Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Sanna En mä sentään niiiiiiiiin vanha ole, että olis sen takia hoitoon jouduttu :eek: :LOL: :LOL: Meillä miehen siittiöt osoittautui aikas huonoksi, niitä oli vähän, ja nekin suureksi osaksi epämuodostuneita ja huonosti liikkuvia. Tosin multa on leikattu munasarjoista kysta molemmista mutta ihan normaali kuukautiskierto ja hormonitasot ok. Meillä mentiin suoraan tohon ivf-hoitoon, inseminaatioita ei edes yritetty, lääkärin mielestä niin heikkolaatuisia siittiöitä. Tosin ennen ekaa hoitoa mulla oli luomusti raskaus mutta se oli kohdunulkoinen :'(
Mites, oletteko ajatelleet yrittää vielä toista vai onko endo niin paha? Sullahan se raskauskaan ei tainnut niitä halpoimpia olla. Juu, ymmärrän, jos et osa/halua vastata. Meillä on pakkasessa viisi alkiota mutta en oikein jaksa uskoa, että niistä pikkukakkosta saataisiin. Näkee nyt, koitetaanko edes, en todellakaan kaipaa raskausaikaa, olis voinut olla vähän helpompikin. Nyt olen niin onnellinen tuosta pojusta :heart:
Ai se Dipp-tutkimuksen tulos kesti niin kauan. Voi tosiaan olla etteivät ees ilmoita mitään, jos ei aihetta. Mä haluaisin tietää, oon vaan utelias :whistle:

Höh, laho pää, esittely tulee tosiaan tipoittain. Lisään vielä, että ensi kesänä vietetään jo 12. hääpäivää =)
 
Tästä on tainnut olla aiemminkin puhetta(ellen ihan väärin muista), mutta nostanpa uudestaan esiin eli onko muilla nyt jo vauvakuumetta/-haaveita? ANTEEKSI JOS JOKU KOKEE TUNKEILEVAKSI TUON KYSYMYKSEN!! Mun on aivan pakko näin "ääneen" todeta, että pikkukakkonen pyörii mielessä melko usein... Siksi pohdiskelen mahtaakohan joku muukin pyöritella saman suuntaisia aatoksia mielessään. Minulla nyt ei ole vielä edes menkat alkaneet, täysimetyskin vielä menossa, mutta siitä huolimatta asiaa huomaan pohtivani useampaankin otteeseen päivittäin. Liekö tämä jokin ohimenevä mielenhäiriö, hormonaalinen oikku? ;)
 
Vauvahaaveita, öö, en tunnusta :whistle: :D Mistä sitä tietää, vaikka olis jo tulossa ;) Esikoisen syntymän jälkeen mies totes alta kuukauden, että eihän se niin kamalaa olis, jos tähän toinen tulis, mut minä toppuuttelin aina tytön 1-vuotispäiviin asti, ennen ku "annoin luvan" pikkukakkoselle tulla, jos on tullakseen.....nyt mies pähkäili epätoivosessa selibaatissa kokonaiset kolme kuukautta ja sitten totes, että mitä sitä murehtimaan, tulkoon jos tulee :LOL: kaikesta selviää jotenkin B)

Ei se vauvakuume kovin helpolla taida ohi mennä, jos sen osakseen on saanu! Kyllä se niin vahva tunne on ettei ennakkoon uskoisi.....me ei siis "yritetä" kolmosta, mutta eipä estetäkään, näillä näkymin saa tulla, jos on tullakseen. Eipähän tarvii myöhemmin valittaa yrittämisen puutteesta :p

Oikku kai se tämäkin, hormonaalinen tai ei!!
 
Meillä mentiin kans suoraan IVF:ään ja kaikkien lääkärien kummastukseks eka hoito onnistu. Lääkärit ku koko ajan on ollu sitä mieltä et tuskin edes hoidoilla mitään vauvaa mulle tulee. Olivatpas väärässä, onneks.. Ja sit ne alkiot ku siirrettiin ei ollu mitään kauheen hyviä ja 2 siis siirrettiin ja toinen sitte kiinnitty.. Multa poistettiin 2000 toinen munasarja ja samalla todettiin paha endo, sitte on ollu kohdunkaulan syövän esiaste, syöpäarvot kohollaan (johtuu KAI endosta), leikelty vaikka kuin monta kertaa.. Ikinä en ole vauvakuumetta potenu ku sillon vajaa 8v. sitte asennoiduin siihen että en lasta koskaan saa. Jokaset kuukautiset oli aina kova paikka ja toi IVF oli hermoja raastava, varsinki se aika siirron jälkeen, tuskaset päivät odottaa et saa testata.. Meillä on pakkasessa yhdessä oljessa 4 alkiota mut tuskin niitä koskaan käytetään.. Mulla ku olis uudessa raskaudessa sama riski tai itseasiassa suurempiki että se istukka taas sinne kokonaan kohdunsuulle tulis.. En tiedä.. Ja ikää nyt ens ti 30v. niin en tie..

