Marrasvauvat 2007 marraskuussa

Meille syntyi siis suloinen tyttö juuri laskettuna päivänä. Aamulla seittemän maissa tuntui ekat supistukset koko raskausaikana ja ne jatkui puoleen päivään saakka.Sitten lopahti ja lähdin siivoon tallit sekä koirien kanssa lenkille. Ajattelin, että kyllä se nyt on saatava maailmaan keinolla millä hyvänsä. Sitten jossain neljän maissa iltapäivällä kouraisi oikein kunnolla ja supistusten väli oli 6 min. Soitin sairaalaan ja sanoivat että pikkuhiljaa voi alkaa tulla. No, mies meni vielä hoitaan navettahommat ja kuuden aikaa illalla lähdettiin ajeleen sairaalaan, jossa oltiin vähän ennen puolta kahdeksaa, silloin supisteli parin minuutin välein. Kohdunsuu oli 4 cm auki ja käskivät suoraan saliin. Sen jälkeen vauhti sitten hidastui ja kalvot puhkaistiin melko pian. Lääkäri kasteli itsensä kokonaan, kun lapsivedet tuli niin vauhdilla ja sitä oli paljon :LOL:
Ilokaasua sain, mutta se ei auttanut ja epiduraali laitettiin melko pian kun supisteli niin kipeesti. Muuten synnytyksen kulku on aika hämyn peitossa, koska supistelin käytännössä katsoen jatkuvasti ja epiruraali ei juurikaan auttanut. Kivut tuntuivat välillä sietämättömiltä. Joskus puolen yön maissa tuli mieletön ponnistamisen tarve, mutta olin auki vasta 6 cm. Laitettiin kohdunkaulan puudute, mutta ei sekään vienyt kuin terävimmän kivun. Lisäksi sain jotain lihaksia rentouttavaa, kun aukeneminen ei millään edistynyt. Lopulta kolmen aikaan yöllä sain luvan alkaa ponnistaa ja klo 5.16 tyttö syntyi. Pisteitä tuli 9 ja pituutta oli 51 cm ja painoa 3512 g. Tikkejä ommeltiin kymmenkunta, mutta varsinaisia pahoja repeytymiä ei tullut. Nyt alkaa palautuminen olla jo hyvällä mallilla. Kärsii istua ja vessassa voi käydä ilman tuskan hikeä. =) Sairaalaan jäi 6 kiloa painosta, joten vielä ollaan neljä kiloa plussan puolella, mutta jospa ne siitä lähtis häviämään. Rinnat on tällä hetkellä tosi kipeet ja kuumat ja maitoa tulle ihan hillittömän paljon ja nopeesti. Imettäminen on yhtä sotkua kun maito valuu rinnoista ja tytön suupielistä. Pulloa ei siis ole tarvittu. Vauva-arkea opetellessa...
Viikuna ja Nuppu 5 pv
 
Meillä kävi neuvlatäti tänään ja on neiti ollut ruoka-aikaan kotona, to kotiinlähtöpaino oli 3800g, nyt oli noussut jo 3990g...eli ruoka maistuu kunnolla :heart: tänään tilasin myös hennesiltä vaatetta, niin oli pakko tilata neitille se tonttumekko sieltä, 62cm tilasin, toivottavasti menee vielä jouluna :whistle: ja meidän pojalle pukinkonttiin sen hämppispuvun...on retkahtanut ihan kokonaan spidermaniin :D en malta oottaa et aukasee sen aattona, voin kuvitella sen ilmeen :heart: :heart:

Perfekta ja peikkotyttö 7vrk (klo 17.31) viikko sitten vielä kovissa tuskissa :heart:
 
Ja jos olen jotai tietoja jollei merkannu väärin, niin kertokaa ihmeessä.

Viime yö meni tosi hyvin, menispä kaikki yöt samalla lailla. Neiti söi pari kertaa yöllä ja siis söi kunnolla, röyhtäs ja alko nukkuu. Ei mitään kitinöitä tms..

Nyt on tullu enää aamusin puklut ja seki on nykyään oikeestaan melk. pelkästään kuolaa, missä on vähän maitoa joukossa..

Ihme örinää on alkanu toi neiti kyl pitää..

