*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Onnea Katjuza!!
Aivan ihana poika!

Titi: saanko udella minkä firman paketin otitte?
Meillä kun olisi tuo rakentaminen nyt edessä, ja noita paketin tarjoajia on hirmusti. Ei oikein ymmärrä mitä mihinkäkin kuuluu... no onneksi apua saa kysyvä. Pitäisi tuota rahoituspuoltakin sitten laskeskella... juu..
no minulla on täällä nyt onneksi vähän tekemistä, kun näitä mietin.
nyt jos menis vaakaan lueskelemaan kirjaa.
Minäkin kirjastosta niitä haen isoja kasseja, joku muukin toivoi että tämän kirjan aikana voisi syntyä...

jep...
 
ONNEA KATJUZA!!! Kyllä sen tiesi että sulla lähtö tuli silloin ;) Ihana pakkaus :heart: :heart: :hug: Kyllä me muutkin vielä..kai :whistle: Perästä kuuluu :ashamed:

Ei tosta lepäämisestä mitään sit oikein tullu, otin tossa äsken paineet ja oli ihan hyvät. Et kai ne lääkkeet jotain on auttanu, saas vaan nähä mitä sit taas sairaalas on kun alkaa se jännitys.. No eikai kukaan enään synnytyksen jälkeen noin paljon niitä mun paineita kattele paitsi ehkä sitä et paineet alkaa normalisitoitua jne..

On kyl tosi paska ilma ulkona,harmaata ja sataisko vielä vettäkin.. Ei muuten mut noi koirat tarttis käyttää kun harmi vaan,ei osaa ittekseen ulos mennä ^^
 
n77. Meillä syödään kanssa ihan nania. Olen itse hieronut tytön vatsan kerran pari päivässä ja se on meillä auttanut noihin isompiin väänteisiin. Sitten hän saa relatippoja kerran päivässä (aamulla) ja cuplatonta (cuplatonta jokaisessa syöttökerrassa, paitsi relatippojen kanssa). Meillä knok, knok nukutaan yöt hyvin.... välillä liiankin hyvin että itse käyn tuuppimassa hereille ja syömään.
 
Heissan!
Kiirettä pitää,meille syntyi poika 26.10 rv39+1 klo:11:29,3760g ja 52cm,synnytys meni hienosti,kesti vain onneksi 4t,kun en kerinnyt saada edes mitään puudutusta.Pojalla on vielä hiukan tuo rytmi hakusessa,kun yöt kukutaan ja päivät nukutaan :whistle: isosisko on ottanut pikkuveljen hyvin vastaan.
Onnea kaikille vauvan saaneille ja stemppiä kaikille.
T:Gekkoli ja perhe
 
Onnea taas uusille vauvautuneille :)

Minä täällä EDELLEEN kokonaisena, eikä vasta ole viikkoja kuin 41..
Neuvolassa kävin tänään sitten vimpan kerran, nyt laitto lähetteen TYKS:iin josta sitten odotellaan soittoa yliaikaiskontrolliin. Kaikki oli muuten ok, ainoostaan alapaine oli mun mielestä hieman korkea. Ei kai sitten hälyyttävästi kun ei terkka kummempia kommentoinut.

Saas kattoo ehdinkö sinnekkin vielä vai päättääkö toukka nyt ilmestyä maailmaan. Ois kiva kun tulis nyt, meillä on meinaan ens kuun 9 pvä ristiäiset eikä ois niin kiva mennä sinne laitokselta suoraan, vois käydä kotona kääntymässä ja hieman jotain sopivaa vaatetta hankkimassa :whistle:
 
Pikaisesti ilmoittelen, että meidän perhe kasvoi yhdellä prinsessalla. :heart: "Pikku-jätti" syntyi 20.11. klo.00.08 rv41+3, paino 4390g ja pituus 53cm. Synnytys oli upea kokemus =) Siitä lisää paremmalla ajalla. Tänään kotiuduttiin.

