Marrasvauvat 2007 JOULUKUU

Marrasvauvat 2007

Syntyneet


11.10
emmamma rv 36+6 tyttö 3390g 49cm

20.10
sasu79

21.10
sasu79 rv 38+2 tyttö 3550g 52cm
petriina rv 38+2 poika 3300g 49cm

22.10
Pömppöli rv 37+5 poika 2640g 47cm

23.10
Sanna-78 rv 35+6 tyttö 2720g 46cm

25.10
n77 rv 39+0 tyttö 2600g 45,5cm
miki-77 rv 37+3 A-tyttö 2610g 47cm, B-tyttö 3105g 49cm

26.10

LiituraitaRuutupaita rv 37+4 A-tyttö 2450g 46cm, B-tyttö 1950g 44cm

28.10
Rosa Dumalis tyttö 3990g 50cm

31.10
manta rv 39+4 tyttö 2785g 48cm

1.11
pikku-jussi rv 37+4 tyttö 2770g 48cm
mittari poika 2780g 46cm tyttö 2910g 46,5cm

2.11
Lumihiutale-78 rv40+0 tyttö 3510g 51cm
Mussukka79 rv 39+5 poika 3710g 47cm

5.11
Donu rv 39+1 tyttö 3525g 49cm
hilla83 rv 38+3 poika 3740g 50,5cm
loviisa rv 39+2 tyttö 3000g 49cm

6.11
Perfekta rv 39+6 tyttö 4030g 52cm
emcom tyttö 3635g 49,5cm

7.11
Helmentyttö rv 40+5 Enkelipoika 3750g 50 cm :'(
mamma 2006 ja 2007 rv 38+3 poika 4790g 55cm
viivin rv 40+6 tyttö 3610g 50cm
Hipkukka rv 42+1 poika 4360g 56cm

8.11
viikuna rv 40+0 tyttö 3512g 51cm

10.11
pikkupeikko85 rv 31+1 poika 1210g 38,5cm
PupuNimeltäPunni rv 40+4 tyttö 3734g 51cm

11.11
joppana rv 39+6 poika 4300g 54cm
nelikonmamma rv 40+6 tyttö 3700g 49cm

12.11
Ellu24 rv 41+0 tyttö 3510g 49cm
PikkuM rv 40+2 tyttö 3610g 50,5cm
Kyyhkynen-82 rv 38+4 tyttö 3025g 48cm

13.11
edla rv 38+5 tyttö 3280g 50cm

14.11
tulikellukka rv 39+5 tyttö 3610g 50cm
Sanle rv 40+1 poika 3320g 50cm
HE82 rv 39+1 tyttö 3410g 48cm

15.11
Niksuliina rv 40+2 tyttö 2980g 48cm

17.11
Vimpula 05 ja 06 rv 40+1 poika 3504g 50cm
Martta-A rv 39+3 tyttö 3350g 50cm
merikukka rv 40+5 poika 3130g 49cm
Cara- rv 40+1 tyttö 3660g 51cm

19.11
krista1 rv 41+0 poika 4050g 51cm
miiku84 rv 39+6 tyttö 3720g 50cm
moksa rv 37+6 tyttö 2790g 48cm
marras-mamma rv 39+0 poika 3650g 52,5cm

20.11
katjuza rv 41+0 poika 3730g 50cm
Peikko-Enkeli rv 39+6 poika 3690g 50cm
piiparinen rv poika 3376g 50cm
hemski rv 41+3 tyttö 4390g 53cm

21.11
Vattihattu rv 41+0 poika 4360g 53,5cm

22.11
körömölli rv poika 4260g 55cm

23.11
Tipi rv 41+0 tyttö 3130g 52cm

25.11
Enni1980 rv 39+5 poika 3500g 52cm

26.11
Szeret poika rv 41+0 3030g 50cm
Öppiäinen rv 39+3 tyttö 3410g 49cm

27.11
kristiina- rv 40+5 poika 3560g 50cm
TiTi83 rv 40+2 poika 3680g 50cm

28.11
nita1 rv 42+2 tyttö 3005g 49cm

29.11
Dyno-Etana rv 42+0 poika 4340g 54cm
PiituLiina74 rv 40+5 poika 3825g 54cm
mamma84 rv 40+1 poika 3020g 49,5cm

30.11
gabrielle 84 rv poika

2.12
punkkari rv 41+2 poika 4020g 51cm
minny poika rv 3950g 52,5cm

6.12
DJ Mussukka rv 41+6 tyttö 3954g 50cm

9.12
LilliMenninkäinen rv 41+4 poika 4905g 54cm

12.12
Mirnu rv 42+2 tyttö 3600 52cm

14.12
Tii rv 42+1 poika
 
Ilmottaudun vihdoin mukaan :wave: Lukemassa oon käynyt välillä mut en oo ehtinyt kirjottaan, mukamas ollut muuta tekemistä :)