Mut nyt pitää mennä, neiti herää :wave:

Sanna ja Nipsu 3vkoa :heart:
 
Perfekta Voisinhan mä sieltäkin ottaa ne tiedot kyllä :)

Toi meen neiti on alkanu suursyömäriks =) Eilen illalla alko puol ysin aikaan syömään 1½-2h välein ja sit ei enää tullu tisseistä mitään, ku tohon tahtiin veti ja sit enne ku saatiin neiti nukkuu joskus klo 2 yöllä, niin söi pullossa erissä yhteensä 150ml. Sitte nukku joku 3h ja taas syötiin ja taas nukuttiin joku 3h ja sit me noustiin sängystä ja neiti veti taas molemmat tissit tyhjiks ja viel joku 20ml pullosta. Tota tahtii ku syö, niin pian pitää alkaa antaa perunaa tms =)

Siskon kanssa puhuin ja se sano, et hän on joutunu kaikille kolmelle pojalle antaa perunaa jo joskus 2-2½kk ikäisenä.. Mites te, joilla on jo lapsia enemmän, niin koska olette alkanu antaa muuta ku maitoa?

Ihanaa, paistaa aurinko. Vois mennä vaunulenkille, kun neiti seuraavan kerran on syöny. Pitäs Kelaanki mennä, ku se mun palkka, mikä ei tullu, niin mun pitää nyt se sit hakee Kelasta ja sit ku saan päätöksen, lähettää se palkanlaskijalle ja hän sit maksaa sen erotuksen, et saan kk palkan. HANKALAA!!!! Paljon helpompaa olis ollu, jos työnantaja olis ihan ite hakenu se korvauksen Kelalta ja maksanu mulle suoraan sen kk palkan.. Ja tästä asiasta ei edes sanottu, et pitää tehdä näin, enne ku liitosta otettiin yhteyttä työnantajaan. Mulle vaan sanottiin, et maksetaan se 10pvän palkka ja loppu on voi voi. en edes olis voinu kelasta hakee mitään, ku mulla eiollu sairasloma todistuksia, ku ne oli työnantajalla mut nyt ne on mulla ku lähettivät, et saan ne rahat. Hyvää on toiminta mun työpaikalla...

Joo sori valitus, mut kiva elää toista kuukautta kuukaden palkalla...

Jaaha, pitää mennä ottaa pullot pois kattilasta, keittelen tuttisoppaa =)

Sanna ja Nipsu 3vkoa 1 pvä
 
Meillä kasvetaan ja lujaa :D A-tytön paino tänään 2910g (+310g viime viikkoon) ja B-tytön paino 2480g (+260g), nyt hän painaa saman verran kuin siskonsa syntyessään :heart: Ulkoilukielto päällä edelleen, katsotaan sit 1kk neuvolassa jos lupa heltiäis aloittaa ulkoilutkin vähitellen.

Olettekos jo ristiäisiä/nimiäisiä alkaneet suunnittelemaan? Meillä on kastepäiväksi varattu lauantai 1.12., nimet valmiina ja kummit pyydettyinä. Nyt vaan miettimään tarjottavia :p Aiotteko kutsua vieraat ihan vaan suullisesti vai teettekö "kutsukortit"? Musta olis kiva askarrella nätit kortit, mutta en yhtään tiedä onko ristiäisiin tapana sillä tavalla kutsua?!

Siitä D-vitamiinista vielä, meillä esikoinen rupesi itkemään masukipuja heti niiden tippojen aloituksen jälkeen, ja öiseen aikaan tottakai.. Tosissaan toivon ettei näiden pikkusten massut tykkäis huonoa, mahtais olla pieni meteli kotona kun molemmat itkustais massujaan :/

Liituraita ja tytöt 2vkoa 5pvää
 
Meillä ristiäiset menee tammikuulle kun yksi kummeista konfirmoidaan vasta 12.12 (muistaakseni) niin en enää sitten ennen joulua ala järkkään ja enkä ennen vuoden vaihdetta, niin tammikuulle päätettiin ne laittaa...

Meillä ois huomenna ensimmäinen vaunureissu edessä vaikka hattivatti onkin vasta 9 päivän ikäinen huomenna...mies ottaa auton ja lähtee 2 vaihetta ajamaan ja pojalla kerho...eipä tosin sinne vaunun sisään kylmä tule kun laitan makuupussin sisään kunnolla ja vielä harso siihen eteen...matka ei kuitenkaan ole pitkä...

