ME PIISKAAJAT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä tää tästä saattaa vielä juhlaksikin muuttua. Ainakin toivon niin!
Tänään on ollut jo astetta parempi päivä. Nyt viikonlopun koitan vain ottaa iisisti ja lepäillä! Tänään oli lääkekuurissa taukopäivä. Huomenna otetaan taas 2 tabua ja taas päivän tauko, jonka jälkeen sitten taas maanantaina otetaan 2 tabua. PElkäämpä vaan vähän, että vielä sunnuntain lattaritkin olis paree jättää väliin, jos mielee parantua joskus. :headwall: :headwall: Kaippa tää tästä joskus paranee ja pääsee taas kiinni kuntoiluun ja painonpudotukseen... =)

Heissan!

En sitten viittinyt aamulla käydä vaa'alla. Yritän käydä harvemmin jos sillai tulisi paremmin tuloksia kuin joka aamu kävisi. Muuten sitä olisin kysynyt että kumpi on pahempi, se että syöt kerralla karkkia ison pussillisen vaiko se että otat pieniä määriä vaikka joka toinen päivä, ihan muutaman kerrallaan? Kiinnostaisi tietää. Tää mun liikunta on ollut jumissa tällä viikolla, mitenköhän saisi itteeni innostusta että lähtisin tuonne sauvailee kun ei yhtään ole huvitusta, ainakaan joka päivä. Tiistaina kävin siellä kuntosalilla ja parina päivänä tehnyt pienen lenkin ilman sauvoja (pakolliset).

Tänä aamuna vaaka näytti 89,2kg. Ihan hyvin ku ottaa huomioon kuin paljon herkkuja oon syöny. Ja en oo käyny ku kaks kertaa lyhyellä kävelyllä. Vieläki kipeytyy tuo leikkaushaava sen verran ettei viiti pitkiä lenkkejä tehä. Hiljaa hyvä tulee, toivottavasti.

Pitää yrittää ens viikolla alkaa pitämään tuota ruokapäiväkirjaa. Huomenna lähtään käymään näyttään mummolassa vauvaa ja sit anoppilaan joten tietäähän tuon että syö taas ihan mitä sattuu..

Oon kyllä päättäny että vaikka laihiksen alotan niin yks päivä viikossa on herkku päivä.En kykene kokonaan iteltä kieltämään herkkuja ja jos sen teen niin tiedän repsahtavani. Niin ainaki on aina ennen käynyt. Ja saapahan elimistön aineenvaihduntakin shokkihoitoa joten ei oo säästöliekillä koko aikaa.. Mää uskon tähän teoriaan :D

Huomenta!

Käväisin vaa'alla tossa ennen aamupalaa ja kuinkas ollakaan niin se kilo mikä tuli synttäreistä niin on pudonnut tämän viikon aikana, jes! Ihan huomaamatta. En ole enää rampannut joka aamu puntarilla, menee vaan iteltäni hermot jos ei mitään tapahdu, viikossa sen sitten huomaa jos jotain on pudonnut tai ei. Muuten ei ole tapahtunut mitään radikaalista muutosta että olisi lähtenyt laskuun toi paino mutta eiköhän sekin tapahdu pikku hiljaa. Odottelen että tulisi vähän parempi ilma että viitsisin tonne ulos lähteä sauvojen kanssa. Tilasin itelleni uuden ulkoilutakin, vähän reilumman niin menee aika kauan sitten vaikka paino tosta putoaisikin lisää. Se pitää ainaskin vettä että jos sitten saisi ittensä tonne sateeseen lenkille mutta nyt en viitti lähteä kastumaan. Kaikille muille tsemppiä laihdutukseen!

Tossullinille sanoisin että pienet määrät vaikka joka päivä on minun mielestä parempi vaihtoehto, kuin pussillinen päivässä. Koska usein se pussillinen menee sitten useampana päivänä viikossa, ainakin minulla :whistle: . Ja mulla esiintyy edelleen sitä makean väkisin syöntiä :o . Hitsi, ongelmat ne on minullakin. Noh, ei tänään tullut syötyä kuin 40g Geisha, enempää ei mennyt alas :x

no, minulla tuo karkin syönti on sellasta että 1-2 kertaa viikossa syön karkkia/jäätelöä mutta vähän kerrallaan vain koska en halua että elimistöni enää tottuu liikaa makeaan.. ja se pieni määrä riittää ja jos syön liikaa niin tulee ällö olo.. ottaen huomioon että ennen söin ihan kauheita määriä herkkuja eli kannattaa yrittää että syö vain vähän =)

Tere!

