masennus työkyvyttömyyden syynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sandra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sandra"

Vieras
kärsin siis keskivaikeasta masennuksesta. syön mielialalääkkeitä ja käyn psykiatrilla. sain sitten opamoxeja (rauhoittavia) lääkäriltä. illalla otin opamoxin ja aamulla en sitten päässyt ylös sängystä. jalat oli kuin lyijyä. menin lääkäriin ja sain sairaslomaa tämän viikon+lähetteen psykiatrian päivystyspolille. yritin soittaa pomolle ei vastausta. laitoin viestin, eikä vastannut mitään kun ilmoitin masennuksen poissaolon syyksi (normaalisti aina kommentoi jotain) nyt on kaiken muun ahdistuksen lisäksi vielä ahdistus mennä maanantaina töihin kun tiedän että katsotaan pahalla. en mä itse ole masennusta halunnut/aiheuttanut niin en ymmärrä käytöstä? mitä mieltä olette?

Eihän sun olis tarvinnu laittaa sairausloman syytä pomolles, vain että oot sairaslomalla?
Asiasta kolmanteen...
Miksi nykyään monet kirjottaa noin et kaikki pienellä, pisteen jälkeen...Eikö enään opeteta koulussa.

Eihän sun olis tarvinnu laittaa sairausloman syytä pomolles, vain että oot sairaslomalla?
Asiasta kolmanteen...
Miksi nykyään monet kirjottaa noin et kaikki pienellä, pisteen jälkeen...Eikö enään opeteta koulussa.

koska mulle on ihan sama tänne kirjoitellessa kuinka isolla kirjaimella minkäkin lauseen aloitan. ja miksi ei saa kertoa että on masentunut? miksi on parempi olla flunssassa kuin masentunut? ihmiset on tyhmiä kun ei tajua että henkinen puolikin on olemassa. miksi fyysisesti saa olla sairas muttei henkisesti?

[QUOTE="sandra";23578254]koska mulle on ihan sama tänne kirjoitellessa kuinka isolla kirjaimella minkäkin lauseen aloitan. ja miksi ei saa kertoa että on masentunut? miksi on parempi olla flunssassa kuin masentunut? ihmiset on tyhmiä kun ei tajua että henkinen puolikin on olemassa. miksi fyysisesti saa olla sairas muttei henkisesti?[/QUOTE]

Tottakai saa kertoa, mutta ei ole mitään velvoitetta kertoa.

Jos sulla on keskivaikea masennus, niin hae lisää sairista.

Sandra, olet rohkea kun kerrot suoraan mikä vaivaa, vaikka ei tarvitsisi. Se on sitä tabujen rikkomista kun asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. No siitä voi tulla jotain porua tai sitten olla tulematta. Menet vaan töihin ja jatkat niin normaalisti kuin pystyt. Se on sairaus missä muutkin, harva vaan ymmärtää kuinka lamauttava se voikin olla. Eipähän tarvitse esittää mitään superhyper iloista työkavereille. Asiakaspalvelussa se onkin haastavampaa, omat ongelmat kun eivät saa näkyä työstä.

Onpas edellisellä hölmö kommentti sinun tavasta kirjoittaa, ymmärrän varsin hyvin että sinulle on yks hailee onko siellä pisteet ja pilkut kohdillaan. Minulla on keskittymisvaikeuksia ja varmaan joku lukihäiriö, joten tekstissä on aina jotain kirjoitusvirheitä ja vaikka tarkistan niin en näe välttämättä niitä sittenkään.

Opamox halvaannuttaa... ei siis oikeastioikeasti, mutta vähentää toimintakykyä entisestään.

Hae lisää saikkua ja vaikka toinen lääkäri, että saat toimivamman lääkityksen ja pääset purkamaan masennuksen syytä.

[QUOTE="sandra";23578254]koska mulle on ihan sama tänne kirjoitellessa kuinka isolla kirjaimella minkäkin lauseen aloitan. ja miksi ei saa kertoa että on masentunut? miksi on parempi olla flunssassa kuin masentunut? ihmiset on tyhmiä kun ei tajua että henkinen puolikin on olemassa. miksi fyysisesti saa olla sairas muttei henkisesti?[/QUOTE]

No jos ei osaa edes alottaa lausetta isolla kirjaimella se kertoo jo jotakin ihmisestä.
Sille pomolle ei tarvi kertoo sitä flunsaakaa.
Tiedän kyllä tuon henkisen sairastamisenkin, lähisukulainen sairastaa...
Joskus vaan tuntuu, että vedotaan tähän masennukseen liikaa, ei jaksa, tämän takia mä "kirjotan näin". Tavallinen ihminenkin on masentunu toisinaan. EI AUTA on jaksettava.

[QUOTE="noo";23578379]No jos ei osaa edes alottaa lausetta isolla kirjaimella se kertoo jo jotakin ihmisestä.
Joskus vaan tuntuu, että vedotaan tähän masennukseen liikaa, ei jaksa, tämän takia mä "kirjotan näin". Tavallinen ihminenkin on masentunu toisinaan. EI AUTA on jaksettava.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä että sinä et ole saanut joskus apua kun olisit tarvinnut ja hieman katkeroitunut.. Eikö masentunut sitten ole tavallinen ihminen kun kirjoitit että tavallinenkin ihminen on joskus masentunut? :headwall: Minusta se kertoo paljon ihmisestä kun takertuu johnkin kirjoitusvirheeseen.

