Meikillä vai ilman..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan..

Vieras
Onko kellään muulla sitä ongelmaa ettei kehtaa / uskalla näyttäytyä miehelle omana itsenään, kun mies on nähnyt vain sen "kauniimman ja virheettömämmän" version kun on nassu peitetty meikeillä?

Minua ärsyttää itsessäni se piirre että olisi niin mukavaa illalla käydä suihkussa ja pestä meikit pois kasvoiltaan ja herätä aamulla naturellina mutta yleensä kun on miesseuraa niin menee nukkumaan "pakkelit" kasvoillaan ja aamulla suihkussa käynnin jälkeen laittaa taas kevyen kerroksen.

Syy tähän 'pakolliseen' peittelyyn on se että miehet aina kehuvat kauniiksi ja söpöksi ja ties miksi, ja pelottaa että mitenhän tuo asia muuttuu jos näkevät ilman sitä meikkikerrosta, joka ei sinänsä edes minua muuta kun en käytä kuin meikkivoidetta ja ripsiväriä, mutta vaikka miten sen niin ajattelisi niin ei kykene näyttäytymään ilman. Ja vielä syvempi syy on aina tummat silmänaluset, oli väsymystä tai ei, sekä värittömät ripset, ja nämä pyrin peittämään. Joten jos teillä naiset on vinkkejä näihin asioihin niin kertokaa =p

Kai se on jotenkin alitajunnassa ja siihen on kasvanut, kun äitini on aina hokenut ja stressannut etteivät ihmiset saa nähdä edes ikkunasta häntä ilman meikkiä / laittautumista. Eikä roskapussiakaan viedä ilman meikkiä vaikka roskis sijaitsisi omalla pihalla, naapurit voivat nähdä.

Näin meillä, mites teillä?

Ymmärrän ongelmasi. Minä ratkaisin sen siten, että hankin tatuoidun meikin. Minullakin on olemattomat vaaleat ripset, joten silmät näyttivät sairailta ilman meikkiä. Nyt on kevyet, luonnollisen näköiset eyelinerit ja silmät näyttävät pirteiltä ilman meikkiäkin. Olemattomat kulmat on tatuoita kauniiksi kaariksi, jotka antavat kasvoille ihan eri ilmeen. Tulos on kaunis ja luonnollinen. Minulla ei ole koskaan ennen ollut näin kauniita kulmakarvoja. Huulet myös tehty kauniilla amorinkaarella. Ennen minulla oli vino suu, nyt se on täydellisen muotoinen.
Meikkasin ennen joka päivä, nyt en meikkaa kuin juhlaviin tilaisuuksiin. Tatuointi korvaa hyvin tavallisen päivämeikin, ei valu eikä leviä ja herään joka aamu huolitellun näköisenä. Kukaan ei huomaa, että olen tatuoitu, kehuvat vain huolitellun näköiseksi. Kallista oli, mutta tulos on sen arvoinen. Ihanan vapaata elää kuin meikkaamaton, mutta silti näyttää huolitellulta.

Ymmärrän minäkin vaivasi, sillä itselläni on ihan sama ongelma. En vain ikävä kyllä itse ole keksinyt siihen mitään lääkettä, en edelleenkään näyttäytyisi mielellään ilman meikkiä.

Ihan naurettavaa minkälaisissa tilanteissa sitä on joskus ollut (esim odottaa että toinen nukahtaa ensin, sitten vasta pesulle, ja aamulla suoraan kylppäriin meikkaamaan, sitten vasta mahd "aamukuhinat").

Että on meitä muitakin... Itse ainakin mielelläni pidän sen ns paremman naaman päällä...

Samanlaisessa tilanteessa ollut että kun toinen on nukahtanut niin sitten pesulle. Hetken aikaa asuin miehen kanssa ja se meni siihen että pesin kyllä meikit pois, illalla aikaisin kun mies oli yleensä töissä iltaisin ja tuli vasta kotiin kun olin jo nukkumassa. Aamulla en vain kääntynyt häneen päin ja hän nukkui pidempään joten minulla oli hyvä aika pistää tämä "kauniimpi naama" taas kaikessa rauhassa.

Ei vain tahtoisi enää tähän alkaa, vaan olla se oma itsensä, vaikka rumempanakin.

