Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Koskaan ennen en ole niin hulluna ollu kaikenmoisiin munkkeihin, suklaaseen, kekseihin ym. kun nyt imetysaikana :whistle: :whistle: raskaudenaikaiset 'himot' ei ollu mitäänimetyksen aikaisiin verrattuna. Ekan parin kk aikana kävin yöllä imetyksen jälkeen kaapilla naukkaamassa suklaata jatkuvasti :p nooh, tässä sitä nyt ollaan ja ihmetellään miks p.erse leviää ku pullataikina :D

I love Wallander

Pitäsköhän avata jääkaappia jos sinne olis jotain uutta ilmestyny...
 
Sama homma mulla että herkut maistuu ja varsinkin iltaisin :ashamed: Varaa ei olis ollenkaan herkutella, mutta minkäs voit kun himo iskee :headwall:
Sannalle jaksamisia päänsäryn kanssa- kokemusta todella on jaoikein raastavasta sellaisesta :/
 
Torstaita kaikille!

Heti alkuun kyselen,että onko mahdollista päästä kerhoon mukaan??

Meidän pikku mies oppi tänään kääntymään selältä masulleen:heart:. Kyllähän hää sitä jo pitkään yrittikin,mutta tänään tuhisi ja puhisi, väänsi ja vängersi itsensä väkisin masulleen ja sitten se onnistuikin kolme kertaa peräkkäin. Snif...ei poika enää mikään pieni vauva ole...sitten kun liikkeelle lähtee niin paikallaan ei varmaan kestä enää hetkeäkään.... :whistle:
Toivon vaan,että on hieman malttavaisempi kuin siskonsa joka päätti 9kuisena lähteää kävelemään ja sen jälkeen on vauhtia riittänytkin...=)

Nyt on kadottava koneelta ja saatava jotain järkevääkin sillä aikaa aikaiseksi kun kaikki lapset nukkuu :wave:

Minny ja ulkona nugguva pikku mies 3kk18vrk+nukkuva vauhtikaksikko
 
Sanna: saitko multa yv:tä...? Malttamaton oon
Mulla on kans ollut välillä päänsärkyä synnytyksen jälkeen. Aikaisemmin ei juur koskaan ole pää särkenyt (paitsi krapulassa).

Tänään on ollut ihmeellinen kiukuttelupäivä molemmilla lapsilla. On hermot hiukan kireellä... Mies tällä hetkellä antaa iltapalaa lapsille ja mä saan kerrankin olla rauhassa... edes hetken. Tosin just kohta on "pakko" mennä katsomaan salkkareita.
 
:D Pitkäpeeerjantai ja siltä kanssa tuntuu. Onneksi on ollut hieno ilma ollaan ulkoiltu ja kaveri tuli aamulla tyttönsä kanssa ulos leikkimään ja toi tullessaan kahvia termarissa ja mulla oli lämmintä rahkapiirakkaa, niillä me mammat herkuteltiin :p auringonpaisteessa.

Tänään tyttöjen ilta kun isäntä lähtee pikien kanssa "ulkoilemaan". Noh eipähän turhan usein ulkona käy, joten ei siinä mitään. Saan rauhassa herkutella ja katsoa telkkua.

Mitäpäs muut on puuhailleet näin pitkäperjantaina?

Ja Turkulaiset.... missä on siellä on hyviä kestovaippokauppoja???

Hyvää pääsiäisen jatkoa :wave:
 
Rauhallinen perjantai on täälläkin ollut. Olen vaan loikoillut, lukenut ja katsonut töllöä. Mies on puuhaillut tytön kanssa oikein sydämensä kyllyydestä ;)

Ja tietysti kävi niin, että kun en ollut näkemässä niin tyttö kääntyi ensimmäisen kerran mahalta selälleen =) Oli aika hämmästynyt suorituksensa jälkeen, kai se tuntui oudolta kun maisemat heittivät kerralla ympyrää.

Nyt meinaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja suunnata kävelylenkille tuonne ulkosalle nauttimaan hienosta kelistä.

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!
 
