*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Tervehdys :wave:

Meillä tietokone ollut tänään niin ahkerassa käytössä,etten aiemmin tänään ole päässyt...ihan meinasi vierotusoireita puskea päälle :whistle:

Taitaa taas vauvauutisia kuulua pian =) Toivotaan että Katjuza pääsisi vihdoin ja viimein synnyttämään!

Mä olen eilen ja tänään käynyt pitkästä aikaa pienellä kävelylenkillä kun toi alapään jomotuskin on (yllätys yllätys ) hävinnyt melkein kokonaan. Jotenkin huvittavaa,että nyt kun niitä vaivoja saisi olla niin ne vähäsetkin häviää! Sitten peseskelin pesuhuoneesta vähän lattiaa ja siirsin jopa pesukonettakin,että sain senkin takaa putsattua :saint: Eikä missään tunnu :eek:

Mutta ei tännekään kummempia,aattelin vaan ilmottaa ittestäni :D

LilliM+Kaapo 38+4

Nyt on taas etusivua päivitelty, tarkistelkaa onko tiedot oikein ja jos on jotain väärää tietoo niin iskekää yv:llä..muutamilta puuttuivat raskausviikot, jos ne jaksaisitte ilmoittaa niin saisi nekin sitten sinne :D

Perfekta ja hattivatti 12pvä

ihan pikaiseen.

meillesyntyi suloinen pikku prinsessa 12.11. rv 38+4 klo 6.52 Kaks:ssa suunnitellun KYS:n sijaan. ottivähän varasalähdön vaavi ja yllätti meidät. =) Vaavin strategiset mitat olivat: 48cm, 3025g, päänympärys 33cm. On niin suloinen tapaus että!

Pitää tulla paremmalla aikaa lukemaan taas teidän juttuja.

-kyyhkynen-

:flower: :heart:

Tilannekatsaus :whistle:
Supistelee edelleen, välillä tuli jo 5 min välein mutta nyt taas väliä näyttäs olevan sen 10min :/ ....... kauankohan tää nyt meinaa taas junnata, nyt on jo 8 tuntia supistellu yhtäjaksosesti vaikka ei tietty kauhean tiheästi... on tää taas :headwall:

Täällä vielä kotona kärvistellään ja ootellaan että supistukset tihenis.nyt tullu pari tuntia n.7-8 min välein.toivottavasti tänä yönä sais lähtee synnyttää ku väliin käy niin kipeetä että pikku itkukin jo tuli,tietty tää väsymys tekee kyllä oman osansa.

tiiä vaikka katjuzan kanssa oltais samoihin aikoihin synnyttelemässä =)

Onnittelut kaikille käärön saaneille!! :flower:

Sitä tässä itsekin jo malttamattomana odotellaan viikoilla 39+0... Supistelee päivittäin mutta ei niin, että se pihalle niillä vielä tulis..

Viime yö oli kamala. Joskus kahen aikaan kun menin taas kerran vessaan jumalaton päänsärky pukkas päälle. Otin panadolin, mut ei mitään vaikutusta. Sit jo reilun tunnin päästä oksensinkin. Ja taas uutta panadolia naamaan ja taas siitä noin tunnin päästä uudet tyhjennykset. Sitten joskus aamu seitsemältä pääsin menemään takaisin sänkyyn, koska päänsärky helpotti vasta silloin sen verran, että pystyi kuvittelemaan pötkölleen menoa. Aivan hirveä yö ja ihan pönttö päivä takana..
Kaippa tuo sitten mikreeniä oli..? Ei mies tai esikoinen ole ainakaan valitellut pahaa oloa...

Kohtalon ivaa olisi jos ensi yönä lähdettäisiin synnyttämään.. Pää vieläkin hellänä ja hieman huono olo. Pitäis syödä, mut kun ei oikeen maistuis mikään yms.. Ei toista yötä ehkä putkeen jaksais tollain kukkua..
:/

Jee täälläkin suppaillut koko päivän, nyt illasta jo kipeämmin ja tiheentyen =) =) =) =) Jeeeee :LOL:
Ja sitten aikanaan suunnataan synnyttämään siis naistenklinikalle, kättärille, hyvinkäälle, porvooseen tai tammisaareen.....onpahan valittavaa. Mihin nyt ottavatkaan sisään?
Oon joutunut ihan kunnolla tökkimään masua kun vauva on ollut tänään niin hiljanen...ressukka.