Huomenna mennään kaverin kanssa baariin ja äijä vahtii Ellaa.. Ja sit ens vkonloppuna on mun synttäri pippalot ja äiti vahtii siskon luona Ellaa + siskon 3 poikaa. Sillä on varmaan tosi mukavaa siellä isän kanssa :LOL: Pojat ku on 3v., 5v. ja 7v. ja toi meen pikku sätkijäpotkijahöpöttäjä siihen vielä päälle :D
 
Esittelyä: olen kohta 29 vuotias perhepäivähoitaja Porista, mies samaa ikää ja Pinja on meidän eka. Yhdessä ollaan oltu pian 12 vuotta joista 2 naimisissa.
Satakuntalaisten tapaamiseen voisimme haluta mukaan.

Donu otti jutteluun pikkukakkosen. Kyllä sellainen on meidänkin (siis mieskin jutussa mukana) keskusteluissa vakavastikin vilahtanut. Tällä hetkellä olemme ajatuksissa ensi vuonna alkaa yrittämään ellei mitään uutta ilmene. Tämä raskaus- ja odotusaika oli elämäni parasta, joten ihan innolla odotan jo seuraavaa jos sais saman kokea. Vaikka erilaisiahan ne jokainen on.....Lapseni syntymän haluaisin kokea vaikka kuinka monta kertaa. Se oli uskomaton tunne jota en unohda koskaan.....Päästiin vielä yllättämään suvut kun aikaan oli vielä pari viikkoa ja neiti halus ulos aiemmin siis kukaan ei odottanut uutisia. Seuraavalla kertaa ei välttämättä onnistu. No ne on sen ajan murheita.

Onko teillä tullut menkat säännöllisesti pillereiden aloittamisen jälkeen? Mulla tuli yhdet heti silloin alkuun muttei sen jälkeen ole näkynyt. Pitäisköhän varmuudeksi testiä tehdä? Mulla ei ole ennen ollut minipillereitä, mutta nyt on kun mennään täysimetyksellä. Välillä jo surettaa koko imetyksen lopettaminen vaikkei se vielä ole ajankohtaistakaan... toivottavasti. Kauhee morkkis iskee jos joutuu antamaan tuttelia jonkun menon takia. Voi rähmä!

Vauvauintia mäkin haaveilen vaan täällä on ryhmät täynnä ja jonoakin tarpeeksi. Ollaan silti ajateltu mennä muuten vaan uimaan vaikka lämpimän veden viikonloppuna. Pinja on ollut jo useamman kerran suihkussa ja tykkää siitäkin niin kuin kylpemisestäkin. Oikea vesipeto täälläkin...niin kuin isänsäkin. :LOL:

Kysymys kestoilijoille tai osakestoilijoille: minkä merkkisiä vaippoja teillä on ja oletteko tyytyväisiä? Meillä on muutama Muksut tasku ja itsetehtyjä taskuja. Olen ihan tyytyväinen molempiin ja erityisesti kun maltoin laittaa rahani kunnon vaippakankaisiin. Tein aluksi muutaman vaipan vanhoista paidoista tms, palvelivat hyvin aikansa vaan kyllä kunnon materiaaleista saa kunnon vaipat.

Toinen kysymys kaikille: oletteko jo hankkineet turvaistuimen? Jos niin minkä ja jos ollut jo käytössä jokin niin kokemuksia. Olemme tutkiskelleet istuimia moneen otteeseen ja vertailleet vaan emme tehneet vielä ostopäätöstä.

Laitoin profiiliin uuden kuvan neidistä. Hän osallistui täällä paikalliseen päivänsäde kilpailuun. Odotan tuloksia nyt viikonloppuna kun kyseinen lehti ilmestyy joka kisan järjesti.