Siihen ei kai auta muu kuin repäisy kerran ja kunnolla niin, että vaan yrität olla muina miehinä miehen kanssa ilman meikkejä. Se on valintakysymys, joko kaikki se vaivannäkö tai sitten repaisy ja se ns riski, että mies ihmettelee tai jopa säikähtää sitä ulkonäköä, vaikkei sitä näyttäisikään, ja sua ahdistaa;)

Musta tuntuu että ent poikaystäväni arvasi mun salailun, ja kerran räpsäytti valot päälle kun hiippailin kylppärireissulta yöllä sänkyyn, ja sanoi -anna mä näen sut ilman meikkiä, menin itse ihan paniikkiin kun noin "yllätettiin"... Itselläni on vielä se, että käytän enemmän kuin ripsaria, että kai se muuttaakin sitä ulkonäköä.

Mutta kyseessä on vain valinta, joko jatkat salailua tai sitten vaan repäiset ja vietät vaikka aamiaisen ihan meikittä ja olet kuin mitään ei olisi muuttunut, muina miehinä. Mitä aiot tehdä?

Mitäs se sanoi se poikaystävä valot päälle laitettuaan ja nähtyään? ?

Joskus tämän miehen kanssa, jonka kanssa asuin silloin joskus, kun ero oli lähestymässä niin silloin oli helppo olla meikittä. Ajatteli että eipä ole enää mitään menetettävää. Eipä tämä kyllä mitenkään reagoinutkaan. Kyllä se täytyy uskaltaa näyttäytyä kun ensi kerran jonkun löytää, ja mielellään ennenkuin on liian kauan näyttäytynyt vain meikeillä..

Naiset ovat niin kovassa meikkiansassa ettei siitä ulospääsyäTottakai meikeillä parannetaan ulkonäköä,eikai niitä muuten käytettäisi.Se kun vaan on eräänlaista petosta eikä enää iletä olla ilman meikkiä.Eräskin nuori nainen meikkasi itseään aika voimakkaasti.Aito blondi.Kerran näin hänet ilman meikkejä,katsoin onko hän hän?Kyllä hän on hän.Menin juttusille,katsoin hämmästyneenä hänet kalvakkaa olemusta ja kysyin oletko sairas.Hän sanoi olevansa ihan kunnossa.Sanoi että kuten huomaat tässä ollaan ilman meikkiä.Rohkea teko nuorelta naiselta mutta eipä ollut meikatun version veroinen.Aika ujo ja hämmentynyt oli.

Minä en ole meikkejä käyttänyt yli 10 vuoteen kun niistä tuli allergiareaktioita. Silmänaluset turposivat ja silmät kutisivat ja olivat hyvin vetiset, oli sitten pakko lopettaa.
Olen ilman meikkiä ollut ihan joka paikassa eikä sitä kukaan mitään ole huomannut. Nyt sitten otin kestovärin ripsiin ja kulmiin ja meinaan sellaiset ottaa silloin tällöin.
En käytä myöskään huulipunaa mutta kynnet lakkaan silloin tällöin.
Eipä tuo miestä haittaa vaikken meikkaakkaan, hän sitä ei vaadi.

Alkuperäinen kirjoittaja Anni62:
Olen ilman meikkiä ollut ihan joka paikassa eikä sitä kukaan mitään ole huomannut.

Eipä... Suomalaisen naisen kasvoista tasan tarkkana huomaa, kun meikkiä ei ole. Ero huolitellun ja "naturellin" emännän välillä on pieni mutta huomattava. Hyvä että otit kestot: usein jo se riittää pelastamaan hiirulaislookilta.

Olisihan se aika työlästä olla meikit kasvoilla 24/7, vapaapäivinä, ellemme ole lähdössä sen kummempaan paikkoihin kuin esim. lenkille tai uimahallille, en meikkaa ollenkaan. Arkisinkin meikkini on usein vain värivoide, puuteri, poskipuna ja huulikiilto. Kulmani ja ripseni ovat luonnostaan tummat mutta totta kai ne silti näyttävät erilaisilta silloin, kun on esim. ripsiväriä. Annin tavoin silmäni eivät oikein kestä jatkuvaa meikkausta, joten ihan olosuhteiden pakosta on silmät jätettävä välillä ilman meikkiä.