Mä täällä eilen nukuin päikkäreitä ja äijä hoiti Ellaa yön ja aamun ja nyt taas jaksaa. Pakko sitä on joskus saada nukkua iteki vaikka yöllä kyl heräsinki Ellan kitinöihin mut kun ei tarvinnu ite nousta niin seki oli jo paljon. Ens vkolla sitte ku äiti tulee niin saa lisää levätä niin kyl tää taas tästä.

Kauppaan pitäs lähtee sitte ku tuo pikkumimmi tosta herää, alko joku 10min sitte nukkuu leikkimatolla :D Niin rankkaa toi leikkiminen et pitää otta pikku levot välillä.. On kauhee yritys päästä mahallaan eteenpäin mut kun ei. Hirvee ähinä ja puhina käy lattialla ja sit menee hermot :LOL:

Hyvää pääsiäistä kaikille :flower:
 
Hyvää pääsiäistä!

Meidän arkeen ei oikeastaan kuulu mitään uutta. Aino on yleensä aurinkoinen hereillä ollessaan, hampaita yritetään tehdä edelleen ja juttelua piisaa. Aino "höpöttää" jatkuvasti, riippumatta siitä onko suussa jotain vai ei. Syöminenkin on välillä melkoista säätämistä, kun neiti vaan juttelisi. Höysteenä on sitten ne niin ihanan kimakat kiljahdukset. :D

Eilen oli aivan ihana ilma, ja oli kyllä toissa päivänäkin. Toissa päivän auringonpaiste jäi hyödyntämättä kun Aino nukkui päikkäreitä 6h(!), söi vain välissä pari kertaa. Eilen oltiinkin sitten pitkästi pihalla nauttimassa auringosta ja sain samalla räpsittyä pari ihan onnistunutta valokuvaakin. Kuvaaminen ei harrastus, mutta eilen luonto näytti merkkejä keväästä ja olihan niitä sitten pakko vähän ikuistaa.

Taidan hipsiä syömään välipalaa kun Aino nukkuu. :wave:
 
Donu Onks Aino "harrastanu" viel "strippaamista"? :D MEillä kans Ella höpöttää kokoajan tai pärisee tai kiljahtelee. Ja tänäänki ku syötiin tai noh, yritettiin syödä mustikkaa niin oli kaikki paikat mustikassa ku neiti päätti alkaa pärisee ku oli lusikka suussa. Tässä odottelen et toi ukko tuolta herää et pääsen suihkuun, on vähän mustikkainen olo :LOL:

Täällä sato vähän lunta viime yönä, ei paljon mut sillee et oli kuitenki valkoinen maa, tyhmää. Mä ku niin odotan jo kevättä ja kesää ja nyt on ollut tosi keväisiä ilmoja et vois jatkuu vaan sellasena.

Eiks tänään oo taas Wallander-päivä?
 
Jee Wallander-Jokeri tulee tänään!!! Tietää taas valvomista mutta kyllähän sen kerran viikkoon kestää, meidän videot kun on totaalisesti seonneet tästä digiajasta ja nauhoittavat mitä milloinkin, niin pakko katsoa :whistle:

Ei meillekään mitään uutta, Millan kääntymistä edelleen odotellaan- se on niin pienestä kii- kuten laulussakin sanottiin joskus 90-luvulla :LOL: Tuli mieleen kun ukko tos kattoo Eilen, tässä ja nyt ohjelmaa...

Lunta tuli tosiaan tänne yön aikana niin että talvelta taas tuntuu :kieh: riittää jo, vaikka tykkäänkin talvesta, mutta kun illalla menet nukkumaan keväällä ja heräät aamulla talvella niin huhhuh :headwall:

Täytyy kait lähtee jotain herkkuu varaa yöksi Wallanderin kunniaks :ashamed: , huomenna sitten aloitan tosissaan laihiksen ;)
 
Helsinki kanssa on ihan talvinen.. Nyt sitte pakkaset lykkäs ja lumet perään. Ja eikö se pitäny kevät jo tulla. :kieh:

Meillä Mirnu kanssa pienestä kiinni toi kääntyminen, ainakin mun mielestä. Kovasti Pihla keikkuu mahallaan ja koittaa mut ei sit kuitenkaan ympäri pääse.. Vähän kun auttaa ni hienosti menee.. Kyllä tässä vielä keretään. Onpas ollu nihkee loma, ihan hukkaan menny taas. Kotona vaan kökitty, tai oli ukko Pihlan kanssa appiukolla kylässä ja mä sain siivota ja järkkäillä ja shoppailla sillä aikaa ja oltiinhan me perjantaina syöpöttelemässä mun vanhemmilla tossa kahen kilsan päässä =)

Mut jos menis pikku unet ottaa kans ku Pihlakin vetää taas ihan komiat saldot näköjään tuolla pihan puolella. Kaipa se on hyvä raittiissa ilmassa, lämpimästi puettuna ja tuulelta suojassa uinua.. Myöhemmin voiki sitte vaikka pitsaa tilailla ja kattella tsh:ta ja wallanderia.
 
Juu kerhossa käy kova kuhina :D :wave:

Pääsiäinen vetelee viimesiään,onneksi. Mä en oikein tykkää kun on monta pyhää peräkkäin. Mä tykkään vissiin liikaa meidän tavallisesta arjesta :D Päivätkin tässä jo menee ihan sekasin,nytkin oon ihan sunnuntaissa.

Tänne ei mitään uutta. Alaikenistö loistaa,mutta yksikään hammas ei ole läpi. Jos en anna panadolia illalla niin yö on levoton,mutta jos saa vähän panadolia niin rauhallinen...mutta kun en millään haluaisi joka ilta antaa lääkettäkään...

Nyt mennään kiinteiden kanssa niin,että aamupäivällä saa bataatti-perunasosetta ja iltapäivällä päärynää. Toi päärynä on ihan lemppari =) Luumulle vain irvisteltiin =) Vatsa on toiminut melkeinpä paremmin nyt kun saa kiinteitä. Maidolla kun oltiin niin kakka tuli 2-3päivän välein,nyt on kakka housussa oikeastaan joka aamu. Että ei ne kiinteetkään aina ihan huonosta ole.

Vieläkään Petrus ei käännyt,ei edes yritä. Makaa vain lattialla ja ihmettelee. Leluista on nyt alannut ottamaan kunnolla kiinni ja tietty suuhun kaikki :heart:

Nyt mua vaan huolettaa kun Petruksen silmä oli aamulla ihan rähmässä ja se on vetistänyt koko päivän. Punoita ei,että toivottavasti ei ole silmätulehdus :/ Meillä ei kyllä kellään ole tulehdusta ollut...että olisko vaan tökännyt sormella siihen jotenkin,että siksi vuotaa.

Mutta hauskaa loppupääsiäistä kaikille =)

LilliM+Petrus
 
:D meillä neiti kakinut neljänä päivänä pyttyyn... ilmakylpyjä kun on ottanut, niin on alkanut kauhee äheltäminen niin minä tai ukko kiikuttanut neitin pytyn päälle :D Olipas tärkeetä asiaa mulla.

Täällä sataa lunta edelleen ja pulkkamäkeen päästy..... :whistle: takapuoli on itsellä kipeenä liukurista.

Meille annettiin sellaine ohje kun neiti oli pikkuine ja silömä rähmi että pyyhkii teevedellä silmää.... meillää tää auttoi.
 
Sanna Strippaaminen on viime aikoina jäänyt vähemmälle, äiti on tyytyväinen! :LOL: :LOL: :LOL:

Meillä on tuon riippukeinukehdon käyttäminen rauhoittanut yöt ihanasti. Viime yökin meni yhdellä syötöllä ja narinaa ei juurikaan ollut. Kehdossa ei pääse "matkustamaan" minnekään mikä varmasti rauhoittaa. Kehdon kulmaan on sidottu naru, josta on helppo sängystä nousematta vähän heilutella tarvittaessa. :)

Nyytti kaipailee, täytyy palailla myöhemmin asiaan :wave:
 
Mekin viivin kokeiltiin tänään kahdesti tota pönttöön kakkimista ja hyvin sujui. Tossa asennossa missä nostan tytön pöntölle saa vissiin ponnisteltua kakan helpommin ulos, joskus nimittäin Pihla saattaa useemmanki minuutin äheltää enneku tulee tulosta ja nyt tulee kyllä niin helposti että.. Ootko muutenkin kokeillu tota vaipattomuuta? http://www.kestovaippa.fi/vaipaton.htm
 
:D hyvä linkki. En tuon isomman kanssakaan jaksanut tulkita kuin nuo kakkahädät. Ja meillä isompi tuli täysin kuivaksi kaksi vuotiaana... saas nähdä miten tään kanssa käy.

