas vedenjuonti jnejne. Ehkäpä se siitä lähtee.. Huonoa itsetuntoa ja liiallista itsekritiikkiä kitkemään vain ;)

no minä en haluaisi miestä sänkyyni, joka pitää ulkonäköäni NIIN tärkeänä...
ymmärrän kyllä ongelmaasi, mutta repäisisin kerran ja katsoisin, kannattaako kyseiseen mieheen panostaa. muuten saunanpuhtaana on nainen kauneimmillaan, sanoo monet miehet...

Alkuperäinen kirjoittaja elliellielli:
no minä en haluaisi miestä sänkyyni, joka pitää ulkonäköäni NIIN tärkeänä...
ymmärrän kyllä ongelmaasi, mutta repäisisin kerran ja katsoisin, kannattaako kyseiseen mieheen panostaa. muuten saunanpuhtaana on nainen kauneimmillaan, sanoo monet miehet...

Punaisena ja hikisenä?

Ei saunan jälkeen mennä sänkyyn punaisena ja hikisenä.Suihkussa hiet pois ja vilvoittelemaan.Saunapunakin väistyy ja saunapuhdas nainen ,aitoa kauneutta.Samoin mieskin,saunapuhtaana luomua.Meikattu nainen on värikkäämpi kuin meikkaamaton,mutta kun puhutaan kauneudesta,silloin saunapuhdas vie ykköspokaalin.

Itsellänikin joskus teininä tuo meikkaaminen oli pakkomielle. Aina piti olla vimosen päälle laitettuna niin naama kuin tukkakin. Sitten kun aloin seurustella nykyisen kihlattuni kanssa, niin asiat muuttuivat. Hän sanoi, että pitää minusta ihan luonnollisen kauniina, ilman meikkiä. Toki saan meikata, ei siinä mitään, mutta kihlatustani on mukavampi kotosalla nähdä minut ilman meikkiä jostakin syystä. Tuohan passaa, eipähän tarvitse olla koko ajan pynttäämässä naamaa :) Ja syy tähän pyyntöön ei ole se, etten osaisi meikata, sen taidan varsin hyvin. Hän vain kokee, että se pynttäytyminen on meidän yhteisestä ajasta pois ja kokee sen ehkä tarpeettomaksi. Tiedä häntä.

Vähän saa sellaisen vaikutelman täältä, että miehet määrää meikataanko vai ei. Lopetetaan kun mies ei tykkää...Jos miehen mielestä kauniimpi ilman niin silloin ei meikata? Puuttuuko teiltä oma maku ja tahto?

Alkuperäinen kirjoittaja mies sitä ja mies tätä:
Vähän saa sellaisen vaikutelman täältä, että miehet määrää meikataanko vai ei. Lopetetaan kun mies ei tykkää...Jos miehen mielestä kauniimpi ilman niin silloin ei meikata? Puuttuuko teiltä oma maku ja tahto?

Just ihan samaa ajattelin tuosta Sonyan kommentista. Miehellä sitä paitsi voi olla omat syynsä kannustaa naista meikkaamattomaksi, esim. se että vähemmän hemaiseva tyttöystävä ei kerää vieraiden miesten katseita yhtä paljon kaunis. Onko Sonya tuota tullut ajatelleeksi? Taitaa kertoa jotain miehen itsetunnosta, jos ei halua että naisensa on liian kaunis...

Miten uskallatte olla meikit naamassa 24/7? Kumma jos ei tuu jossain vaiheessa ihottumaa, silmät turpoa tai muita reaktioita, kun kauheet mäskit ja maskit naamassa koko aika.

Itse olen töissä infotiskin takana, ja voi kauheeta, en käytä meikkiä koskaan! Ajatelkaa, siis kääk!

Olen ihan ok näköinen luonnollisena, enkä tunne oloani mukavaksi meikit naamassa, joten en silloin myöskään meikkaa. Ainoat tapahtumat joihin viitsin meikkiä laittaa on:

-baari-illat
-pikkujoulut
-kihlajaiset
-häät tai muut juhlat

Muuten en koskaan, ja kyllä olen sen miehen saanut itselläni pidettyä, se ei ole mua meikit naamassa nähnyt kuin pari kertaa.

Yhteistyössä