Nyt tilaa muillekin............ pikku-jussi ja Pinja
 
On se vaan niin pieni paikka et voi olla et miehes tiedänki :) Meinaan on tää Turkukin pieni. Tossa yhden kaverin kanssa tuli juttuu yhdestä tyypistä ja sit selvis se tuntee tän tyypin naapurin jne. Onhan näitä..
 
Jos sun nimimerkin vuosiluku pitää paikkansa niin ainakin olette samaa vuosimallia........... :) Pieni paikka todella...Mun sairaalan huonekaveri tunsi mun uuden äitiystävän johon tutustuin valmennuksessa...Että pienet on ympyrät...Nyt meitä onkin äiti-lapsi kolmikko.
 
Sanna perässä tullaan 30-v kriisiin vuoden päästä...Niin olishan mun pitänyt tuo sun ikäjuttu jo muistaa ja huomata.

Pitäiskö tän mamman hiipiä nukkumaan että ehtis vetää kunnon unet ennen syöttöä ja aamun juttelutuokiota....Pitää Pinjan saada kertoa unensa ja muuten vaan kommentoida maailman menoa heti aamusta....

Nyt öitä.
 
Huomenia :)

Oon 29-v ( kauheeta, nyt vasta tajuan ku kirjotan et tosiaan olen jo melkein 30 :eek: ) lähihoitaja Turusta. Kaupungin hommissa olin kun jäin Oonasta ( 2v10kk ) äitiyslomalle. Nyt samaan rytkyyn menee tämä kakkonen. Töihin ei kiinnostais mennä pätkääkään, ja todnäk kotona olen ainakin siihen kun Elias täyttää kolme. Lasten isän kanssa alettiin seurustelemaan 2003 ja kihloihin mentiin 2004 ja pian siitä Oona saikin alkunsa. Asustellaan Runosmäessä ( tutuille :wave: ) ja meidän lisäksi perheeseen kuuluu kaksi kollia..

Olen miettinyt pitääköhän joku mua hulluna, kun sanoin n. kk sitten et olisin täysin valmis jo uuteen vauvaan. Synnytys meni sen verran hyvin ettei jääny mitään kauhua, esikko olikin toinen juttu.
Mutta jos nyt hoitelis Eliaksen hiukan vanhemmaks ja kattois sit uudelleen, mies kun ei oikeen lämmenny ajatukselle.

Meillä on ke neuvola, ja nyt sit annetaan eka rota-rokote sekä tav rokotus. Toivottavasti ei oireile kummemmin vaan olis yhtä aurinkoinen pieni mies ku muutenkin :)
Innolla odotan mittoja, leukoja ja poskia ainakin on tullut huimasti lisää vajaassa kuukaudessa :LOL:
Sillä syömisellä tosin olis huolestuttavaa jos ei missään näkyis..

Meillä on taas esikko kipee, en ymmärrä. Jatkuvasti nuhassa. Kaks viikkoa terveenä ja taas uudelleen. Oireileeko allergia tuolla tavoin vai onko vaan niin herkkä saamaan..?Kauhukuva joka pyörii mielessä on home. Rempattiin kaikki muut paitsi keittiö kun ostettiin tämä asunto, mut pelkään et jossain olis siitä huolimatta joku homepesä. Kylpyhuone oli aika näkönen kun alettiin laittaa, mut mittausten mukaan siellä ei ois ollu mitään.

Mulla ei oo vielä menoja tiedossa ku vasta toukokuussa, jess :whistle:
Mies on ollu monta kertaa menossa; on varpajaisia ym. mutta menköön..Viime kerralla tosin soitin 04.45 et onko tulossa yleensä ollenkaan kotiin, pakkaanko tavarat oven ulkopuolelle valmiiks, mutta tulihan se..Eikä oikeestaan haittaa vaikka meneekin, suurimmaks osaks kumminkin on meidän kanssa tai töissä.

Jaahas, jos menis juomaan aamukaffet ja lukemaan lehden, nyt ku vielä saa ilman häiriöitä sen tehdä :D
 
Vauvakuumetta ei varsinaisesti ole, mutta oon huomannut miettiväni kauhulla sitä, etten saisi enää ikinä kokea tätä vauva- aikaa. Tähän mennessä tää on ollut niin ihanaa, ja vähän surettaakin katsoa kun poika kasvaa niin vauhdilla! Mullahan oli ihan kamala raskaus, en tiedä uskaltaisinko enää ottaa riskiä että toka olisi samanlainen, ja synnytyskin oli aika traumaattinen. Vannoin Eetun syntymän jälkeen että ekaksi ja vikaksi jää, mutta tässä on monta vuotta aikaa unohtaa uhkailut =)

Oltiin lähdössä auringonpaisteeseen lenkkeilemään, mutta meidän aurinko päätti kadota.
 