Vuosien haave toteutui ja meille syntyi 17.11. suloinen poikavauva (rv 40+5). pituus 49 cm, paino 3130 g. Ikää siis huimat kaksi viikkoa ja yksi päivä ja kovasti on poika jo kasvanut. :heart:


Meillä jouduttiin jo sairaalassa lisämaidolle, kun vauvan sokerit laski. Imetys ei missään vaiheessa ole kunnolla lähtenyt käyntiin, maitoa tulee vähän, vaikka poika sinnikkäästi koittaakin imeä. Toistaiseksi olen vielä tissiäkin tarjonnut, mutta kai se on myönnyttävä pikkuhiljaa tosiasian edessä :ashamed: Yllättävän kova paikka se vain on, olisin niin halunnut imettää :'( Tutteli aiheuttanut vatsavaivoja, hotasee maidon niin kovalla vauhdilla, vaikka pyrinkin tauottaan syötön aikana. Cuplaton ollut käytössä muutaman päivän, tuntuu että auttaisi, voi tosin olla, että auttaa enemmän mun korvien välissä kuin pojan masussa, mut pääasia että auttaa :whistle: Ootteko löytäneet semmosen tutin pulloon, joka annostelisi vähän vähemmän maitoa kerralla??? Neuvolan tätikin totesi, kun pulloamme katsoi, että tulee liian helposti tutista maitoa, siis reikä liian iso. Ollaan kokeiltu useampaa erilaista tuttia, mut ainakin kaikkien kanssa tähän mennessä sama ongelma. Vaikka paketissa lukee, että on vesi/maitotutti. Se kun voisi noita masuongelmia vähentää, kun ei pystyisi niin hotkimaan. Ja usein syötän jälkeen sitten vielä hikka vaivaa :/

Onnittelut kaikille nyyttinsä lunastaneille!

SANNA: Kiitos pinosta, sait mutkin tajuamaan et tosiaan on joulukuu :D
 
Merikukka oletteko kokeilleet ns. koliikkitutteja ja -pulloja. Itsellä ei kokemusta, mutta käsittääkseni niissä on se rakenne sellainen, ettei vauva pääse ilmaa imemään niin paljon.

Tuttien pesusta Kyseli joku, nimi jo unohtui, kun pinoa vaihdoin :) Meillä käytetään pulloja tosi harvoin, muutaman kerran viikossa saatetaan antaa rintamaitoa pullosta. Joten meillä on keitetty pullot aina käytön jälkeen.
Tuttien keittovälistä taas koira on pitänyt huolta. Se mielellään leikkisi niillä ja vieläkään ei muisteta laittaa ulottomattomiin, joten meillä tutit menee keittoon aina kun koira vain on niihin päässy nuolasemaan (parhaimmillaan keiteltiin 4 kertaa päivässä). Muutama tutti on kylläkin kokenut jo kovemmankin kohtalon koiran hampaissa. Meillä onkin tuolla kaapissa oikea tuttiarsenaali varalla, ettei vain jäädä ihan tutittomiksi krittisellä hetkellä...

Cuplatonia meillä on nyt kokeiltu perjantaista ja tuntuu auttavan. Toki ilmaa vielä on masussa, mutta poika ei ähellä ja kipua sitä pihalle enää niin vaikean oloisesti. Joten näppituntuma on, että aine toimii.
Miten te muuten olette sen antaneet vauvoillenne? Ohjeessa lukee, että ennen syöttöä pieneen nestemäärään sekoitettuna. Meillä ollaan rintamaidolla ja tuntuu vähän hankalalta ajatukselta ensin lypsää maitoa, sekoittaa siihen tipat ja syöttää pojalle ennen imetystä. Olenkin tiputellut suoraan pojan suuhun tipat ja lykänny tissin heti perään.

Hipkukka ja nälkäisen kuuloinen poika
 
Kiitos Sanna päivityksistä

Typy on nyt vähän yli viikon ikäinen ja tuntuu aivan uskomattomalta tämä äitiys. Vaikka oon tosi väsynyt välillä niin kyllä tää antaa vaikka ottaakin
Maitoa riittää tosi hyvin mutta olen käyttänyt koko ajan rintakumia, nyt opeteltava ilman. Syynä imetyksen kannalta huonot nännit eli niiiin sisäänpäin kääntyneet kuin olla osaa Kumilla koitan niitä aina venytellä ja sitten koittaa ilman. Neidillä on tosi kova imu ja hyvä niin. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä että päivät vaan juoksee. Ulkoilmaa alkaa kaipaamaan äippäliini mutta kovin on ollu viimaista ja pelkään kuollakseni rintatulehdusta. Sairaalassa kun oltiin 4 pvä niin tuntui että happi loppuu.

