Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Sanna-78: hyvä kysymys...Ella on ehkä fyysisesti pieni, mutta henkisesti tyttö jo ;)

Ei ainakaan tähän mennessä reaktiota rokotteeseen, äsken laitoin neidin yöunille... Katsotaan mitä yö tuo tullessaan :whistle:
 
Mirnu niin se varmaan on juu :D

Ella söi tossa kympin aikaan ja otti ihan hirveet raivot ja kanniskelin ja laulelin hetken ja sit tuli puklut ja rauhoittu. Laitoin meen sänkyyn ja taas tuli puklut ja sit nukahti eli siis söi liikaa, vaikka veti vaan 100ml ja maitoa tänään menny joku yht.500ml+ vähän päärynää ja annos puuroa..
 
Kiinteistä aloitettiin ensin maissivelli, mikä lopetettiin aika pian täysin hyödyttömänä. Siirryttiin perunaporkkanavelliin, joka helpotti vähän yösyömisiä. Nyt maistellaan päivän aikana kerran soseita + illalla puuro ja velli nukkumaan mentäessä. Aika tiuhaan tahtiin on tullut ollaan saatu "ruokalistalle" kaurapuuro, luumu, persikka ja perunaa + porkkanaa ollaan kokeiltu.

Meillä oli jotain iltaitkua tänään. Olin puoli tuntia vielä iltalenkillä, poitsu oli huutanut koko sen ajan. Kun tulin kotiin ja otin syliin niin heti rauhoittui.

Suihkuun ja nukkumaan.
 
Kiinteitä täällä on syöty nyt 10 päivää. Bataatilla aloitin, sitten lisäsin päärynän, joka ei oikein maistunut. Tiilalle otettiin luumu ja se uppoaa hyvin. Eilen ensimmäisen kerran annoin perunaa. Perunan ja bataatin oon keitinvedellä notkistanut, tuttelin juo sitten tuttelina. Luumu ja päärynä kaupan soseina. Kaks kertaa päivässä kiinteitä tarjoan, aamulla maidon jälkeen ja sitten illalla. Molemmilla kerroilla annan bataattia/perunaa ja päälle päärynää/luumua. Tosin pelkään sen verran noita masuvaivoja ja ummetustas, että nyt perunan kanssa on saanut enemmän luumua. Toistaiseksi poju on masuvaivoilta säästynyt. Tuolla perunalla olis tarkoitus varmaan yli pääsiäisen jatkaa, jos ei mitään ongelmia ilmene. Mitähän sitä seuraavaksi?
muoks: Vellejä meillä ei kokeiltu lainkaan vaan mentiin suoraan soseisiin.
 
Hyvää tiistaipäivää :wave:

ihme ja kumma tuossa munakorissa on vielä sisältöä :whistle: toppuuttelin jo eilen miestä et niiden pitäis kestää tää viikko :kieh:

Sara oli eilen ekaa kertaa hyppykiikussa ja tykkäs kun sai olla pystyssä, tosin ei me oltu nyt ekalla kerralla kuin max 5min, mutta hiukan kuitenkin..

ja illalla meni luumusosetta koko purkillinen...nyt tais ollakin hyvöö, viimeksi irvisteli niin että :LOL:

Sara on päikkäreillä ja poika taas marion kimpussa ja mies on lenkillä, niin on rauhallista, pitäis vaan saada itseään niskasta kiinni et tekis jotain hommia ja painuis itekin ulos, mut nyt on taas niin saamaton vetelys olo...tekis vaan pizzaa mieli :ashamed:

Me emme ottaneet sitä rota-rokotetta ollenkaan, meillä on pojassa tasan kerran ollut mahatauti ja sekään ei rotaa ollut, mut raju kuitenkin, oltiin silloin 2 kertaa kysissä tiputuksessa kun mikään ei pysyny sisällä, ei ees osmosal..mut se meni sillä ohi, oon aika neuroottinen mahataudin kanssa et jos tuntuu et jollain on vähääkään niin en tapaa häntä/heitä vähään aikaan...

nyt on ollut se hyvä puoli kun mieskin kotona et ei tartte kauppaan ottaa aina kumpaakin mukaan niin Sara on yleensä jäänyt isin kanssa kotiin, niin ei niitä tartuntoja ole sitten niin tullut. Ens ti mies aloittaa työkkäriharjoittelun ja onhan siinä taas minulla "opettelu" olla yksin lasten kanssa kotona kun on niin tottunut siihen et mieskin on siinä, onneksi päivät on minimejä, eli 6,5h+,matkat noin 25min..

