Tässähän oli selvästi kyse siitä, että Amadeukesn elämäntyyli ei sopinut hänelle ja oli suorastaan tuhoisa. Hän joi ja poltti liikaa, harrasti ryhmäseksiä, ei syönyt kunnolla. Ei homon tarvitse elää tuollaista elämää, homokin voi elää rauhallista kotielämää puolison ja lapsen kanssa. Voihan se olla, että tämän lisäksi Amadeus oli sekaisin identiteetinsä kanssa eikä oikein tiennyt onko homo vai hetero vai mitä ikinä onkaan ja nyt on löytänyt sen oikean identiteetin. Ehkä hän ei koskaan ollutkaan homo, mutta naisellisuutensa takia häntä pidettiin homona ja hukassa oleva nuorukainen alkoi pitämään tätä totena. Mutta enemmän se kuulostaa siltä, että hän yhdistää tuhoisan elämäntapansa homouteen ja hyvän elämäntavan heterouteen ja oli romahtamispisteessä, jolloin oli valmis tekemään mitä vain muuttaakseen elämäänsä ja hän luulee siihen hyvään elämään kuuluvan heterouden.