Perfekta ja hattivatti 8pv
 
Ristiäiset ovat olleet puheenaihe meidän perheessä viimeiset pari päivää. Kummit on pyydetty, nimi päätetty ja papin kanssa sovittu päivämäärä ja kellonaika. Jostain syystä MIES innostui asiaa hoitamaan näin hyvissä ajoin. Liekö tuo pieni prinsessa lumonnut isänsä. :) Mukavia muutoksia tuossa ukossa on tapahtunut yllättävän paljon lapsen syntymän jälkeen. Hänellä taisivat "silmät aueta" synnytyksessä... Mutta siis ne ristiäiset! Mielessä kävi, että tekisin joulukortit ja liittäisin niihin myös kutsun ristiäisiin (pidetään vähän joulun jälkeen). Tieto ristiäisistä leviää kyllä suullisesti jo hyvissä ajoin kaikille, mutta jostain syystä askartelusormia on alkanut kutkuttaa ja mielessä jo millaiset kortit teen. En ole koskaan saanut kutsua kortin muodossa ristiäisiin, mutta meidän vieraat saavat! :D

Donu ja tyttö 1vko 2pvää
 
Huomenta vaan!

Nyt mäkin pääsen vihdoin tälle puolelle :D Eli meille syntyi tyttö 12.11 klo 8.32 eli rv 41. Pituutta oli 49cm ja painoa 3510g. Synnytys kesti 2h 50min ja ponnistusvaihe oli 7min. Ilman repeämiä/tikkejä selvittiin ja olo on mitä loistavin.

Eilen päästiin sairaalasta kotiin ja on aivan mahtava olo. Miehelle sanoin synnytyssalissa, et tää on sit tosissaan meijän viimeinen vauva.. noh.. eilen jo mies alkoi puhelemaan, et no.. eikö noi ookkin sulosia noi pienet..miten ois ainakin vielä yksi? Siis haloo!! :eek: Mä ajattelin, et ei voi olla tosissaan, mut juu kyl vaan oli.

Mies ja lapset on ihan innossaan vauvasta. Rivissä makaavat tuolla lattialla :LOL: Mieskin alkoi eilen puhelemaan, et hän haluu nyt alusta asti opetella olemaan vauvan kans "kahestaan" et jos imetän vauvan, niin voin lähteä pariksi tunniksi lenkille tai kauppoihin. Samantien lykkäs mut huoltsikalle maito-ostoksille.. :whistle: Et innokas isukki meillä :D

Mut nyt täytyy mennä hiukka laittautumaan.. pakko käydä ostamassa rintakumit. Rinnanpäät on niin kipeet!

Ellu ja Emmi 3pvä
 

Hei!
Vihdoin mekin tänne puolelle..Eli tyttö syntyi, 12.11.2007 klo 9.31. Strategiset mitat oli 3610g ja 50,5cm.
Hirmu pieneltä tuntuu tuon esikon jälkeen, joka siis painoi syntyessään melkein 4,5kg. Ja onhan se pieni..:)