Huomenta |O
Hienosti on alkanut yöt menee sillä 4 tunnin syöttövälillä :) Ainoo vaan et viime yönä syötön jälkeen pumppailin 'rippeet' pulloon kun neiti menee tänään hoitoon et päästään isin kanssa syömään ja leffaan. Sapuskat pulloon, kätevää :/
Vauvakuume ? En tunnusta.

Aivan ihanaa kun paistaa tuo aurinkokin..ainoo vaan et pienenä muistutuksena noi paskaset ikkunat joita en alkanu peseen kesällä !! Piti ja piti ja sit vaan jäi :whistle:
 
vauvakuume :wave: Täältä löytyy jo!!! Viime yönä näin unta että olin raskaana. Miten ihanilta ne pienet potkut tuntuikaan tuolla masussa. Olin kyllä ihan paniikissakin että ei vielä kun Eljas on niin pieni vielä. Meillä se toisen lapsen hankkiminen nyt ei ihan lähivuosina ole ajankohtaista, kun pitäs tuo taloprojekti saada alkuun ja loppuun ja minun valmistuakin ja töitäkin ensin tehdä. Mutta kummasti sitä jo miettii että millon vois olla toisen aika ja millon sitä vois alkaa yrittään.. Nyt oon tosiaan sitä mieltä että meille ei yksi eikä edes kaksi lasta riitä. Suuret on haaveet mutta voihan olla että tässä todellisuus iskee vastaan kun annetaan ajan kulua. Mulla ei sinänsä iän puolesta kiirettä oo kun ensi viikolla täytän 24v mut mies on "jo" 32v ja hän ei halua enää yli 40v isäksi tulla, joten varmaankin seuraavan 6v aikana on se meidän lapsiluku täytettävä lopulliseen kokoonsa. Että ei nyt mitään älyttömiä ikäeroja voi jättää jos meinaa useamman kuin 2 hankkia.

Pikku-Jussi meillä täyskestoillaan ja kokeiltu on vaikka minkänäköistä viritelmää. Mutta ehdottomasti meille parhaita on olleet Niikin vaipat eri muodoissaan. Ne on sopivan kapeita meidän pullukkareidelle. Me käytetään jo L-kokoa kun ei nuo pienemmät mene reisistä. Fuzzeista ollaan myös tykätty, mut siinäkin M-koko reisissä jo isoimmillla säädöillä. Ja menivät vielä senkin vaipan pilaamaan ku nuudistivat mallia, eikä niitä vanhan mallisia tahdo enää msitään saada.

nyt kuuluu vaunuista ähinää, joten taidanpa lähteä syöttämään Eljakselle pottua ja tänään ekaa kertaa porkkanaa.
 
Dyno-Etana Ai niin, säki asuit Turussa. Tulkaa ihmeessä noihin Turku-miitteihin jos vaan kykenette. Esim. ke 5.3 olis seuraava suunnitteilla tuol Turkulaisia äitejä-ketjussa ja tuolla Äidit 20-30 on ens ke Myllyssä treffit.

Turvaistuin niin meillä on miehen pojan vanha. Ei olla asennettu vielä autoon ja merkkiä en nyt muista. Sitä saa kallistettua eri asentoihin ja siihen voi vissiin periaatteessa ihan 0kk alkaen lapsen laittaa. Tosin Ella menee sinne vasta nyt silleen kunnolla. Samanlainen turvaistuin on ollut siskon pojilla käytössä ja ovat tykänneet, kun kaikilla kolmella ollu siis samanlainen.

Ella täyttää tänään 4kk :heart: JA mä lähden sen kunniaks kaverin kanssa baariin :D

Meillä menee kans yöt nyt 4h ja sit syödään. Viime yönä jouduin sit viel 2 kertaa ottaa Ellan meen sänkyyn ku neitiä pieretti niin hemmetisti ja se sai aikaan kitinää. Sitte rauhoittu ku otin viereen..

Ella riehuu sitterissä. En uskalla enää kauheen kauaa laittaa sitä siihen ku menee sen kanssa ympäri ku meno on niin kova.

