Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

Meillä otetaan myös papa vasta kun synnytyksestä on kulunut puoli vuotta. Lääkärineuvolassa tutkittiin kuuloa, silmät, kuunneltiin sydäntä, testattiin refleksejä yms...Aika erilaisia käytäntöjä näkyy lääkäreillä olevan :whistle:

Yritin tänään aamulla syöttää Saraa sängyssä maaten, mutta eihän siitä mitään tullut ja Sarakin veti herneet niin syvälle nenäänsä ettei meinannut suostua syömään ollenkaan :whistle: äippä vaan halus vähän kokeilla :ashamed: ehkä parempi kun en enää kokeile vaan syötän ihan istualleen niin kuin tähänkin mennessä :whistle:

Meillä voi olla iltavellien alottaminen pian ajankohtaista, koska Sara on nyt monena yönä herännyt syömään 3 tunnin välein. Pitkistä pätkistä ei ole enää tietoakaan...Ensi pe on neuvola ja täytyy kysellä että mitä mieltä terkkari on.

Mä oon niiiiiiiin kypsä tohon ulkoilmaan! :kieh: ottaa päähän kun koira kantaa älyttömät kasat hiekkaa ja kuraa sisälle vaikka sitä kuinka hinkkais ja pesis. :kieh: Siivosin eilen koko kämpän perusteellisesti, pyyhin pölyt ja pesin lattiat ja nyt on taas niin kurassa että jouduin pesemään lattian uudestaan. Ottaa niin paljon päähän!!!

Nyt meen tästä valittamasta :wave:
 
Heippati!

yritän jonkun rivin saada rustattua.....
Meidän päivät alkaa aamusyönnillä 5-6aikaan, sitten jatkamaan unia mahdollisesti 7 asti jos ei isoveikat ole herättäneet mua siiheksi (mies lähtee silloin töihin). Aamupalaa itselle ja pojille, vaatteet riviin, vaunut alas rappuun ja eskarilaisen pyörä myös.... Vauva n. 8aikaan syömään ja pukeutumaan, poikia mahdollisest autettava myös...

Eskariin suuntaamme n. 8.30, sinne on max. 1km matka. Sieltä sitten keskimmäisen ja vauvan kaa kauppaan tai ulkoilemaan jos sää sallii mitä ei viime aikoina paljon ole ollut. Tiistaisin meillä on perhekahvila aamupäivällä ja sinne suunnataan jos ei muuta ole.

Vauva herää noin. 11-11.30 ja on hereillä siiheksi kun taas 12.30 lähdemme eskarilaista hakemaan. Neiti nukkuu korkeintaan n.16 asti ja sitten onkin oikeastaan koko loppuillan hereillä 22-23 asti- pieniä torkkuja ottaa muutamia noin 10min mittaisia ja syö vähän väliä... Sit 22-23 aikaan yöunille ja nukkuu sinne 5 tai 6 asti.
Tällaista meidän päivät. Eskariin siis rämmitään kävellen säässä kuin säässä joka arkipäivä ja kyllä välillä potuttaa pahasti :headwall:
onneks ens viikolla miehellä talviloma niin ei tartte koko kööriä raahata mukana ja pääsee autolla ;)

Ensi viikolla neidillä neuvolalääkäri, mulla jälkitarkastus neuvolas 6.päivä ja sit 8.päivä kierukan laittoon ehkäisyneuvolaan. Jälkivuoto loppui viime viikkoon.
Pelkällä tissimaidolla täällä pärjätään ja ilta-ahmimisten vuoksi melkein joka ilta pulautellaan tai lähes oksennetaan... :x Tutti kun ei kelpaa vieläkään niin tissi on ajoittain tuttina :LOL:

Ristiäiset 3.2 ja eilen kummiasiat heitti häränpyllyä juuri kun kaikki oli kohdallaan... Voi mätä :kieh:

Täytyy taas valmistautua lähtöön...

Heips :wave:

Mirnu ja neiti reilu1kk
 
viikuna: Tämä vuosi on ollut varmasti monella tallilla suorastaan painajainen näiden sateiden takia, tarhat velliä ja kuraa kaikki paikat täynnä. Minun on pakko nostaa hattua tuolle ukolle hevosasioihin liittyen. Hän on pitänyt huolta tarhojen kunnosta niin hyvin, ettei sellaista mutaliejua ole näkynyt kun ihan vähän. Siksi minua erityisesti ihmetyttääkin tuo tamman jalan poksahtaminen... Ukko on ajanut kuoriketta tarhoihin. Yhdessä tarhassa on kuoriketta koko alalla ja toisessa sitä on ajettu niihin kohtiin, joihin mutaa helpoimmin tulee. Mutaisia kavioita ei ole näkynyt meillä enää ollenkaan. Jos tiet ovat olleet jäässä on ukko aivan sanomatta käynyt hiekottamassa väylät kuntoon. Mutta tuo kuorike on kyllä sellainen ihanuus tuolla tarhassa, että sitä tullaan meillä käyttämään aina! Suosittelen lämpimästi muillekin, jos sitä edullisesti onnistuu jostain saamaan. Ei tule hiekkatarhoja tähän taloon enää koskaan, ainakaan toivottavasti. Niin paljon helpommalla pääsee hevosten siistimisen suhteen ja onhan se muutenkin mukavaa kun kuraa ei ole joka paikka täynnä. No joo, jos vaihtaisin puheenaihetta!

