Meidän naapurin talo palaa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Voi kerpele. Ja voin sitt samantien sanoa, että jos ikinä koskaan näette naapurin piipusta tulevan vähänkään erikoista savua, menkää ja nopeaan ilmoittamaan asiasta. Voihan se olla, että toi palo on alkanut jostain muualtakin kuin piipusta, mutta jos se piippu on ollut rikki... Tiedättekö mikä morkkis on juuri nyt? :'( Pari iltaa sitten nähtiin ett niiden piipusta tuli tosi omituista ja sankkaa savua, mietittiin että mitäköhän puita ne siell oikein polttaa? Ja nyt se talo palaa tossa koko ajan, paloautoja on koko hemmetin katu täys. Kerpeleen kerpele. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
:hug: Kai naapurit ovat päässeet ulos vahingoittumattomina?

Ilmeisesti, näin mä olin ymmärtävänäni niiden pojan kavereiden puheista kun kävin tuolla kuuntelemassa. Niiden koiraa yritettiin saada kiinni ja meille, mutta se reppana oli ihan vauhkona, ei saatu millään.

Mutta talon tilanne näyttää kyllä ihan hemmetin huonolta, suoraan sanottuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi kerpele. Ja voin sitt samantien sanoa, että jos ikinä koskaan näette naapurin piipusta tulevan vähänkään erikoista savua, menkää ja nopeaan ilmoittamaan asiasta. Voihan se olla, että toi palo on alkanut jostain muualtakin kuin piipusta, mutta jos se piippu on ollut rikki... Tiedättekö mikä morkkis on juuri nyt? :'( Pari iltaa sitten nähtiin ett niiden piipusta tuli tosi omituista ja sankkaa savua, mietittiin että mitäköhän puita ne siell oikein polttaa? Ja nyt se talo palaa tossa koko ajan, paloautoja on koko hemmetin katu täys. Kerpeleen kerpele. |O

Nythän voit osoittaa naapurirakkautta ja majoittaa naapurisi teille.

 

Omakotitalossa tulipalo Akaassa, kuusihenkinen perhe pelastui

28.02. - 21:51 (Luotu: 21:39)

Puurakenteisen omakotitalon yläkerrassa syttyi tulipalo noin kello 21 aikaan Akaassa lauantai-iltana. Päivystävän palomestarin mukaan tulipalo ei aiheuttanut henkilövahinkoja. Palon syttymissyytä tutkitaan.

Kuusihenkinen perhe pelastautui palosta. Sivullinen teki hälytyksen iltayhdeksän jälkeen, minkä jälkeen hän sai hätäkeskuksen päivystäjän ohjeiden mukaisesti pelastettua ihmiset palavasta talosta. Asukkailla ei siinä vaiheessa ollut vielä tietoa palosta.

Rakennuksen sammutustyöt olivat iltakymmenen aikaan vielä täydessä käynnissä.

Aamulehti, STT
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi kerpele. Ja voin sitt samantien sanoa, että jos ikinä koskaan näette naapurin piipusta tulevan vähänkään erikoista savua, menkää ja nopeaan ilmoittamaan asiasta. Voihan se olla, että toi palo on alkanut jostain muualtakin kuin piipusta, mutta jos se piippu on ollut rikki... Tiedättekö mikä morkkis on juuri nyt? :'( Pari iltaa sitten nähtiin ett niiden piipusta tuli tosi omituista ja sankkaa savua, mietittiin että mitäköhän puita ne siell oikein polttaa? Ja nyt se talo palaa tossa koko ajan, paloautoja on koko hemmetin katu täys. Kerpeleen kerpele. |O

Nythän voit osoittaa naapurirakkautta ja majoittaa naapurisi teille.


Noo ei suinkaan kannata, antakaa Neitinasun nyt rauhassa tsättäillä tääll
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Omakotitalossa tulipalo Akaassa, kuusihenkinen perhe pelastui

28.02. - 21:51 (Luotu: 21:39)

Puurakenteisen omakotitalon yläkerrassa syttyi tulipalo noin kello 21 aikaan Akaassa lauantai-iltana. Päivystävän palomestarin mukaan tulipalo ei aiheuttanut henkilövahinkoja. Palon syttymissyytä tutkitaan.