Mut jos menis tekee ruokaa..
 
Morjesta!

Meikäläinen on ihan pudonnu pois tästä porukasta :( Tuntuuu ettei ikinä ole aikaa istua koneella, tunnustan, oon aika pilkunnussija nukkumisten, ulkoilujen ym. suhteen :ashamed: Mutta kun tuo meidän äijä pysyy tosi tyytyväisenä kun pidetään rytmistä kiinni :) Joo naurakaa vaan :LOL: itteäniki naurattaa, en ennen todella ollut tällänen. Mutta hyvin meillä menee, ihanaa aikaa tämä, ja pikkukakkonen tervetullut!
Nyt herra jo huutelee tissiä, täytyypi mennä :)

Hyvää alkavaa kevättä kaille toivottelee punkkari ja Santtu
 
punkkari Hyvä jos teillä toimii noi rytmit yms ja pysyy pikkuäijä tyytyväisenä niin kai se pääasia on..

MEillä Ella pysyy kyl tyytyväisenä vaikka ei sen kummepia rytmejä ole, ainoastaan et nukkuun mennään nykyään siinä klo 21 aikaan ja aamulla herätään 8.30-9.30.. Muut touhut sitte päiväkohtaisesti.
 
punkkari tuossa totesi ettei ole aikaa istua koneella ja siksi on "pudonnut pois porukasta". Jos yhtään lohduttaa, niin kyllähän niitä muitakin melko harvoin kirjoittelevia tuntuu olevan. Mulla ei taida olla paljon muuta sosiaalista elämää kun netti, täällä korvessa kun asun. |O Silloin kun olin vielä töissä ja opiskelin samaan aikaan oppisopimuksella, ei yksinkertaisesti ollut aikaa tutustua ihmisiin näillä nurkilla. Tai kyllähän sitä tutustui työkavereihinsa, jotka suurimmaksi osaksi ovat olleet keski-iän kieppeillä... Olen siis muuttanut Siikaisiin miehen takia, joten oma verkosto on fyysisesti muualla. Nyt sitten Ainon sairastelujen vuoksi ei ole voinut mennä kerhoihin tms joten mammakavereitakaan ei ole vielä löytynyt. Siksi kai roikun täällä aina kun tyttö syö. Tai nukkuu ja kotityöt eivät houkuttele! :LOL:
 
Rytmeistä sen verran, että me ollaan yritetty saada säännöllistä rytmiä aikaan, mutta ei siitä mitään ole tullut. Tai siis Aino nukahtaa puolen yön aikoihin ja herää yhdeksältä, mutta muuten nukutaan ja valvotaan ihan miten sattuu. Olen yrittänyt nukuttaa ja ulkoilla tiettyihin aikoihin päivällä, mutta vaikka Aino nukahtaisi, unien pituus on ihan mitä sattuu! Nyt kyllä hammasasiat tekevät kiusaa ja siten ovat sotkeneet yösyötötkin, jotka aiemmin olivat jotenkin säännöllisiin aikoihin. Ehkä tilanne tasaantuu kun se kiusaa tekevä hammas puhkeaa!
Jaahas, pesukone lopetti. Taidan painua tekemään niitä rakkaita kotihommia. :D
 
Täällä on kans kovasti pyörinyt pikkukakkonen mielessä ja minun puolesta olisi vaikka tervetullut, mutta mies haluaisi odottaa, että tyttö nukkuu yöt ettei tarttis kahden takia valvoa. No katellaan.

Vauvauinti maksaa 10 ?/kerta ja mukaan voi mennä milloin vain, siis kun ikää on 3 kk. Ei ole siis ollut ennakkoilmottautumista. Ryhmät on kyllä melko täysiä, mutta vielä ainakin mahtuu.

Käytiin tänään hiihtää tunnin lenkki. Neiti oli pulkassa ja mies veti naru vyötäisillä tyttöä perässä. Onneksi voi mennä tossa järvenjäällä niin pulkka pysyy hyvin pystyssä. Heti kun pysähtyi niin kädet alkoi huitoa, tais olla kivaa kyyti. :D
 
Täällä taas ei oo mittään kummempia tapahtanut, eilen illalla mentiin käymään kaverilla ja tultiin joskus 11 aikaan vastaan kotiin ja sara nukahti sit 12 maissa vaikka siellä kaverillakin hetken aikaan nukkui. No nukku kuiteki 9 asti ja joskus 5aikaan itki tuttia,ei muuta.
Rytmistä niin meillä se vaihtelee päivän menojen takia mut nukkumaan mennään yleensä 22-24 välillä ja herätään 8-9aikaan ja ihan ok mun mielestä..