Ellu24: kylläpä teidän tytöllä on menoa ja meininkiä aikaisin! Aino ei ole tehnyt elettäkään selältä mahalle. Mahalta selälleen kääntymistä hän kyllä harjoitteli kovasti eilen. Painovoima auttaa toki paljon, mutta selvästi hän treenasi sopivaa liikerataa. Aino halusi aina uudestaan mahalleen ja kun olin hänet kääntänyt, hän leveä hymy naamallaan kääntyi selälleen. Aino ei viihdy selällään oikeastaan muualla kun hoitopöydällä. Siellä kyllä kiemurrellaan ja mennään taaksepäin niin kauan kunnes seinä tulee vastaan. Peppu nousee komeasti ilmaan ja onhan sitä hauska heilutella kun ei vaippa ole tiellä.:) Vatsallaan Aino viihtyy hyvin. Eteenpäin on kova yritys. Vielä ei vaan ole hallussa käsien siirtäminen. Jaloilla työnnetään kehoa eteenpäin niin kauan että kädet ovat jääneet mahan alle ja pää ei enää pysy pystyssä. Kun kädet on autettu pois masun alta, matkaa yritetään jatkaa. Eläinlääkäri povasi, että 8kk iässä tyttö kävelee ja äidille tulee kiire. Saas nähdä kuinka käy! :D
 
Jennalla on ollu tänä aamuna melkosta vilskettä :D aamulla kun heräiltiin,katsoin tyttöä ku se jutteli taas mobilelle ja pistin silmät kuitenki vielä hetkeksi kiinni ja kuuntelin sitä ähinää.kohta ku nousin ottaa sen tissillä nii neiti oliki poikittain sängyssä :LOL:
sitten tuossa kun noustiin aamukaffelle ja laitoin Jennan tuohon lattialle leikkimatolle nii se aikasa punnersi ja nosteli jalkoja kattoa kohti nii sitte se sai ittesä ekaa kertaa tossa lattialla selältä kyljelleen, teki sen sit useamman kerran :D pian se on mahallaan :D

nyt ois pilatesta imutettuna, pitäs tässä alkaa jumppailee kun tyttö nukkuu. mulla on ryhti menny raskausaikana tosi surkeeksi,koko olemus on ihan lässähtäny,pakko siis alkaa jotai jo tekee asialle.

Miiku ja Jenna
 
joo.. Emmi todennäköisesti yrittää vaan pysyä isompien menossa mukana. Meillä on isommatkin lähteneet tosi aikaisin liikkeelle, mut puhe on sit jäänyt jälkeen. Oletan jo valmiiksi, et Emmille käy just samalla tavalla. Meillä kans Emmi yrittää mahalleen kovasti potkia. Kädet sit vaan jää aina mahan alle ja sit hermostuttaa. Itepäinen kaveri :whistle:

Jälkitarkastuksessa käyty. Paikat oli kunnossa ja lantiopohjanlihakset hyvät. PAPA:sta sanottiin samallalailla kuin Sannallekkin eli liian aikaisin otettuna voi antaa väärää tulosta. Kierukka reseptin kirjoitti ja 3kk kierukanlaiton jälkeen kontrolli, jossa tuo PAPA sit otetaan. EKG:n laittoi lähetteen ja pyysi varaamaan terveyskeskukseen sit aikaa (sattuu olemaan tk:ssakin meillä lääkärinä) Lääkäri kovasti kyseli vointia, jaksamista ym. Todella odotin jotain 3 min pikakäyntiä, mut meillä meni siellä jopa 15min .