Kyyhkyselle onnittelut!!! :heart: :flower:

Katjuzkalle ja miikulle yritän täältä jonninmoista energiaa lähetellä homman etenemiseksi. =) Itsellä kun tuskin tuo energia just nyt on tarpeen, perus sunnuntai-illan vietot menossa vaan...

Titilä migreeni tainnut tosissaan koitella. Toivottavasti ensiyön nyt saisit lepäillä. :hug:

Ja voi ihanuus: vaikuttaisi siltä, että irtisanoutumisien suhteen oltaisiin pääsemässä sopuun!!! =) Harmi kun meni nuo puoliysin uutiset ohi, mutta netistä vaan kurkkailin sensuuntaista. Ja aiemmissa kolmosen uutisissa pelkkä Laitinen-Pesolan ilme kasvoilla oli jotenkin lupaava, vähän jopa hymyä mukana. Ei ole silläkään ollut helppoa! Pidetään peukkuja ja isovarpaita pystyssä... ;)

ONNEA TYTÖSTÄ KYYHKYNEN !! :heart: :flower:

Taitaa KATJUZA:lla ja MIIKU:lla olla lähtö edessä..jos eivät jo matkalla ole ;) :hug:

Niin ja TIPI myös mahdollisesti kohta matkalla ;)

DJ MUSSUKKA: mäkin kattelin is:n nettisivuilta et vissiin ois sopuun pääsemässä mut huomenna se kait sit virallisesti sovitaan ja kerrotaan?
Toivottavasti nyt menis sen suhteen asiat ihan ok..ettei tulis mitään. Eikä tarvis miettiä mihin sit lähtee jos ei "omaan" sairaalaan pääse..

(.) Täällä tätä samaa,sillon tällön supistelee.. Vois koittaa mennä nukkumaan.. Oon muuten parina yönä huomannu et jos käyn veskissä tai herään nin alkaa jomottelee alaselkään ja menkkamaista poltteluu on kans ollu.. mut ei oo kovin pahoi koska oon sit nukahtanut. Kai ne jotain aikaseks saa.. Tuossa käytettiin koirat vielä, oli ihan kiva päästä pitkästä aikaa pihalle.. mut huomas kyllä kun tuli noita kivuttomii suppareita kun maha meni ihan kovaks !

No jos tästä nyt menis pikkuhiljaa.. Jos ei lähtö tuu yöllä niin pitää muistaa varaa aika sinne neuvolaan..

Öitä ja tsemppiä niille ketkä on sinne synnärille !!
;) :hug:

Huomenta!

Onnittelut Hillalle, Sanlelle ja Kyyhkyselle vauvoista :flower:

Nyt on lähteny limatulppa irtoomaan, ainakin niin luulen. Semmosta kirkasta limaa missä oranssia juovia. Kai se sitä on?
Mie heräsin jo klo.4, kävin vessassa ja sit rupes supistelemaan, n. 10min. välein parhaimmillaan supisteli. Seittemään saakka sängyssä kärvistelin ja sit nousin ylös. Vieläkin suppailee jonniin verran. Saispa ne vaan jostain lisää potkua.
Eilen vauva oli kovin hiljainen aamun ja päivän, herättelin sitä aina välillä tönimällä ja kyllä hää sitten aina pikkasen tönäs onneks takasin. Illalla alkoi sitten jumppailu masussa :D
Kaheltatoista olis neuvola. Niitä kuulumisia tuun sitten kertoo myöhemmin jos tässä ei nyt sitten tule lähtöä synnärille. Toivottavasti tulis...

Hemski ja Santruska 41+2

:kieh: että sitten on ihana yö takana. Aluks 10-02 vessassa ravaamista, jonka jälkeen ei saanu enää ollenkaan unta, voipi olla iloinen päivä tiedossa |O Nyt viikkoja vissiinki se 38+5, eikä mitään merkkiä synnytyksestä... olisin jo niin valmis lähtöön. Täytyypi vissii kohta käydä ilmoittautumassa joulukuisiin, epäilen nimittäin et oon täällä muuten loppukuusta ypöyksin kirjoittelemassa. (la oli sillo 28pv.)