Ja jos tähän vähän kertomusta..
Rv 40+2, maanantai-aamuna n.klo 3.30 heräsin suppareihin. Totta oli, et kyllä ne tunnistaa kun niitä alkaa tulla :)
Siinä ihmettelin ja kuulostelin olotilaa ja yritin nukkumaankin vielä mennä,mutta ei onnistunut. Jossain 4-5 välillä kävin miestä infoomassa, et taitaa supistella ja nopeempaan tempoon, n.3-5 min. No, siinä 5 maissa mieskin nous ja soitti siinä äidilleen joka tuli esikoo kattoo.
Sairaalassa oltiin joskus puol 6 aikaan, ja suoraan saliin tietty tutkittavaks. Olin 4cm auki ja alettiin oottelemaan. Jossain vaiheessa pyysin ilokaasua, vaikken sen tehoa huomannut ekankaan aikaan, eikä se nytkään kyl vakuuttanut.
Sitten kun olo alkoi muuttua tukalammaksi, kätilö ehdotti kohdunkaulapuudutetta ja sen sit sain. Se helpotti oloa, kunnes supparit ei enää aukasseetkaan paikkoja ja laitettiin oksitosiinitippakin. Jonkin aikaa puudute auttoi vielä sittenkin, kunnes alkoi olo jälleen muuttua tukalaksi. Kysyin kätilöltä et voisiko veskiin päästä, tuntuu et isompi hätä tulee, mut kätilö kurkkasikin tilanteen ja sanoi että pääset tuohon jakkaralle ponnistaa, oot ihan auki! (Olin siis jakkaraa toivonut, kun ekalla kertaa en sihen kyennytkään, vaikka olisin halunnut koettaa)
No, siinä sitten ooteltiin supparieta, mitkä meinas taas loppua. Kuitenkin niitä alkoi tulemaan ja olisko ollut n.5-6 supparia, kun kätilö sanoi että nään teijän vauvan hiukset, et ei mee enää pitkään. Epäilytti kun esikonkin aikaan mulle sanottiin noin ja kuitenkin imukuppisynnytykseks meni..
No, eipä siinä menny ku pari supparia kun tuntui että nyt tulee jotain isoa ulos, ja niin oli, vauvan pää oli ulkona.(En ite nähnyt, onneks, mut kätilö sanoi)
Seuraavalla ponnisutksella tuli sit loputkin ja uskaltauduin sinne lattialle kattomaan; Pienen pieni tummatukkainen tyttöhän se siellä rääkyi. Ääntä tuli heti kun vaan pihalle pääs.
Olipa helpottunut olo, sitten vaan sängylle odottelemaan istukkaa ja ihailemaan masun päällä makoilevaa perheen uusinta tulokasta.
Eilen päästiin pois ja ompa ollut isosiskolla(2,5v.) ja kissoilla ihmeteltävää.

M ja Minttu 3 pv
 
Me haluttais Nomparellin kans liittyä joukkoon tummaan. Tyty syntyi 13.11. klo 05.48 ja painoi 3280g ja oli tasan puoli metriä pitkä. Ja viikkoja oli siis 38+5 kasassa.

Tuun kirjottelemaan ja lukemaan teidän kuulumisia paremmalla ajalla :)

Edla ja Nomparelli
 
Semmosta kysyisin, et te, kellä vanhempiakin lapsia, miten ovat suhtautuneet teihin, kun ootte nyytin kans kotiin menneet?
Meillä on tää päivä ollu esikon kans yhtä tappeluu, minuu ei kuuntele yhtään ja takas vaan väittää..kaikkeen pyytää iskää apuun. Voi video jos tää tulee tämmöstä olemaan..oon kyl koittanut sylitellä esikkoakin ja muutenki huomioida, mut silti tämmöstä..vaikee pitää sitäkään asennetta kun toinen koko ajan yrittää läpsiä tai nipistää, sen lisäks siis että ei usko mitään ja tekee kaiken mitä kiellän :(
 
Ristijäiset meillä pidetään 22.12. ja kummit on pyydetty. Meillä myös saavat kutsun jälleen itsetehtynä korttina. Tytön etunimi on keksitty jo hyyyvyyyyvissä ajoin eli Mimosa, mutta nuo muut nimet hakusessa. Isosiskon nimi kun on Vanessa niin siitä aloimme etsimään nimeä mikä sointuisi isonsiskon nimeen.

PikkuM: Meillä on tuo isompi tyttö kanssa mustis, mutta meillä äitin täytyy auttaa häntä kaikessa, ei muut oikein kelpaa. Tosiaalta hän on hirveän innoissaan pikkusiskosta ja kun vieraita tullut niin on heti pikkusiskon vieressä. Auttelee kovasti vaipanvaihdossa yms. ja luultavasti tässä pikapuoliin kun huomaa ettei häntä olekkaan syrjäytetty on ihan ok. Vaatii vain nyt ihan oman aikansa. Itse olen tytön kanssa käynyt ihan kahdestaan kerhossa ja muutenkin viettänyt kahdenkeskisiä aikoja hänen kanssaan (kuten myös isä). Ja tänään on tuntunut jo että nuo uhma kohtaukset ovat vähentyneet. Joten toivottavasti teilläkin alkaisi helpottamaan!! Meillä näillä neideillä ikäeroa 3v9kk.

Lisäksi luulen että meillä on auttanut että tyttö on käynyt tälläviikolla kahtena päivänä tarhassa ja päässyt kavereittensa kanssa leikkimään kunnolla. (Käy tarhassa siis 3-4 pv viikossa)

Ja onnea uusille nyytinsä saaneille!! =) :flower: :heart:

-viivin ja mimosa-
 
Heissan ja onneks olkoon vauvan saaneille :heart: Lisäilin listalle ja jos on virheitä, puutteita tms niin ilmoitelkaahan.

