Meidän likkojen mekot kuvina (lupasin ne esitellä, ihan oon siis itte tehny) *muoks: uusia ompelukuvia*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
en oikeen ymmärrä mitä esittelemistä tuollaisissa tavallisissa arkimekoissa on?ei ne oo edes juhlavan näköiset...

:laugh: No sitä esittelemistä, että mä olen tehnyt ne ihan itse. Ja se on kuule paljon se B)

Mä olen sitä mieltä, että jos mä nyt olen iloinen siitä että sain tytöille tehty ihan itse mekot ja haluan niitä esitellä, niin mä teen sen. Vaikkakin siis mekot ei nyt sitten ole jonkun mielestä riittävän juhlalliset esiteltäviksi :D

no eikö muksut esitelly niitä jo juhlissa???kai kehuit siellä...mut miksi ihmeessä tääl ketää kiinnostaa miten joku on ommellu tytöilleen mekot,tai miten yleensäkkään jaksat kertoilla täällä jotakin noin tylsää

No, ihmisethän kertoo täällä mitä haluaa ja vähän kaikenlaisista aiheista. Ja sun tehtävä on sitte olla avaamatta niitä aloituksia joista et oo kiinnostunu, tampio. Ihme känisemistä taas.
Ja toi toinen kuva isoimman tytön mekosta antaa tosiaan edustavamman kuvan. Hauskaa kun tytöillä on samismekot
:) :)

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
en oikeen ymmärrä mitä esittelemistä tuollaisissa tavallisissa arkimekoissa on?ei ne oo edes juhlavan näköiset...

:laugh: No sitä esittelemistä, että mä olen tehnyt ne ihan itse. Ja se on kuule paljon se B)

Mä olen sitä mieltä, että jos mä nyt olen iloinen siitä että sain tytöille tehty ihan itse mekot ja haluan niitä esitellä, niin mä teen sen. Vaikkakin siis mekot ei nyt sitten ole jonkun mielestä riittävän juhlalliset esiteltäviksi :D

no eikö muksut esitelly niitä jo juhlissa???kai kehuit siellä...mut miksi ihmeessä tääl ketää kiinnostaa miten joku on ommellu tytöilleen mekot,tai miten yleensäkkään jaksat kertoilla täällä jotakin noin tylsää

No, ihmisethän kertoo täällä mitä haluaa ja vähän kaikenlaisista aiheista. Ja sun tehtävä on sitte olla avaamatta niitä aloituksia joista et oo kiinnostunu, tampio. Ihme känisemistä taas.
Ja toi toinen kuva isoimman tytön mekosta antaa tosiaan edustavamman kuvan. Hauskaa kun tytöillä on samismekot

Mä olen jo pitkään halunnut likoille samasta kankaasta erilaiset mekot ja koska noita lapsia on 3 ja isoimmalla on ikäero pienempiin aika iso niin niiden löytäminen ei ole tuottanut tulosta.

Mutta nyt mun haave on sitten toteutettu :)

Chef, hienot mekot! Tiedän, että negakommentit ei sua saa latistettua ei ruoanlaitossa eikä ompelussa. Se joka tekee, tekee ja tekee siitä tulee vielä joku päivä tosi hyvä oli kyse sitten vaikka just ruoanlaitosta tai ompelusta.
Mestaritkin on joskus aloittaneet ja nää mollaajat ei ole sitä tehnyt koskaan joten he eivät tule sitä saavuttamaankaan. Sitä paitsi luulen, että heidän ilkeytensä kumpuaa kateudesta kun sulla on Hobby Hallin ompelukone :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Chef, hienot mekot! Tiedän, että negakommentit ei sua saa latistettua ei ruoanlaitossa eikä ompelussa. Se joka tekee, tekee ja tekee siitä tulee vielä joku päivä tosi hyvä oli kyse sitten vaikka just ruoanlaitosta tai ompelusta.
Mestaritkin on joskus aloittaneet ja nää mollaajat ei ole sitä tehnyt koskaan joten he eivät tule sitä saavuttamaankaan. Sitä paitsi luulen, että heidän ilkeytensä kumpuaa kateudesta kun sulla on Hobby Hallin ompelukone :xmas:

Jo...johtuu tosiaan varmaan mun Hobby Hallin osamaksuompelukoneesta, joka on jo 10v vanha :D

Mä nykyään jo jonkinverran osaan kokata. En mä mitään ihmeellisyyksiä tee ja muutama päivä sitten söin niin maan saakelin sitkeetä kanaa (ylikypsää?) mutta kyllä meillä tosiaan on tänä päivänä monipuolisempaa ja jopa parempaa ruokaa kuin vielä lokaluussa -09 kun en vielä kauhanvarteen tarttunut edes pakon edessä :saint:

Hienot mekot.. :)

Sulla on kyllä ihana asenne, tuollainen asenne tässä maailmassa tarviikin olla, pää pystyssä vaan, mutta varo ettei sada nokkaan.. :D :hug:

Munkin alkoi tehdä mieli ommella, vaikka tosiaan en osaa edes oikeen suoraa ommella. Josko sais anopilta lainaan ompelukoneen ja koittaisi, ties kuinka hienoja tekeleitä alkais tulla.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Hienot mekot.. :)

Sulla on kyllä ihana asenne, tuollainen asenne tässä maailmassa tarviikin olla, pää pystyssä vaan, mutta varo ettei sada nokkaan.. :D :hug:

Munkin alkoi tehdä mieli ommella, vaikka tosiaan en osaa edes oikeen suoraa ommella. Josko sais anopilta lainaan ompelukoneen ja koittaisi, ties kuinka hienoja tekeleitä alkais tulla.. ;)

Ei pääse nokka kastumaan koska kyllähän mä nyt sen itsekin tajuan, että ei nuo ihan ompelijan työltä näytä. Kangas on leikattu vinoon, yksikään sauma ei ole suora, olen joutunut korjailemaan noita moneen otteeseen jne. jne.

Mutta ihan sama vaikka ne ei ole priimaa. Pointti kun tässä on se, että ne on riittävän hyviä mulle. Parempaan oisin ehkä jopa pystynyt jos oisin jaksanut keskittyä, mutta mä tosiaan olen sellainen "vähän sinnepäin" ihminen joten nää riittää mulle :D

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Alkuperäinen kirjoittaja Psykologi vielä:
Kannattaa innostua, uskaltaa, olla luova ja mukavalla tavalla kritiikitön. Sillä tavalla sitä uutta syntyy :).

Naurettavinta tässä on, että noinhan me suhtaudumme lastemme tekemisiin. Innostamme, kehumme ja kannustamme. Mikä saa meidän kohtelemaan aikuisia aivan päinvastaisesti?

Koska aikuisuus on vakavaa ja erehtyä ei saa kun ollaan vakavia aikuisia.

Juuri näin ja aikuisille leikittely ja innostuminen ei ole sallittua (kuin humalassa näin kärjistäen ). Lapsille olemme onneksi ja toivottavasti armeliaampia, mutta aikuinen on oltava ikäänkuin "valmis" ja vakaa. Salaa kadehditaan ja ihaillaan niitä, jotka uskaltavat toteuttaa haaveitaan, mutta äkkiä se kääntyy kateudeksi. Kateus olisi ok, jos se johtaisi siihen, että itsekin uskaltaisi, mutta monilla se jää vain siihen. Kaikkien pitäisi olla tasapäisiä eikä erottua saa. Itse olen yrittänyt uskaltaa aikuisiälläkin tehdä juuri niitä asioita, joita haluan - taidoista riippumatta - ja sitten ammatissa painottaa omaa tietotaitoa. Eli vapaa-ajallaanhan ja monissa töissäkin voi luoda uutta, oivaltaa asioita, innostua yksin ja yhdessä ja viis veisata niistä, jotka eivät itse tätä - vielä - ole uskaltaneet oivaltaa :).

Alkuperäinen kirjoittaja Psykologi vielä:
Edelleenkin hehkutukseni takana ;)! Mikä kumma tässä suomalaisessa kulttuurissa on, kun ei voi mennä urheilemaan, jos ei ole valmiiksi timmi ja taitava, ei saa innostua tai esitellä mitään ellei aloita sanoilla:"Tämä nyt on vain tällainen surkea tekele" tms. millä varmistaa jo valmiiksi, ettei luulla "ylpeäksi tai huomionhakuiseksi". Kehuakaan ei saa liikaa, ettei vain mene överiksi eikä olla liian surullinen vaikkapa ihmissuhteen menetyksestä, ettei ole heti "läheisriippuvainen".

pointtini on se, että harmittaa kulttuurissamme nämä "Puhuminen on hopeaa, vaikeneminen on kultaa", "Itku pitkästä ilosta" YM. Ym. Lannistamislauseet. Ei siis saa innostua eikä iloita, vaan "kell' onni on se onnen kätkeköön". Tylsää!

miksi ihminen ei saa innostua vaikka jousiammunnasta ja hehkuttaa sitä, tai savitöistä ja laittaa täällä näytille ensimmäisen arvokkaan työnsä??? Täällä kuitenkin on sallittua sivutolkulla haukkua puolisoita ja lapsia - existä ja anopeista puhumattakaan, miksei sitten iloisia ja kepeitä juttuja?

mielipiteitä ja vinkkejä voi sanoa - rakentavassa hengessä, mutta nuo muut heijastavat enemmän kulttuurimme raskasta puolta. Onhan kulttuurissamme paljon hyvää ja sen tuomissa arvoissa säilytettävää vaikka kuinka ja paljon, mutta tämä latistaminen ja häpeäkulttuuri joutaisi jo romukoppaan, koska se heijastuu taas lapsiimmekin. Kannattaa innostua, uskaltaa, olla luova ja mukavalla tavalla kritiikitön. Sillä tavalla sitä uutta syntyy :).