KRISTIINA-: Juu aika lähekkäin sitten asutaan :) Sanottiinko sulle neuvolasta tuosta perunaporkkana vellistä vai alotitko ihan omin päin? Me kun ollaan tosiaan tota maissivellii annettu jo reilu kuukauden,jostain n.2kk asti ja ois kiva jotain muutakin koittaa mut mietin vain että mitä neuvolasta asiaan mahdetaan sanoa :O :whistle: Muuta ruokaa ei olla annettu mut nyt kun tuo 3kk tulee täyteen niin vois jotain esim perunaa kokeilla kans,täytyy kattoo..
Täälläkin huomaa et monelle sanotaan eri neuvoi neuvolasta ettei oikeen noilla suomen neuvoloilla oo sit semmosta ns.yhtenäistä linjaa mut tietysti jokanen terkkari on niiiiin erillainen ;)

Vauvakuumeesta.. heh no en ainakaan tunnusta :D Mutta, olishan se toinen jossain vaihees kiva ..mut ei ehkä ihan vielä ;) Raskausaika meni mulla ihan hyvin,lukuunottamatta sitä loppuraskauden verenpaine juttua ,sitä ei kyllä tosiaan ole ikävä ! :| Ja ei se synnytyskään mikään maailman ihanin asia ollut kipuinee tms mut ehkä sen vielä toistamiseen jaksais.. katsotaan ;) Ainakin tuo mies haluis vielä kyllä toisen mut ei kait ihan heti perään.. Voishan se olla tosiaan aika raskasta kahden vaippaikäisen kans enkä tiedä jaksaisinko. Jotenka hattuu nostan niille joilla sellanen tilanne on :) Ehkä mäki pärjäisin kun muutkin :D

Mä en oo vieläkään saanu aikaseks mennä hakemaan pillereitä apteekista vaikka nyt voin alkaa syömään niitä Yasminei kun en imetä.. pitäis ottaa itteensä niskasta kii
:ashamed:

Ei olla hankittu vielä Turvaistuinta,hetken toi kaukalo vielä kyl menee..onneks :p

Mut jos menis jotain tonne järkkäilee ku sara nukkuu partsilla päikkäreitä :wave:
 
Moikka!

Meille ei tule enää vauvoja :D vaikka mulla varmaan elämän aikana kuume iskee monen monituista kertaa,mutta ukolle ei :whistle: On sanonut sen ihan suoraan mulle,että enempää ei tehdä ja kyllä se mulle sopii. Kolmessa pojassa on ihan sopivasti murhetta sitten aikanaan kun isoiksi kasvavat. Mä murehdin nyt jo sitä aikaa kun ovat jotain yläaste ikäsiä,että kuinka suuria määriä meillä kuluu ruokaa :p :p ja kun ei tuo ukkokaan mikään pieniruokainen ole :LOL:

Mä olin tänään Petruksen kanssa mun äidin luona. Mulle äidin luo "pakeneminen" on ihana henkireikä tästä arjesta. Äiti laittaa ruokaa ja tänään leipoi leipää :p En muista koska viimeksi oon saanut tuoretta,vastaleivottua leipää =)

Meillä on hiljasta...isommat pojat on anoppilassa yötä joten me ukon kanssa vietetään iltaa juniori seurana =) Ukko ehdotti,että oltais menty johonkin syömään...mutta ei kai tähän aikaan enää viitti lähtee vauva mukana mihinkään ravintolaan syömään...jos käytäs vaan grillillä :LOL:

Vellistä taas että meillä ei sitten "auta" toi määrä mitä oon antanut :whistle: Eilen illalla määrä oli 30ml velliä maidon seassa ja ihan samaan aikaan söi kuin ennenkin eikä nukkunut yhtään sen paremmin mitä ennenkään |O Tänään nostan annosta ja jos ei mitään vaikutusta niin viskaan vellit mäkeen ja odotan 3kk ikää...silloin alan antaan bataattia. En mä siis mitään luksus-öitä odotakaan,mutta kun nukkuisi edes 4h rauhas mitä tähänkin saakka on tehnyt :whistle:

Mutta jospa taas menis :wave:

LilliM+Petrus
 

Yhteistyössä