Mites muilla mielialat? Mua itketti sairaalassa lähes koko ajan mutta nyt vähän tasoittunut. Musiikki herkistää kyllä eniten Kun radiosta tulee joku biisi mikä soi sillon synnytyksen aikana niin kyllä hanat aukeaa eikä meinaa kiinni mennä
kun vauva nostettiin rinnalle ihmettelemään, radiosta tuli se 'you're my guardian angel' -biisi sopi niin tilanteeseen.

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille toivottelee
Tipi ja typy :heart:
 
Mussukka79 Etkös sä ollu tuol Odotus-puolella meen Turku-pinossa? Ajattelin vaan, et jos et ole käyny lukemassa niin ollaan tiistaina pitämässä tapaamista, tosin kauheen moni ei ole ilmoittautunut, olisko meitä nyt 5-6 niin nähdään ti 4.12 klo 15 Ruotsalaisen teatterin edessä ja mennään siittä sit Hansaan siihen Achanille kahville, että tervetuloa mukaan jos jaksatte/pääsette ja toki muutki turkulaiset, jos täällä on niin tervetuloa kahvitteleen.

Mä niistä tuttien keittelyistä kyselin. Mä meinaan keitän pullot aina käytön jälkeen, jos tietty siinä tunnin sisällä syö uudelleen niin huuhtelen pullon vaan välissä, mut muuten keitän. Ja tutteja keittelen sillon tällön, ainaki sitte ku tippuu lattialle. Pitäs varmaan ostaa lisää tutteja ku tuntuu et välillä kaikki tippuu lattialle jne niin olis sit ainaki puhtaana tutti ettei tuu paniikkia :LOL: Siis äidille, ei varmaan vauvalle :D

Tipi Kyl sitä edelleen pikkasen herkemmässä tilassa on ku ennen raskautta. Kyl muaki jotku biisit saa itkettää mut ei siis mitään sen suurempaa ongelmaa ole asian suhteen. Muuten on mielialat ihan hyvät, ei ole mitään masennusta tms.

Laitoin just tyvivärit päähän ja sanoin miehelle et se hoitaa vauvaa sen ajan. Nyt ne molemmat nukkuu,vauva sitterissä, mies sohvalla :D

Pitäsiköhän jotai joululahajoja alkaa ostaa. Onneks ei tarvii paljon mitään ostella ja edelleen olen ilman sitä mun lokakuun palkkaakin, että kiva kiva.
 
merikukka Meil on noita Ainun tuttipulloja ja sit yks Nuk:n pullo ja yks sellanen koliikkipullo. Sitä koliikkipulloa ei juuri tule käytettyy kyllä.. Alkuun meillä neiti kans sai hirveet määrät ilmaa tai ainaki musta tuntu siltä mut nykyään vetää pullosta rauhallisemmin, kai on jo tottunu siihen sit tai jotai ku pelkkää pulloa kerran saa ja ei noista Ainun tai Nuk:n tuteista musta ole liikaa maitoa tullu. kai niissä tuteissakin saattaa olla eroja vaikka olis saman firman valmistamia.. Ehkä jotai lastentarvikeliikkestä löytyy paremmin erilaisia tutteja..

Niin ja tossa ihan "tavallisessakin" Nuk:n pullossa lukee air system et ei siittäkään pitäs sitä ilmaa sitte niin tulla. Se oon ihan lastentarvikeliiikkeestä ostanu kuten sen koliikkipullonki, muut sitte ihan Prismasta.
 
Meillä on nyt tämä viikko mennyt Enni-vauvan kanssa ihanasti. Kitinät ovat vähentyneet, kun mahavaivat ovat huomattavasti vähentyneet relatipoilla ja dysfatyltipoilla. Enni on nyt hereillä ollessaan aurinkoinen ja tapailee pientä jokeltelua. Sitä on niin ihana seurata. Sylissä viihtyy todella pitkiä aikoja aivan tyytyväisenä. Näiden hyvien päivien huumassa menee muutama kitinäpäiväkin helposti, eivätkä ne heti koettele hermoja.

Annan Ennille todella harvoin tutin. Kotona emme käytä sitä, mutta hoitolaukussa se on aina mukana. Välillä tarvitsemme sitä vaunulenkillä, sillä Enni ei ala nukkumaan vaunuissa ja välillä lenkillä tarvitsee turvautua tuttiin, jotta se viihtyy kotiin saakka.
Samaten annan sen joskus sille, jos se kitisee autossa ja matkaa on vain vähän jäljellä päämäärään. Itsellä ainakin hermoja raastaa ajaa, jos lapsi itkee takapenkillä. Tutin avulla saa hieman lisäaikaa. Myös muutamassa kyläpaikassa olen turvautunut tuttiin.

Mutta jaksamisia kaikille ja hyvää joulun odotusta!!