[QUOTE="noo";23578379]No jos ei osaa edes alottaa lausetta isolla kirjaimella se kertoo jo jotakin ihmisestä.
Joskus vaan tuntuu, että vedotaan tähän masennukseen liikaa, ei jaksa, tämän takia mä "kirjotan näin". Tavallinen ihminenkin on masentunu toisinaan. EI AUTA on jaksettava.[/QUOTE]

ei ole kyse osaamisesta! yleinen tapa on kirjoittaa välittämättä oikeinkirjoituksesta. taitaa muutamalla vastanneista olla pipo vähän kireellä, kun mennään näin paljon ohi aiheen...noh jos joku saa siitä tyydytystä et arvostelee vaikeasti masentunutta ihmistä oikeinkirjoituksesta niin ihan vapaasti se ei kuulkaas muhun vaikuta. on vähä suuremmat ongelmat.

ja huomaa kyllä että et ole itse sairastanut masennusta..."EI AUTA, on jaksettava" Jos se olis niin yksinkertaista niin miksei psykiatrit sanois vaan potilaille niin ja kaikki olis hyvin....

[QUOTE="sandra";23578451]ei ole kyse osaamisesta! yleinen tapa on kirjoittaa välittämättä oikeinkirjoituksesta. taitaa muutamalla vastanneista olla pipo vähän kireellä, kun mennään näin paljon ohi aiheen...noh jos joku saa siitä tyydytystä et arvostelee vaikeasti masentunutta ihmistä oikeinkirjoituksesta niin ihan vapaasti se ei kuulkaas muhun vaikuta. on vähä suuremmat ongelmat.

ja huomaa kyllä että et ole itse sairastanut masennusta..."EI AUTA, on jaksettava" Jos se olis niin yksinkertaista niin miksei psykiatrit sanois vaan potilaille niin ja kaikki olis hyvin....[/QUOTE]

Ei ole pakko jaksaa, se pitää hyväksyä, kaikkien.

Kuulostaa siltä että sinä et ole saanut joskus apua kun olisit tarvinnut ja hieman katkeroitunut.. Eikö masentunut sitten ole tavallinen ihminen kun kirjoitit että tavallinenkin ihminen on joskus masentunut? :headwall: Minusta se kertoo paljon ihmisestä kun takertuu johnkin kirjoitusvirheeseen.

Oikeessa oot, olisin joskus tarvinnu apuja mutta kun ei saa. On pitänny itte löytää selviytymiskeinot. Voisihan sitä lyöttäytyä "hulluksi" ja päästä johonki osastolle lepää.
Mikä erottaa sen sitte, että joku pärjää sen masennuksen kanssa ja toinen ei?

Kuten aikasemmin jo kirjotin että asiasta KOLMANTEEN, ei liittynnä just tähän vaan yleisesti.

Oikeessa oot, olisin joskus tarvinnu apuja mutta kun ei saa. On pitänny itte löytää selviytymiskeinot. Voisihan sitä lyöttäytyä "hulluksi" ja päästä johonki osastolle lepää.
Mikä erottaa sen sitte, että joku pärjää sen masennuksen kanssa ja toinen ei?

Kuten aikasemmin jo kirjotin että asiasta KOLMANTEEN, ei liittynnä just tähän vaan yleisesti.

Todella harmi ettet ole saanut apua, silloin varmasti ymmärrät miten tärkeää se on että ap. saisi sitä. Ei se kyllä niin mene että hulluksi voi vain heittäytyä, ja mitä se hulluus tarkoittaa nykypäivänä? hulluus ei liity millään tavalla masennukseen, jos mihinkään muuhunkaan. Mt-ongelmilla ja mielensairauksilla on nykyään ihan oikeat diagnoosit, ei käytetä enää sitä yhtä ainoaa määritelmää, hulluutta.

"Mikä erottaa sen sitte, että joku pärjää sen masennuksen kanssa ja toinen ei?"

-Tähän en osaa vastata muuta kuin sen että lääkärit määrittelevät potilaan kertomusten ja olemuksen mukaan tilan vakavuuden. Ja kenenkään ei tarvitse pärjätä masennuksen kanssa yksin, kyllä sitä apua saa kun vaatii, nykypäivänä. Toki ne apukeinot eivät välttämättä aina kohtaa potilaan toiveiden ja lääkärin näkemyksen kanssa. Täytyy vaan itse olla tiukkana.
Niin ,ja vielä siitä kun mainitsit osaston, sinne täytyy olla jo erittäin huonossa kunnossa, että ottavat sisään. Tarkoittaa että ei pärjää kotona itse, on vaaraksi itselleen tai muille.

[QUOTE="sandra";23578451]ei ole kyse osaamisesta! yleinen tapa on kirjoittaa välittämättä oikeinkirjoituksesta. taitaa muutamalla vastanneista olla pipo vähän kireellä, kun mennään näin paljon ohi aiheen...noh jos joku saa siitä tyydytystä et arvostelee vaikeasti masentunutta ihmistä oikeinkirjoituksesta niin ihan vapaasti se ei kuulkaas muhun vaikuta. on vähä suuremmat ongelmat.

ja huomaa kyllä että et ole itse sairastanut masennusta..."EI AUTA, on jaksettava" Jos se olis niin yksinkertaista niin miksei psykiatrit sanois vaan potilaille niin ja kaikki olis hyvin....[/QUOTE]

Siis yleinen tapa, millonkas se on tullut voimaan. Itse ainakin ilmoitin aikaisemmin, että nyt mennään ohi aiheen.
Mikä niitä masentuneita vaivaa? Ei jaksa yksinkertasta elämää?

Yhteistyössä