Meidän naapurin talo palaa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuusihenkinen perhe pelastui talopalosta ohikulkijan ansiosta
28.02.2009 21:52

Kuusihenkinen perhe on pelastunut rintamamiestalon palosta Akaan kaupungissa Pirkanmaalla lauantai-iltana.

Sivullinen teki hälytyksen iltayhdeksän jälkeen, minkä jälkeen hän sai hätäkeskuksen päivystäjän ohjeiden mukaisesti pelastettua ihmiset palavasta talosta. Asukkailla ei siinä vaiheessa ollut vielä tietoa palosta.

Rakennuksen sammutustyöt olivat iltakymmenen aikaan vielä täydessä käynnissä.

STT-IS
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meill ois tullut viime viikolla, mutt jouduttiin siirtämään aikaa myöhempään.

Josta tulikin mieleeni, tuleeko siitä paljon sotkua, pitääkö siis suojata huonekaluja tms?

Riippuu varmaan miten likainen piippu on?
Omaa kokemusta ei ole mutta anoppi sanonut että jonkin verran tullut likaa.Ei kai kuitenkaan mitenkään kauheasti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Josta tulikin mieleeni, tuleeko siitä paljon sotkua, pitääkö siis suojata huonekaluja tms?

Ei tule yhtään sotkua. Meidän nuohoojalla on kaiken maailman imurit ym, tekee työnsä todella hyvin, siistii jälkensä, kirjoittaa pienen laskun, juo kahvit ja poistuu :)
 
no mutta entä kun meillä on makuuhuone ihan erillään eteisestä jossa varoitin on, siis 3 "kulman" takana, eli jos makkarissa syttyis niin eihän se eteisen varoitin huomais sitä edes heti??! vai?

olkkari on eteisen vieressä, samoin keittiö, mutta makkari on keittiön takana, pitäiskö makuuhuoneeseenkin ostaa varoitin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meill ois tullut viime viikolla, mutt jouduttiin siirtämään aikaa myöhempään.

Josta tulikin mieleeni, tuleeko siitä paljon sotkua, pitääkö siis suojata huonekaluja tms?

Riippuu varmaan miten likainen piippu on?
Omaa kokemusta ei ole mutta anoppi sanonut että jonkin verran tullut likaa.Ei kai kuitenkaan mitenkään kauheasti.
No se on nuohottu viimeksi vuosi sitten, eli ihan niinkuin pitääkin. Ja kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla mitenkään erityisen likainen.. Eihän sitä toki tiedä, en oo erityisesti mikään asiantuntija. :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja se hysteerikko:
no mutta entä kun meillä on makuuhuone ihan erillään eteisestä jossa varoitin on, siis 3 "kulman" takana, eli jos makkarissa syttyis niin eihän se eteisen varoitin huomais sitä edes heti??! vai?

olkkari on eteisen vieressä, samoin keittiö, mutta makkari on keittiön takana, pitäiskö makuuhuoneeseenkin ostaa varoitin?

Ei kai varoittimiakaan koksaan liikaa ole.


 
Alkuperäinen kirjoittaja se hysteerikko:
no mutta entä kun meillä on makuuhuone ihan erillään eteisestä jossa varoitin on, siis 3 "kulman" takana, eli jos makkarissa syttyis niin eihän se eteisen varoitin huomais sitä edes heti??! vai?

olkkari on eteisen vieressä, samoin keittiö, mutta makkari on keittiön takana, pitäiskö makuuhuoneeseenkin ostaa varoitin?

joo 6? ei tartte edes miettiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja se hysteerikko:
no mutta entä kun meillä on makuuhuone ihan erillään eteisestä jossa varoitin on, siis 3 "kulman" takana, eli jos makkarissa syttyis niin eihän se eteisen varoitin huomais sitä edes heti??! vai?

olkkari on eteisen vieressä, samoin keittiö, mutta makkari on keittiön takana, pitäiskö makuuhuoneeseenkin ostaa varoitin?

Tottakai, suositeltavaahan on, että jokaisessa makuuhuoneessa on myös varoitin. Tuo 1 varoitin per kerros/ 60m2 on määräys eli minimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
http://www.tilannehuone.fi/halytys.php

tuolla akaan kohdalla huutomerkin alla lisäselvitystä

Samat jutut kuin aamulehdessä ja iltasanomassa.



