ME PIISKAAJAT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oliko sulla tossuliini ne synttärit eilen? Onnea jos oli :flower: . Minun motivaatio juoksi karkuun ja minen jaksa juosta sen perässä... Tympäsee jotenkin taas kaikki asiat ja tekis mieli nollata pää, mutta kun siitäkin tulee kaloreita :(

Ilmoittaudunpa minäkin painonpudottelijaksi - kuopuksen syntymän jälkeen painoa oli n. 96 kg ja nyt 74 eli 22 kg olen saanut pudotettua ja olen yli 10 kg alle kuopuksen odotuksen lähtöpainon. On sellainen olo, että nyt jos koskaan palaan normaalimittoihini eli tavoitepainoon n. 62-65 kg. Vuosia olen painanut n. 85 kg. N. 10 kiloa siis pitäisi vielä puristaa pois - "lääkkeenä" mm. wokatut kasvikset, joihin olen ihastunut ja se, että kaappeihin ei osteta mitään ns. "hetisyötävää" vaan liki kaikki on valmistamisen takana. Painon lasku on edennyt sykäyksittäin innostumisen mukaan. Nyt on taas kova innostus päällä.

Tervetuloa Kukkala mukaan piiskaajiin! :wave:
Synttäri Onnitelut Tossuliinille! :flower:
Unissakävelijä: Jos et jaksa juosta motivaation perässä, niin ota pyörällä se kiinni ja ota siitä motivaatiosta kunnon puristusote! ;) sulla nyt on ehkä vaikeaa ja usko kateissa, mutta sitten kun saat sen onnistumisen tunteen niin siitä on taas hyvä jatkaa. :hug:

Kiitoksia tervetulotoivotuksista!

Ajattelin, että täältä voisi saada kiriapua ja sopivaa kontrollia viimeisten 10 kilon pudotukseen :) On vähän malttamaton mieli, ja kun on liian kiire, retkahtamisen vaarakin on suurimmillaan. Erityiskikkana tällä hetkellä on se, etten syö lainkaan makeaa - on laskenut kummasti päivän kaloreita. Keskityn nauttimaan terveellisestä, keveästä ruuasta ja ottamaan ilon irti pienistä asioista - kuten mukillisesta kahvia hapankorpun kanssa...

Täällä ois yks ikuinen laihduttaja mutta nyt täytyis oikeesti saada tuloksia aikaan. Mää oon synnyttäny vasta kolmisen viikkoa sitten ja nyt täysimetän, joten en ihan hullulla kuurilla voi olla mutta jos ees tuon herkuttelun sais kuriin ja pikkuhiljaa jos sais tuon entisen kunnonkin takasin. Viimeiset 3 kk raskaana olin aika liikunta kyvytön kipujen takia joten kunto on täysin nollaantunut ja vielä on paikat kipeenä niin ei kovin pitkiä kävelyjä pysty käveleen..Mutta pikkuhiljaa.. Laihdutuskuuria suunnittelin koko raskauden ajan joten motivaatiota pitäs olla mutta olen luonteeltani niin mukavuuden haluinen että meinaa aina kuri lipsua. Nyt toivon että tuo imetyskin kunnolla kuluttas..

Mut siis mun mitat on.. 168 cm pitkä, paino tällähetkellä 90kg. Tavoitepaino kesään mennessä 65kg. Raskauskiloja on vielä 10 kg jäljellä eli omasta takaa oli ennen raskauta ihan tarpeeksi. Toivon mukaan tuo 10 kg nyt lähtis suht'koht helpolla.. Sairaalaan mulla jäi 12kg eli raskauden aikana tuli 22kg lisää :whistle: Mutta että tästä lähdetään...

Millon teillä on punnitus päivä? Ja ootteko ottanu mittoja,siis esim. vyötärön ympärys ja reiden ympärys?? Mää en tällä hetkellä uskalla niitä ottaa mutta myöhemmin ois varmaan ihan hyvä ku tuo kiinteytys ois kuitenkin se tärkein... Painoa saa olla lihasten takia mutta ei muuten..