Olen itse ihmetellyt samaa. Itse olen innostunut eri asioista ja saanut siitä hirveästi negatiivista palautetta. En ole keksinyt syyksi mitään muuta kuin, että k.o henkilöt kieltävät itseltä innostumisen ja "leikkimisen" ja koska ovat itseltään sen kieltäneet eivät kestä innostumista ja iloa muilla.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Hienot mekot ja ihana kangas :)

Kunpa sitä itsekin osaisi ommella jotain, mutta en osaa edes lankaa laittaa oikein ompelukoneeseen :ashamed:

Ompelukoneen lanka on helppo, mutta saumuri :x

Toisaalta kun sen riittävän monta kertaa tekee, niin sen osaa lopulta jo ilman ohjeita. Multa meni ne langat about 15 min välein poikki tms. jotta jouduin aikast tiheään niitä laittamaan. Alkuun se oli yhtä kirosanaa, mutta nyt se jos sujuu :D

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:

Niinpä...ja tuntuu vastauksien määrästä, että monia kiinnostaa. :)

Ei pääse nokka kastumaan koska kyllähän mä nyt sen itsekin tajuan, että ei nuo ihan ompelijan työltä näytä. Kangas on leikattu vinoon, yksikään sauma ei ole suora, olen joutunut korjailemaan noita moneen otteeseen jne. jne.

Mutta ihan sama vaikka ne ei ole priimaa. Pointti kun tässä on se, että ne on riittävän hyviä mulle. Parempaan oisin ehkä jopa pystynyt jos oisin jaksanut keskittyä, mutta mä tosiaan olen sellainen "vähän sinnepäin" ihminen joten nää riittää mulle :D

Emmä meinannukkaa et sä ylpistyisit liikaa.. Kunhan heitin.. :)

Juuri tuosta sun pointista moni varmasti pitää, ninkuin minäkin ja kuten olet huomannut, se myös ärsyttää monia kun eivät saakkaan sun mieltä harmistumaan ja sua provosoitua, koska sulla on niin hyvä itsetunto.

joka tapauksessa mä tykkäsin noista mekoista ja mun mielestä itse tehty on aina itse tehty ja saa vähän siltä näyttääkin. Ei luulis toisten pyllyjä kaivelevan mitä kullakin päällä on tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Ja hienoa, että PP innostui myös ompelusta...mehän voidaan aloittaa yhdessä ompeluharrastus :laugh:

Joo. :D Ompeluseurat. :D Mut kun ne ompelukoneet... :headwall: Mä en tule toimeen niiden kanssa. :o :'(

Ne kyllä alkaa vähän tottelemaan kun niitä tarpeeksi polkee jalalla. Ei ne vissiin koskaan tee ihan niin kun on suunnitellut, mutta sinnepäin kuitenkin :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vdy:
millä sivulla ne uudet kuvat kun ei kiinosta koko ketjus katsella................???????????????+++ nii

:laugh: En kerro...kyllä sun pitää nyt vaan koko mun ei-kiinnostava ketju läpi käydä, jos meinaat kuvat nähdä ;)

mä en enää ikinä neuvo sua sitte kokki-asioissa! vaikka ethän sä enää kysele, taidat olla kuihiksella?

Ja hienoa, että PP innostui myös ompelusta...mehän voidaan aloittaa yhdessä ompeluharrastus :laugh:

Joo. :D Ompeluseurat. :D Mut kun ne ompelukoneet... :headwall: Mä en tule toimeen niiden kanssa. :o :'(

Ne kyllä alkaa vähän tottelemaan kun niitä tarpeeksi polkee jalalla. Ei ne vissiin koskaan tee ihan niin kun on suunnitellut, mutta sinnepäin kuitenkin :saint:

Mä en tosta mun koneesta jotenkin onnistu saamaan sitä alalankaa tottelemaan. :ashamed: Se ompelee muutaman piston ja sitten se menee jotenkin hullusti. :|

millä sivulla ne uudet kuvat kun ei kiinosta koko ketjus katsella................???????????????+++ nii

:laugh: En kerro...kyllä sun pitää nyt vaan koko mun ei-kiinnostava ketju läpi käydä, jos meinaat kuvat nähdä ;)

mä en enää ikinä neuvo sua sitte kokki-asioissa! vaikka ethän sä enää kysele, taidat olla kuihiksella?

Mä en enää juurikaan kysele, koska mä jo vähän osaan :D En paljoa, mutta vähän :p

Mä en tosta mun koneesta jotenkin onnistu saamaan sitä alalankaa tottelemaan. :ashamed: Se ompelee muutaman piston ja sitten se menee jotenkin hullusti. :|

Anopin koneen alalanka ei totellut, mutta johtui siitä, että olin puolannut sen langan väärin :ashamed: :laugh:

SIIS APUA MITÄ SAKKIA!!!!!!!Hienot on mekot :) Mutta nuo sun saamat kommentit,liian pienet kengät ym.. Voi luoja!Ei oo palstailu muuttunu yhtään.Kaikenmaailman keskenkasvuset tekopyhät mammat kirjottaa näitä kommentteja.Mua alko ärsyttää sun puolesta :/ Ihana et jaksat ite olla reipas :)

Yhteistyössä