Manta
 
Lisäilin tuonne marraskuun pinoon tän teksin kans kun en ollu huomannu et uus pinkka on tehty eli kopsattuna: :)



Täällä taas ja nyytin kera <3

Tyttö syntyi 28.11 klo.17.04 3005g ja 49cm
Kotiin päästiin eilen. Synnytys meni ihan hyvin mutta tosi kivuliaasti. Sain ilokaasua ja epiduraalin mutta tuntui että ilokaasu ei auttanut mitään tai en vain osanut sitä oikein ottaa. Epiduraali vei kyllä kivun mutta kun ponnistamisen tarve tuli, niin se kyllä sattui ja paljon!! Olin aika pöllyissä kuitenkin sen kaasun jäljiltä joten kai se jotain "auttoi" ,mut en vaan muista sikäli kaikkea..esim siitä kun nukutuslääkäri laittoi sen epiduraalin niin osa siitäkin meni ohi.. Olo oli kuin kännissä + kivut :/
MUTTA, ollutta ja mennyttä nyt ja sekin koettu. Yllättävän nopeaa. 10.50 puhkastiin kalvot ja n.12 alkoi säännölliset supistukset tipan voimalla. Alkuun ei oikein tuntunut miltään mutta ehkä n.1 aikaan alko kunnolla sattumaan.. En muista mihin aikaan sen epiduraalin sain mutta puol 5 aikaan sain alkaa ponnistamaan kun sanoin vaan että tuntuu että kohta tulee jotain ulos ja oli älytön isompikin hätä! Sitten kätilö vaan totes että senkus ponnistat,tää on 10cm auki! Olin vähän että Kun ed.kerran oli vain sen n.3cm. Eli kai ne oli sitten sen epiduraalin aikana auenneet.. Ponnistaa aloin 16.35 ja vauva sitten synty puolentunnin jälkeen. Sanottiin vain että ei kovin pitkä synnytys ollut ja vielä ensisynnyttäjältä. Oon kyllä tyytyväinen että en tieny kauan se kestää..tai ehkä sen nopeus enemmän mietityttää.. OLin asennoitunu ihan johkin monen tunnin kipuihin ja ponnistamiseen. Mutta sit menikin yllättävän nopeesti vaikka sattukin pirusti :/
Nostan kyl hattuu niille jotka ilman kivunlievityksii ton urakan tekee! Musta ei ois siihen. Ei mitään kammoa jäänyt mutta ..ei ehkä ihan heti uusiks

Oltiin sairaalas 3 päivää ja saatiin onneks perhehuonekkin. Tyttö nukkui ekat yöt vähän huonosti ja itkeskeli eikä oikein mikään auttanu..eka yö kotona meni vähän samanlailla että saatttaa olla pitkäänkin yöllä hereilä mut nukkuu kuitekin päivällä suht hyvin. Ehkä se tästä alkaa rytmittyy vielä

Itelläni ollu vähän mieliala maassa..varmaan johtuu hormooneista ja siitä kun kaikki uutta. On käyty läpi ne osaanko hoitaa tätä tunteet ja itkettykkin Mies vaan lohduttelee et kyl se siitä sit lähtee..kun itestään vaan vähän epävarma
Mut kai se siitä

Että näin. Onnea vain kaikille jotka myös ovat vauvansa saaneet!
ja tsemppiä niille jotka vielä kärvistelevät! Kyllä ne muksut vielä pihalle tulee!
Vaikka vähän tarttis auttaa,niikuin tätä neitiä piti.

Saikohan KRISTIINA- muuten myös vauvansa?

No nyt pitää mennä taas,vauva nukkuu ja kämppä sen mukanen ettei oo hetkeen täällä ollut.. jos menis iltapuuhiks vielä koneellisen pyykkii pesemään kun näköjään sitä oikein kunnolla kertynyt!

nita ja pikkunen 4vrk

Niin ja 42+2 oli rv, elikkä tosiaan yliaikanen
 
Huomenta kaikki!

Onnea Nita!! Vihdoin se teidänkin prinsessa maailmaan syntyi! Niin se synnytys on sitten menoa, kun se alkaa. Itsekin sen huomasin.

Täällä eletään ihmeiden aikaa...
Jätkä nukahti yöllä 0.30 ja kuudenaikaan vähän inahti, niin ajattelin, että onhan sillä jo hirmu nälkä kun noin pitkään on nukkunut. no nostin se meidän sänkyyn ja aloin tissiä kaivelemaan, niin eikä mitä... poika vetelee ihan tyytyväisenä unia. No kasilta sen sitten herättelin, jotta sain vaippaa vaihetttua ja ruokaa annettua. No söi halullu ja nyt se taas tuolla tuhistaa menemään.
En voi uskoa tätä. Odotan koko ajan koska tää meidän hyvä unisuus loppuu ja alkaa kitinät yms.
No pitää nauttia nyt kun on tällaista.