Minä olen joskus mennyt nukkumaan meikit kasvoilla (joo-o, kyllä, alkoholilla oli osuutta asiaan, eli tulimme jostakin juhlista ja ajattelin oikaista hetkeksi ennen iltatoimia, mutta uni voitti) ja aamulla oli kajalit, ripsivärit ja huulipunat pitkin kasvoja - ei todellakaan kauniin näköistä ; ) Lisäksi omasta mielestäni hyvään kauneudenhoitoon kuuluu se, että illalla pesen kasvot, pyyhkäisen kasvovedellä ja panen yövoidetta.

Ikä pelastaa moenlta asialta. Nuorempana meikkasin, nyt olen ollut ainakin viisitoista vuotta täysin ilman meikkiä. Juhlat, arjet kaikki menevät kyllä samalla naamalla. Jotenkin tuntuvatu aivan hirvittävän surullisilta nämä puheet, ettei voi muka olla ilman meikkiä. Lukekaapa tekstit uudelleen ja miettiää, miten alentavaa tekstiä kirjoitatte itsestänne ja naissukukunnasta. Miksi ihmeessä luojan luomat kasvot ja ulokonäkö eivät riittäisi!

On ollut todella vapauttavaa, kun ei ole enää meikkaamisen ie päällä. Kaikki miesystävänikin ovat olleet sitä sorttia, että inhoavat meikkiä. Siksi tietenkin olen tavannut sellaisia miehiä, koska en meikkaa. Meikkaamattomuus voi jopa herättää positiivista huomiota esim. juhlissa ym. Toisaalta tämä on oma valintani, en halua sillä huomiota tai huomaamattomuutta. On vain ihanaa olla luonnollinen!

Meikätyttö ois vieläkin impilempiumpilampi, jos se meikkaamisesta olisi kiinni. Totta maar minnäi niillä nuamaani olen tuhrustellut, mutta ihan varmasti ennen petiä ja petihommia pois pessyt. Meinaan, jotta ois nuama näytästänyt aika vinkelältä, sillä pusut olivat sitä luokkaa, että maveri olis kansa ollu meikissä.

Jos kaveri ei kestä toista luonnontilassa, mitä se naisesta kuvittelee? Ei ne kuule luule, että iliman meikkiä näyttää samalta ku meikattuna. Se, ettet kestä ittiäs sellasena kertoo vain siitä, että oot kauhian epävarma ittestäs. Nie miehenpuolet tykkäisivät mieluusti, että peset naamasi puhtoiseksi kuin että pesetät sen heillä. Vielä pahempi, jos työnnät etäämmäs ja sanot, että älä sotke meikkejä!!

Jeps, on ihnanaa olla luonnollinen, puhdas ja siisti. Kyllä silti voi olla huoliteltu ja kaunis. Meikki ei sitä tee, päinvastoin, oikeita sottapyttynaisia olen tavannut, jotka meikkaavat kyllä, mutta ovat pinnan alta varsinaisia s...ja.

Mutta jos nukut meikit naamassa ja mies herää ennen sinua ja aamunvalossa katselee levinnyttä ripsiväriäsi yms, niin näyttääkö se nyt muka paremmalta kuin meikitön iho? Voisithan hipsiä suihkuun mahdollisimman myöhään illalla ja vähissä valaistuksissa sitten nukkumaan. Ja vähän miestä aiemmin ylös ja uudet meikit naamaan. Ihosi voisi paljon paremmin kuin meikit naamassa nukkumisella etkä sitten ehkä tarvitsisikaan meikkiä niin kovasti... Ja jos mies ei kestä aamuista luonnonkauneutta (tai vaikka sitten luonnonkauheutta) niin ei taida mies olla pitämisen arvoinenkaan. Ja jos taas kyse on jostain yhden yön jutuista, niin niistähän on tällä keinolla hyvä päästä eroon :)

En meikkaa. Ollaan 4 kuukautta seurusteltu nykyisen kanssa. Alussa kun tapasimme, niin tuli kyllä sutaistua kevyet ripsarit ja huulikiillot, nyt kun olemme kaikki viikonloput yhdessä, ja usein vain makaamme sohvalla teeveetä katsellen tai kuljemme kaupungilla, en jaksa mitään maskeja ruveta naamaan laittamaan. Jos lähdemme johonkin viihteelle, niin sitten kyllä meikkaan ihan vain itseni takia, ja siksi että haluan kaunistautua välillä tätä miestäni varten.
Muuten en koe tarpeelliseksi meikata.

