Meidän likkojen mekot kuvina (lupasin ne esitellä, ihan oon siis itte tehny) *muoks: uusia ompelukuvia*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja gf:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no:
miten sun kannattaa yrittää ommella mitää jos kerran kirppiksiä kiertelet ja vaatetat lapsesi sieltä löydetyillä vaatteilla niin eikö olis kantsinu etsiä juhlamekot kirpalta eikä alkaa yrittää väsäämään mekkoja,joita ei sitten kuiteskaan saa tehtyä loppuun asti?
Katsos kun aina ei ole kyse kannattamisesta. Itsetehty mekko on helposti kalliimpi kuin kaupasta uutena ostettu saatika sitten kirpparilta. Kyseessä on tekemisen ilo ja harvemmin ompelevalla se on vaihtelua arkisiin askareisiin. Ei kaikki harrastukset ole aina järkeviä tai taloudellista etua tavoittelevia.

Huomionkipea akkahan tuo ap vaan on

Häh..ihme ilkeää kommenttiä täällä. Kateellisiako?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
en oikeen ymmärrä mitä esittelemistä tuollaisissa tavallisissa arkimekoissa on?ei ne oo edes juhlavan näköiset...

:laugh: No sitä esittelemistä, että mä olen tehnyt ne ihan itse. Ja se on kuule paljon se B)

Mä olen sitä mieltä, että jos mä nyt olen iloinen siitä että sain tytöille tehty ihan itse mekot ja haluan niitä esitellä, niin mä teen sen. Vaikkakin siis mekot ei nyt sitten ole jonkun mielestä riittävän juhlalliset esiteltäviksi :D

Taito innostua ja iloita on hieno taito. jotkut on niin nyrpeitä, etteivät tajua sitä ideaa. Itse kyllä tajuan. Älä anna ilosi mennä pilalle moisten nirppojen takia.

Miekin kerran innostuin tekemään itselleni vaatteita ja tein parit housut ja hupparit. Huppareissa oli niiiiiin ylipitkät hihat ja housut pysyi ylhäällä jollain hakaneula-viritelmällä, mutta käytin niitä koulussa ja kotona ja olin ylpeä!
Ja ne jotka ei tykkää noista mekoista, niin eipä tarvii omille lapsille niitä laittaa päälle :headwall: joten miks pitää morkata???

Ja chef: mie tykkään susta ja todellakin sun asenteesta B) (ja mekoista)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mun mielestä on hiton hienot hameet ja mekot. :D Mä tykkään susta chef ja varsinkin sun ihanasta asenteesta, mä musertuisin ikiajoiksi jos joku täällä kommentoisi tohon tyyliin mun tekemiäni mekkoja. :| Sä olet hyvä äiti ja ihan mahdottoman mukava ihminen. :hug:
Mä peesailen tätä. Chefin juttuja on mukava lueskella kun hän on välillä jotenkin niin herttaisen uusavuton. Tämä ei siis pahalla vaan pelkästään hyvällä.
Omatekemät vaatteet merkitsevät eniten tekijälleen ja monille muille ne ovat melko yhdentekeviä. Itsekin olen tehnyt lapsille joitain vaatteita ja tiedän tunteen kun omasta mielestään onnistuu.
Tuon pienimmän mekon minä olisin kantannut helmasta mutta kyllä tuo saumurireunakin menee :)

Komps...ja voi miten tuo vanhin oli onnellinen kun sai kertoa koulussa, että mekko on äidin tekemä :heart:

Anopin kanssa kun juteltiin nin hänkin sanoi, että muistaa miten hänen esikoisensa oli myöskin niiiiin onnellinen, kun äiti oli tehnyt hälle mekon. Jotta mä todennäköisesti kyllä ompelen jonkun mekon vielä uudestaankin, koska se selvästi merkitsi tuolle likalle todella paljon :)

Ja hienoa, että PP innostui myös ompelusta...mehän voidaan aloittaa yhdessä ompeluharrastus :laugh:

Uskomaton ketju. Täytyy sanoa, että elämä on varmaan monilla kurjaa, kun ainoastaan silloin kun _todella osaa_ saisi tehdä jotain. Tai se, että mitään _ei niin täydellistä_ ei saisi julkisesti käyttää. Relatkaa jo toki.

Oikeasti ihan lehdistössä on todettu, että kotikutoinen on muotia. Jos porukka ostaa kaupasta ihan järkyttävän näköisiä "käsintehdynnäköisiä" luomuksia halpakaupoistakin, niin mitä ihmeen eroa siinä on, jos sen kotikutoisen tekee itse. Ihan samassa "design"-luokassa ne minusta ovat.