Rintakumi on taas ollut tiuhempaan käytössä, kun en jaksa sitä taistelua imetyksien alussa, kun ei saa otetta tuosta rinnanpäästä :ashamed:
Pitäisi kai vaan jaksaa...
No mies palasi tänään töihin ja mun äiti on tulossa muutamaksi päiväksi tänne. Ihan hyvä, kun en vielä minäkään ole niin varma hoitotaidoistani, että yksin tykkäisin päivät olla.

Niin ja Nita: unohda ne pyykit, nuku silloin kun on mahdollisuus. Sen olen itse yrittänyt opetella, vaikka se vaikeaa onkin. Mutta väsyneenä kaikki tuntuu vaikeemmalta, joten hyvällä omallatunnolla unta vaan aina kun mahdollista tai ainakin lepäilet! (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty, jos paikat rempallaan ja tietää, että pitäisi tehä sitä ja tätä)
Mulla on kyllä mies ollu ihana ja tehny noita kotihommia mutisematta, kun minä olen ollut imetyshommiin kytkettynä.

Jeps, mutta jos sitä itsekin menisi vielä hetkeksi pötköttämään, kun sain aamukahvinkin juotua jo.

Enni ja JalMari s. 25.11.
 
Minäkin siirryn nyt sitten odotuspinosta tänne :)

Lähdin siis Nitan kanssa samana päivänä paikkojen kypsyttelyyn, 27.11. Synnytys tosin käynnistyi parin tabletin jälkeen spontaanisti seuraavana päivänä, ja meidän pikkumies sai itsensä maailmaan 29.11 klo 10.05 (raskausviikoilla 40+5). 3560 grammaa, 50 cm ja 9 pistettä.

Synnytys oli kamala, olin salissa klo 18 eteenpäin kun vauva syntyi seuraavana aamuna. En pelännyt synnytystä tippaakaan ennen, mutta nyt en aio todellakaan tehdä tota uudestaan enää. Henkilökunta oli kyllä kaikki kivoja, mutta viimeisimmän kätilön kanssa ei ajatukset ihan kohdanneet. Viimeiset kolme tuntia meni synnytyksestä ilman mitään kivunlievityksiä, oli aika kipeää.

Lopputulos tosin on mieletön, ja vaikka meillä hermostutaankin nopeasti + kovaäänisesti, niin turhista ei kitistä. Ainakaan vielä... Eilen päästiin kotiin ja huomenna mennään bilir.kontrolliin + punnitsemaan poika Kättärille, kun paino laski aika paljon ekoina päivinä.

Onnea muille vauvan saaneille! Mä alan seurustelemaan ton pojan kanssa, se ei turhan paljon nuku...
 
Hei!
Onnea vauvautuneille!

Kristiina; Mekin jouduttiin silloin kotiinlähtöä seuraavana päivänä käydä vielä sairaalassa, just sen bilirubiiniarvojen ja liian vähäisen painonnousun/liian suuren laskun takia.

Tänään käytiin 3viikkoisneuvolassa, painoa oli nyt 4245g, kun pari viikkoa sitten, kun terkka kävi kotikäynnillä, paino oli 3710g eli ihan hyvin oli noussut.
Pituutta oli tullut 4cm, nyt 54,5cm.
Muuta sanottavaa ei ollut, kuin et kaulan poimuihin oli valunut maitoa tms. ja siellä oli pari vähän punoittavaa kohtaa, ja jalkojen iho on kuiva, pitä vähän rasvailla.Muuten siis kaik ok.

Nyt pitää lähtee syömään, ja koko ajan on janokin..
M ja Minttu s.12.11
 
Heips!

vihdoinki päätin jaksaa alkaa kirjottaa,kun tyttö vielä nukkuu.

Täällä vauva-arki lähteny sujumaan pääosin hyvin. Jonkin verran kitinää välillä on,ja yöllä saatetaan parikin tuntia vain katsella äitiä kun ei nukuta =)

Eilen oli tosin vähän vaikeampi ilta.tyttö oli hereillä 8 tuntia yhtä putkea, ei millää nukkumaan ja siinä itellä kyllä piti miettiä että mitäs tässä nyt tehään että saadaan neiti rauhottuu nukkuu.3 aikaan yöllä sitten vihdoin..ja onkin nukkunu siitä tähän asti,pari kertaa kävässy vaan hereillä,ottanu parit imut tissistä ja jatkanu unia :D
mä en tiiä voiko nää levottomat päivät olla jotenki liitännäinen siihen kun käy vieraita,kun nyt parilla kerralla kun vieraita käyny nii aina sen jälkee ei millää nukkumaan.Väsyykö vauva vieraista sitten jotenkin?

Ja semmonen juttu,mitenhän saisin tytön rauhottuu imee tissiä kun nyt menny hirveeksi hästäämiseksi se imetys,alussa suju niin hyvin,mutta nyt meinaa väliin ettei millää saa sitä tissiä suuhun sille?