Emmin lääkäritarkastuksessa meillä kuunneltiin sydäntä, refleksejä, katottiin silmät ja korvat, pyöritteli lonkkia, testas pään kannatuksen... Oli todella mukava lääkäri neuvolassa ja huolella kyl tarkisti kaiken.
 
missäs kaikki taas tänään ovat, kerrankin kun itsellä aikaa olla koneella niin kaikki muualla :D mut huomenna tämä mamma herää klo 5 ja lähtee asioille, sit 10 meen viemään isän näöntarkastukseen, si kotiihn päikyille ja sit baanalle kaverin luokse, hyvää syömistä,. singstar ja muutama lonkku ja sidukka ja sit vielä illemmalla tanssahtelemaan ja karaokea laulamaan :D eli huomista innolla odottaen, siitä puheen ollen:

Miten ootte jo käyneet omilla touhuilla illalla?Leffassa?Kavereiden kanssa juhlimassa?

Tämä on miulle toinen kerta, ensimmäinen oli pari viikkoa enne joulua, pikkujoulut, ja nyt toinen kerta... :ashamed:
 
..ei oo muka aikaa kirjoitella:D saatan kyllä käydä lukemassa useammankin kerran päivässä.. Meiän rytmi päivien osalta on vielä hakusessa. välillä saatetaan nukkua pitkiäkin unia ja välillä taas ollaan koko päivä hereillä. Yöt on alkaneet mennä tosi hyvin, nukkumaan mennään siinä 23-24, klo 6 aikaan herätään syömään ja sitten jatketaan unia vielä 8-10.

Mä olin tänään kaverin kanssa lätkämatsissa:) ei kyllä lätkä hirveesti kiinnosta mut lupasin lähtee kaveriks.. Oli kyllä ihan kivaa! kyllä mä silloin tällöin oon jättänyt minniä äitille hoitoon jos oon käynyt kavereiden kanssa kahvilla tai kaupassa ym. Oon kumminkin muuuten sen kanssa kaikki päivät kahdestaan kun ei toi isä tossa kuvioissa näytä kauheesti pyörivän :(

Kysymys: Kuinka kauan mun pitää jaksaa ymmärtää tytön takia isänsä toilailuja? Oon nyt melkein vuoden ajan katellut sen pelleilyä tän isyyden kanssa ja en oo edelleenkään ihan varma missä mennään.. Välittää kyllä tytöstä, mutta ajan järjestäminen tytölle tuntuu olevan jo liian vaikeaa! Asutaan eri kaupungeissa nykyään.. Me helsingissä, isä turussa. Ongelmaksi muodostuu myös ainainen valehtelu mulle ja turhien lupausten antaminen. Sovitaan että tulee esim viikon päästä kolmeksi päiväksi, mutta jättää sitten tulematta:( Tai myös se että tarjosi apuaan (rahallista) ristiäisten järjestämiseen ja olin jo tosi iloinen, jätti kumminkin auttamatta. Olen yrittänyt kestää kaikki nää tämmöset oikut tytön takia että sais edes jotain kontaktia isänsä kanssa, mutta missä menee raja? vai meneekö missään? pahoitan kumminkin itsekin mieleni joka kerta kun pettää lupauksensa ja kyllä sen täytyy ainakin jossain vaiheessa myös minniin välittyä (vaikka yrittäisin kuinka peitellä).. kummallakin nykyään omat uudet puoliso kuviot, joten ei enää sellaista jännitettä pitäis olla meidän välillä!

tuli varmaan tosi sekavaa tekstiä, toivottavasti saatte edes jotain selvää:D

Cara- ja Minni 2kk
 
Huomenta ...pitkästä aikaa!

Vietiin just mies töihin että auto jäi meidän käyttöön ja päästään shoppaileen tänää(!!) ni enhän minä enää malta nukkua, poika nukkuu niin sikeesti ettei tajunnu mitään vaikka siirreltiin sängystä turvakaukaloon ja takasin :eek:

Luin nyt kerrankin koko ketjun läpi, ja kiva huomata että samanlaisia ongelmia ja iloja on muillakin :)

Meillä poika hymyilee jo hurjan usein, ja juttelee, ja nauroinkin tossa että minä luulin että vauvat vaan makailee sylissä, mut olenkin huomannu et se ei pidä ollenkaan paikkaansa...meidän ukkelia pitää kannella melko pystyssä että näkee ympärilleen, ja paikalleen ei saa jäädä, ja ääntä ja valoa pitää olla! Onneksi nyt on alkanu myös kiinnostua kuvioista, askartelin pari sellasta hymynaamaa, minkä neuvolastakin sai, ja laitoin keittiön seinään, niille suostuu nyt jo juttelemaan sen aikaa että saan kahvit aamusin juotua, ihanaa :D yleensä pistän vielä soittorasian soimaan, niin varmasti viihtyy ainakin hetken!