Joskus voi hullutellakin ja enemmän minusta käsintehdessä on se tekemisen ja luomisen ilo. Joskus tulee parempaa, joskus hirveätä, mutta vain tekemällä oppii.

Tuntuu kuin mistään ei saisi iloita. Toinen onnistunut tekemään kivat mekot ja toiset kitisee....Varsinkin pukeutuminen ja ruoka tuntuu olevan monille todella vakava asia.
Mä katsoin tänä aamuna naisen kivityksen joten suusta voi tulla vaikka mitä nyt....
Niin, että huomenta vain kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Tuntuu kuin mistään ei saisi iloita. Toinen onnistunut tekemään kivat mekot ja toiset kitisee....Varsinkin pukeutuminen ja ruoka tuntuu olevan monille todella vakava asia.
Mä katsoin tänä aamuna naisen kivityksen joten suusta voi tulla vaikka mitä nyt....

:o :(

Mitä ihmettä voi semmosen ihmisen mielessä olla kun tietää mitä se sisältää ja siltikin menee katsomaan sen :o kyllä saa olla pölö ihminen semmonen....

Mitä ihmettä voi semmosen ihmisen mielessä olla kun tietää mitä se sisältää ja siltikin menee katsomaan sen :o kyllä saa olla pölö ihminen semmonen....

Mä tuossa pohdinkin jo, että tuommosia ei kannata mennä katsotaan. Siitä kun tulee niin kuvottava olo.

Joskin toisaalta, silloin tällöin on periaatteessa ihan hyvä nähdä myös jotain oikeasti pahaa. Tämän avulla muistaa, että vaikka siitä ei puhuta, eikä sitä livenä näe, sitä kuitenkin on olemassa :|

Ohoh. Onpa tästä aiheesta saatu pitkät keskustelut :o

Mekot on silti hienot, mä en mielipidettäni muuta. Ja kangas B) Mä innostun harvoin tekemään itse, mutta aika ajoin innostus iskee. Taidot tehdä on vähän niin ja näin, mutta se tekemisen ja luomisen fiilis on ihana.

Mä tuossa pohdinkin jo, että tuommosia ei kannata mennä katsotaan. Siitä kun tulee niin kuvottava olo.

Joskin toisaalta, silloin tällöin on periaatteessa ihan hyvä nähdä myös jotain oikeasti pahaa. Tämän avulla muistaa, että vaikka siitä ei puhuta, eikä sitä livenä näe, sitä kuitenkin on olemassa :|

Mun mies katsoi sen mun henkisenä turvana ja ainut asia mitä sano leffan loputtua oli, että sairasta....se nimittäin on sairasta....

Edelleenkin hehkutukseni takana ;)! Mikä kumma tässä suomalaisessa kulttuurissa on, kun ei voi mennä urheilemaan, jos ei ole valmiiksi timmi ja taitava, ei saa innostua tai esitellä mitään ellei aloita sanoilla:"Tämä nyt on vain tällainen surkea tekele" tms. millä varmistaa jo valmiiksi, ettei luulla "ylpeäksi tai huomionhakuiseksi". Kehuakaan ei saa liikaa, ettei vain mene överiksi eikä olla liian surullinen vaikkapa ihmissuhteen menetyksestä, ettei ole heti "läheisriippuvainen".

pointtini on se, että harmittaa kulttuurissamme nämä "Puhuminen on hopeaa, vaikeneminen on kultaa", "Itku pitkästä ilosta" YM. Ym. Lannistamislauseet. Ei siis saa innostua eikä iloita, vaan "kell' onni on se onnen kätkeköön". Tylsää!

miksi ihminen ei saa innostua vaikka jousiammunnasta ja hehkuttaa sitä, tai savitöistä ja laittaa täällä näytille ensimmäisen arvokkaan työnsä??? Täällä kuitenkin on sallittua sivutolkulla haukkua puolisoita ja lapsia - existä ja anopeista puhumattakaan, miksei sitten iloisia ja kepeitä juttuja?

mielipiteitä ja vinkkejä voi sanoa - rakentavassa hengessä, mutta nuo muut heijastavat enemmän kulttuurimme raskasta puolta. Onhan kulttuurissamme paljon hyvää ja sen tuomissa arvoissa säilytettävää vaikka kuinka ja paljon, mutta tämä latistaminen ja häpeäkulttuuri joutaisi jo romukoppaan, koska se heijastuu taas lapsiimmekin. Kannattaa innostua, uskaltaa, olla luova ja mukavalla tavalla kritiikitön. Sillä tavalla sitä uutta syntyy :).