Perfekta tais kysellä tupakoinnista. Mullekin alkanu palailee tupakka, tosin 1-2 tupakkaa iltasella poltan ja katon etten sitten vähään aikaan imetä sen jälkee. Tulee kyllä vähän huono omatunto jos on just käyny tupakalla ja tyttö sit sattuuki herää nii joutuu antaa sen takia pullosta..kun mä haluaisin pelkkää rintaa antaa.

on se muuten uskomatonta minkälaiset rakkauden ja suojelun tunteet sitä on heränny,oon monet kerran tirauttanut kyyneleen onnesta ja eilen aloin miettii että jos toinen tulee kipeeksi tai sattuu jotain, kuinka tuntuu sitten pahalta..vollotin aivan kunnolla..
 
Sanna -78:

Joo, turkulaisia ollaan myös =) toi kuulostais aikas kivalta noi treffit, varmaankin vauvelin voipi ottaa mukaan? Ja Aschanilla voi imettää, jos tulee sellainen tilanne? ;) Tarttee koittaa päästä tulemaan, en oo vielä uskaltautunut bussiin vaunujen kanssa, eli jos huomenna koittais sitä sitten ekaa kertaa! :LOL:
 
Paljon onnea nitalle ja kristiinalle! :flower: Kylläpäs kuulostaa hurjalta tuo Kristiinan kivunlievitys homma synnytyksen lopussa. Luulivatko, että vauva syntyisi nopeammin kuin mitä syntyi, kun niin aikaisin epiduraalin kiinni laittoivat? Vai olikos sinulla epiduraali käytössä?

Pari kyssäriä olisi: Mitä teillä on ollut vauvoillanne ulkona päällä nyt kun ollut noita vajaan kymmenen asteen pakkasia? Miten pitkään olette pitäneet vaovoja pihalla yhteen putkeen? Ja vielä onko kukaan teistä käyttänyt tollaista Ainu medela (kai?) rintapumppua? Minä kun sain sen miehen siskosta käytettynä, mutta ohjeita ei ole, enjkä saa sitä toiminaan, vaikka mielestäni on kyllä ihan oikein kasattu. Onko kellään koekmusta tästä mallista? Imeekö teillä se hyvin? minullakun ei tunnu minkäänlaista imua tulevan siihen. Olisiko vinkkejä mikä pumppu voisi olla parempi?

Nita: Minulla oli alussa kanssa tuota itkuisuutta. Mietin kovasti, että miten pärjätään ja ihan ihme jutuista aina rupesin itkemään. Mutta nyt on jo hellittänyt sekin. Joten malta vain, kyllä se sinullakin varmasti helpottaa!

Ne joilla meinaa ruveta takkuamaan maidontulo, niin olettehan muistaneet juoda tarpeeksi vettä?!? Meillä äiti ja mummo alusta asti jankanneet minulle, että muista sitten juoda paljon että ei maito lopu! ja tämä tyttöhän on sitten killittänyt! :D Ja minä sain osastolta alkuun avuksi maidon herumisen sellaisen nenäsumutteen. Siitäkin varmasti oli apua, kun ei meinannu maito lähtee alkuun tulemaan, vaikka oli kyllä noussu jo.

kyyhkynen ja tyllerö 3vko tänään :heart:
 
Mussukka79n Juu vauvojen kanssa ollaan menossa, yks mahakas on kans tulossa, muilla onki sit jo vauvat maailmassa :) Bussin kanssa on ihan helppo kyl liikkuu, me kuljetaan keskustaan vallan bussilla, ku ei mitään järkee lähtee omalla autolla ku meil on tässä ihan liki pysäkki ja ku kerran torille pääsee bussilla niin mikäs se helpompaa.. Tosi kiva jos tuut. Mut ja Nipsun tunnistaa turkooseista Brion vaunuista ja http://irc-galleria.net/view.php?nick=Rasmu%60s&image_id=70363256

Listaa päivitän taas ku kerkeen. Pitäs nytki meikata jne ku pitäs lähtee kaffeelle kaupungille, mut neidillä on tänään puklupäivä ja kokoajan saa olla naamaa pyyhkii, puklaa unissaanki, että kiva kiva. Noh, tossa hän sitterissä nukkuu nenän edessä et ei paha homma "vahtia" pukluja.

Ja onnea taas vauvan saaneille :heart: :flower: :heart:

Kyyhkynen Eipä paljon valitettavasti auttanu vaikka kuinka joi ja söi hyvin jne niin maito vaan loppu ja se siittä sitte, ei voi mitään..

Viime yönä tosin tuli paitaan pikku läikkä maitoa ja aamulla ku lypsin niin vajaa 20ml tuli ja edellisen kerran olen lypsäny vissin pe päivällä. Ajattelin jo et alkaaks tulee uudelleen maitoa mut ei.