Miksi sitä toista pitää koittaa miellyttää sutimalla itseään? Eiköhän se mies rakasta kokonaisuutta ja sitä luonnollista minääsi, ei jotain maskeerattua vahanukkea.

Sehän on kivaa, että saat miehiltä kohteliaisuuksia, mutta oletko sitten koukussa kohteliaisuuksiin etkä kestä sitä, että mies näkisi sinut meikittä? Vai luuletko, että sinussa ei ole mitään muuta kuin ulkonäkö, jota miehet rakastavat sinussa?

Minusta menee vähän vellit ja puurot sekaisin, jos mies ei kestä katsoa naista ilman meikkiä, sillä meikkaaminenhan on tarkoitettu kaunistautumiseksi, mutta eihän naisen iholle ole todellakaan hyväksi, että lähes 24 h pitää meikkimaskia naamallaan. Mietipäs itse, että jos miehesi jättäisi parran ajamatta ja esim. ei heti herättyään ryntää kiireellä pesemään hampaitaan ja laittamaan dödöä kainaloon, niin jättäisitkö hänet sellaisen syyn takia??? Minä en ainakaan edes haluaisi olla sellaisen miehen kanssa, joka ei sietäisi minua koko pakettina.

Itselläni on vieläpä punakka naama (couperosaa) ja esim. nenän tienoilla katkenneita verisuonia, joten omalla kohdallani naamaa on pakko pakkeloida. En silti kyllä yhdenkään miehen takia ala maskeeraamaan itseäni enää suihkussakäynnin jälkeen.

Tuossa edellä annettiin hyviä vinkkejä, että voithan vaikka vierottaa itsesi vähitellen iltameikistä kotioloissa juuri ripsien kestovärin avulla. Sitä paitsi jos mies ihmettelee punaisia poskiasi tms. niin voihan siihen vain sanoa, että on just tullut suihkusta eikä viitsi meikata enää tähän aikaan. Tuskinpa kukaan mies alkaa vaatimaan meikkikerrosta naamaan.

Itse en käytä meikkiä juuri lainkaan. Pikkaisen pakkelia tulee laitettua kun lähtee viihteelle ja sitten on jotkin muut juhlat tiedossa. Töihin lähtiessä kasvojen puhditus, kosteusvoide ja tietysti hiusten laitto. Tähän varmaan on vaikuttaneet myös harrastukseni, en jaksa vaan ensimmäiseksi kotiin tultua lähteä putsaamaan kasvoja meikeistä kun lähtee juoksemaan saatika hevosen kanssa puuhasteluun.
Ja omasta mielestä olen jotenkin söpömpi ilman meikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kestot:
Alkuperäinen kirjoittaja Anni62:
Olen ilman meikkiä ollut ihan joka paikassa eikä sitä kukaan mitään ole huomannut.

Eipä... Suomalaisen naisen kasvoista tasan tarkkana huomaa, kun meikkiä ei ole. Ero huolitellun ja "naturellin" emännän välillä on pieni mutta huomattava. Hyvä että otit kestot: usein jo se riittää pelastamaan hiirulaislookilta.

Tuossa varmaan haettiin sitä, ettei ole saanut osakseen mitään negatiivisia reaktioita. Sehän on itse kunkin oma häpeä ja asia, kuinka pahasti kanssasisaristaan ajattelee.

Tosiaan on jonkin aikaa tullut sitä tehtyä että miehen nukahdettua tai tullessaan myöhemmin töistä suoraan nukkumaan on tullut käytyä pesulla vasta sitten. Ja aamulla aikaisemmin ylös kun mies vielä nukkuu niin on ollut aikaa olla aamusta ilman pakkelia ja sitten ajan kanssa saanut laitettua ennen miehen nousemista.

Toinen juttu on sitten nämä lyhyemmän aikaa kestäneet kun ei vielä olla saman katon alle asumaan muutettu, silloin on ollut lähes 24/7 meikit päällä kun olemme nähneet, mutta se on ollut se vuorokauden verran vain yhteen menoon. Käytän sen verran vähän ripsiväriä kuitenkin ettei se ole koskaan levinnyt näkyvästi yön aikana.