Kuusihenkinen perhe pelastautui palosta. Sivullinen teki hälytyksen iltayhdeksän jälkeen, minkä jälkeen hän sai hätäkeskuksen päivystäjän ohjeiden mukaisesti pelastettua ihmiset palavasta talosta. Asukkailla ei siinä vaiheessa ollut vielä tietoa palosta.

Rakennuksen sammutustyöt olivat iltakymmenen aikaan vielä täydessä käynnissä.

Aamulehti, STT

onko se tää?
 
On se tää. Mies kävi just äsken taas niiden koiran perässä tuolla, reppana yrittää väliin aina kotiin päin mutt ei anna itseään kiinni millään... :/

Ja kyll ne sammutustyöt on yhä käynnissä, väliin aina lyö liekkiä tuolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi kerpele. Ja voin sitt samantien sanoa, että jos ikinä koskaan näette naapurin piipusta tulevan vähänkään erikoista savua, menkää ja nopeaan ilmoittamaan asiasta. Voihan se olla, että toi palo on alkanut jostain muualtakin kuin piipusta, mutta jos se piippu on ollut rikki... Tiedättekö mikä morkkis on juuri nyt? :'( Pari iltaa sitten nähtiin ett niiden piipusta tuli tosi omituista ja sankkaa savua, mietittiin että mitäköhän puita ne siell oikein polttaa? Ja nyt se talo palaa tossa koko ajan, paloautoja on koko hemmetin katu täys. Kerpeleen kerpele. |O

Nythän voit osoittaa naapurirakkautta ja majoittaa naapurisi teille.


Noo ei suinkaan kannata, antakaa Neitinasun nyt rauhassa tsättäillä tääll

Mä en tiedä missä ne tällä hetkellä on. Mitä muuta mä voin tehdä, seistä tuolla paloautojen takana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi kerpele. Ja voin sitt samantien sanoa, että jos ikinä koskaan näette naapurin piipusta tulevan vähänkään erikoista savua, menkää ja nopeaan ilmoittamaan asiasta. Voihan se olla, että toi palo on alkanut jostain muualtakin kuin piipusta, mutta jos se piippu on ollut rikki... Tiedättekö mikä morkkis on juuri nyt? :'( Pari iltaa sitten nähtiin ett niiden piipusta tuli tosi omituista ja sankkaa savua, mietittiin että mitäköhän puita ne siell oikein polttaa? Ja nyt se talo palaa tossa koko ajan, paloautoja on koko hemmetin katu täys. Kerpeleen kerpele. |O

Nythän voit osoittaa naapurirakkautta ja majoittaa naapurisi teille.

Et mitään tällä hetkellä. Tod näköisesti ovat majoittuneet sukulaisiin jne. Mutta jos talo oikein pahoin palanut ja ovat menettäneet omaisuuden, niin tietty jos sulla/teiltä löytyy ylimääräisiä vaatteita,leluja ynnämuuta tarpeellista, niin laita kasaan ja vie heille.

Noo ei suinkaan kannata, antakaa Neitinasun nyt rauhassa tsättäillä tääll

Mä en tiedä missä ne tällä hetkellä on. Mitä muuta mä voin tehdä, seistä tuolla paloautojen takana?

 
Et mitään tällä hetkellä. Tod näköisesti ovat majoittuneet sukulaisiin jne. Mutta jos talo oikein pahoin palanut ja ovat menettäneet omaisuuden, niin tietty jos sulla/teiltä löytyy ylimääräisiä vaatteita,leluja ynnämuuta tarpeellista, niin laita kasaan ja vie heille.

Noo ei suinkaan kannata, antakaa Neitinasun nyt rauhassa tsättäillä tääll
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieniapu:
Et mitään tällä hetkellä. Tod näköisesti ovat majoittuneet sukulaisiin jne. Mutta jos talo oikein pahoin palanut ja ovat menettäneet omaisuuden, niin tietty jos sulla/teiltä löytyy ylimääräisiä vaatteita,leluja ynnämuuta tarpeellista, niin laita kasaan ja vie heille.