Jokohan Katjuza on päässyt tositoimiin?
Nita1, mulla on kans ollu tota jomottelua alaselässä varsinkin yön vessakäynneillä ja sit silleen jännästi on mahaan "koskenu", mut aina se on sit ohi menny..Minusta tuntuu,et tää homma on nyt sama kun esikoisella, sillonki suppaili ja kärvisteli pari viikkoo, mut homma ei vaan edistyny, ennenkun laitettiin vähän käynnistystippaa kaveriks..toisella meni kertarysäyksellä vedet ja synnytys lähti vauhdilla käyntiin.

Mulla kans neuvola puolilta päivin, katotaan mitä siellä tapahtuu, kun meinasin pyytää tarkastaan sen kohdunsuun tilanteen taas. Ja jos vähän "avittas" paikkoja..

Ei siis kummempia :wave:

Krista ja pikkunen 41 :eek:

Huomenta!

Onnea vauvan saaneille! Nyt niitä sit alkaa satelemaan :D

hemski Meijän vauveli oli kans todella hiljainen päivää ennen syntymää. Aloin jo ittekkin silloin huolestumaan ja mies heilutteli ja koputteli mahaa monet tunnit, että saatiin liikkeitä aikaiseksi. Jospa se olis sullakin pian lähdön merkki =)

katjuzan olotila tuntuu niin tutulta.. Toivottavasti saat vauvan syliin ja pian. Mulla supisteli viikon vai jopa kaksi epäsäännöllisen säännöllisesti.. Loppu vaiheessa oli joka paikka aivan turta. Ei jaksanut enää edes kävellä, maha ja selkä hellänä ja jopa takapuoli.

Tehy-kiistasta taitaa todella tulla sovinto. Ymmärtäis ne päättäjät vaan, että se on rahaa, millä selviää..

Nyt ajattelin mennä siivouspuuhiin. Isommat lapset vein eskariin/puol päiväseen ja vauva ja mies nukkuu.

Ellu ja Emmi 7 pvä

Tosi kivaa kun on kurkku kipeenä ja lisäksi HAMMASTA jomotti koko yön :kieh: :headwall: Kaikkee muuta särkyä siis tänään löytyy,mutta ei niitä jotka vois auttaa synnytyksen alkamiseen :whistle: Meillä on vanhimmalla pojalla ollut flunssaa ja tottahan se sitten muihinkin tarttuu. Nään vaan jo painajaisia siitä,että joudun synnyttään nenä tukossa :snotty: :headwall:

Talvikin sitten meni :xmas: :wave: Meillä ei lumesta ole tietoakaan ja juuri eilen mies toi poikien sukset varastosta :/

Kyllä luulen,että Katjuza on nyt päässyt synnärille. Olisi varmasti antanut jotain tilannekatsausta =) Mä näin muuten unta Katjuzasta,että oli oikein juoksemassa sairaalaan kun vauveli meinasi syntyä niin äkkiä :D Juu mulla ei ole muuta elämää kuin tämä palsta :whistle:

(.) Ei mitään synnytykseen viittaavaa...eilinen kävelyreissu+pesuhuoneen siivoominen sai aikaan vain alapää ja pakarasärkyä illaksi,mutta nyt ei ole enää mikään |O Joten unohdetaanpa koko synnytys taas hetkeksi meikäläisen kohdalla |O

LilliM+Kaapo 38+5

:kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall:

Ja niin katosi jorinani johonkin avaruuteen....

Eli lyhyesti uudestaan...
Vanessa: Kyllä mäkin sinne joulukuun puolelle varmaan täällä olen. Mies oli sitä mieltä, että saan vielä potkut täältä marraskuisista, kun ei mitään ala tapahtumaan :LOL:

ONNEA VAUVAUTUNEILLE!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Onnea synnyttämään lähteneille!!!!