Yksin kotona ollessani en meikkiä laita, ja jos olen menossa jonnekin niin vasta kun olen lähdössä. Eräänä iltana jouduin lähtemään nopeasti liikkeelle, oli jo pimeää ja hiljaista joten ajattelin että mitä sitä turhia enää laittamaan. Hissin peilistä hetken aikaa tuijotettuani mietin että minkähän kumman vuoksi sitä pitää aina itsensä peittää kun se meikki ei muuta kuin kalpeamman näköiseksi. Onhan se iho epätasaisemman näköinen ja punaisempi, mutta myös silloin terveemmän näköinen. Mutta siitä on vain tullut tapa, minut lienee alitajuisesti kasvatettu siihen ettei voi näyttäytyä ilman.

Kyllä se varmasti melko helppoa olisi vain jättää ne pois, mutta suurin ongelma ovat ne tummat silmänympärykset joiden vuoksinäyttää jokseenkin sairaalta ilman peittävää meikkivoidetta. Siihen kun löytäisi jonkin avun. Kulmat ovat luonnostaan niin tummat että niihin ei parane koskea, ja ripsiin voi kyllä laittaa hiukan vaikkapa vedenkestävää väriä vaikka sitten suihkunkin jälkeen alkuun jos ei kehtaa muuten.. Kestoväri olisi tietysti hyvä mutta saako näitä laitettua itse vai pitääkö käydä värjäyttämässä jossain?

Katselet itseäsi tosi kriitisesti. Käännyhän hississä ovea kohti, poispäin peilistä. Eivät muut ihmiset todellakaan katsele meitä samalla tavalla arvostellen ja virheitä hakien. Me hyväksymme muut sellaisina kuin he ovat. Miksi ihmeessä ei sitten itseämme?

Nuku tarpeeksi ja syö hyvin, silmänaluset pysyvät vaaleina ilman mitään peitevärejä. Mainosmaailma ja mallibisnes ovat luoneet nuorille naisille paineita ulkonäköönsä. Ei kukaan ole luonnosteen sen näköinen, eivät ne mallitkaan. Heidät on puleerattu, värjätty ja vaatetettu kuvia varten, joissa valokin suunnataan tulemaan siten, ettei varjoja synny. Vaatteet on pingoitettu neuloin ja nipistimin heidän ylleen ja sitten otetaan kymmeniä, satoja kuvia, joista valkataan paras johonkin lehteen.

Oletko ajatellut, että meikki on kuin naamio, jonka taakse piiloudut? Otapa se pois ja huomaa, että ihmiset pitävät sinusta itsestäsi.

Just näin, tummat silmänaluset johtuu siitä, jos on esim. liikaa sisällä, ei liiku tarpeeksi ulkona, istuu paljon päätteellä, lukee, syö yksipuolista ruokaa.

Eli liikuntaa ja monipuolista ruokaa, niin pääset niistä mustista silmänalusista. Ja tuskin ketään jätkää kiinnostaa sun naamaas niin tarkasti tuijotella, että onko mustat silmänaluset vai ei...

Ihokin siinä kärsii jos jatkuvasti on maskit naamassa. Itelle ainakin tulee ahdistava olo kaiken maailman turhista tököteistä. Luojan kiitos olen meikkivoiteelle allerginen, niin en voi sitä käyttää, mulle riittää ripsari ja huulikiilto joskus johonkin pippaloihin lähtiessä.
Ihokin pysynyt iän päivän hyvässä kunnossa, kun ei ole siihen mitään turhuuksia tuhrinut.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan..:
Hissin peilistä hetken aikaa tuijotettuani mietin että minkähän kumman vuoksi sitä pitää aina itsensä peittää kun se meikki ei muuta kuin kalpeamman näköiseksi. Onhan se iho epätasaisemman näköinen ja punaisempi, mutta myös silloin terveemmän näköinen. Mutta siitä on vain tullut tapa, minut lienee alitajuisesti kasvatettu siihen ettei voi näyttäytyä ilman.

Taitaa meikkaustaidoissasi olla puutetta, jos saat meikillä itsestäsi kalvakkaan näköisen. Olet kenties valinnut liian vaalean meikkivoiteen ja puuterin? Itse käytän mm. poskipunaa ja aurinkopuuteria mineraalimeikkivoiteen ja -puuterin lisäksi ja voi sanoa, että näytän paljon hehkeämmältä meikattuna kuin ilman nimenomaan siksi, että normaalisti olen väritön. Silmät tulevat kauniimmin esille, kun käyttää ripsiväriä, kulmakynää ja luomivärivarjostusta. Huuliin huulikiiltoa, suihkaus parfyymiä ja olen kaunis. :)

Yhteistyössä