=) Suuret on puheet.. :laugh: Toivottavasti tämä nyt onnistuis...

Perlokselle tervetuloa! Perjantaisin me punnitaan ja Ellu80 on päivittäny tulokset listaan. Sulla on vähä samantapainen lähtökohta ku mulla oli: 169cm ja 90kg viikko synnytyksen jälkeen. Tosin olin jo 2 kiloa miinuksella siihen nähden mitä ennen raskautta. Mulla ei laihdutus ole ainakaan maidontuloon vaikuttanut mitenkään, hyvin tulee maitoa edelleen.

Aamupala: Ruisleipä margariinilla, gotlerilla, juustolla ja munalla. Jogurttia ja mysliä.
Ruoka: Jauhelihamureketta (jossa sisällä sipulia ja sulatejuustoa), lohkoperunoita, salaattia, salaatinkastiketta ja raejuustoa.
Välipala: Banaani. Jogurttia ja mysliä.
Iltapala: Omena. Paahtosämpylän puolikas sulatejuustolla.

Tervetuloa kaikille uusille!
Täällä ollaan vielä pienessä nuhassa. :headwall:
Mutta silti aion mennä mukaan tänään alkavalla lattaritunnille! :whistle:
Takana on kyllä rankka yökin ja kotiutuminen vasta klo 4.00, mutta silti aion sinnikkäästi mennä tunnille. :whistle: :whistle:
Ja jos vaikka huomenna jo uskaltaisi kuntosalille, niin pääsisin taas rytkiin takaisin haihduttamaan näitä 10 extrakiloa! =)

Huomenta! Ihanaa kun tutut jo sanoo että mä oon laihtunu! :D Kyllä se hivelee itsetuntoa, täytyy sanoa =) Käyn tänään hakemassa tupakan vierotus reseptin lääkäriltä.. toivon mukaan herkun nälkä ei kasva mahottomaksi kun lopetan tupakoinnin... se on muuten hirmu kallis lääke mutta mulle ei auta lopettamisessa nu perinteiset nikotiini purkat jne.
ja tervetuloa perlos piiskaajiin! :wave:

Maanantaiaamua!

Juhlat on sitten juhlittu eikä painoonkaan tullut kuin kilon lisäys koko juhlan antimista, ei paha, luulin että enemmänkin olisi tullut mutta ei onneksi. Huomenna olisi tarkotus sitten mennä uimahallille ja kuntosalille kun olen tarpeeksi kauan sinne menoa siirtänyt ihan rahankin takia. Mutta jospa se tästä lähtisi alaspäin menemään, mulla kun toi paino oli jumittunut paikalleen mutta en mä tosta kilon noususta ole kauheesti pahoillaan, sen saattoi arvatakin että jotain tulee kun tulee syötyä täytekakkuja, voileipäkakkuja ym herkkuja ja perjantaina olin ottamassa pitkästä aikaa. Ja kiitti onnitteluista! Mä sanoinkin eilen että nyt sitten juhlat on juhlittu, enää en juhli yksiäkään synttäreitä, ei paljon kiinnosta. Jos oma perhe haluaa muistaa mua synttäreillä niin ok mutta se on heidän asiansa. Mutta tällasta tämä on. Nyt ollaan palattu arkeen, huh onneksi!

tossuliini: monesti jos paino jumittuu, niin voi pitää sellasen ns. huijauspäivän eli syö normaalia enenmmän (en tarkota että pitäis syödä ähkyyn ;)) ja sen jälkeen ku ottaa taas dieeitn käyttöön niin taas alkaa paino laskemaan. Eli uskon vakaasti, että sun paino laskee nyt kun se on nyt vähän noussu. aika sekava selitys.. minä olen ainakin huomannu että kun mulla paino jumittuu ja mä mä pidän sellasen "herkuttelu päivän" niin sitten alkaa taas rasva palamaan eikä elimistö ole enää "säästöliekillä"

Huomenta!