Niin, olen sen itekin huomannut etten enää pysty saamaan isoja annoksia karkkeja sisuksiin kun rupeaa tekee ällöä, muutaman karkin syön ja se jää sitten siihen. Mä tässä suunnittelen lenkille lähtöä mutta ekaksi varmaan tarttee käydä Siwassa hakemassa maitoo ja muutakin ja sitten lenkille.

Mutta ei pahasti =)

Onneksi aloin laskemaan niitä kaloreita niin on helpompi pysyä kärryillä vieläkö on vara jotain syödä =) Yllättävän paljon saakin tohon 1500 kaloriin syödä kun syö vähän kerrallaan.

Jopa herkutteluakin mahtuu. Katsotaan mikä on huomenna tulos painossa, mutta toistaiseksi ei ainakaan tunnu vielä kovin turvonneelta vain sen takia, että pikkasen jopa herkuttelin. Yhtenä päivänä meni varmaan tonne 2000 kaloriin, mutta kun se ei ole jokapäiväistä niin en stressaa =)

Ja tohon karkinsyöntiin voisin minäkin jotain sanoa. Mulle kerran joku väitti, että pienempi paha on syödä se pussi päivässä kuin ripotella se pussi useammalle päivälle. Minä vaan en jotenkin usko kun sittenhän siitä yhestä pussista tulee ihan kamala pommi.
Minäkin söin tässä yks päivä salmiakkia(200g) niin, että jaoin sen kahdelle päivälle. Oli paljon parempi mieli jakaa se yli 600 kaloria kahdelle päivälle kuin syödä yhtenä päivänä se koko satsi.
Tiiä sitten kummin on oikeesti parempi :/

Painoni oli 69,1 eli -700g oli tiputus. Olisin kyllä enempikin odottanut, mutta nyt menee tän viikonlopun piikkiin osittain ja myös tän yskän joka on ollut kolme viikkoa ja nuhan joka iski nyt viikonloppuna. Jää nimittäin jumpat kokonaan tekemättä joka ois erittäin hyvä apu tässä painon pudotuksessa.

Mun on pakko nyt muuttaa tuota tiputusta eli -900g. Painoni oli 68,9 kun olin tovin ollut ylhäällä ja vessassa käyny. Ja edelleen on sama toi paino. En egtinyt vain aikasemmin käydä korjaamassa tilannetta.

Eli jatkossa en hätäile =)

Morjensta!

Mä tässä löysin tytön yhdestä karkkipussista vielä muutaman salmiakkikarkin, olisikohan ollut 5 kpl ja niitä nyt mussutan tässä samalla kun kirjottelen. Saa nähdä mitä näyttää aikuisneuvolan vaaka torstaina kun sinne menen. No, se on sen ajan murhe.

Iltaa! Vieläkö mahtuisi yksi laihduttaja mukaan? Olen lihonut jokaisen lapsen jälkeen n.5-10kg ja nyt sitten lapset on tehty ja ei voi käyttää enää tekosyytä, kun kumminkin pian odotan..

Elikkä paino oli heinäkuussa 81kg ja tänään 77,7kg. Pituutta on 166cm ja tavoitepaino olisi n.60kg.

Laihduttelen itsekseni, jätin hyväskät pois (paitsi yksi karkkipvä) ja yritän liikkua. Liikuntani ovat salibandy, spinning, bodypump ja kuntosali.

Anouk: TErvetuloa piiskaajiin! :wave: Sullahan on hyvin kertynyt noita erilaisia liikuntamuotoja =)

mä taas ooon ihan epätoivon partaalla, tuntuu että paino ei mene tällä viikolla laskuun ollenkaan :headwall: itseasiassa painoa tuli viikonlopun takia kilo lisää!! :o Sitä mä nyt yritän laihdutella pois... no, nyt on vasta tiistai, kyllä tässä on vielä aikaa..

tänään sit lopetin tupakan polttamisen, ostin viime viikon maanantaina 156euroa maksavan vierotuskuurin ja tupakka alkoi maistumaan aika pahalta.. ja tänään siis lopetin ja tekis mieli syödä kaikkea :whistle:
nyt pitää mennä tiskaamaan :wave:

Ai, että oli vaikea taas kulkea kaupassa kun oli nälkä. Vasta äskettäin pääsin kotiin syömään. Meinasin, että ostan suklaapatuka, että se on sitten pois muusta syömisestä. No onneksi kuitenkin hillitsin himoni ja en osatnut sitä. Sen sijaan katselin salattiin liskkeeksi jotain kevyttä kun meinaa syöpöttelyhimot aina iskeä niin voi sit sitä salaattia mussuttaa lisukkeilla tai ilman. Ajattelin kyllä joku päivä pitää ihan puhtaan salaattikuurinkin.
On ne nämä alku viikot vain vaikeita, mutta kyllä tähän tottuu, olenhan minä jo aikoinaan sen 14 kiloa tiputtanut.
Seuraavaan etappiin kun ei ois neljää kiloa enempää eli sehän ei ole paljon =) Jospa se toiset viis menis sit siinä sivussa huomaamatta,
Huomasin vain, että paremmin pystyy pitämään kiinni tästä hommasta kun on välietappi vaikka onkin tiedossa se lopullinen kilomäärä minkä meinaa tiputtaa =)

Että tämmöstä tänään.

Tuosta karkin syönnistä, että kumpi on pahempi, vetää koko pussi kerralla vai vähän kerralla... Oon kuullu semmosta että jos joka päivä ( tai melkein) syö jotain makeaa niin se pitää sitä makean himoa yllä. Eli ihmisellä jolla tekee usein mieli makeaa niin ei muutu tuo miksikään jos napostelee harva se päivä karkkia. Eli jos makean himosta haluaa päästä eroon niin aluksi pitäs kieltäytyä kaikesta makeasta joksikin aikaa ja sit ku on jo siinä pisteessä että ei juurikaan tee mieli niin sit alkaa pitämään sitä karkkipäivää jos haluaa. Ja sillon ei enää pystykkään syömään kauheesti. Eli tästä voisin päätellä että aluksi se on pahasta se vähän väliä vähän syöminen.. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkotan?? Hankala kirjottaa ymmärrettävästi..

Mää en vielä aloita sitä ruokapäiväkirjaa tänne koska en pääse joka päivä koneelle ku oma kone huollossa..

Tänään kävin taas kävelyllä ja vieläkin tuo haava kipeytyy.. Alkaa jo tympimään ku tekis mieli pitemmilläkin lenkeillä käydä.. Mutta noh.. pitää ottaa rauhallisesti, eiköhän tämä tästä ajan kanssa. On kyllä kuntokin menny jo niin huonoksi että lyhyempikin lenkki tuntuu heti pakaroissa :ashamed: Onneksi tuo imettäminen sentään kuluttaa..
Tietääkö muuten kukaan kuin paljon päivässä täysimettäminen kuluttaa?? Ihan ois vaan kiva tietää..

Rakkapanuu pituus:176cm, ap:93kg, tp: 74, 84kg
Äitipeikko pituus: * , ap:94,5 kg, tp:*
Solaris1 pituus: * , ap: 81,3, tp:69,9, 81kg
Sadetta pituus: 169, ap: 82,2, tp: 70, 72,6kg(-600g)
Oinas74 pituus:175cm, ap:94,5, tp:88, 89,8kg(-400g)
Tossuliini pituus:*, ap:102,9, tp: 95, 104kg
Pakkasmarja pituus: 175, ap:67 , tp:60-63
Harmaja kirnupiimä pituus:*, ap: 75, tp:60
Niinnu pituus:172,5, ap:73,8, tp:n.60, 71kg
Quattromam Pituus: 163, ap: 79,4, tp:65-70
Unissakävelijä pituus:164cm, ap:79,6, tp:55-65, 76,9kg(-200g)
Jontsu79 pituus:164cm, ap: 84, tp:60
Ellu80 pituus:154cm, ap: 65, tp:52, 56,8kg (-500g)
Napasaara pituus:163cm, ap:74,
Leimukka pituus:167cm, ap:84,5, tp:75kg, 83,7kg
Verenpisara pituus:157cm, ap:69,4, tp:60, 68,9kg(-900g)
Äitiliini83 pituuus:167cm , ap:93, tp:70kg, 85,6kg(-100g)
Kukkala pituus:*, ap:96, tp:62-65, 74kg
Perlos Pituus:168cm, ap:90, tp65, 88,6kg(-600g)
Anouk Pituus:166cm, ap:81kg, tp:60kg, 77,7kg

eli tässä on lista jossa on ensin pituus, alkupaino (ap), tavoitepaino(tp), *:llä on merkki jos tietoa ei ole ilmoitettu, tämänhetkinen paino on lihavoitu, suluissa on viikkopudotus. ps: ilmoittakaa mahdolliset virheet, niin korjaan tiedot =)

Moro!