Mä alan siivota ja kohta onkin sydämen asialla vuora

Enni ja JalMari 38+6 (huomenna taas uusi viikko :attn: )

huomenta päivää..

Pitäis tässä neuvolaan soitella mutta yllätys yllätys koko aika numeron varattuna.. :headwall:
Kun ei tosiaan sitä lähtöä viime yönä tullu vaikka melkeen jo luulin kun nukuin niiiiiiiiiiiiiiiiiin huonosti taas pitkästä aikaa kun vähän väliä supisteli ja muuten vaan vauva möyri niin ettei missään asennossa voinu olla. Välillä torkahtelin ja sit kun heräsin niin kävin vessassa ja taas sama ruljanssi..ja sitten alko taas ne alaselkäsäryt |O
No kai se tästä piakkoin..

En oo nyt paineita vielä tänään ottanut ,pitäis kohta varmaan otella.. Vaikka epäilen että aika korkeet on kun sen verta huonosti nukuttu yö takana ja muutenkin ihan väsyny olo.. :/

Huoh vois vastata tuolla jo..

KRISTA1: Nii in,saas nähä kumpi meistä kerkii ensin ;)

Täällä tuota limaa kanssa välillä tulee mut jotenkin alkanu tuntumaan että ois enemmän valkovuotoa vain :whistle: Ainakin on aika väritöntä tai himpun verta keltasta mutta ei punasen sävyistä tietoakaan..

No jos tätä päivää taas jatkas.

nita & vaavi 41+0 :eek:

tuosta limasta.... :x
mulla on vaihtunut se sellaseksi ihan limaklömteiksi, vaikkakin värittömiksi... mutta ei siis ole sellasta valkovuotomaista vaan ihan klönttejä, niin ku räkää :D ihanaa.....

Mutta eipä tässä, jospa jatkais siivoilua...

ENNI: voiskohan olla sitten sitä limatulppaa? :) :whistle:

Mäkin sain sitten neuvolatädin kiinni, keskiviikkona aika.. ja sitten pitäs varmaan huomenna varailla yliaikaiskontrolliin perjantaiks jos ei nytten tässä lähtöä tai muuta tule sitä ennen.. Terkka käski ottaa ke paineita kotona et näkee nouseeko taas siellä.. Pelkäänpä vähän et nousee. Varmaan mulle tulee joku valkotakkikammo nyt noiden paineiden takia tai että aina ne nousee jos joku lääkäri tms ne ottaa :eek:

Mutta jos menis vaikka lepäilee kun ei nukutuks saanu..

hemski Onnea ja voimia matkaan!! :heart: :heart:

Meikäläisellä hyvin nukuttu yö takana...
Tuli vaan tossa mieleen kun se la-su välinen yö meni ihan valvomiseksi supistusten kanssa, ni minähän olin hinkannu pesuhuoneen puhtaaks la-iltana!! Mitähän sitä tänään keksis??!!

punkkari 39+3

OuNou! Enää pari päivää la:an, oon sanonu tän jo aiemminkin mut on niin uskomatonta ajatella, että kohta on vauva sylissä, vastahan se aika oli kun itkin ja kiroilin kun joka kk ne menkat alkoi!! Ja vastahan oli se aika (mikä tuntui ikuisuudelta kanssa) kun tein sen testin (viikkoja oli jotain 4+) ja piti odottaa että 7 viikkoa tuli kasaan ja päästiin ekaan ultraan!! :D

Hemski: Onnea matkaan!!! :hug:

Mulle ei taaskaan uutta. Olen tässä jo taas pidemmänaikaa ollut niin onnekas, että oon nuo yöt saanut melko hyvin nukutuksi. Hyvä siis niin. Tosin just nukkumaanmennessä on nykyisin ihan hirveät jumpat masussa menossa. Muutenkin tuo tila tuntuu todellakin olevan siellä vähissä, kohta pystyn jo varmaan erottamaan pikkuvarpaatkin, kun kaveri tuuppii seinämiin. ;)

Kun laiskuudeltani kykenisin, pitäisi tästä lyllertää kauppaan soppatarpeita ostamaan...

mussu & pulla 39+3

Yhteistyössä