Äiti oli tilannu mulle Kaksplussan =) Tänään tuli eka lehti, en kyl oo viel kerenny lukee mut jos illalla.

Pitäs siivota jne tällä vkolla vähän paremmin ku la olis ne ristijäiset. Ei vaan yhtään kiinnostas toi siivoominen. Mieski olis aamuvuorossa mut tuskin sekään mitään viitsii/jaksaa siivota, et kaippa seon mun sit pakko.

Niin joo vaatetuksesta, niin täällä nyt ei ole ollu tota -10 et en siihen osaa vastata, mut joku -4 oli la ja sillon laitoin vaunalle vaunuihin puolipotkarit, housut, sukat, pitkähihaisen bodyn+paidan, ohuen neulepuvun, fleecepuvun ja pipon ja vanttuut ja laitoin makuupussiin.. Sit illemmalle ku mentiin ulos ku tuuli ja oli kai enemmän pakkasta niin laitoin muuten melk. samat, mut jätin neulepuvun pois ja laitoin fleecepuvun päälle tollasen ohuen toppapuvun. Pimulla oli kyl kauheen kuuma ku tultiin takas et se yks puku oli sit liikaa.. saikohan tosta nyt mitään tolkkua... =)

Mut nyt vetää meikkii naamaan tai myöhästytään..

Jaksamista kaikille.
 
Mäkin voisin tähän joukkoon liittyä :wave:

Meille syntyi tyttö 26.11.2007 K-S KS:ssa klo 08.54.
Pituutta typyllä oli 49cm ja painoa 3410g. rv 39+3

Synnytystarina löytyy tuolta odotuspuolelta, jos jotakuta kiinnostaa.
Lyhyesti: synnytys oli nopea ja raju. Kokonaiskesto 3t 56 min, josta ponnistusaika 4 min. Mitään muuta kivunlievitystä en ehtinyt saamaan kuin ilokaasun. Tämä oli jo kolmas "luomu"-synnytykseni, eli ennestään löytyy tyttö -99 ja poika -04. Joka synnytys on edennyt niin nopsaan, että en ole ehtinyt puudutuksia saamaan...en ole katkera, mutta kuitenkin... :whistle:
Yritän aina silloin tällöin ehtiä vaihtamaan kuulumisia tänne, vaikka kyllä nämä kolme vilkasta muksua pitää tämän äipän kiireisenä.

meillä on yhteiselo tuon "pikku-mummon" kanssa lähtenyt sujuun ihan mukavasti. Pikkuhiljaa typy on alkanut nukkumaankin jo vähän pidempiä pätkiä, sairaalassa ja vielä kotiin tullessa söi n. 1,5 t välein...Pari yötä on menny jo 3-4 tunnin pätkissä. On tämä vastasyntyneen kanssa elo aika rankkaakin, mutta samalla niin ihanaakin!! Nauttikaahan kaikki nyyteistänne, se on oikeasti NIIN lyhyt aika, kun ne on noin pieniä...Mä jo haikailen tätä aikaa silläkin, että tämä on meidän viimeinen vauvamme...3 lasta riittää meille.

Mukavia joulun odotus aikoja kaikille :heart: :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipi:
Kiitos Sanna päivityksistä

Typy on nyt vähän yli viikon ikäinen ja tuntuu aivan uskomattomalta tämä äitiys. Vaikka oon tosi väsynyt välillä niin kyllä tää antaa vaikka ottaakin
Maitoa riittää tosi hyvin mutta olen käyttänyt koko ajan rintakumia, nyt opeteltava ilman. Syynä imetyksen kannalta huonot nännit eli niiiin sisäänpäin kääntyneet kuin olla osaa Kumilla koitan niitä aina venytellä ja sitten koittaa ilman. Neidillä on tosi kova imu ja hyvä niin. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä että päivät vaan juoksee. Ulkoilmaa alkaa kaipaamaan äippäliini mutta kovin on ollu viimaista ja pelkään kuollakseni rintatulehdusta. Sairaalassa kun oltiin 4 pvä niin tuntui että happi loppuu.

Mites muilla mielialat? Mua itketti sairaalassa lähes koko ajan mutta nyt vähän tasoittunut. Musiikki herkistää kyllä eniten Kun radiosta tulee joku biisi mikä soi sillon synnytyksen aikana niin kyllä hanat aukeaa eikä meinaa kiinni mennä
kun vauva nostettiin rinnalle ihmettelemään, radiosta tuli se 'you're my guardian angel' -biisi sopi niin tilanteeseen.