Niin tosta karkin syömisestä. Mulla oli täyskieltäytyminen joka kesti 2 kk etten syöny yhtään karkkia enkä jätskiä, nyt oon sitten pikkuhiljaa yrittänyt syödä aina vähän kerrallaan enkä joka päivä ja jätskiäkin ehkä kerran kaksi kuukaudessa. Että hyvin on tämäkin painonpudotus muuten mennyt herkkujen osalta mutta toivottavasti rupeais putoamaan alaspäin toi paino.

tossuliini: No et sinä kyllä syö ainakaan liikaa karkkia ja jätskiä kertomasi mukaan ja kyllä varmasti se painokin lähtee laskemaan =)

niinnu: älä masennu! nyt et murehdi enempää sitä 1,5kg se on nimittäin nyt jo menneisyyttä ja katsot tiukasti tulevaan! eli ajattele että sä voit jo kuukauden päästä olla laihtunu jo tosi kivasti, mutta jos sä nyt luovutat niin silloin ei ainakaan paino putoa :hug:

mä sit unohdin koko ruokapäivä kirjan pitämisen :D ja taidankin jättää sen ruokapäiväkirjan pitämisen jollekin muulle innokkaalle =)

Huomenta!
Lopetin nutrilett dieetin tilapäisesti koska on paastokuukausi enkä oikeen pysty soveltaa päiväpaastoa ja nutrilettia yhteen....ja tietenkin myös ratkesin herkuttelee |O heti iski hirveä makeannälkä!
muutaman lenkinkin jätin väliin joten varmaan paino vaan nousee tällä viikolla!

Heippa naiset!

Mä kävin siellä aikuisneuvolassa, paino oli niitten vaa'an mukaan noussut muttei pahasti, vain + 100 g kuukaudessa, ei paha. Verensokeri- ja verenpainoarvot olivat ihan ok mutta se jaksoi paasata tosta karkin ja muitten herkkujen syönnistä vaikken mä ees paljoo niitä syö mutta sen muijan mukaan ei varmaan tarttis syödä yhtään. Mä eilen ostin Mövepickin jätskipurkin ja vetelin sitä pitkin päivää ja kuinkas ollakaan illalla se purkki oli sitten jo tyhjä muttei mulle mitään morkkista siitä tullut kun sain taas jätskihimoni tyydytettyä, nyt taas jaksaa eteenpäin eikä tee mieli niin kauheesti jätskii eikä muutakaan namia. Light-limsoi ei saisi juoda vaikken mä niitäkään juo kuin ehkä kerran kuukaudessa sen pullollisen enkä aina sitäkään, kaikki pitäisi jättää pois. Mies eilen sanoi mulle että kyllä mun täytyy siihen sopeutuu ettei toi paino enää tosta mihinkään enää putoa mutta mähän en siihen usko ettei putoaisi, se putoaa kyllä mutta hitaasti. Mies samalla sanoi tytölle ja muisteli sitä hetkeä kun olin tosi laiha kun miehen kanssa tutustuttiin, olin kuin luuviulu (ei uskoisi kun nyt kattoo mua :laugh: :laugh: ).
Tänään käyn hakemassa uuden takkini postista kun ja jos toi ilma tosta kylmenee niin onpahan takki valmiina syksykelejä varten. Ja tilasin itelleni sellasen ihanan tunikan ja pyörälaukun missä saan kuljettaa ostoksia, kun mulla ei sellasta ollutkaan vielä, tulee joskus ens viikolla toi paketti. Nyt on taas pakko pitää taukoa tilauksista ainaskin tonne marraskuulle asti jolloin tilaan joululahjat jostakin.
Tais mennä aiheen vierestä tuokin. Eilen sitten rupesin virallisesti Kotigastronomin jälleenmyyjäksi että tällaista.

Minä ainaki oon herkutellu koko "laihiksen" ajan ja -17kg on lopputulos. Jätskiä menee kerralla melkein puoli litraa mutta se on sitte yksi päivän neljästä ateriasta jos sitä haluan syödä. Karkkia en itse osta nykyään ollenkaan, saatika ennen niin rakasta suklaata. Miehen karkkipussista sitte tietty maistelen.

Se on mikä kenellekin sopii. Mulle sopii että joka päivä jotain herkkua.

no, kaikilla ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta ja sulla sadetta on varmasti tosi hyväaineenvaihdunta.. liikutko paljon päivän aikana?? mä en ainakaan voi syödä joka päivä jotain herkkua, paino nousis varmasti!

Yhteistyössä