Huomenna neuvola tullaan sitten paremmin moikkaamaan :wave:
 
Mitäs tänne kuuluu!!????
Minä se en jaksa tähän koneelle nykyään koskaan raahautua, raskausaikana istuin muistaakseni koko päivän aina :eek: Kuinkahan monta kertaa päivässä tuli oikeesti käytyä katsomassa josko joku marrasmamma olis käyny jotain uutta kirjottamassa... :LOL:

Meillä kyllä päivät menee niin vauhdilla ettei ehdikkään... Ja Santtu aika vähän viihtyy yksinään, ja vaan yhdet pitkät päiväunet ottaa, aamupäivällä, mutta vaunujen on parasta ollaa liikkeessä että herra nukkuu :D
Santtu on oppinut hienosti tarttumaan leluihin, ja kääntyy nyt koko ajan mahalleen! Ja usein siitä sitten kellahtaa selälleen, eli pyörii ympäriinsä :D Ihan yhtäkkiä nuo taidot tuli, kun tuntu että yhtenä päivänä ei kiinnostanu yhtään yrittää esim. leluihin tarttua, ja seuraavana jo itse saa lelun käteen. On se vaan niin ihmeellistä seurata!
Mikä juttu muuten tuo kerho on? Kun huomasin että tänne onkin nyt harvemmin kirjoteltu ja joku tuossa kirjottikin etta useimmat taitaa kirjotella kerhoon?
*en ole mitenkään utelias* :whistle:

Eipä nyt muuta kun:
Hyvää kevättä kaikille!! (vai tulikohan nyt talvi?? Meillä ainakin lunta tulee, ja pakkanen kiristyy...)
 
Kyllä nyt talvi tuli :kieh: :headwall:
Polviin asti lunta ja mitenhän me mihinkään hammaslääkäriin päästään tarpomaan tossa kelissä vaunujen kaa.... pitäsköhän toi kantokoppa virittää pulkkaan tai jotain :whistle:

Tahtoo kevään |O |O |O |O |O |O
 
Juup täällä sellainen lumipyry et ei mitään mahiksia päästä ulos, eilen oli kyllä ihana käydä vaunuilemassa, just sopiva ilma :)

Meillä ukko aloitti sitten työharjoittelun ja poika ollut sitten kiukkuinen siitäkin eestä kun isi menee sinne...meinaa mammalla olla pinna hiukka kireellä kun sitten tänä aamuna kaveri soitti sille 07.45 :headwall: niin että minä ja sara herättiin...kävin kyl sanomassa et anna olla viiminen kerta kun se soittaa näin aikasin...on se kumma kun sille ukolle ei saa mitään kuria...ei munkaan porukat sun muut soita ainakaan ennen 9 ellei sitten ole jokin hätä, samaten eivät illalla soita 22 jälkeen ellei hätää, niin tämä ukon kaveri saattaa soittaa koo 02 yölläkin :headwall: :headwall: sille ei ilmeisesti mene päähän se et meillä lapsia, ne nukkuu noihin aikoihin :kieh:

Se ois lapsilisäpäiväkin ja miun piti mennä ostamaan Saralle uikkari et päästäis uimahalliin, mut kuka hullu tuonne lumipyryyn menee, saati että minä sitten yksin menisin noiden 2 kanssa yksin uimahalliin, sisko kun lupas tulla miun kanssa mut ei se tule nyt tuon kauheen lumpipyryn takia kun sillä matkaa meille 22km...

narinaa narinaa...juu pitäisköhän lopettaa nyt ja tulla paremmalla tuulella takaisin...ja kaikki tämä johtuu tuosta perskutin lumipyrystä kun ei kehtaa lähtä sinne sekaan |O

Perfekta
 
Kävin tään jutun jo tuonne kerhon puolelle heittämässä.... niin ja Sannalle yv:tä jos haluaa kerhoon tulla punkkari ... tuossa jossain vaiheessa mietenkin ketä ahkerista on kadonnut vauvaojen syntymän myötä, mutta sinähän se piileskelit :D

Me ollaan tullut neuvolasta tuolta lumipyräkästä reippaasti vaunujen kanssa kahlaten .... hyvää jumppaa, luulisi rasvan mammalta palavan.