Mut minä taidan sitten ens vkosta lähtien enemmän vaan olla täällä kun ei mies valtaa konetta tätä aamupäivää (niinkuin yleensä)

mut jos lähtis tupakille miettimään mitä vois tehdä :LOL: :kieh:

Perfekta ja Sara
 
Minäkin olen täällä taustalla lueskellut marrasvauvojen kasvamista kun omanikin laskettu oli marraskuussa. Tosin syntyi vähän etuajassa lokakuun puolella, mutta kuitenkin. Ihan hätä tuli kun kerho perustettiin, että mistäs nyt luet samanikäisten vauvojen kuulumiset. Itse olen ollut niin laiska kommentoimaan, että ihan hävettää.

Mutta kuitenkin. Poikahan sai nimekseen Mico ja tänään oli 5 kk neuvola. Aika pieni meidän nuorimies vissiinkin on, pituutta oli 64 cm ja painoa 6510 gr. Mutta ihan hyvin kuulemma kasvaa. No, nyt se poika sitten heräsi, tämän takia nämäkirjoittelut usein jäävät, kun tuntuu että herää ainä kun jotain yrittää.

Mutta kuitenkin.. Kiinteitä elemme n. 4 viikkoa maistelleet, ehkä ensi viikolla aloitetaan kanaakin ottamaan. Onhan poika oppinut kääntymäänkin tässä pari viikkoa sitten selältä masulleen, mutta aika laiska on siinä hommassa. Iloinen hymypoika...

Kiva kun tänään menen poikien kanssa katsomaan viime lauantai-yönä syntynyttä vauvaa.. Voi olla että oma vauva tuntuu jo tosi isolta vastasyntyneen rinnalla. Pelottelin ukkoa jos vaikka vauvakuume iskee.. Voihan se iskeä, mutta ei enää uskalla uutta vauvaa edes ajatella oikeesti enää yrittää.

Mutta, nyt poika alkaa hermostua, alkaa olla varmaankin nälkä. Eikun perunaa kehiin!

Hyvää pääsiäistä kaikille tasapuolisesti!

Pömppöli ja Mico
 
Tervetuloa uusille!

Meillä on yöt muuttuneet levottomiksi. Olen päätellyt moisen johtuvan uusien taiton oppimisesta (kääntyminen selältä mahalle) ja sitten siihen kaupanpäällisiksi nuo hammasvaivat. Ensimmäinen unipätkä menee yleensä ihan hyvin, mutta sen jälkeen alkaa kiemurtelu, heiluttelu yms. Viereen ottaminen ei tunnu auttavan, joten taidan ottaa riippumattokehdon (Amazonas Koala) käyttöön muutamaksi yöksi. Olimme viikonloppuna yökylässä ja tuo riippumattokehto on toiminut meillä matkasänkynä. Siinä uni maistui Ainolle paremmin kun pinniksessä. Kyläreissulla Aino nukahti yhdentoista aikoihin ja heräsi aamulla puoli seitsemän syömään ensimmäisen kerran. Kotona herätään paljon aiemmin syömään ekan kerran.

Meillä on vauvakuumetta ilmassa, oikein miehenkin voimin. Hän viikonloppuna mietiskeli, josko pian voisin tulla uudestaan raskaaksi. :heart: :D

Alkaa kuulua sellaisia ääniä, että tyttö heräilee joten :wave:
 
Meillä on yöt ihan samankuuloisia kuin teillä Donu. Alkuyö menee rauhallisesti, mutta sitten alkaa elämöinti. Mie kans arvelin sen johtuvan uusista taidoista (nytkin kuulostaa miehen kannustuksesta päätellen olevan selältä vatsalleen kääntymistreenit taas menossa :LOL: ) Lisäksi kaksi hampua tuntuu (ja näkyy) jo. Paremmin kuitenkin jaksan tuon öisen elämöinnin kun koliikkihuudot on taaksejäänyttä ja nukahtaminen onnistuu nykyään kohtuu helposti.