Mitähän hemmettiä mää sekoilen näitten tekstien kans...aika mennä nukkumaan
 
:hug: teet sen mitä voit, vaikka sitte palstailisit. ei se tulipalo siitä miksikää muutu seisoit sitte paloautojen takana tai et. Jos ne naapurit tosiaan tarvii yöpaikkaa niin majota ihmeessä. ei se ainakaa tilannetta pahenna. Eikä se sinun vika oo että se tupa sattu kärvähtämään :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Sellainen savu viittaa nokipaloon....

muoks. siis sellainen piipusta tullut sankka musta savu. meidän naapureilla oli nimittäin.

Nokipaloja tehdään ihan tarkoituksellakin; piippujen puhdistusmielessä. Uunia/ takkaa pitäis aina polttaa niin, ettei piippu pääse nokeentumaan kovin eli suurella ja voimakkaalla liekillä.
Nokipalo voi tulla myös "vahingossa", mutta siitä ei ole haittaa jos hormi on ehjä. Näin ei sitten vissiin ollut... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieniapu:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Voi kerpele. Ja voin sitt samantien sanoa, että jos ikinä koskaan näette naapurin piipusta tulevan vähänkään erikoista savua, menkää ja nopeaan ilmoittamaan asiasta. Voihan se olla, että toi palo on alkanut jostain muualtakin kuin piipusta, mutta jos se piippu on ollut rikki... Tiedättekö mikä morkkis on juuri nyt? :'( Pari iltaa sitten nähtiin ett niiden piipusta tuli tosi omituista ja sankkaa savua, mietittiin että mitäköhän puita ne siell oikein polttaa? Ja nyt se talo palaa tossa koko ajan, paloautoja on koko hemmetin katu täys. Kerpeleen kerpele. |O

Nythän voit osoittaa naapurirakkautta ja majoittaa naapurisi teille.

Et mitään tällä hetkellä. Tod näköisesti ovat majoittuneet sukulaisiin jne. Mutta jos talo oikein pahoin palanut ja ovat menettäneet omaisuuden, niin tietty jos sulla/teiltä löytyy ylimääräisiä vaatteita,leluja ynnämuuta tarpeellista, niin laita kasaan ja vie heille.

Sen verran kävin tuolla kattomassa, että epäilen ett pahalta näyttää tuon talon tilanne. Lakanoita ja sellasta meiltä varmaan löytyis. Sitt pitää vaan ottaa selvää, missä ne naapurit majailee tämän jälkeen. Ehkä täällä joku ryhtyy keräämään niille jotain avustusta, otan kyläpäälliköltä selvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Olis kauheeta jos koti palais!! :'( :x

Niin olis. Mä kattelen tässä koko ajan, ja joka kerran kun lieket lyö tuolta katosta (ne ilmeisesti juuri leikkaavat sitä auki )uudelleen ja hetken päästä taas uudelleen mä mietin että siinä menee niiden koti. Ihan hirveetä, oikeasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Sellainen savu viittaa nokipaloon....

muoks. siis sellainen piipusta tullut sankka musta savu. meidän naapureilla oli nimittäin.

Nokipaloja tehdään ihan tarkoituksellakin; piippujen puhdistusmielessä. Uunia/ takkaa pitäis aina polttaa niin, ettei piippu pääse nokeentumaan kovin eli suurella ja voimakkaalla liekillä.
Nokipalo voi tulla myös "vahingossa", mutta siitä ei ole haittaa jos hormi on ehjä. Näin ei sitten vissiin ollut... :(

En ole asiantuntija. Ainakin kahdessa tietämässäni nokipalossa tuli palokunta paikalle, koska oli vaaratilanne.
 
Tuo on mun pahin painajainen, onko tietoa et mitä tuossa uutisessa tarkoitti se että hälytyskeskukseen soittanutta neuvottiin miten hoitaa asukkaat ulos? Mitä siis teki että sai ne pihalle? Eikö ne olleet huomanneet paloa ja olivat siis hereillä tms

Ihan kamalaa, tunnetko kuinka hyvin naapureitasi?
 

Yhteistyössä