Pitää tulla taas lueskelemaan kuhan ennättää, nyt kuuluu huutelua että tissit suuhun vaa! :wave:

punkkari ja poika s.2.12
 
Ainii se piti vielä sanoa että mun siskolla on tänään la :D Jännät paikat alkaa olemaa, tuntuu että itellä on tosta ajasta jo ikuisuus, nyt pitää vaan muistaa ettei pommita sitä koko ajan niillä "jokolähetsynnyttää"-viesteillä, ku muistaa kuitenki miten rasittavaa se oli :whistle: siskollaki 2 lasta jotka molemmat menny reilusti yliaikaa..
 
Huomenia!

Perfekta; Mie en oo vielä minnekään kauemmas lähteny, pari kertaan oon äitini kans käynyt kaupungilla ilman Minttua sillonkin vaan parisen tuntia ollut/kerta. Esikko tais olla 3-4kk:n iässä ekan kerran muiden hoitamana, kuin siis minun tai isänsä.

Cara-; Kuulostaapa ikävältä tuo vauvan isä..en oikeen osaa sanoa tuohon tilanteeseen mitään, auttaisiko jos sanoisit että vielä kerran jos töppää noiden tapaamisten tms. kans, niin ilmoitat jonnekin tms. ettei tarvii tulla tapaamaan ollenkaan..? Tsemppiä joka tapauksessa!

Näin yöllä kamalaa unta..
Hoisin, siis syötin ja vaihdoin vaippoja Mintulle, kun jossain vaiheessa siihen tuli pari, jotka vaan sanoi että he adoptoivat vauvan meiltä..Olin vaan ihan :eek: , ei myö olla antamassa vauvaa adoptioon! Ja sitten siihen tuli joku virkamiestyyppikin ja sekin sanoi että teijän pitää antaa tuo vauva nyt näille kun on luvattu..hirvee olo oli, itkin ja pyysin että tarkistaisivat paperinsa, et on tapahtunut virhe yms.

Hui, onneks sitten heräsin..oli pakko heti tarkistaa että se vauva oli siellä omassa sängyssään. Esikonkin aikaan muistaakseni näin samankaltaista unta..ja aina odotusaikana menetin unessa mieheni..tai sitten sille masuvauvalle oli tapahtunut jotain :(
Kamalia unia joka tapauksessa..

Jaah, aamukahvia laittaammaan.
M ja Minttu s.12.11
P.S Ai niin, onko muuten muita, joilla ei oo makkarihommat vielä alkaneet?Meillä ollaan oltu niin väsyneitä, minä heräilystä ja mies töistään tai sitten on ollu riitaa, et sen takia ei oo huvittanut tai lapsi/lapset on heräilleet miten sattuu pitkin iltaa/yötä. Tuossa sitten eilen illalla tuli vaan mieleen, että oonpas kamala vaimo, mut kello oli taas yli puolen yön ja miehellä nyt aamulla herätys klo 5. :/
 
Ensimmäinen neuvolakäynti Vennillä takana! Painoa oli kertyny 5400g (4360g) ja pituutta 59cm (53,5cm)....ihan ok oli poika kasvanu, mutta terkkari sanoi kyllä, että jos ei yösyömistahti yhtään rauhotu ja musta tuntuu siltä, niin alan antamaan perunaa kolmikuisena. Venni kun syö 1,5 tunnin välein periaatteessa läpi yön, alkaa olla itellä välillä päivisin vähän haamuolo :whistle: Muutoin Venni on kyllä aivan ihana, tosi hyväntuulinen ja valloittava, eikä se öisinkään muuten huuda ku nälkäänsä eli nukahtaa, kunhan masu on täynnä, mut kun ite ei saa päivisin nukkua yhtään kun esikoinen ei nuku päikkäreitä, niin.....tiedätte kyllä ;) :D Nälkää ei poika ole joutunut näkemään, on pirteä päivisin, naureskelee ja juttelee "koko ajan" ja nukkuu päikkärit hyvin. Noh, täytyy nyt katella tilannetta vähän vielä eteenpäin, jospa tahti vaikka yhtäkkiä rauhottuisikin :xmas: *pitää toivoa yllä*

Vattihattu ja Venni s. 21.11.
 
Täällä vauva on kerran ollut useamman tunnin isänsä hoivissa kun itse oli kavereiden kanssa ulkona. Huono omatunto oli koko ajan, ja miehellä meni hermot kun laittelin viestejä jatkuvasti. Usein olen ollut tunnin pari poissa, lenkillä tms. ja vauva ollut mun äidin tai isänsä kanssa. Ensimmäinen yöhoito olisi mahdollisesti 3 viikon kuluttua, Eetu olis silloin 10 viikkonen. Pitää katsoa uskallanko :)

Miehen kanssa ollaan puuhasteltu samalla lailla kuin ennenkin. Mutta meillä onkin yksi yöt nukkuva lapsi, niin ei ole edes väsymys vielä vaivannut.