Onnittelut muillekin vauvansa maailmaan saattaneille :flower:

Hemski ja pikku-neiti 2vrk
 
Onnea Katjuza, Gekkoli ja Hemski ja kaikki muutkin vauvautuneet!!

Täällä ollaan yhdessä läjässä edelleen, tänään on ollu tooosi huono päivä. Mitään ei huvita tehdä ja vähän väliä itkettää.. Pääsisipä jo synnyttämään. :ashamed:
Huomenna olis sit taas neuvola.

Szeret 40+3
 
:heart: Onnea katjuza, gekkoli ja hemski :heart:

Aivan valtavan ihanan näköinen vauva katjuzalla!!!


DjMussukka Mulla on ihan sama juttu tuon siivoamisen kanssa! Koko ajan imuri kädessä jos vaikka lähtö tuleekin... Ja joka päivä pakotan miehen lupaamaan että täällä on siistiä kun tuun sairaalasta :D Jotenkin epäilytää kun se aikoo niitä varpajaisia täällä viettää, ja muutenkin kun ei ne osaa pojan kanssa kumpakaan viedä edes pyykkejään koriin, ellei kädestä pitäen neuvo :whistle:
Mutta joo, aamulla viimeks imuroin, niin pikkasen alkoi supistelemaan, mutta hyvin pian se loppui. Eli ei mitää lähtöfiiliksiä täälläpäin.
 
ONNEA GEGGOLI JA HEMSKI!! :heart: :hug:

Tänne ei oikeen mitään, enimmäkseen kotona tää loppupäivä vietetty.. Väsyttää kun se viime yö meni miten meni,vois varmaan mennä ajois nukkuu.. Huomen aamulla ois sitten se yliaikakontrolli jos ei sitä ennen ehi tulla ^^
Hitsi ,kattelin äsken telkkarii ja makoilin sohvalla vähän ihme asennos kun niskat puutu ku piti katella vasemmalle..meillä vähän tyhmästi noi sohvat. Ni alko sit särkee päätä :/ Otin sit sen jälkeen noi paineet toistamiseen tänään ja ylläri et alapaine oli aika korkee.. johtuu varmaan tosta päänsärystä.. Varmaan stressikin pukkaa viim.aamulla kun alkaa miettii mitä ne siel sairaalas taas tosta paineesta jaksaa jauhaa! Huoh :ashamed:

Mut jos tästä nyt sit menis..
 
Eli pikaisesti nyt vain,kirjoittelen paremmalla aikaa enemmän:)

Tyttö syntyi maailmaan 19.11. klo 13.16 (rv 39+6).Kokoa tytöllä oli 3720g ja 50cm. Synnytys kesti kokonaisuudessaan 19h,joten kiirettä neiti ei pitänyt:) mutta siitä enemmän sitten.
tänään onnellisesti kotiuduttiin.tosin vähän heikko olo vielä,hemppa laski niin että oli aamulla vain 78 :eek: ja oli kiikunkaakun annetaanko verta.

Miiku ja prinsessa 3pv
 
Katjuzkalla aivan ihana pikkumies! :heart: Onnittelut onnellisille vanhemmille!!! :flower:

Onnittelut myös gekkolille ja hemskille!!! :flower: :heart: :flower: :heart:

Tuota sanotaanko vähän huonompaa mielialaa taitaa olla liikkeellä. Mulla on myös tänään ollut melkoiset vatutukset päällänsä. Varsinaisesti ei mitään sen suurempaa syytä ole ollut (mitä nyt joo, synnyttää vois...), kunhan vaan nyppii. :/ Ja sitten ärsyttää, kun nyppii. :ashamed: Vaikuttaiskohan tuo ilmanala tähän kanssa, täällä on ollut tosi harmaa päivä... Onneksi on jo ilta, ja pääsee kohta nukkumaan. :D Yritän huomenna nousta sillä oikealla jalalla... :whistle:
 