Lyhyt esittely lienee paikallaan, perheeseen kuuluu mie, mies ja Jeremias (s.20.11.). Asutaan Helsingissä ja työskentelin lto:na ennen äitiysvapaata ja samoihin töihin palailen sitten joskus.
 
Täällä kanssa levotonta öisin. Viime yönä kyllä söi paljon,en muista onko koskaan vielä syönyt noin paljoa. Hampaiden alut loistaa joten nekin varmasti vaivaavat. Lääkäriltä tänään kysyin niin uskaltaa antaa ihan nestemäsitä panadolia noinkin pienelle. Tuttiakin piti yöllä laittaa aikasta monta kertaa :whistle: Vähän väsyttää joo...

Jotenkin kun on jo kolmas lapsi kyseessä niin ei tuu kaikkea stressattua liikaa. Huonosti nukutuista öistä vaan aattelee,että joo joku vaihe ja menee ohi aikanaan =) Jos jää liikaa miettimään,että miksi se ei nuku kunnolla jne niin siiten vaan alkaa ärsyttämään. Se vain,että mies joutunut nukkumaan pari yötä jo sohvalla kun me ollaan Petruksen kanssa vallattu meidän sänky :LOL:

Tossa illalla annoin maistaa luumua. Bataattia syöty nyt kuutena päivänä. Maha ainakin toimii,koska kakka tuli tänäkin aamuna =) Huomenna ajattelin koittaa perunaa pikkasen bataatin sekaan. Niin ja tänään annoin syödä ekaa kertaa bataattia niin paljon kun syö ja kyllähän sitä meni :whistle:

LilliM+Petrus
 
kiva kuulla Pömppöli teidänkin kuulumisia. teitä olenkin tässä ajatellut. =)

Tervetuloa kaikki uudet!!!

Meillä ollut kitinäpäivä, mutta kiltisti nukahti kuitenkin. :heart:

Hinkkaako muiden vauvat naamaansa alustaan??? meillä sitä tehdään hereillä ja nukkuessa.... oiskohan nenässä jotain vai mikä mättää, kun tuntuu häiritsevän untakin joskus...

Enni ja Jakke
 
Enni; meillä tyttö on tehnyt tuota naaman hieromista pienestä pitäen syömisen yhteydessä. Ei oikeastaan muuten. En ole keksinyt mistä se johtuisi. Joskus olen miettinyt, että kutiaakohan nassu jotenkin vai mistä lienee kyse. Se on tosin viime viikkojen aikana vähentynyt ja on nykyään aika satunnaista.

Viimeiset kaksi päivää vauva on ollut aikamoinen takiainen, ei viihdy yksistään oikeastaan ollenkaan ja siinähän mulla on sitten aika vierähtänyt. Ei varmaan ole kipeäkään, sillä varsinkin syödessä pitää aina naureskella ja jutella mulle. =)
 
Donu, meilläkin mies kysyi tehdäänkö toinen vauva. Mun vaivojen jälkeen ei varmasti! Ehkä kymmenen vuoden kuluttua kun olen varmasti laihtunut takaisin normaaleihin mittoihin =)

Tänään on ollut kiinteiden osalta aika hurja päivä. Tissimaito ei riittänyt kovinkaan hyvin, joten jätkä veti päivällä melkein purkillisen perunaporkkanasosetta, persikkaa lisäksi ja illalla vielä puuron, vähän persikkaa ja perunaporkkanavellin. Korviketta jos annan oman maidon lisäksi vetää kuin porsas 200 milliä minkä jälkeen järkyttävät puklut.

Pakkaaminen on pahasti kesken ja kämppä kuin ydinpommin jäljiltä! Muuttopuuhia organisoimaan --->
 
Heissan pitkästä aikaa!
En ole käynyt kirjoittelemassa kun tuntuu et aina täytyy revetä johonkin eikä ehdi edes koneella olemaan |O Noh, nyt lueskelin maaliskuun ketjun läpi kun vauva on nukahtanut kahtena iltana jo kuudelta yöunille!! Herääkin sitten kuudelta aamulla ylös. Ja pari kertaa yössä syödään. Voisiko sitä rytmiä jotenkin muokata, onko vinkkejä? Pitäskö vaan kasin aikoihin yrittää herättää ja valvottaa pari tuntia? Kun ei se ota päivällä kunnon päikkäreitä, puolesta tunnista tuntiin vaan nukkuu pätkissä..