Ja neidin strategiset mitat nyt tässä 5kk neuvolassa ovat pituus 67cm ja paino 7900g, pää 42. Piikki tuli reiteen, mutta neiti vaan tarkkaan katsoi kun täti pisti, ei älähtänytkään. Meille sanottiin nyt että voisi alkaa pikkuhiljaa antamaan lihaakin....? Mites teillä muilla joko annatte lihaa? Ajattelin kyllä odotella vielä sen kanssa, kun neiti ei ihan vielä ole edes viittä kuukautta.

Viimeyönä meillä herättiin sitten itkuun.... masua väänsi pikkuisella. En tiedä olisiko se NAN2 vai kaurapuuron vaikutus vai yhteisvaikutus. Onko jollain kokemuksia asiasta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Meillä ainaki Nan2 aiheuttaa masukipuja..

Mulla on niin tukkonen olo et mä menen nyt toooooooooooosi kuumaan suihkuun jos se auttas.


Pääsisikö kerhoon mukaan..marrasvauvan äiti täälläkin, mielelläni kirjoittelisin suljetulla alueella..Sanna- sun postilaatikko on täynnä.

 
Jahas tälle päivälle kerettiin sitten jo suihkuunkin,
Vein Luukaksen kerhoon ja sitten tein lumityöt omalta parkkipaikalta niin johan tuli niin hiki et toppatakkia myöten menee kaikki vaatteet pesuun, joko miulla oli liikaa vaatetta tai sitten mulla on niin huono kunto että hiki tulee heti kun jotain tekee :whistle:

Sara jatkaa unia tuossa eteisessä vaunuissa ja miltei kohta pitää mennä herätteleen et Sara kerkii syyä ennenkuin Luukas taas haetaan pois. Ja jos sitten kävis kaupassa kun hoitoaina sitten pääsi loppumaan, en sitten muistanu eilen sitä ostaa :kieh:

On täällä kotona kyllä nyt outoa kun ollaan Saran kanssa nytten kahdestaan kun mies on siellä työharjoittelussa ja Luukas nyt sielle kerhossa, mie saan olla ihan rauhassa tässä tietokoneella kun ei kumpikaan kaksilahkeinen ole mankumassa tähän...

Täällä lunta tuli ihan kunnolla eilen ja tänäänkin sataa, eilen tuli varmaan sellaiset 20cm ainakin ja nyt otin taas samaisen 20cm parkkikselta pois...piti jo auton eestä alkaa työntämään lunta taaemmas et mahtuu lisää lunta siihen kekoon... :LOL:

Ja kyllä mulla meinas hermo mennä kun Lukin vein kerhoon...kyllä autotiet oli aurattu niiiiiin viimeisen päälle mutta sitten jalkakäytävältä ei sitten oltu otettu pois niitä autotien lumia, vaikka ilmakumirenkaat niin kyllä meinas välillä itku tulla, nyt käynkin sitten hakemassa Lukin autolla :kieh: ei jaksa enää hikoilla tuolla ulkona, katsotaan siten illemmalla uuestaan...

Saraakin eilen ilmeisesti vähän väsytti se uinti, nukahti illalla vajaa 19 ja piti käydä herättelemässä sitten iltavellille 22 aikaan et pääsis itsekin nukkumaan, oli hereillä noin puoli tuntia ja takasin unten maille ja aamulla heräs 8 aikaan...

Jahas jos nyt lopettais tämän romaanin kirjoittamisen ja lähtis johonkin järkevään hommaan :whistle:
 

Yhteistyössä