Miikulle myös onnittelt tytöntylleröstä!!! :heart: :flower:
Pitkä rupeama sulla ollutkin hänen maailmaan saattamisessa! Mutta palaile siihen sitten myöhemmin. Nyt yritä jotenkin saada lepoa vaavinhoitojen lomassa. :hug:
 
Lämpimät onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille :flower: Päivittäin oon täällä käyny kurkkimassa että kuinkas moni on poksahtanut, aika hyvä tahti alkaa olla jo näin loppukuusta :D On ollut ihanaa kirjoitella ja jakaa odotusaika teidän kaikkien kanssa, toivottavasti tavataan tuolla vauva-puolella myöskin :wave:

Liituraita ja tytöt huomenna 1kk :heart: :heart:
 
ONNEA myös MIIKULLE!! :heart: :hug: Sait säkin nyytin syliis :heart:

LIITURAITA*: Juu eiköhän meistä itse kukin sinne vauva-puolelle sitten eksy,kunhan "kerkiää" :ashamed: :)
Teidänkin tytöt jo kuukauden.. aika menee äkkiä :whistle: :heart:

Väsyttää.. |O Jos menis vaikka nukkuu,pitää vielä toi painelääkekkin ottaa..

Ois ihan kiva jos sais nukutuks.
Unia kaikille!
 
:heart: Onnea prinsessasta Miiku84!! :heart:

Tänään on se kauan odotettu laskettu aika :wave:
Eipä tää nyt kummalliselta tunnukkaan, jotenkin oletin että tässä vaiheessa olis turvonnu ihan tunnistamattomaksi palloksi, eikä öisin saisi nukuttua ym.ym. Mutta hyvinhän mulla taitaa asiat olla, ja hyvä niin, voihan se olla että tässä vielä pari viikkoa ollaan kasassa kun ei vauva anna mitään merkkejä että haluis jo syntyä :whistle: Onhan esim. kenkien jalkaan laitto, kävely, autolla ajaminen ja ylösnouseminen hankalaa, mutta niihin on vissiin tottunu jo, kyllä mä uskon että mulla tulee mahaa ikävä.

Mutta on se varmaan ihanaa jos/kun joskus voi laittaa omat vanhat lempifarkut jalkaan...aaah!!!

Nyt neuvolaan päin :wave:

punkkari 40+0 :D
 
Täällä myös tänään kasassa tasan 40 viikkoa! =) Tähänmennessä tänään 3 ihmistä on muistuttanut mua asiasta, jottei pääsisi unohtumaan. :D ;)

Aamulla taas heräsin huonovointisuuteen, mutta onneksi se meni ohi. Ulkona on yhtä synkeä ilma kun eilenkin. Yritän antaa sen olla ottamatta mun fiiliksistä valtaa, eilisen vatutukset sai jäädä sen päivän murheeksi. Hirveämmin ulkoilemaan näillä ilmoilla ei tee mieli, mutta jos edes tuohon lähiostarille vaivautuisin asioille.

Ei siis kummosempaa. Tuskin tänään tositoimiin päästään. Mutta ehkä mä kestän sen. ;) Tulloo kun tulloo...

mussu & pulla 40+0 :heart:
 
Moikka moi!

Onpa ihana päivä joo..harmaa kun missä :whistle:

Oli sitten se yliaikakontrolli kättärillä, tunnin verta siellä vaan meni ja kaikki oli ok, Paitsi paineet nous heti kun sinne pääs.. mut se lääkäri onneks ymmärs et jännitän siellä kun kotona on kuiteki ollu hyvät ja neuvolas oli kans. Eli ei siinä mitään.
Mutta mutta, Käynnistykseen sitten sais ajan jos ei sitä ennen tule :whistle: Ens tiistaina.. jes :ashamed: En kyllä oikein haluis vaikka toisaalta kiva tietää että tää joskus loppuu ja vauva tulee.. kun sieltä tuskin sit kotiin enään tulee ilman nyyttiä.
Kohdunkaulaa oli VIELÄKIN n.2cm jäljellä ja ulkosuu oli sormelle auki ja sisäsuu oli aikalailla kuulemma pehmennyt mut ei vielä voi sanoo että ois auki.. ja muutenkin pehmeet paikat. Et kai se siitä,voihan se synnytys alkaa/etenee nopeestikkin ilman käynnistystäkin mut varotteli et käynnistykses voi mennä jonkin aikaa..
Onneks mies saa olla siellä päivisin mut ahistaa vähän ne yöt.. Kun en oikeesti pidä niistä sairaaloista :snotty: ja varsinkin yksin.. vaikka oiskin joku huonekaveri. Jos ei sitten saa yksin kokonaista huonetta.
Äh tyhmät valituksen aiheet tiedän mut en voi sille fiilikselle mitään :|
No pitäähän synnytyksen jälkeenkin olla siellä ilman miestä jos ei sitä perhehuonetta saa..

Onko kellään täällä käynnistetty synnytystä? En oo nyt varma sanoko joku jotain sellasta.. Ajattelin vain miten teillä on se mennyt :) Ja onko montakin tabua pitäny laitella ennen kun on alkanu jossain tuntua yms.

Että näin, voihan olla että vklp aikana tuleekin :p eip voi tietää ei.

Mies tuossa sanoi että häntä alkaa nyt pikkuhiljaa jännittää :) :heart: No varmaan kun ei tosiaan enään oo montaa päivää kun vauva viim. tulee.
Jos ei sitten meinaa jäädä asumaan tuonne masuun :eek:

Toivotaan että te kellä tänään LA ,niin pääsette tositoimiin pian :)

nita & vaavi 41+4

Niin käynnistys on sitten 42+1
 

Nita; Ei sinne massuun oo kukaan viel jäänyt, kyllä se vauva sieltä pois tulee:) Varmaan paljon lohduttaa tällä hetkellä..

Mulla käynnistettiin eka synnytys, ma menin osastolle ja suun kautta sain tabuja. Siinä meni aika käyrällä maatessa ja sitten käskettiin välillä ravailla sairaalan portaissa, mut ei auttanut. Sitten ti-ke välisenä yönä alkoi onneks jo tapahtua; Heräsin aamuyöstä suppareihin ja saliin pääsin joskus 6-7 aikohin aamulla. Epiduraalin avulla sit iltapäivällä, klo 14.31 syntyi meijän esikkotyttö, 1h45min ponnistuksen jälkeen imukupilla, mut se johtui ihan vaan siitä, että tytöllä olikin väärä tarjonta, käsi oli otsalla. Muuten ois kyl paljon helpommalla tullut, uskon niin. Tais kokonaisuudessaan kestää vähän päälle 10tuntia, mut tosiaan uskon et tuossa ponnistuksessa ois mennyt paljon vähemmän aikaa jos ois sen käden jättänyt pois siitä otsalta:)
Mulla ei ollut tuo kokemus niin kamala, ku uskaltauduin toisenkin "tekemään" :)

Tsemppiä vaan..niin sulle kuin muillekin kärvistelijöille!
 
Onnea Miiku!! :flower:

Täällä on neuvolassa nyt taas käyty.
Vauvan pää oli kiinnittynyt, mistä yritän iloita =)
paino oli tullut 100g/vko , ja siitä olen tosi iloinen.
Kaikki oli siis ihan ok.
Viikon päästä on taas neuvola aika... toivon että sinne ei tartte mennä. ;)

Keli on mitä ihanin. vetta sataa ja synkkää... :(
En jaksa edes kauppaan vääntäytyä.
Yritän täällä kehitellä jotain synnytystä enteileviä oireita. esim nyt muka jomottaa alamahaa...
No tosiasia on kuitenkin se, että synnytys voi alkaa koska vaan ja kovin kauaa siihen ei enää mene. SItä vaan aina välillä tuskastuu.

