Mea vai Meea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
Mielipiteitä. Tyttärelle nimivaihtoehtona olisi etunimeksi Meea, eli lausutaan Meea. Onko kirjoitusasu silloin Mea vai Meea?

voihan sen kirjoittaa kuten haluaa ja myös lausua. meidän tytön nimi Neea ja lausutaan ja kirjoitetaan myös noin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ei kumpikaan. Hölmö nimi.

ite oot. =)

Vastataan ihan kysymykseen eli mun mielestä Mea ja lausutaan sitte Meea. Jotenki vaan yhdellä eellä on "nätimpi"..

Niin oonkin. Mutta sanopa Meea ääneen, ei saa selvää. Eikö Miia ois parempi! Tai Lea, tai Leea tai mikä muu vaan kuin mea. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Univalo:
Mea ja sanotaan Meea, just siksi koska Mea on kirjoitettuna nätimpi =) ja nätti nimi on :flower:

Miten niin nätimpi tommonen hölmö MEA. Olis nyt sitten edes 2 eetä, ei ois ihan niin typerä.

En tiedä miks on nätimpi, mut en vaan tykkää lyhyissä nimissä kaksoisvokaaleista peräkkäin...
Ja komppaan jotain joka sano, että ite oot HÖLMÖ :kieh: :D

Ei mielipiteistä saa tapella... eihän? :xmas:

Mä tykkään, että kirjotetaan niinku lausutaan, eli tässä tapauksessa kirjotusasuksi tulisi Meea....ehkä tästä syystä meillä tyttö on Aada eikä Ada, vaikka sukunimeen jälkimmäinenkin passais vallan mainiosti :)

Meea on kirjoitusasultaan suomalaisempi. Ehkä myös kätevämpi käytössä. Ei tarvitse aina nimeään sanoessaan ilmoittaa kirjoitusasua (Nimeni on Meea, kirjoitetaan yhdellä ee:llä).

Mea ja sanotaan Meea, just siksi koska Mea on kirjoitettuna nätimpi =) ja nätti nimi on :flower:

Miten niin nätimpi tommonen hölmö MEA. Olis nyt sitten edes 2 eetä, ei ois ihan niin typerä.

En tiedä miks on nätimpi, mut en vaan tykkää lyhyissä nimissä kaksoisvokaaleista peräkkäin...
Ja komppaan jotain joka sano, että ite oot HÖLMÖ :kieh: :D

Ei mielipiteistä saa tapella... eihän? :xmas:

Saapas, ja enpäs oo! :D

Anteeksi nyt kaikilta Meeojen äideiltä. Ei makuasioista sais kiistellä.

Kahdella mun mielestä,itse en tykkää näistä missä vain yksi kirjain vaikka se sanottaisiin kahdella ja meillä molemmilla on niin että on tuo kaksi siinä..silti monet sanoo tyttöjä meilläkin yhdellä eellä ja se ottaa päähän :headwall:

Mun mielestä sillain kirjotetaan, millain lausutaankin kun suomessa ollaan ja elelllään. Ulkomaalaiset ja ulkomailla asuvat sitten nimetköön miten huvittaa, mutta sitten ei saa vetää herneitä nenään kun joku ei osaakaan kirjoittaa tai lausua. Mua ärsyttää suunnattomasti yksi perhe, joka on tarjoituksella antanut lapsille mahdollisimman vaikeasti lausuttavat ja kirjoitettavat nimet ja hermostuvat sitten, kun joku ei tiedä, et sanotaan eri tavalla kuin kirjoitetaan tai päin vastoin. Heidän lastensa nimistä tavallisin on Tea, ja jos sen erehtyy sanomaan Tea, voi että sitä huutoa. Järjetöntä.

Yhteistyössä