Meidän neuvolan terkka on oikeasti pikkusen erikoinen tapaus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36

Mä en oikein oo varma, että onks kaikki sen jutut vaan jotain kieroa huumoria, vai mitä ihmettä. Sen lisäksi, että viime kerralla se ei "tiennyt" ett mulla on edellisiä lapsia (kuvitteli että mä odotan esikoista, vaikka ihan satavarmasti oon puhunut siellä muksuista ja neukkakortissakin on tiedot raskauksista ja synnytyksistä ) ja oli siis ihan aidon hämmästynyt siitä että mä olenkin jo äiti, niin nyt tällä kertaa kuvitteli että mulla ei ole miestä. Siis mulla oli miehen kuva neuvolakortin välissä (pelastin sen lattialta ja lykkäsin jonnekin, mikä ekana sattui käteen osumaan odottamaan virallista oikeaa paikkaansa ) ja kun se näki sen, kysyi ett kuka tää on: mä siihen sitt että no Eero (nimi muutettu ) ja se totes ett niin joo, onko sulla mies? Eli että mitä?? :o

Kyllä mä ymmärrän ett sillä on varmaan paljon asiakkaita, ja kauheasti muistettavaa, mutt mä olen kuvitellut ett nää on jotenkin ihan perusasioita, varsinkin kun ollaan puhuttu just mun miehen poissa olosta ja mun apaattisuudesta jne... Ja sitt se ei muistakaan niistä mitään? :ashamed:

okei... luulis että se ny vähän vilkasis sitä korttia edes, jos on noin huono muisti... Tosi kiva :|
ja siis varmasti ihan paska olo sulla sen takia, että olet sille puhunu ongelmista ja se ei muista mitään :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
okei... luulis että se ny vähän vilkasis sitä korttia edes, jos on noin huono muisti... Tosi kiva :|
ja siis varmasti ihan paska olo sulla sen takia, että olet sille puhunu ongelmista ja se ei muista mitään :(

Kyllä joo, vähän sellanen fiilis oli kyllä, että en kyllä enää puhu. Tosiaankaan.

No ton takia mä en siellä mitään puhukaan. Kerran pyysin siltä sairaslomaa kun stressasin niin kun miehellä oli yks terveysjuttu... Se sano ettei hän voi kirjottaa kuin fyysisistä syistä, mä jouduin menee lääkäriin. No ei siinä mitää mut kun viikon päästä menin pojan kanssa neuvolaan, se tenttas vaan kaikkea "tekeekö mies tarpeeksi kotitöitä, jaksatko hyvin lapsen kanssa..." Ja vahingossakaan se ei kysyny esim, miten se miehen terveysongelma ratkesi, vaan mä jouduin raskauden vuoksi tekee hirveen tilityksen siitä mitä oon syöny aamupalaksi ja alkaako pahoinvointi ennen vai jälkeen aamupalan ja meneekö sitä juustoa yli 5 siivua päivässä...

Mulla oli vähän samantyylinen. Saattoi kysyä, että miten on mennyt? Vastasin kerrankin, että ihan hyvin ja oon nyt napsinut niitä rautatabuja niin jännä nähdä paljonko on hemppa. Siihen sitten sanoi, että ootkos muistanut syödä rautatabletteja? Ja tuo oli vaan yksi esimerkki :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Kyllä joo, vähän sellanen fiilis oli kyllä, että en kyllä enää puhu. Tosiaankaan.

Joo en yhtään ihmettele... Noi on kuitenkin monesti sellasia asioita, et niistä puhumista miettii jonkun aikaa, ettei mene kellekään suoraan latelemaan. Ja sit jos toinen ei ees kuuntele...
Mitä jos soittasit neuvola psykologille? Se vois olla parempi ihminen kuuntelemaan. Koita nyt jaksaa, äläkä jää yksin miettiin ja märehtimään niitä juttuja. :hug:

No kyllä kuulostaa vähän oudolle.. vaihtasin minäkin. Kuulostaa just sellaselle höyrölle, joka alkaa keksimään päästään jotain lastensuojelu juttuja *tappajahai pelotus musiikkia* :whistle: :snotty:

Mulla viimesen aikan oli aika outo täti äippäneuvolassa.Vaahtos ja vaahtos tietyistä asioista,kun jotain kysyi enkä edes ehtinyt vastata niin kuittas että kaikki ok.Lapseen liittyvät veikkaukset ihan puutaheinää ja vouhottamista.

Kun vauva synty ja neuvolassa kävi,niin oli kuin ei olis tuntenutkaan.Kaikki muut ollu mahtavia tyyppejä,mutta tämä erottu aikalailla joukosta.

Joo en yhtään ihmettele... Noi on kuitenkin monesti sellasia asioita, et niistä puhumista miettii jonkun aikaa, ettei mene kellekään suoraan latelemaan. Ja sit jos toinen ei ees kuuntele...
Mitä jos soittasit neuvola psykologille? Se vois olla parempi ihminen kuuntelemaan. Koita nyt jaksaa, äläkä jää yksin miettiin ja märehtimään niitä juttuja. :hug:

Joo, se ehdotti sitä itse viimeksi kun puhuttiin, ja mun piti tällä kertaa pyytää siltä numero.. En sitten pyytänyt, kun se ei taas tuntenut meidän perhettä muka ollenkaan. Sain sen numeron neukkalääkäriltä, joten otan yhteyttä siihen pesykologiin kyllä. Toivottavasti se on joku kiva, eikä tollanen.. :ashamed:

Jos teillä on olemassa toinen terveydenhoitaja, voit hakea häntä "omaksi" terveydenhoitajaksesi terveyskeskuksesta saatavalla lomakkeella.