Ristijäiset Meillä on 8.12. Itse kaste on kirkossa ja kahvit sitte kotona. On sen verran pienet tilat, et pitää mielummin sen kastetilaisuuden sitte kirkossa ja kahvitella voi sit vähän ahtaammissakin tiloissa :) Niin ja kummit on kans jo pyydetty ja nimi tiedossa, mut kutsuja en tee, kun olen kaikille jo suullisesti asiasta kertonu. Olishan kutsut ollu kivat, mut jos vaikka väsäis pitkästä aikaa joulukortteja ihmisille. Joku ihme askarteluinnostus täälläki iskeny päälle =)

Meillä olis tänään isyydentunnustus vaan eipä siitä taida mitään tulla, kun tolla äijällä ei ole mitään henkkareita. Poliisit vei ajokortin ja passi on rikki ja hukassa :LOL: Mennään nyt kuitenki sinne ja katotaan miten käy.

Mut nyt pakko mennä laittaa itteensä ennen ku toi neiti taas herää

:wave:

Sanna ja Nipsu
 
Meillä ristiäiset pidetään 15.12. Kutsut lähetin oikein persoonallisesti tekstiviestillä. Kutsukortti olisi ihana, mutta en jotenkin jaksanut alkaa väsätä sellaisia. Itse olen kyllä saanut parikin kertaa postin kautta kutsun, että ei se mitenkään tavatonta ole. Kummit ja nimi on valmiina, joten ei muuta kuin leipomuksia suunnittelemaan.
Tyttö on kiltti ja kasvaa kovaa vauhtia. Painoa on nyt 3770 g, joten hyvin on lähtenyt nousemaan. Uloskin saisi jo mennä, mutta vielä ei olla "keretty". Josko vaikka huomenna.
Viikuna ja Nuppu 8 pv
 
Hei vaan kaikille,minäkin näin pikaisesti...
14.11 klo 8.32 syntyi meidän perheen Tiuku Timantti...rv 39+5, tyttö laittoi itkun silmään,saimme pisteen ii:n päälle meidän perheen koostumukselle.
Tiuku painoi 3610 g ja oli 50 cm pitkä....eli melkeinpä samankokoinen kuin PikkuM:n tyttö.
Tässä me nyt istutaan koneella tytön kanssa.Maito nousi tänään tuossa iltakuuden aikaan,mutta kyllä Tiuku on sitä 2 vrk tilannutkin tauotta.

ONNEA KAIKILLE vauvautuneille yhteisesti,meitä olikin tälle viikolle tullut hirveästi.Lopuille tsemppiä ja onnea koitoksiin TEHYN hösötyksiäkin varten lisätsemppiä!Kaikki kunnia kuitnkin hoitajille,he ansaitsevat korotuksensa,niin taas meitäkin hoidettiin hyvin.Tulen vkl:n aikana kertomaan synnytystarinani.Spinaalin avulla synnytin,suosittelen,vie kaiken kivun pois!
Minäkin hakeudun vauvaketjuumme,ja toivon että joskus tapaisimme kaikki innokkaat,kunhan vaavimme hieman kasvavat...Olisiko ideaa järkätä "sokkotreffit" jollekin keskeiselle paikkakunnalle vaikka kevään aikana?Voisin lähteä yhdeksi organisoijaksi...

Eli kopioin tänne tuolta odotuspuolelta saman tekstin. Tulen siis Sanna ketjuun mukaan

Tulikellukka ja Tiuku 2 vrk (työnimeä ei ollut,mutta tämä on tytön lempinimi nyt)
 
Heissan!
Jos nyt ehtis muutaman rivin kirjottaa ku neiti nukkuu. Fiuh. :)

Raskauskiloista ollu puhetta.. Itellä kaikki jäi sairaalaan ja vähä yliki, eli nyt ollaan jo alle lähtöpainon. Jee. Mutta eipähän noita kerinny paljoo ees karttua. Ihana olla omassa kropassa taas, vaikka tuo maha onki mielenkiintonen hyllyvä hyytelö :D

Ristiäiset meillä kans vietetään 22.12. Isomummi oli järkänny papin ja kaikki. Kiva, niin ei tartte ite miettiä moisia :)

Meillä on neitillä ollu tumput välillä käsissä ku sillä tosiaan oli aika pitkät kynnet syntyisään ja nyt ne on tietenki vähä repaleiset. Ei onneks isompia naarmuja oo saanu aikaan.