Viime viikolla en painoani ilmoittanut, koska oli se herkuttelu viikonloppu takana ja niitä kiloja tässä sit tiputtelin. En nyt iha toivottuun tulokseen päässyt kun vaaka näytti nyt 69,8. Tosin maha on vähän heikosti toiminut joten siinäkin voi olla syytä. Kun sais ton mahan tyhjenemään ihan kunnolla.

Jumppa on pitänyt vähemälle jättää kun on nyt kaks viikkoa kestävä yskä ollu tässä ja kuulemma voi monta viikkoa kestää :/ Vatsalihhas ja selkälihasliikkeitä meinasin yrittää parempina päivinä tehä. Rasvanpolttojumpan jätän nyt suosiolla väliin kun ei minusta ole siihen nyt tän yskän aikaan.

Aamupala: Omena, kahvia ja paahtosämpylän puolikas margariinilla, kinkulla, salaatilla ja tomaatilla.
Ruoka: Pastaa, jauhelihamureketta, salaattia.
Välipala: Jääkahvia ja omenapiirakkaa. Ruisleipä margariinilla, kinkulla ja salaatilla.
Iltapala: Paahtosämpylän puolikas margariinilla, kinkulla, munalla, juustolla ja salaatilla. Jogurttia ja mysliä.

niinnu. Anna itsellesi lupa ostaa karkkia MUTTA älä osta niin paljoa kuin yleensä. Et sä karkitta varmastikaan pysty olemaan loppu elämääsi joten salli se itsellesi mutta kohtuudella. Itse jätin vaan kylmästi ostamatta joka kauppareissuun kuuluvan suklaapatukan. Maaliskuun jälkeen olen ostanut 3 kertaa suklaata. Ei ole enää riippuvuutta suklaaseen.

Aamupala: Jogurttia ja mysliä. Ruisleipä margariinilla, kinkulla, juustolla ja salaatilla.
Ruoka: Kalakeittoa, ruisleipä margariinilla.
Välipala: Omena, jogurttia ja mysliä, kääretorttua.
Iltapala: Panttereita, ruisleipä margariinilla, juustolla ja tomaatilla.

Eli täällä ollaan edelleen kipiänä!
Eka 10 pv:n kuuri ei tehonnut ja tänään alkoi uusi! :headwall: :headwall: Nyt alkaa ihan tosissaan olla hermo kireellä tän taudin kanssa! Kävin hakemassa vähän Mivitotalia luontaistuotekaupasta, jos siitä olis jotain apua tähän oloon. Ihan hirveä olo päällä!
Onneksi kuntosali lupasi hyvittää osan 3 kuukauden kuntosalikortistani, kun en ole päässyt sitä aikoihin käyttämään! On minusta ihan reilu lupaus! Pyysivät käväsemään kortin kanssa, niin lataavat siihen hieman lisää veloituksetta sitten, kun olen taas terve. =)
Ja kävimpä huvikseni vaa'allakin, kun salilla pyörähdin. 1,5 kg tullut lisää painoa nyt tämän sairastelun ja SYÖMISEN myötä. :headwall: Eli 84 kg näytti vaaka siis tänään. Toisaalta mä kyllä pelkäsin, että puhutaan isommista summista, koska suuhun on lentänyt useamman päivän jo ihan kaikki eteen tullut... :ashamed:
Mutta nyt takaisin petiin ja sairastamaan! :snotty: :wave:
Ja niinnu, ihan kuten sadettakin neuvoi, osta pienempiä määriä ja pienennät määrää pikkuhiljaa kohti sitä nolla määrää. =) Kokonaan niiltä ei pysty kieltäytymään yhtäkkiseltään! Tsemppiä!

Palaan remmiin heti, kun taas kunto kestää! Ja sitten rytistäänkin urakalla painoa alas!!! :wave:

Huomenta!