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakettu:
OT
Eräs ystävä teki ulkomaalaisen ohjeen mukaan mekkoa ja siinä neuvottiin kääntämään helma liiman avulla ja ompelemaan sitten. Ihan oikeastiko niin tehdään?

Ei niin mitään hajua :laugh:

Mä itseasiassa ompelin tuon esikon mekon helmasta puolet, mutta sitten loppui lanka...ja kun katsoin sitä työnjälkeä, niin se oli ihan mutkalla se kangas. Eli ei se ainakaan niin helppoa ole, kuin mitä "elokuvissa".

Mä osaan kyllä ommella verhon käänteen, mutta kun tuo kangas on tolleen pyöreä, niin se ei taitu kauniisti.

Purin sen sitten pois.

Vähän sama juttu vauvan liivimekon noissa ylälärpäkkeissä joissa on nepit...se kangas on ihan tönkkö eikä ne kääntyneet kauniisti pyöreinä, vaan niistä tuli suipot. Mutta ihan hyvät ne on itsetekemiksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Psykologi vielä:
Kannattaa innostua, uskaltaa, olla luova ja mukavalla tavalla kritiikitön. Sillä tavalla sitä uutta syntyy :).

Naurettavinta tässä on, että noinhan me suhtaudumme lastemme tekemisiin. Innostamme, kehumme ja kannustamme. Mikä saa meidän kohtelemaan aikuisia aivan päinvastaisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Kannattaa innostua, uskaltaa, olla luova ja mukavalla tavalla kritiikitön. Sillä tavalla sitä uutta syntyy :).

Naurettavinta tässä on, että noinhan me suhtaudumme lastemme tekemisiin. Innostamme, kehumme ja kannustamme. Mikä saa meidän kohtelemaan aikuisia aivan päinvastaisesti?

Koska aikuisuus on vakavaa ja erehtyä ei saa kun ollaan vakavia aikuisia.

Mitä ihmettä täällä mollataan?? :o Aivan ihanat mekot! :flower: Tosi hienoa, että joku vielä tekee käsitöitä ja vaatettaa lapsensa itse tehdyillä vaatteilla. Mä en osaa tehdä mitään itse, verhon käänteetkin vien ompelijalle :ashamed: Jatka ihmeessä vaatteiden tekemistä, suloisia nuo tytöt! :heart:

Edelleenkin hehkutukseni takana ;)! Mikä kumma tässä suomalaisessa kulttuurissa on, kun ei voi mennä urheilemaan, jos ei ole valmiiksi timmi ja taitava, ei saa innostua tai esitellä mitään ellei aloita sanoilla:"Tämä nyt on vain tällainen surkea tekele" tms. millä varmistaa jo valmiiksi, ettei luulla "ylpeäksi tai huomionhakuiseksi". Kehuakaan ei saa liikaa, ettei vain mene överiksi eikä olla liian surullinen vaikkapa ihmissuhteen menetyksestä, ettei ole heti "läheisriippuvainen".

pointtini on se, että harmittaa kulttuurissamme nämä "Puhuminen on hopeaa, vaikeneminen on kultaa", "Itku pitkästä ilosta" YM. Ym. Lannistamislauseet. Ei siis saa innostua eikä iloita, vaan "kell' onni on se onnen kätkeköön". Tylsää!

miksi ihminen ei saa innostua vaikka jousiammunnasta ja hehkuttaa sitä, tai savitöistä ja laittaa täällä näytille ensimmäisen arvokkaan työnsä??? Täällä kuitenkin on sallittua sivutolkulla haukkua puolisoita ja lapsia - existä ja anopeista puhumattakaan, miksei sitten iloisia ja kepeitä juttuja?

mielipiteitä ja vinkkejä voi sanoa - rakentavassa hengessä, mutta nuo muut heijastavat enemmän kulttuurimme raskasta puolta. Onhan kulttuurissamme paljon hyvää ja sen tuomissa arvoissa säilytettävää vaikka kuinka ja paljon, mutta tämä latistaminen ja häpeäkulttuuri joutaisi jo romukoppaan, koska se heijastuu taas lapsiimmekin. Kannattaa innostua, uskaltaa, olla luova ja mukavalla tavalla kritiikitön. Sillä tavalla sitä uutta syntyy :).

Peesi tähän :flower:

Yhteistyössä