Mites muiden BabyBlues tai hormonit? Mä oon ihan järkyttyny. Itken lähes tyhjästä, ressaan ihme asioilla, kitisen väsyn ja märisen miehelle tietenki. Miehellä muistona käsivarressa mustelma kun suutuksissani jostain syystä häntä mäjäytin :ashamed: Vessan ovessa on kolme reikää, hakkasin siihen imurinjohdolla kun mies oli TAAS jättäny kenkänsä vaaleelle matolle sulamaan. :eek: Oikeesti, mä pelkään jo itteeni. Kehotinki miestä viemään kaikki särkyvät esineet varastoon ennenkö mä pirston koko kämpän. Vaikka parempihan se on että tään olotilan purkaa esineisiin ja mieheen mitä vauvaan :ashamed:

Meidän tyttö on vähän väärällä rytmillä, eli yö roikutaan tississä kiinni tai sitten kitistellään mahavaivojen kanssa, päivät nukutaan tyytyväisenä tuhisten eikä millään meinais herätä edes syömään :( Mutta ei kai se auta ku toivoo että jossain välissä sais käännettyä tuon rytmin toistepäin. Eihän kyllä noin pieniltä vielä voikaan rytmiä väkisten siirtää. Nyt sit mennää hänen ehdoillaan... :)

Tissit on kipeet ja vihlovat. AARGH!!! Maitoo onneks tulee mutta syöttäminen ei kyllä ilman rintakumeja onnistu. Ihana keksintö kyseiset vempeleet :)

Mulle siis tehtiin eppari ja eilen sitten rohkaistuin sitä vilkaisemaan niin voi jestas :eek: Nään kai painajaisia vielä viiden vuoden päästäki. Vaikka kätilö sano että tuli siisti eppari ja oikeen hyvä ensisynnyttjäksi niin näytti kyllä lähinnä siltä että olis tullu toinen pimppi oikeen perään :D Sori puheenaiheeni, mutta olin kyllä järkyttyny. Mites teillä muilla epparit voi, joilla sellaset on? Mulla nyt on alkanu kutina että jotta kai se nyt sit paranee, toivoa sopis :)

MUtta lähenpä tästä taas hikoilemaan tonne soffalle jos sais vaikka torkut otettua ku piipero nukkuu.

Ai niin, tulikellukka, tuo tapaaminen kuulostaa hyvältä mutta mun ainaki pitäis kypsytellä ajatusta aika kauan että rohkenisin mukaan :D Oon vähä ujo tällasissa asioissa, mutta mikä jottei kunhan ajatusta ensin kypsyttelis :)

Jakseluita!

Edla ja Nomparelli 4 päivää
 
Ajattelin nyt tulla kirjotteleen, kun mies lähti sählypeliin, isommat lapset kattelee lastenohjelmia ja vauva nukkuu..

Meillä yöt on mennyt mahtavasti. Vauva herää kaksi kertaa syömään ja nukahtaa heti. Näin ainakin vielä toistaiseksi.

Täällä kans rinnat aivan valtavan kipeät. Kävin rintakumit ostamassa, mutta meitin neiti ei osaa imeä niistä :/ Eilen sit ihan tarkotuksella annoin kerran tuttelia, että rinnat kerkeis hiukan "huilata". Maitoa tosin tulee valtavasti.

Kastajaisista.. Meillä on lapset kastettu miehen isovanhempien luona eli niin tehdään myös nyt. Heillä on valtava talo, missä on juhlasali ja paikalla yleensä on koko miehen puolen iso suku eli isot kemut luvassa. Juhlien järjestelyistä- ruuat,kahvittelut ja koristukset hoitaa samainen innokas suku eli anoppi sisaruksineen =) Eli itte ei tartte stessailla muuta kuin omista vaatetuksista. Juhlat ajateltiin pitää tammikuun alusta, varmaan loppiaisen tienoilla.. mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Mä olen kans joutunut antamaan meidän isommille lapsille jo perunaa n.2kk iässä, kun maito ei enää tahtonut riittää näille suursyömäreille.

Ja vielä raskauskiloista. Mulle jäi 5kg raskaudesta, mutta ne häviää varmaan todella pian, kun jälkivuoto vaan loppuu.