Mua harmittaa toi ikävä sadeilma...häiritsee mun lenkkeilyä. Eilen en mennyt lenkille ja tänäänkin saattaa jäädä väliin jos sade jatkuu iltaan saakka! Ja pelkään että motivaatiokin häviää tämän synkän ilman myötä.
Siirryin muuten siitä nutriletin 5 päivän startista siihen vielä vähemmän kalorisempaan dieettiin niihin nutriletin suklaajuomiin. Päivässä niistä tulee vaan vähän yli 500 kaloria!Tosin välillä tökkii toi juoma ni syön sitten sen patukan tai sit jotain salaatteja!

Rakkapanuu: voi sinua....paljon voimia ja jaksamisia! :hug:

Niinnu:
Syö vain karkkia mutta vertaile karkkipussien kalorimääriä ja valitse vähäkalorisempi ja sitten osta vaikka kevytjäätelöä.....sillä minä olen välillä helpottanyt makean nälkääni. Ja sitten valitse tosiaan pienempiä määriä!

Aamupala: Weetabix banaanilla ja maidolla.
Ruoka: Kalakeittoa.
Välipala: Danio delight mansikka-rahka. Ruisleipä margariinilla, kinkulla, juustolla ja tomaatilla.
Iltapala: Lidlin 1 simpukkasuklaa. Lidlin Cappuccino jäätelöä.

Mulla on menny tämä viikko ihan höpöksi. Melkein joka päivä käy vieraita vauvaa kattomassa niin tietenkin siinä kahvipöydässä sitten pitää itekki pullaa ja keksiä syödä :ashamed: No mutta ajattelin että tämän viikon annan itelle vielä armon aikaa ja maanantaina sit jää nuo herkut pois. Tai en ainakaan joka päivä niitä syö..

Pojalla on nyt joku ihme tankkauskausi ja on illalla monta tuntia tissillä niin siinä sitten helposti tulee naposteltua telkkua kattoessa ja imettäessä. Ja sit ku ei oikein jaksa/ehdi mitään ruokaa laittamaan ku tätä arkea vielä vauvan kans harjotellaan niin tulee syötyä pikaruokaa yms. No mutta pitäs helpolla muutama kilo tippua ku jättää vaan nuo huonot tavat pois :D

Mut huomenna katotaan mitä puntari näyttää...

Pitäs kyllä itekki ruveta pitämään tota ruokapäiväkirjaa niin tulis varmaan syötyäki vähemmän..

Mä en jaksa enää kirjotella ruokapäiväkirjaa tänne, johan te ootta sitä riesaksi asti nähneet ;) Joten Perlos, ota sä se pesti niin on jotaki kiusaa piiskaajille jatkossakin.

Vaikuttaa siltä ettei nyt ole pudonnut paino yhtään, katsotaan sitten aamulla onko näin. Onpa se jo 12 viikon ajan pudonnutkin 12 kilolla. Ei ihme että jo alkaa tyssäämään. Ja onhan tavoitteenikin jo lähellä. Imetyskin on vähän harventunut, pojalle ei kelpaa kuin 3-4kertaa päivän aikana ja mitä ny yöllä tissittelee.

Mulle laitettiin tänään kuparikierukka. Saas nähä kuinka se mulle loppuviimein sopii. Piti ihan ottaa Panadolia ku niin jomotti ja särki. Särkylääkettä en oo varmaan vuosiin ottanutkaan.

Torstai-iltaa!

Kävin silloin tiistaiaamuna siellä kuntosalilla ja pitihän mun käydä kokeilemassa se juoksumatto mutta kävelin siinä kilsan ja sitten vielä kävin sellasessa vetojutussa, soutulaitteessa ja kuntopyörässä. Haluisin itellekin tänne kotiin kuntopyörän mutta en tiiä milloin raaskin sen tilata, nyt se olisi anttilassa tarjouksessa. On tullut syötyä kaikkee typerää mutta eiköhän toi paino tosta laske vielä.