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille toivottelee
Tipi ja typy :heart:

Heips!

eksyin tänne vauvapuolelle kun näin listan marrasvauvat07, et mahtaakohan olla yhtään 23.11.07 syntynyttä vauvaa, kun meidän "vauvamme" syntyi 23.11.06 :wave:
Onnittelut pikkuisesta koko perheelle ja mukavaa joulunodotusta :xmas:
 
Laitan nyt tähänkin oikeeseen pinoon että poikamme suostui lopulta syntymään rv 42+0 29.11 klo 19.47. Painoa oli 4340g ja pituutta 54cm. Pipo oli 36cm.
Kaikki meni sitten loppujen lopuksi tosi nopeesti, kokonaiskesto oli 4h25min josta ponnistusta 22min.
 
Ja onnittelut kaikille vauvautuneille joita en ole vielä onnitellut :flower:

Meillä päivät kiitää sellasta vauhtia ettei koneelle meinaa enää ehtiä.
Eemeli on kiltti mutta viihtyy aikas ahkerasti tissillä päivisin joten aikalailla syöttöpuuhissa menee päivät ja kun herra pitää paussia niin siinä välissä sitten ruuanlaittoa, siivousta yms. Aika vähälle jää oma aika :LOL:

Tästä tulee mieleen heittää pientä galluppia teille jotka täysimetätte eli kuinka tiheästi teidän vauvat syö päivisin? entäs öisin?
Meillä on kaikki lapset olleet tiheästi syöjiä imetysaikaan mutta Eemeli vetää kyllä pohjat :whistle: Kelloon en ole vilkuillut enää moneen päivään koska masentuisin vaan täysin kun tajuaisin kuinka tiheään syötän :whistle: Eli herra suorastaan asuu tissillä ;)
Öisin sitten syö n.2 tunnin välein, mutta painonnousun perusteella kasvaa hyvin joten jatketaan samaa rataa niin kauan kun mun kärsivällisyys riittää, kaipa ne välit joskus pitenevät =)

katjuza ja
 
Tahdon minäkin mukaan =) Minulle syntyi ihana tyttövauva Naistenklinikalla 17.11.07 klo 05.30 pitkällisen työn tuloksena.. Mittoina Minnillä oli 3660 g ja 51 cm.

Elämä Minnin kanssa on alkanut luistamaan, kun tyttö on niin säännöllinen nukkuu neljä tuntia, syö ja vaipanvaihto ja taas nukkuu.. Jaksaa aina välillä jo seurustellakin lyhyitä hetkiä :heart: Painon kanssa oli viime viikolla vähän harmia, mutta nyt ottanut sitten neljässä päivässä takaisin senkin mitä oli viime viikolla tiputtanut :D

Itse en ole mielestäni ollut yhtään herkempi kuin normaalistikaan, mutta tuntuukohan se vain minusta siltä?

Nyt pitää mennä kun kuuluu jo pientä möngerrystä.. Tyttäreni temperamentin tuntien kohta tulee ISO huuto :D
 
Katjuza kyseli imetyksestä. Meidän neiti syö hereillä ollessaan melkein koko ajan. Ehkä noin puolen tunnin tai tunnin välein ja kerrallaan noin puoli tuntia tai 45 min. Neiti kyllä nukkuu 2-3 tunnin päiväunia, joten sitten kun nukutaan niin saa äitikin tehdä omia hommiaan. Viime yönä nukkui 5 tuntia yhteen menoon, joten se oli ihan luksusta. Normaalista on herännyt 1,5-2 tunnin välein syömään ja parhaillaan saattaa syödä tunnin puoltoistakin kerrallaan. Välillä vähän torkahtaa ja kun yritän siirtää pinnikseen niin taas haluaakin tissille.
Kyyhkynen: Mulla auttoi se veden juominen maidon tuloon. Viikonloppuna neiti itki koko ajan ja vaikka kuinka annoin tissiä niin nälkä tuntui olevan. Viimein annoin tuttelia ja sitä menikin 80 ml. Join sitten illan ja yön mittaan vettä oikein urakalla, niin seuraavana päivänä maitoa tuli oikein reilusti. Liivinsuojia sai vaihtaa tunnin välein :)
 
nyt noppaan tällanen kysymys että miten teillä on nuo tissit maidon nousun myötä kasvaneet? Mulla oli alunperin ihan se peruskuppikoko eli b. No, nyt mulla on kahet imetysliivit kokoa D ja hitsiläinen ne alkaa molemmat olla jo liian pienet. Mistä te ootte löytäneet tarpeeks isot ja samalla tukevat liivit? Mulla on nyt tällaset kaarituettomat ja alkaa kyllä ennemmin normirintasena olleella meneen hermot näihin jättidaisareihin jotka ei liiveihin mahdu |O
 
edla:täällä yksi jolla esikoisen ootusaikana ja imetysaikana daisarit paisui kuin pullataikina, siitä sopivasta b-kupista d-e kuppiin, riippuen liivimallista no eipä ne pienentyneet siitä sitten, lässähtivät vain :LOL: :kieh: nyt ostin sitten d-kupin imetysliivit niin pursuaa niistä ulos kanssa :whistle:
 

Yhteistyössä