Eetu nyt komentaa sitterissä äitiä keskustelemaan kanssaan :wave:
 
huomenta! kiitos PikkuM tsemppauksesta! Mietin vaan, että jos peruutan totaalisesti kaikki tapaamiset niin kuinka paljon siitä on haittaa Minnille..?

Mulla menee hermot tän sivuston kanssa en saa vaihdettua mun profiili kuvaa ja onnistuin jo poistamaan sen vanhankin sieltä:(

No tässä pari uutta kuvaa Minnistä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=1452757.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1452750.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1452764.jpg

nyt pitää mennä kuuluu hirveä karjunta!!

cara- ja Minni
 
Cara- Onks teillä yhteishuoltajuus vai sulla yksinhuoltajuus? Mä valitettavasti seuraan vierestä sitä ku isä ei ole lapsensa kanssa tekemisissä. Just tota et luvataan tulla ja auttaa ja ottaa ja sit viime hetkellä perutaan. Ja tämä lapsi täyttää nyt tänä vuonna 6v. ja pettyy joka kerta kun isä ei tulekaan kun on luvannu ja musta se lapsi kärsii enemmän siittä ku sille luvataan ja sit perutaan. Niin ainaki tässä tapauksessa.. Minni nyt on vielä pieni eikä ymmärrä mut on se sulle rankkaa ja stressaavaa kun ei voi luottaa siihen isään.. ehkä kannattas koittaa viel kerta puhuu lapsen isälle ja jos ei homma ala toimiin niin sit sun täytyy miettii mikä on sulle/teille paras ratkaisu.. Jos sulla kuitenki uus mies niin saahan lapsi siinä miehenmallia jne ja ei se biologinen isä aina ole valitettavasti se paras.. Ehkä hiukan kärjistetysti sanottu mut ei toi pidemmän päälle toimi ja ku asutte viel eri paikkakunnillakin.. Todella ikävää, :hug:

Mut palaan myöhemmin uudestaan, Ella sätkii tossa vieressä..
 
2kk neuvola takana.
oli tosiaan semmonen ryhmäneuvola jossa oli sitten 5 saman ikästä vauvaa.ja 2 isiä oli meijän isukin lisäksi tullu myös mukaan. oli ihan kivaa jutella siellä miten milläki perheellä vauvan kanssa menee.vaikka mä alan välillä kaivata jo muitaki keskusteluja ku vauvoista.
Pituutta oli nyt 57cm(50) ja painoa 4710g(3720).nyt oli tasottunu tuo paino homma ettei menny se käyrä enää alaspäin. meijän neiti sai olla ihan ainoona prinsessanan siellä jätkien seassa,oli vara mistä valita neitillä :LOL:

mä en oo käyny oikeastaa missää ilman vauvaa,pari kertaa pikasee kaupassa ja yhesti yksin lenkillä. eipä sitä oikein pääse lähtee ku ei pulloo huoli..mutta nyt tosiaan neuvolassa oli siitäki puhetta,nii sanovat että kannattaa yrittää sitte hörpyttämällä antaa sitä maitoa jos tarve vaatii. eli jospa minäki joskus saisin edes pienen hetken ihan vain itselleni. alkaa nää seinät jo ahistaa ku ei oo tuttaviakaa kenen luona kaffella käyä.

Perfekta vissii karaoke ihmisiä? :D nii mäkin :D

miiku ja jenna huomenna 2kk
 
miiku: joo karaoke ihmisiä ollaan, siskon kutale opetti sen tavan miulle ja eihän siitä eroon pääse :LOL:

Meillä on Sara oli edellisen kerran ja tämän kerran isänsä hoivissa...ja isoveljensä tietty...vajaan tunnin päästäpääsenkin jo hoilailemaan eli ptääpä mennä tekemään loput homaat et kerkee

Mukavaa Viikonloppua kaikille :wave:

Perfekta ja Sara s.6.11
 
Mä oon käynyt ratsastamassa ja kerran viettänyt kavereiden kanssa iltaa. Tällöin mies on kattonut tytön perään. Jotenkin ei vielä osaa lähteä pois pidemmäksi aikaa, vaikka neidille pullo kelpaa, että sen puoleen voi mennä.
PikkuM: Mä heräsin viikko sitten sellaisesta unesta, jossa mä olin huolissani kun vauva ei oo potkinut mahassa ainakaan kuukauteen. Herätin miehenkin, että miksi vauva ei oo potkinut. Ukko totes vaan, että tuollahan se nukkuu pinniksessä. Vähänkö huokasin helpotuksesta. Sitten viime yönä Emilia herätti tosi monesti ja vikalla kerralla mä lähdin haahuilemaan tyttöä olkkarista, vaikka sen pinnasänky on meidän makkarissa. Sitten tajusin, että mitä mä sieltä olkkarista sitä oikeen hain. Ja kolmanneksi: ukko keitti äsken ittellensä päiväkahvia ja etti sokeriastiaa vaikka kuinka kauan. Viimein löydettiin se jääkaapista. Olin aamulla pöytää siivotessa pistänyt sen sinne. :LOL:
 
