Masentaa.... miksen mä saa töitä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämään väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämään väsynyt

Vieras
Olen ollu työttöänä jo pari vuotta (no okei, toisen vuoden siitä hoitovapaalla kun se oli vielä mahdollista). Mun alan töitä on vähän mutta kaikkia noiitä olen hakenut. Ei edes haastatteluun ole kutsuttu vaikka opaperit on ihan hyvät. Masentaa niin. Taas meni yksi paikka jollekin muulle.... Meidän talous on ihan kuralla. Olis pakko saada jotain töitä.
Palkkaakohan mua edes kukaan kun oon ollu yhteensä neljä vuotta kotona lasten kanssa (en omasta tahdosta vaan olosuhteiden pakosta) ja kokemusta ei oo paljon? Vai vaikuttaako oikeesti niin paljon se, että mulla on pieniä lapsia.... Toisinaan kaduttaa. Olis vaan pitäny jättää lapset tekemättä ja jatkaa entisessä työssä. Ei paljon lophduta kun rahat tuskin riittää laskuihin ja ruokaan. Ei mitään harrastuksia lapsille (vanhempi haluis soittaa pianoa, ei mitään mahdollisuuksia, yms.) eikä mitän koskaan itselle. Vaatteet on jo vuosia ostettu kirppareilta. Eikö tästä työttömyyden ja köyhyyden loukusta pääse koskaan irti????
Tätäkö tä on loppuelämä???

... työttömänä jo lähes 3 vuotta. Kaikkia sopivia avoimia paikkoja haen, mutta kutsua ei käy edes haastatteluun. Tosin hakijoitakin on aina ihan älyttömän paljon (noin sata/työpaikka)! Seuraavaksi kai päädyn johonkin paikkaan harjoittelemaan, vaikka mielestäni omaan hyvän korkeakoulututkinnon!

Kannattaa hakea sitten jotain sellaista työtä joka on oman alan ulkopuolelta. Työkokemus on kuitenkin arvokasta vaikka se olisi muulta alalta. Ja oman mielenterveyden kannaltakin on parempi tehdä jotain työtä ennen kuin surra työttömyyttä kotona.

Ja kun kerran hakijoita on paljon, niin pitää erottautua joukosta. Parhaiten erottuu olemalla aktiivinen. Soita perään, osoita selvästi kiinnostuksesi ja motivaatiosi. Älä jää siis odottamaan että suhun otetaan yhteyttä vaan ota itse.

Mä hain joskus yhteen isoon kauppaan töihin jonne oli tosi vaikea päästä ilman suhteita. Kävin täyttämässä hakemuksen, soitin kolmesti perään ja kahdesti kävinkin paikan päällä. SItten kun soitin neljännen kerran, niin rekrytoija sanoi että pääsen töihin ja kehui että ainakin olin aktiivinen :D

Tsemppiä kovasti työnhakuun, kyllä sä vielä töitä löydät kunhan jaksat yrittää ja uskoa itseesi =)

Yhteistyössä