Iltasanomis? Miks perkele en näe,seuraan tuota sivuu useasti päivässä,mut en näe kele

:laugh:

Vissiin silmälääkäriin mentävä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asennus

* Palovaroitin kiinnitetään kattoon korkeimpaan kohtaan, koska savu nousee ensin katonrajaan.
* Varoitin on sijoitettava yli 50 cm:n päähän seinästä, nurkkasta ja kattopalkista.
* Varoitinta ei tule asentaa esimerkiksi tuuletusikkunoiden tai koneellisen ilmanvaihdon tuloaukkojen läheisyyteen.
* Jos valvottavassa tilassa on koneellinen ilmanvaihto, on varoitin sijoitettava enintään 2 m:n päähän jokaisesta poistoilma-aukosta.
* Useampikerroksisessa asunnossa on asennettava joka kerrokseen vähintään yksi palovaroitin.
* Palovaroitinta ei kannata asentaa keittiöön, koska ruoanlaitosta syntyvät käryt voivat aiheuttaa turhan hälytyksen.
* Suositeltavaa on, että jokaisessa makuuhuoneessa ja kaikilla poistumisreiteillä on palovaroitin.
* Yhden palovaroittimen tehokas toiminnallinen alue kattaa noin 60 m².

http://fi.wikipedia.org/wiki/Palovaroitin

 
Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
tuolla akaan kohdalla huutomerkin alla lisäselvitystä

Samat jutut kuin aamulehdessä ja iltasanomassa.



Iltasanomis? Miks perkele en näe,seuraan tuota sivuu useasti päivässä,mut en näe kele

:laugh:

Vissiin silmälääkäriin mentävä

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1659819

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja se hysteerikko:
no mutta entä kun meillä on makuuhuone ihan erillään eteisestä jossa varoitin on, siis 3 "kulman" takana, eli jos makkarissa syttyis niin eihän se eteisen varoitin huomais sitä edes heti??! vai?

olkkari on eteisen vieressä, samoin keittiö, mutta makkari on keittiön takana, pitäiskö makuuhuoneeseenkin ostaa varoitin?

Ei kai varoittimiakaan koksaan liikaa ole.


Ei ole . En kehtaa sanoa mitä myötä niitä on,mut on kuitenkin tarpeeksi

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
tuolla akaan kohdalla huutomerkin alla lisäselvitystä

Samat jutut kuin aamulehdessä ja iltasanomassa.



Iltasanomis? Miks perkele en näe,seuraan tuota sivuu useasti päivässä,mut en näe kele

:laugh:



Ai oliko se tuo.Juu heti maanantaina optikol käytävä

Vissiin silmälääkäriin mentävä

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1659819

 
Meillä kotona on verkkoon kytketyt varoittimet. Vanha rintamamiestalo ja kerroksia kolme, jokaisessa kerroksessa oma, jos yksikin varoitin alkaa huutamaan, huutaa kaikki. Suosittelen kyllä, maksaa vaan n. 50e... Makkarissa tosin on sitten vielä ihan "tavallinen"varoitin...
Ei arvais, että mies on joskus ollut pelastuslaitoksen tehtävissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Olis kauheeta jos koti palais!! :'( :x

Aikaa tästä on nyt jo 7 vuotta. Siellä meni 3 kissaa ja kaikki tavarat mitä oli reilu 20 vuoden aikana matkaan kertynyt.
Meidän kohdalla oli todennäköisesti kyse tuhopoltosta vaikka tekijää ei koskaan tuomittukaan, kun todisteet ei muka riittäneet :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko koira jo saatu kiinni?


Ei: se lähti yhden toisen koiran ja koiranulkoiluttajan perään, ja mun mies yritti saada sitä ulkoiluttajaa tajuamaan että ei se koira ole paha eikä meidän, vaan hädässä ja tuolta talosta joka palaa ja yritti, että jos se ois se ihminen koiransa kanssa saanut sen johdettua meidän koira-aitaukseen sen naapureiden koiran kun ei kiinni anna ottaa. Mutta ei se ohikulkija jotenkin tajunnut, pelkäsi kai niin irrallaan olevaa vauhkoa koiraa, luuli että on meidän koira irrallaan ja sen koira on vaarassa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varoitin:
Meillä kotona on verkkoon kytketyt varoittimet. Vanha rintamamiestalo ja kerroksia kolme, jokaisessa kerroksessa oma, jos yksikin varoitin alkaa huutamaan, huutaa kaikki. Suosittelen kyllä, maksaa vaan n. 50e... Makkarissa tosin on sitten vielä ihan "tavallinen"varoitin...
Ei arvais, että mies on joskus ollut pelastuslaitoksen tehtävissä...

Selvä: onko asentaminen vaikeeta, voiko sen tehdä itse vai tarviiko jonkun alan ammattilaista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niihu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Olis kauheeta jos koti palais!! :'( :x

Aikaa tästä on nyt jo 7 vuotta. Siellä meni 3 kissaa ja kaikki tavarat mitä oli reilu 20 vuoden aikana matkaan kertynyt.
Meidän kohdalla oli todennäköisesti kyse tuhopoltosta vaikka tekijää ei koskaan tuomittukaan, kun todisteet ei muka riittäneet :'(

Miten tuosta pääseee takaisin ylös? Mistä rahat kaikkiin uusiin tavaroihin? Mistä uusi koti jne? Eikö mitään tavaroita voinut enää säästää?
 

Yhteistyössä