Mä en ole käynyt yksin vielä muualla kuin kaupassa. Viimestään olis tarkotus lähtee huhtikuun alussa viettämään kunnolla mun synttäreitä ja sillon lapset on anoppilassa hoidossa. Kaverit on kovasti pyytänyt baarikierroksille, mut ei vaan tee vielä mieli lähteä. Ennen kuin aloin odottamaan Emmiä, niin tuli sen verta paljon juoksenneltua :whistle: , et ei oikeen tee vieläkään mieli lähtee jatkamaan. Mies on kyl sanonut, et pärjää Emmin kans kotona et voisin hyvinkin lähtee.. mut ei vaan huvita.

Mä olen tänään oikeen ahkeroinut.. En saanut aamulla tietsikan näyttöä päälle, niin oli hiukan luppoaikaa leipoo :LOL:

Cara- Mä tiedä aika paljon näitä samanlaosia tapauksia, kuin sulla. Oikeestaan mikään muu ei ole auttanut, kuin välinpitämättömyys. Mies on sit viimeistään huomannut, kun on uudesta kumppanistaan tullut ero, et kuinka paljon on menettänyt, kun lapsi onkin jo kasvanut niin paljon.. Kauheelta kyl kuulostaa ja sitä on kauheeta seurata vierestä, mut toivotaan et teillä tää selviäis eritavalla ja "nopeempaa". Miehet ei vaan aina tajua sitä vastuuta. Voimia sulle!
:hug:

Mun pitäis mennä vielä hiukan leipomaan.. Miehen pari kaveria on tulossa huomenna perheineen kylään ja olis kiva saada jotain tarjottavaa tehtyä. Meil ei oo mitään tietoo et kui kauan ne meillä mahtaa olla, viimeks olivat 2 pvä :LOL:
 
Tervehdys!

Viimeisiä järjestelyjä ennen ristiäisiä...ja meikä on koneella :LOL: Hyvin hommat edistyy joo...pojukin nukkuu niin tietty pakko tulla koneelle :D Onneksi on lattiat pestynä ja muutenkin siistinä paikat,pikkujärjestelyjä täytyy vielä tehdä. Illalla valmistan Hillan antaman ohjeen mukaisen suklaajuustotortun :p Saa ristiäisvieraatkin maistaa sitä :whistle: Ei ole muuten Hillasta kuulunut mitään :/

Onkos Nita kirjotellut hetkeen? Kun oli ennen hyvin aktiivinen kirjoittelija =)

Poju on ollut tänään tosi kiltti (vaikka mun mielestä vauvoista ei voi sanoa kiltti tai tuhma...),aivan niinkuin olis tajunnut,että äiti on vähän kiireinen nyt. Nukkui jopa ulkonakin suht "kivuttomasti" ja tossa kaukalossaan se on olla möllöttänyt ja seurannut tätä menoa :whistle:

Kaapolla on uusi rytmi taas. Illalla tankkaa Nania 22 maissa yli 100ml. Eilen illalla sitten laitoin pojan vaunuihin unta odottelemaan ja aattelin,että en viitti heilutella vaunuja jos vaikka oppis nukahtaan ilman heilutteluja. No,poju olikin hereillä lähes tunnin,mutta ei kitissyt ollenkaan vaan makoili vain vaunussaan. Mä sain kattella Rimakauhua ja rakkautta kaikessa rauhassa =) Sitten nukahti itekseen,mutta tutti taas oli ahkerassa käytössä. Tankkasi sitten vielä tissiä tossa 23.30 maissa. Sama juttu oli siis toissa iltana. Sitten nukkuu johonkin 4 asti. Mutta toisaalta ihan ok rytmi,saa itekin kattella töllöä tossa eikä tarvi sitten kauheella kiireellä painua maata. Pyrin siis menemään silloin nukkuun kun pojukin. =)

Oma aika: Mä en ole käynyt muualla yksin kuin kaupassa ja parturissa. Mutta kyllä viimestään keväällä on pakko päästä tuulettuun johonkin. Se vain,että jos imetän silloinkin,että kuinka tota pojua voi sitten yökylään viedä. Anoppilassa meidän lapset on aina ollut yötä kun on ollut tarvis. Mutta kyllä tekee siideriä mieli :p :LOL:

Mies vei esikoisen katsoon sitä piirrettyä Rölliä =) Ollaan luvattu,että kun menee viikko hyvin koulussa/kotona niin viikonloppuna tapahtuu jotain kivaa :D Lahjonta ja kiristys siis toimii :LOL:

LilliM+Kaapo 9.12
 
Ensinnä KIITOS Sannalle! Olet ihanasti jaksanut laitaa ekan sivun listaa uusiksi kun me muut ollaan jotain ideoita/pyyntöjä ilmaan heitelty. :hug:

Neuvola oli tänään ja uudet strategiset mitat ovat: paino 5420g(3525g), pituus 58cm(49cm) ja pää 38,4cm(34). Käyrillä mennään. Kovasti nltäti kehui Ainon päänkannattelua ja ryömimisliikkeitä. Meinasi ettei vielä tarvitsisi olla tytöllä kiirettä mihinkään, mutta Aino on selvästikin toista mieltä! :LOL:
Kävimme tänään myös lääkärissä (taas...) ja Aino sai uuden lääkekuurin. Lääkäri oli sitä mieltä, että tällä tauti lähtee kun ei kerran tavallinen penisilliinikuuri tehonnut. Kuuri on kolmen päivän "hevoskuuri". Minä yritän olla optimistinen ja luottaa siihen lääkäriin. :whistle:

Omaa aikaa minulla on sen verran päivittäin mitä tallihommissa menee. Kauheen rentouttavaa/rauhoittavaa se hevosten kanssa puuhailu ei kyllä ole, kun kovalla kiireellä yleensä joudun kaiken tekemään. Tallia (joka on omassa pihassa) lukuun ottamatta en ole käynyt missään yksin ja tilanne pysyy varmaankin tällaisena vielä pari kuukautta.

Cara- Tutulta tuo lapsesi isän toiminta minunkin korvissani kuulostaa, valitettavasti. En voi muuta kun toivoa sinulle sitä mystistä äidin viisautta tuon ongelman ratkaisemisessa. :hug:

Donu ja Aino 5.11.
 
Lääkärineuvola täällä oli 1kk iässä ja siellä tutkittiin silmät, raajat, sydän, keuhkot, refleksit, sukuelimet ja mitähän vielä.. aika perusteellinen kuitenkin oli tutkimus. Seuraava lääkärineuvola on sitten vasta 8kk iässä täällä päin kuulemma.

Minä ajattelin liittyä seurakunnan järjestämään esikoisvauvaryhmään :snotty: Hieman pohdituttaa tykkäänköhän kuitenkaan moisesta... Mutta olishan se jotain ohjelmaa tähän arkeen :)

Te muut ahkerat ootte alottaneet jo jumpissa ja saleilla käynnin.. hitsi.. ite oon kans harrastanu aikanaan yhtä jos toista mutta kun olen niin kärsimätön, että kyllästyn järkiään lajiin kuin lajiin ja se harrastaminen jää pariin kertaan :D Olenkin kade teille hevosmammoille, ratsastus kun on ollut ainut harraste jota olen harrastanut innokkaana usean vuoden ajan. Nyt on tosin ollut paussia hevosenselässä istumisesta noin kolmisen vuotta.. lienekköhän enää uskaltaisin. Mulle tuli aikanaan vähä kammo kun lensin aika pahanlaisesti hepan selästä.. ratsastin kyllä sen jälkeen vielä mutta siitä jäi vähä traumat.. Ei siis kuitenkaan käynyt mitenkään, onneksi :) Joogaa en ole vielä koittanut. Sinne tekis mieli, mutta täälä pk-seudulla nuo hinnat ovat niin päätä huimaavat joka puljussa että vähän hirvittää maksaa jos käy niinkuin tähänkin asti että käynnit jää pariin kertaan kun kyllästyn :p Mutta kyllä mä jumppailen kotona aika ahkeraan ja lenkilläkin joskus käyn.

Omaa aikaa on ollut aika naftisti... Tosin enpä ole enempää kaivannutkaan. Muutamia kertoja olen käynyt kaupungilla ja muilla asioilla tunnin pari, jollon mies on ollut tytön kans. Meillä ei sukulaisia täällä päin asu, joten lapsenvahtejakaan ei sitten ole.

Miehen kanssa hommat
on aloitettu ja eka kerrat oli kyllä aika kivuliaita, mutta nyt sujuu jo :)

Caralle voimia tapaamiskiistaan! Ja hurjasti myös tsemppiä miki(kös se nyt oli?)lle perheen pyörittämiseen yksinään! :)

Tyttö oli älyttömän kiltti koko alkuviikon.. viihtyi yksinään juttelemassa mille milloinkin ja sain tehdä hommia rauhassa. Mutta nyt on sitten loppuviikkoon tultaessa vähän kitistelty.. tänään on oikeestaan aika paljonki. Tuntus että pieru on vähä eksyksissä, mutta eipä tule jumppaamallakaan ulos. Nyt tosin on tyytyväisenä tuossa lattialla ja tuijottaa kattolamppua ja kertoo sille salaisuuksia.