Huomenta!
Vaaka näytti tänään 85,7 jippii! onhan tästä rääkistä näköjään jotain hyötyäkin :D
Mutta mun motivaatio alkaa kadota....koko ajan tekis mieli jotain roskaruokaa ja suklaata....siis tää alkaa olla jo kidutusta! Mutta päätin etten söis herkkuja ennen ku paino ois 80 tai alle...sit vasta pitäisin kunnon herkuttelupäivän! kävelyllä on tullut käytyä joika ilta ja olen yrittänyt vähän hölkkäilläkkin mutta ei mun jalat kestä kauaa sitä mutta kaipa pikkuhiljaa hyvä tulee...toivottavasti B)

Huomenta!
Vaaka näytti just äsken 90,2 kg, kai se on uskottava... (eilisiltana lenkin jälkeen tasan 90 mut perjantaihan on punnituspäivä) No mut hyvä kuitenkin. Eilen oli motivaatio täysin kateissa ku kävin lenkillä mut tulipahan käytyä kuitenkin. Jotenkin vaan oli olo sellanen et kaikki tuntu masentavan eli pyörittelin asioita päässäni koko lenkin ajan (mitä lie, kai se tää synkkä syksy on), eikä ees kiinnostanu musiikin kuuntelu lenkin aikana. No, toivottavasti ens kerralla menee taas paremmin.

Rakkapanuu - pikaista paranemista! :hug:

Vaakalukemat: 76,9, eli -200 listalla oleviin lukemiin. Olin ihan varma että taas mennään vähän plussalle, mutta miinuksia tuli onneksi, vaikkakin vähän :) . Peukkuja kaikille tiputukseen ja laittakaa suu kiinni viikonlopuksi ;) . Minun täytyy tässä kiirehtiä ostoksille ihanaan perjantain ruuhkaan :kieh: . Hoksasin aamulla että olin unohtanut vanhempieni 40v. hääpäivän jo melkein viikko sitten :ashamed: ja nyt yritän kuumeisesti keksiä jotain kohtuuhintaista lahjaa. Olisko kellään muuten mitään vinkkejä?

Rakkapanuu pituus:176cm, ap:93kg, tp: 74, 84kg
Äitipeikko pituus: * , ap:94,5 kg, tp:*
Solaris1 pituus: * , ap: 81,3, tp:69,9, 81kg
Sadetta pituus: 169, ap: 82,2, tp: 70, 73,2kg(-100g)
Oinas74 pituus:175cm, ap:94,5, tp:88, 90,2kg(-100g)
Tossuliini pituus:*, ap:102,9, tp: 95, 104kg
Pakkasmarja pituus: 175, ap:67 , tp:60-63
Harmaja kirnupiimä pituus:*, ap: 75, tp:60
Niinnu pituus:172,5, ap:73,8, tp:n.60, 71kg
Quattromam Pituus: 163, ap: 79,4, tp:65-70
Unissakävelijä pituus:164cm, ap:79,6, tp:55-65, 76,9kg(-200g)
Jontsu79 pituus:164cm, ap: 84, tp:60
Ellu80 pituus:154cm, ap: 65, tp:52, 57,3kg (-400g)
Napasaara pituus:163cm, ap:74,
Leimukka pituus:167cm, ap:84,5, tp:75kg, 83,7kg
Verenpisara pituus:157cm, ap:69,4, tp:60, 68,9kg(-900g)
Äitiliini83 pituuus:167cm , ap:93, tp:70kg, 85,7kg
Kukkala pituus:*, ap:96, tp:62-65, 74kg
Perlos Pituus:168cm, ap:90, tp65, 89,2kg(-800g)
Anouk Pituus:166cm, ap:81kg, tp:60kg, 77,7kg

eli tässä on lista jossa on ensin pituus, alkupaino (ap), tavoitepaino(tp), *:llä on merkki jos tietoa ei ole ilmoitettu, tämänhetkinen paino on lihavoitu, suluissa on viikkopudotus. ps: ilmoittakaa mahdolliset virheet, niin korjaan tiedot =)

Yhteistyössä