Ei kukaan voi sinua pakottaa lahopään kanssa pärjäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Jos teillä on olemassa toinen terveydenhoitaja, voit hakea häntä "omaksi" terveydenhoitajaksesi terveyskeskuksesta saatavalla lomakkeella.

Mä en oo varma, mutt oon käsittänyt että äippäneuvolan puolella on vaan yksi terkka. Lastenneuvolassa sitt kaksi. Täällä ne on erikseen: ei tunneta käsitettä koko perheen hyvinvointi neuvola. :whistle:

Mä en oo varma, mutt oon käsittänyt että äippäneuvolan puolella on vaan yksi terkka. Lastenneuvolassa sitt kaksi. Täällä ne on erikseen: ei tunneta käsitettä koko perheen hyvinvointi neuvola. :whistle:

Kökömpi homma sitten... :snotty:

Kysäisepä kuitenkin varoiksi. Mahtaakohan se lohduttaa, ettet ole ikuisuuksia äitiysneuvolan asiakkaana? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Jos sinulla on auto käytössäsi, niin voithan pyytää siirtoa toiseen äitiysneuvolaan.

Siis mä en ole ikinä käsittänyt, miksi sen neukkatädin kanssa pitäisi olla joku ylin ystävä ja saada se tietämään kaikki, miehistä, lapsista, menneisyydestä, asumisesta..

Mulle on riittänyt, että hoitaa hommansa, ottaa ne kokeet, kuuntelee sydänäänet jne. antaa neuvoja jos on jotain ongelmia terveydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi kauheeta:
Siis mä en ole ikinä käsittänyt, miksi sen neukkatädin kanssa pitäisi olla joku ylin ystävä ja saada se tietämään kaikki, miehistä, lapsista, menneisyydestä, asumisesta..

Mulle on riittänyt, että hoitaa hommansa, ottaa ne kokeet, kuuntelee sydänäänet jne. antaa neuvoja jos on jotain ongelmia terveydessä.

Neuvolanhan pitäisi myös kyetä auttamaan perhettä laajemminkin, jos on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
en edes odota että mun juttuja terkka muistaisi. Jos haluaa henkilökohtaisempaa tukea niin mielestäni juuri tuo psykologi voisi olla hyvä paikka.

Eihän niitä edes tarvitse muistaa, vaan niitä puhuttuja juttuja pitäisi myös kirjata koneelle. Riittää että kirjaa ne, ja ennen asiakasta kertaa mistä on aiemmin puhuttu, onko ollut huolenaiheita jne.

No on mulki aika erikoisia kokemuksia äitiysneuvolasta ja just eka kerralta.... Yks terkkari oli jotenki pahvin oloinen ja sit se viel kommentoi mun alkkareita, et mukavan pehmeen näköset... kuulosti kauheen kivalta siinä vaiheessa kun se räpläs mun mahaa siinä pöydällä. No lääkärin kommentit tuntu ihan yhtä tökeröltä "oliks tää suunniteltu juttu" ja "onko sun mieski opiskelija kun ajattelin tota taloudellista puolta..." Mä olin ekaa odottaessa gradua ja loppuharjotteluita vaille valmis kasvatustieteen maisteri, enkä todellakaan tuntenut oloani mitenkään keskenkasvuiseksi.

No voi nyt jumapliuta kun sitä ollaan taas herkkiä! Eihän se nyt mitään erikoista ole, että menee sekaisin kaikenmaailman yh:t ja uusperheen äidit ja eronneet, sullakin jo toinen mies kierroksessa. Koettakaa kovettaa se herkkä pintanne älkääkä ottako joka asiasta nokkiinne.

Ei ne terkat tosiaan kaikkea osaa lukea niistä korteista ja muista tiedoista vaikka koneella näkyvät.. Vaihdoin neuvolaa, ja ihmettelin kun uusi täti oli niin nyrpeä mulle kuin olla saattaa. Syy selvisi sitten seuraavassa neuvolassa, kun mieheni tuli mukaan - silloin täti oli niin ällö mukava ja lirkutteli vaikka mitä. Eli siis ekassa neuvolassa kuvitteli että olen yksinäinen teiniäiti joka ei tiedä ehkäisystä mitään, suomeksi sanottuna ja mieli muuttui kun näki järkevän tulevan isän :kieh:

Kyllähän tuo ihan suotavaa olisi että terkka muistaisi asiakkaastaan edes jotain.
Vaikea ottaa tosissaan ihmistä joka ei muista mitään...turhaa ainkin sitten kuunetelee mitään neuvoja senkään jälkeen kun lapsi syntyy.Ei hän ainkaan teidän perheen eduksi osaa mitään sanoa.Voi yleistäen sanoa joitain typeryyksiä,mutta ne eivät välttämättä ole sitten teille hyvä juttu kun hän ei muista edes että sulla on perhe siellä kotona.
Miten mukavaa onkaan mennä ihmisen luo,jonka pitäisi sua muka kuunnella ja auttaa,jos joudut esittäytymään tälle ihmiselle joka kerta uudelleen...

Yhteistyössä