Joo, mutta jospa nyt en kuitenkaan romaania kirjoittaisi...

Hyviä viikonloppuja! :)
 
Sanna: Jep ei niitä tuffia paljon muilla tunnu olevan. Itse olen kotoisin satakunnasta ja isä on siis porilainen, joten sieltä se tuffa tulee. Ja vauvajumppa on täällä ainakin enemmän sellaista äitien jumpaa. Eli vauva on siinä painona ja tehdään käsilihasliikkeitä, jalkakyykkyjä, vatsoja. Ja tietty tanssitaan vauvan kanssa, ja neiti on toisaan tykännyt kun on muita "pallopäitä" äheltämässä. Ja muuten Sanna silloin kun asuin TUrussa se sama kuntosali tuli mullekkin tutuksi.

Meillä on tytöt olleet isänsä kanssa kun itse olen käynyt ratsastamassa, spinningissä ja kävelemässä oman pään kanssa. Ja tietty pakolliset kauppareissut yms. Eli ei vielä ole kukaan muu hoitanut, mutta ei meillä ole oikein isovanhempiakaan lähellä että heille saisi vietyä hoitoon. Ihan kade niille kenellä isovanhemmat lähellä.

Edla: täällä ainakin joogassa ohjaaja sanoi ettei saa aloittaa synnytksen jälkeen joogaa kolmeen kuukauteen ja jos suunnitteli raskautta tai oli raskaana niin silloinkaan ei saanut mennä joogaan. Täällä siis tota astangajoogaa, missä ohjaaja noin sanoi. Itsekkin tekisi milei joogaan, mutta se on sunnuntaisin ja tuntuu että silloin olisi niiiiiin paljon kaikkea, kun mun tekisi milei mennä kokeilemaan seinäkiipeilyäkin. Tossa muutama vuosi sitten olinkin kiipeilemässä kymmenisen kertaa ja se tuntui tosi mukavalta, mutta sitten tuli jotain muuta ja en vaan ole saanut aloitetuksi sitä, vaikka kaverini on tosi kova harrastaja. Sit sunnuntaisin on tuon isomman tytön balettikin ja tosiaanitse olen käynyt sunnuntaisin spinningissä.

Niin ja reissu meni hyvin tyttöjen kanssa. Reissulla saatiin jopa pikkuneidille uusi rytmi mikä tuntuu hyvältä. Eli meillä pikkuneiti menee yöunilleen jo ysiltä ja herää syömään puoli kuusi ja sit nukkuu vielä pari tuntia. =)

Hyvää viikonloppua myös :wave:

-viivin ja mimosa 7.11.-
 
huomenta! Oli pakko tulla kehuskelemaan kun meillä meni yö taas hyvin:) neiti nukahti 23 maissa ja heräsi vasta vaille 7!! söi vähän ja nukahti heti uudelleen.. herättiin sitten yhdessä iloisesti 10.30 ja nyt jo ekoilla päikkäreillä! kyllä on tosi hyvät unenlahjat, on tullut tyttö äitiinsä :LOL:

Kiitos kaikille tsempityksestä ton isä asian suhteen! :hug: Huonoja uutisia tuli vaan taas.. On nyt sitten päättänyt lähteä Rukalle töihin ens viikolla, oi sattuiko taas just olemaan se viikko kun oltiin sovittu et olis tullut käymään.. miten sattuikaan? nooh pysytköön siellä rukalla sitten, on kuulemma koko kevään töissä siellä! Pyysi kyllä käymään ja lupasi vielä katsoa tyttöä jos haluan rinteeseen, mut en kyllä uskalla jättää minniä sen vahdittavaksi kun ei ole koskaan aikaisemmin tyttöä hetkeäkään katsonut tai muutenkaan lapsia hoitanut.. en kylllä jaksa vaivata enää päätäni tällä asialla, on ehkä parempi että ei olla yhteydessä! ainakaan vähään aikaan..

Aateltiin tänään parin kaverin kanssa jos ne tulis meiän luo ja otettais lasi viiniä sekä hyvää ruokaa ja parannettais maailmaa oikein urakalla:) oon kyl vähän negatiivisesti suhtautuva tohon alkoholiin jos minni on kotona, mut kai sitä lasillisen vois ruoan kanssa juoda..

Nyt pitäis varmaan lähteä siivoomaan kun tyttökin nukkuu! Hyvää viikonloppua kaikille!!
 

Yhteistyössä