Ai niin ja mielialoista.. Mä olen oikein energiapakkaus :LOL: Mies oikein ihmettelee, et kui olen niin hyvällä tuulella ja jaksan touhuta.Mies ja lapset on koko ajan vauvan kimpussa, niin mullahan sitä aikaa nyt on :D Aamulla jo suursiivous tehty ja pyykit pesty.

Mut nyt lisäämään pyykkejä koneeseen.

Ellu ja Emmi 5 pvä
 
minäkin pääsin vihdoin koneelle. Tyttömme syntyi siis jo 20.10. On ollut melkoinen hulina kahden pienen kanssa (isosisko 1.2v). Päivät menee niin nopeeta, etteipä sitä muuta ehdi kun lapsia hoitaa.
Onko muiden vauvoille tullut jo hormooninäppyjä? meillä on jo kauheesti vaikka ikää on 3 vkoa. No jospa ne ehtis lähteä pois ennen ristiäisiä ettei naama kuki kovin pahasti.esikoisella oli valtavat näpyt ristiäisissä.

sasu ja Lilja
 
Päivärytmi tuntuu meidän neidillä muuttuvan aivan jatkuvasti. Sitä ei siis käytännössä oikeastaan ole ollenkaan. Hän saattaa syödä yöllä 3-6 kertaa, yöstä riippuen. Öisin nukahdetaan miten sattuu... Seurustelun tarve tytöllä on kasvanut viime päivinä selvästi. Oma rytmi on aivan sekaisin. Olen yrittänyt nukkua päivisin tytön kanssa, joka tietysti tarkoittaa sitä, että syön, käyn vessassa ja suihkussa sitten kun ehdin.

Hormonit olivat laitoksella ja kotiin palatessa sekaisin ja itkettyä tuli milloin mistäkin syystä. Aiheina mm. huono äitiys jne... Nyt on tunteet hiukan tasaantuneet ja realisti sisälläni saanut kaiken maailman itsesyytökset aisoihin. :LOL: Väsyneenä kyllä pinna on kireällä ihan turhistakin asioista. Kyllä kolme tuntia katkeamatonta unta taitaa olla se mitä minun keho vaatii, jotta päivästä selviää...

Jaahas, tissiä kaipaillaan taas!

Donu
 

Hei!
Arvelin tulla vähän höpisemään minäkin, kun tyttö on miehen kans tuttelilla. Meillä mies alotti isyysloman heti sillon maanantaina, ja 9.12 menee seuraavan kerran töihin. Joulun alla voi sit pitää vielä muutama päivän.

Mielialan vaihteluista; Kyllä löytyy, etenkin tuota itkuisuutta..laitoksella jo tuli viimesenä päivänä hirvee ikävä esikkoa ja itku kans. No, saman päivän iltana sit lopujen lopuks päästiinkin lähtemään, liekkö se hoitaja sit vähän järkkäilly ku näki miten paha mieli mul oli.

Kotona kans pari kertaa on tullu hirmu surullinen olo, ja parit itkut on tullu täälläkin jo tirautettuu..olo on siis vähän sekava, kun ei normaalisti ihan mistä vaan itkeskele.

Ristijäiset; Ei oo vielä oikeen keretty juttelemaankaan ees miehen kans niistä..ei varmaan iha lähiviikkoina olla pitämässä, kun ei toista ja kolmatta nimeä olla ees keksitty vielä eikä edes muita kummeja kuin yks.

Niin tosiaan, meillä on kans maitoa alkanut tulee iha kivasti, mutta, kuten jotkut muutkin, rintakumien kans syötellään. Heti alkuun meni nännit niin kipeeks että irvistellä piti imettäessä. Mulla oli jo laitoksella mukana yks oma kumi, kun esikonkin aikaan piti sitä käyttää, kun mulla on niin matalat nännitkin vielä.
Tuttelia ollaan kans annettu vähän joka päivä, kun hoitaja käski sen keltaisuuden takia syöttää vaan niin paljon kuin menee.

Oon alkanu kans nukahtelee miten sattuu. Eilenkin meinasin väkisin nukahtaa istualleen. Saatikka sit jos pitkälleen menee, niin nukahdus on ihan taattu.

No, äitiä kaipaillaan taas..
M ja Minttu (12.11)
 

Yhteistyössä