Enni ja Jalmari 39+3
 
Tervehdys!

Olipas taas vauvapläjäys :D ONNEA taass kaikille ja päättyihän se Katjuzan piina vihdoin! Ihan tuli pojun kuvista vauvakuume :D

Mitäs täällä? Räkää pukkaa ja olo on tukkoinen :snotty: Mutta parempi päivä ollut tänään kuin eilen,onneksi. Jaksoin jopa olla ulkona pojan kanssa aika kauankin. Aamulla tosin satoi vettä kaatamalla,mutta muuttui sitten lumisateeksi ja nyt on ihan kivan näköinen päivä =) Sekin heti piristää!

DJMussukka: Tunnistan itseni sun tekstistä. Eli en aina tiedä mikä ärsyttää,mutta joku asia vaan usein ärsyttää :whistle: ja sitten oon lopulta niin kiukkunen kuin ampiainen ettei mitään rajaa. Pojille oon karjunut enemmän kuin laki sallii,mutta mä en voi näille hormonimyllerryksille mitään :ashamed: Sitten lopulta oon itselleni vihainen jo pelkästään siitä,että kun oon aina niin vihanen :D Vaikeesti selitetty joo!

Nita: Tsemppiä sinne ja toivon täällä peukut pystyssä,että teitin vaavi lähtisi itestään syntymään! Onhan ne "tekosupparit" varmasti erilaisempia kuin ihan spontaanisti alkaneet supistukset. En toki tiedä kun mulla ei ole käynnistyksestä kokemusta! Mutta ainakin sä nyt tiedät varman päivän,koska jotain alkaa tapahtumaan =)

(.) L.a on tosiaan ihan käsillä ja pojat ovat syntyneet 40+3 ja 39+6 eli olen asennoitunut niin,että tämäkin syntyy ihan l.a:n kieppeillä. Siksi kai olo on aika rauhallinen tällä hetkellä vaikka tietysti kärsimätön. Ajattelinkin tuossa,että tämä viikonloppu voi olla viimeinen tällä kokoonpanolla,uusi perheenjäsen voi olla jo ensi viikonloppuna remmissä mukana :whistle: Joten pitäisi vaan osata nauttia. Aionkin ostaa tänään kaupasta kaikkia herkkuja ja mässätä :p :p

Mutta oikein hyvää viikonloppua ja kirjoitellaan kun siltä tuntuu :wave:

LilliM+Kaapo 39+2
 
Juu kiitos tsempeistä :) Vähän kyllä jännittää..tuo käynnistys. Mut toisaalta ihan kiva tietää että miten asia etenee jos ei nyt sitä ennen ite tajua syntyä!
Onhan se varmaan vähän turhauttavaa jos ei ne tabut teekkään mitään ja joutuu vaan oottelee mut minkäs teet kun ei asiaa voi ennustaa..
Mulle laitetaan vissiin emättimeen se tabletti mut en tiedä sitten saanko toisen suun kautta tjn mutta tuolla kait alotetaan.. Eikös se ole jonkun 3-4h välein.. Saas nähä kuin monta tarvii et alkaa tapahtua.. Lääkäri vaan sano että kyllä sitä muutama päivä ainakin odotellaan ,ettei aleta keisarinleikkauksia tekemään "turhaan". Kyllä mä sen ymmärrän mut kiva jos äiti on ihan väsynyt jo muutenkin eikä oo saanu nukutuks jos esim supistelee vaikkei ne mitään tekiskään ja sit pitäis vielä synnyttää! :ashamed: Pelkään vaan etten jaksa sitten..

No ainakin siellä saa liikkua eikä oo missään pakkolevossa, tietysi käyrillä ollessa pitää olla paikallaan mut muuten.. kai se siitä
:whistle:

Käytiin tuossa kaupassa jne niin kyllä otti taas jalkoihin ja maha kovettuu aina välillä mut eipä muuta ainakaan toistaseks..
 

Yhteistyössä