Me ollaan käyty muskarissa ja vauvakahvilassa. Vauvauintiinkin oltais haluttu muttei ollu tilaa. Kerran on käyty babybiossa tampereella, leffa oli kotimainen ja meni siinä vauvojen konsertissa vähän ohi.. Olis auttanu jos ois ees ollu ruotsinkielinen tekstitys mut ei täällä Tampereella ollu. Helsingissä asuessani muistelen et aina oli kotimaisissa leffoissa mukana ruotsinkielinen tekstitys. Kumma juttu ettei täällä.. Mut oli kyllä elämys kun oli niin paljon vauvoja :)

Poika oli 3kk neuvolassa 7,5kg ja 62,5cm. Ajattelin et olipas iso mut Lillimenninkäisellä se vasta iso olikin, 8,9kg ja 66cm!!

Täällä ollaan kans telkkarin orjia, juuri katsoin Wallanderin nauhalta :D Ja maanantai on huippupäivä kun tulee sydänjää ja harvoin tarjolla. Oikein harmittaa kun toi harvoin tarjolla kohta loppuu se on ollu niin hauska! Ootteko katsoneet sitä?

Hei pääsisinkös minäkin siihen kerhoon? Ja olisi kyllä kiva tulla niihin tapaamisiinkiin =) Helsingin reissua olenkin kevääksi muutenkin suunnitellut, kovasti sinne kaipailen takaisin monesti =)

Mutta mutta, hyvät illanjatkot!
 
Alkuperäinen kirjoittaja gabrielle84:
Täällä ollaan kans telkkarin orjia, juuri katsoin Wallanderin nauhalta :D Ja maanantai on huippupäivä kun tulee sydänjää ja harvoin tarjolla. Oikein harmittaa kun toi harvoin tarjolla kohta loppuu se on ollu niin hauska! Ootteko katsoneet sitä?
Täällä myös Wallander ja Harvoin tarjolla fani
:wave:
 
Olen kyllä NIIN onnellinen kun Aino nukahtaa helposti yöunille! Ja iloinen kun aikataulu on alkanut kääntyä niin että yö saadaan yleensä alkamaan ennen yhtätoista. Nytkin Aino nukahti vähän kymmenen jälkeen, mikä on paljon mukavampaa minun näkökulmasta katsottuna kuin tuo aiempi kahdentoista kieppeillä. Jää vähän kahdenkeskistä aikaa miehen kanssakin. ;)

LilliM Hyvä tietää että nestemäinen panadol on ok noihin hammasvaivoihin. Täytyy käydä apteekista hakemassa huomenna varoiksi.
 
Meillä tyttö menee nukkumaan nykyisin jo kasilta. Ärsyttää vaan kun toi ukkokin on aikaistanu unille menonsa. Tänään meni puol 7 illalla ja nukkuu vieläkin. Se siitä yhteisestä aikuisten ajasta..
 
Täällä yksi jolla parisuhde tipahtanut jotakuinkin ystävyystasolle :eek: Päivällä puhutaan jotain kun mies tulee töistä ja illalla on nukkumassa ennen mua, joten ei täälläkään sitä aikuisten yhteistä aikaa ole :ashamed: Mitenhän tässä nyt näin pääsi käymään??
 
Mirnu:
Täällä on kans sellainen olo et "jaa niin mikä parisuhde??" Niin se vauva muuttaa asioita =)
Kohta alkaa greyn anatomia :D
Musta on tullu ihan järkyttävä syöppö, tosi isoja annoksia ja kamalasti kaikkee herkkuja joka päivä... Jos sama meno jatkuu imetyksen loputtua niin käy köpelösti kyllä... Onko teillä muilla imettävillä kans kauhee ruokahalu?
 
Mun pää räjähtää. Koko pvän ollu sellanen olo... Eilen illalla ihan yhtäkkiä alko särkee pää eikä se mee ohi millään. Ja kiva ku Ella taas ollu sellanen et ku meen vaikka keittiöön vaikka mut kokoajan näkee niin alkaa kauhee huuto..

Wallanderit on hyviä =)

Meillä Ella viihtyy hyvin kaukalossa, vaikka sinne laittaessa saattaa huutaa mut eipä mene kauaa niin neiti on untein mailla ja saattaa kotiin tullessaki nukkua vielä pitkän tovin kaukalossa..
 

Yhteistyössä